Analysemedarbejdere til tværgående analyseprojekt i Skattestyrelsen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger dygtige analysemedarbejdere, der vil være med til at skabe overblik og rammesætning for fremtidens arbejde med kontroloplysninger og datamateriale i Skattestyrelsen.

Globaliseringen betyder, at flere udenlandske virksomheder kommer til Danmark eller har økonomiske aktiviteter, som rækker ind i Danmark. Samtidig rækker flere danske virksomheder udover Danmarks grænser ift. indtægter, andre økonomiske aktiviteter eller flytter til udlandet, men bibeholder økonomisk aktivitet i Danmark.

Skattestyrelsen har derfor netop nu igangsat et tværgående analyseprojekt, der har til formål at forbedre kvaliteten af mandtallet vedr. målgruppen, som er danske virksomheder i udlandet og udenlandske virksomheder i Danmark, gennem analyser af strukturelle, organisatoriske og lovgivningsmæssige barrierer, samt IT-understøttelse.

Dine arbejdsopgaver

Vi leder efter fire analysemedarbejdere, hvis primære arbejdsopgaver bliver, at

  • gennemføre analyse af mandtalsdata, grundregistrering, og anden dataunderstøttelse vedr. målgruppen
  • foretage analyser af strukturelle, organisatoriske og lovgivningsmæssige barrierer i forhold til målgruppen, samt
  • bidrage til at udvikle løsninger, der kan sikre forbedret It-understøttelse og datagrundlag med fokus på automatiseringsløsninger
Struktureret og analytisk med gode samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk videregående uddannelse eller har lignende relevant uddannelse kombineret med erfaring med analysearbejde i en større og kompleks organisation.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med analyse af store datamængder, hvor der analyseres på eksisterende data og hvor It-udvikling er omdrejningspunktet.

Derudover er det afgørende, at du:

  • Formår at skabe relationer i den egen organisation og hos samarbejdspartnere og inddrage andres kompetencer
  • Går analytisk til dine opgaver og tænker logisk
  • Kan danne overblik og se sammenhænge og karakteristika
  • Evner at se på tværs af snitflader i en organisation
Vi tilbyder
Vi tilbyder dig udfordrende opgaver og faglig udvikling, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på faglighed, udvikling, god trivsel og et rigtig godt kollegaskab.

En mulighed for at være med til at sætte retningen for Skattestyrelsens fremtidige arbejde med udlandsområdet og mulighed for at være med til at opbygge kontrol- og vejledning på nye områder.

Analyseprojektet bliver forankret i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 22. august 2021. Forventet tiltrædelse 1. november 2021 eller snarest herefter.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte projektkoordinator Søren Buus på telefon 7238 9865 eller chefkonsulent Jens Mogensen på telefon 7237 3456.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Tåstrup.

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Analysemedarbejdere til tværgående analyseprojekt i Skattestyrelsen

Vi søger dygtige analysemedarbejdere, der vil være med til at skabe overblik og rammesætning for fremtidens arbejde med kontroloplysninger og datamateriale i Skattestyrelsen.

Globaliseringen betyder, at flere udenlandske virksomheder kommer til Danmark eller har økonomiske aktiviteter, som rækker ind i Danmark. Samtidig rækker flere danske virksomheder udover Danmarks grænser ift. indtægter, andre økonomiske aktiviteter eller flytter til udlandet, men bibeholder økonomisk aktivitet i Danmark.

Skattestyrelsen har derfor netop nu igangsat et tværgående analyseprojekt, der har til formål at forbedre kvaliteten af mandtallet vedr. målgruppen, som er danske virksomheder i udlandet og udenlandske virksomheder i Danmark, gennem analyser af strukturelle, organisatoriske og lovgivningsmæssige barrierer, samt IT-understøttelse.

Dine arbejdsopgaver

Vi leder efter fire analysemedarbejdere, hvis primære arbejdsopgaver bliver, at

  • gennemføre analyse af mandtalsdata, grundregistrering, og anden dataunderstøttelse vedr. målgruppen
  • foretage analyser af strukturelle, organisatoriske og lovgivningsmæssige barrierer i forhold til målgruppen, samt
  • bidrage til at udvikle løsninger, der kan sikre forbedret It-understøttelse og datagrundlag med fokus på automatiseringsløsninger
Struktureret og analytisk med gode samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk videregående uddannelse eller har lignende relevant uddannelse kombineret med erfaring med analysearbejde i en større og kompleks organisation.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med analyse af store datamængder, hvor der analyseres på eksisterende data og hvor It-udvikling er omdrejningspunktet.

Derudover er det afgørende, at du:

  • Formår at skabe relationer i den egen organisation og hos samarbejdspartnere og inddrage andres kompetencer
  • Går analytisk til dine opgaver og tænker logisk
  • Kan danne overblik og se sammenhænge og karakteristika
  • Evner at se på tværs af snitflader i en organisation
Vi tilbyder
Vi tilbyder dig udfordrende opgaver og faglig udvikling, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på faglighed, udvikling, god trivsel og et rigtig godt kollegaskab.

En mulighed for at være med til at sætte retningen for Skattestyrelsens fremtidige arbejde med udlandsområdet og mulighed for at være med til at opbygge kontrol- og vejledning på nye områder.

Analyseprojektet bliver forankret i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 22. august 2021. Forventet tiltrædelse 1. november 2021 eller snarest herefter.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte projektkoordinator Søren Buus på telefon 7238 9865 eller chefkonsulent Jens Mogensen på telefon 7237 3456.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Tåstrup.

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.