Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analytiker til Forsvarets Efterretningstjeneste

Kan du lure om der er ugler i mosen og er du en skarp og dedikeret analytiker, der brænder for at gøre en forskel for Danmark, og vil du bidrage til udviklingen i et analyseteam i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE)?
Hvis ja, så kan vi tilbyde et spændende og udfordrende job i et team, der arbejder med sikkerheds- og kontraefterretning inden for Forsvarsministeriets område og har til opgave at beskytte Forsvaret mod spionage, terrorisme, sabotage og andre former for kriminalitet.

Stillingen er placeret i Afdelingen for Militær Sikkerhed, der leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste inden for Forsvarsministeriets område. Du vil helt sikker blive en del af et stærkt fagligt miljø og vil indgå i et dynamisk og meget dedikeret team af specialister.


Om os

Som led i en ambitiøs udviklingsdagsorden har FE en målsætning om at blive en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige efterretningstjenester.

FE har tre hovedopgaver:

- Vi er Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste.
- Vi leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste og er national sikkerhedsmyndighed inden for Forsvarsministeriets område.
- Vi varetager funktionen som national it-sikkerhedsmyndighed, netsikkerhedstjeneste og myndighed for informationssikkerhed og beredskab i telesektoren.

Vores opgave er at indsamle, bearbejde og formidle informationer om forhold i udlandet af betydning for Danmarks sikkerhed, herunder for danske militære enheder og andre, som er udsendt til løsning af internationale opgaver.


Om stillingen

Du kommer til at indgå i et meget dedikeret analyseteam bestående af både civilt og militært ansatte, hvis hverdag er præget af professionalisme, travlhed, gå-på-mod og godt humør.

Vi bidrager i det daglige til operativ sikkerhedsanalyse og sparring vedr. aktuelle og kritiske undersøgelser af trusler mod Forsvarsministeriets område og koncernens ansatte. Derudover udarbejder vi trusselsvurderinger, bidrager til FE’s øvrige analyser, foretager briefinger af Forