Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analytiker til forebyggelse af svig til den kommende Skattestyrelse

Vil du være med til at forebygge svig og stoppe svigvirksomheder? Vil du være en del af et vigtigt arbejde i SKAT, hvor vi med en tidlig indsats forhindrer staten og andre i at lide tab ved at stoppe svigvirksomheder, inden skaden er sket? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsregistreringsteamet i Kontoret Punktafgifter og registrering.

Jobbet
Formålet med vores arbejde er at gøre det så enkelt som muligt for virksomheder at angive deres afgifter korrekt og til tiden, og dermed sikre grundlaget for afregning og kontrol af afgifter til statskassen.

Som analytiker på forebyggende svigarbejde i registreringsfasen, bliver du en del af et team, der arbejder med erhvervsregistrering. For at kunne sætte ind overfor potentielle svigvirksomheder er det nødvendigt at lægge indsatsen, så tidligt som muligt, dvs. i registreringsfasen. Målet er at identificere virksomheder, der anmoder om registrering med det formål, at udøve svig.

Konkret skal du medvirke til at dokumentere trends og risici ved analyse af såvel SKATs egne data, som offentligt tilgængelige data samt data der udveksles med nationale og internationale myndigheder. Du skal udarbejde analyser, der giver grundlag for beslutninger og opbygge risikoprofiler, der kan bruges til at imødegå svig. Arbejdet indebærer derfor, at du skal være iderig og bruge din viden om analyse af data til at finde virksomheder, hvor der er en potentiel risiko.

For at løse opgaverne succesfuldt forudsætter det, at du aktivt deltager i faglig sparring og videndeling med dine kolleger i kontoret og andre samarbejdspartnere på tværs af SKAT, særligt den centrale analysefunktion, så din viden også kan bruges i resten af skatteforvaltningen. Du vil også have et meget tæt samarbejde med sagsbehandlerne på Erhvervsregistreringsområdet om forebyggelse af svig. Du får således en stor kontakt- og samarbejdsflade med både interne og eksterne interessenter og samarbejdspartnere.

Dine faglige og personlige kompetencer
Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau, der har givet dig stærke metodiske og analytiske kompetencer. Du har en tungere praktisk erfaring med udarbejdelse af lignede analyser, hvor du har benyttet værktøjerne SAP Business Objects, Web Intelligence og Qlickview.

Det er afgørende, at du finder det spændende at udforske data og lave analyser på nye områder. Din nysgerrighed, undren og detaljeorientering gør, at du kan identificere mønstre og karakteristika i data, der skiller sig ud, og at du kan lave mere dybdegående undersøgelser heraf i tæt samarbejde med kolleger, i afdelingen og som bindeled til den centrale dataanalyse funktion. Det er vigtigt, at du er proaktiv, initiativrig og handlekraftig, så du selvstændigt kan opsøge viden i organisationen og komme med input til nye måder at angribe opgaverne og analyserne på.

Som person forventer vi, at du:

  • Er struktureret og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar - samtidig med at være en teamplayer.
  • Har en nysgerrig, proaktiv og positiv tilgang til opgaver – både nye og tilbagevendende.
  • Er effektiv, seriøs og løsningsorienteret og kan udføre opgaverne med høj kvalitet.
  • Kan bevare overblikket og have gennemslagskraft også i travle perioder.
  • Har analytiske evner og kan kombinere disse med at tænke i sammenhænge.
  • Ser muligheder frem for begrænsninger og formår at tænke ud af boksen.
  • Har gode kommunikative evner mundtligt og skriftligt.



I en travl hverdag er det vigtigt, at du har et godt humør, mod på nye udfordringer og går til opgaverne med lyst og stort engagement.

Din nye arbejdsplads
Kontoret Punktafgifter og registrering varetager alle ydelser og processer inden for indberetning og afregning på området. Kontoret er opdelt i teams, som samarbejder om at løse procesopgaverne indenfor de enkelte fagområder. Vi er placeret i afdelingen Erhvervsprocesser, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på registrerings- og afregningsområdet over for virksomheder. Afdelingen understøtter sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på registrerings- og afregningsområdet. Afdelingen bliver en del af den kommende Skattestyrelse.

Du har mulighed for at deltage i SKATs analytikernetværk med henblik på videndeling og sparring.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ’Søg stillingen’ senest 30. april 2018. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanette Holden Heiner på telefon på 72 37 33 86.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Dit arbejdssted er i Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329794556Phoenix-e757e76712018-04-16T19:02:27.410Analytiker til forebyggelse af svig til den kommende SkattestyrelseVil du være med til at forebygge svig og stoppe svigvirksomheder? Vil du være en del af et vigtigt arbejde i SKAT, hvor vi med en tidlig indsats forhindrer staten og andre i at lide tab ved at stoppe svigvirksomheder, inden skaden er sket? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsregistreringsteamet i Kontoret Punktafgifter og registrering.

Jobbet
Formålet med vores arbejde er at gøre det så enkelt som muligt for virksomheder at angive deres afgifter korrekt og til tiden, og dermed sikre grundlaget for afregning og kontrol af afgifter til statskassen.

Som analytiker på forebyggende svigarbejde i registreringsfasen, bliver du en del af et team, der arbejder med erhvervsregistrering. For at kunne sætte ind overfor potentielle svigvirksomheder er det nødvendigt at lægge indsatsen, så tidligt som muligt, dvs. i registreringsfasen. Målet er at identificere virksomheder, der anmoder om registrering med det formål, at udøve svig.

Konkret skal du medvirke til at dokumentere trends og risici ved analyse af såvel SKATs egne data, som offentligt tilgængelige data samt data der udveksles med nationale og internationale myndigheder. Du skal udarbejde analyser, der giver grundlag for beslutninger og opbygge risikoprofiler, der kan bruges til at imødegå svig. Arbejdet indebærer derfor, at du skal være iderig og bruge din viden om analyse af data til at finde virksomheder, hvor der er en potentiel risiko.

For at løse opgaverne succesfuldt forudsætter det, at du aktivt deltager i faglig sparring og videndeling med dine kolleger i kontoret og andre samarbejdspartnere på tværs af SKAT, særligt den centrale analysefunktion, så din viden også kan bruges i resten af skatteforvaltningen. Du vil også have et meget tæt samarbejde med sagsbehandlerne på Erhvervsregistreringsområdet om forebyggelse af svig. Du får således en stor kontakt- og samarbejdsflade med både interne og eksterne interessenter og samarbejdspartnere.

Dine faglige og personlige kompetencer
Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau, der har givet dig stærke metodiske og analytiske kompetencer. Du har en tungere praktisk erfaring med udarbejdelse af lignede analyser, hvor du har benyttet værktøjerne SAP Business Objects, Web Intelligence og Qlickview.

Det er afgørende, at du finder det spændende at udforske data og lave analyser på nye områder. Din nysgerrighed, undren og detaljeorientering gør, at du kan identificere mønstre og karakteristika i data, der skiller sig ud, og at du kan lave mere dybdegående undersøgelser heraf i tæt samarbejde med kolleger, i afdelingen og som bindeled til den centrale dataanalyse funktion. Det er vigtigt, at du er proaktiv, initiativrig og handlekraftig, så du selvstændigt kan opsøge viden i organisationen og komme med input til nye måder at angribe opgaverne og analyserne på.

Som person forventer vi, at du:
  • Er struktureret og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar - samtidig med at være en teamplayer.
  • Har en nysgerrig, proaktiv og positiv tilgang til opgaver – både nye og tilbagevendende.
  • Er effektiv, seriøs og løsningsorienteret og kan udføre opgaverne med høj kvalitet.
  • Kan bevare overblikket og have gennemslagskraft også i travle perioder.
  • Har analytiske evner og kan kombinere disse med at tænke i sammenhænge.
  • Ser muligheder frem for begrænsninger og formår at tænke ud af boksen.
  • Har gode kommunikative evner mundtligt og skriftligt.



I en travl hverdag er det vigtigt, at du har et godt humør, mod på nye udfordringer og går til opgaverne med lyst og stort engagement.

Din nye arbejdsplads
Kontoret Punktafgifter og registrering varetager alle ydelser og processer inden for indberetning og afregning på området. Kontoret er opdelt i teams, som samarbejder om at løse procesopgaverne indenfor de enkelte fagområder. Vi er placeret i afdelingen Erhvervsprocesser, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på registrerings- og afregningsområdet over for virksomheder. Afdelingen understøtter sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på registrerings- og afregningsområdet. Afdelingen bliver en del af den kommende Skattestyrelse.

Du har mulighed for at deltage i SKATs analytikernetværk med henblik på videndeling og sparring.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ’Søg stillingen’ senest 30. april 2018. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanette Holden Heiner på telefon på 72 37 33 86.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Dit arbejdssted er i Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
2018-05-01T00:51:46.483 Vil du være med til at forebygge svig og stoppe svigvirksomheder? Vil du være en del af et vigtigt arbejde i SKAT, hvor vi med en tidlig indsats forhindrer staten og andre i at lide tab ved at stoppe svigvirksomheder, inden skaden er sket? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsregistreringsteamet i Kontoret Punktafgifter og registrering. Jobbet Formålet med vores arbejde er at gøre det så enkelt som muligt for virksomheder at angive deres afgifter korrekt og til tiden, og dermed sikre grundlaget for afregning og kontrol af afgifter til statskassen. Som analytiker på forebyggende svigarbejde i registreringsfasen, bliver du en del af et team, der arbejder med erhvervsregistrering. For at kunne sætte ind overfor potentielle svigvirksomheder er det nødvendigt at lægge indsatsen, så tidligt som muligt, dvs. i registreringsfasen. Målet er at identificere virksomheder, der anmoder om registrering med det formål, at udøve svig. Konkret skal du medvirke til at dokumentere trends og risici ved analyse af såvel SKATs egne data, som offentligt tilgængelige data samt data der udveksles med nationale og internationale myndigheder. Du skal udarbejde analyser, der giver grundlag for beslutninger og opbygge risikoprofiler, der kan bruges til at imødegå svig. Arbejdet indebærer derfor, at du skal være iderig og bruge din viden om analyse af data til at finde virksomheder, hvor der er en potentiel risiko. For at løse opgaverne succesfuldt forudsætter det, at du aktivt deltager i faglig sparring og videndeling med dine kolleger i kontoret og andre samarbejdspartnere på tværs af SKAT, særligt den centrale analysefunktion, så din viden også kan bruges i resten af skatteforvaltningen. Du vil også have et meget tæt samarbejde med sagsbehandlerne på Erhvervsregistreringsområdet om forebyggelse af svig. Du får således en stor kontakt- og samarbejdsflade med både interne og eksterne interessenter og samarbejdspartnere. Dine faglige og personlige kompetencer Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau, der har givet dig stærke metodiske og analytiske kompetencer. Du har en tungere praktisk erfaring med udarbejdelse af lignede analyser, hvor du har benyttet værktøjerne SAP Business Objects, Web Intelligence og Qlickview. Det er afgørende, at du finder det spændende at udforske data og lave analyser på nye områder. Din nysgerrighed, undren og detaljeorientering gør, at du kan identificere mønstre og karakteristika i data, der skiller sig ud, og at du kan lave mere dybdegående undersøgelser heraf i tæt samarbejde med kolleger, i afdelingen og som bindeled til den centrale dataanalyse funktion. Det er vigtigt, at du er proaktiv, initiativrig og handlekraftig, så du selvstændigt kan opsøge viden i organisationen og komme med input til nye måder at angribe opgaverne og analyserne på. Som person forventer vi, at du: Er struktureret og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar - samtidig med at være en teamplayer. Har en nysgerrig, proaktiv og positiv tilgang til opgaver både nye og tilbagevendende. Er effektiv, seriøs og løsningsorienteret og kan udføre opgaverne med høj kvalitet. Kan bevare overblikket og have gennemslagskraft også i travle perioder. Har analytiske evner og kan kombinere disse med at tænke i sammenhænge. Ser muligheder frem for begrænsninger og formår at tænke ud af boksen. Har gode kommunikative evner mundtligt og skriftligt. I en travl hverdag er det vigtigt, at du har et godt humør, mod på nye udfordringer og går til opgaverne med lyst og stort engagement. Din nye arbejdsplads Kontoret Punktafgifter og registrering varetager alle ydelser og processer inden for indberetning og afregning på området. Kontoret er opdelt i teams, som samarbejder om at løse procesopgaverne indenfor de enkelte fagområder. Vi er placeret i afdelingen Erhvervsprocesser, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på registrerings- og afregningsområdet over for virksomheder. Afdelingen understøtter sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på registrerings- og afregningsområdet. Afdelingen bliver en del af den kommende Skattestyrelse. Du har mulighed for at deltage i SKATs analytikernetværk med henblik på videndeling og sparring. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket Søg stillingen senest 30. april 2018. Tiltrædelse hurtigst muligt. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanette Holden Heiner på telefon på 72 37 33 86. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Dit arbejdssted er i Østbanegade 123, 2100 København Ø. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Skattestyrelsen Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http: www.fra1til7.dk. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.11Jobnete757e767100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-30T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=112478&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3218018Skatteområdet i SKAT11Østbanegade 1232100København Ø72373386DKDanmark155.7055020012.58975400
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent555774JobNet48098531000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e757e767https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e757e767https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e757e767&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e757e767&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/6.jpgEr du den nye medarbejder i Skatteområdet i SKAT?12007991Dansk3Læse/ tale5Kontor og administration354429500RasmusRasmus.Ottesen@skat.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK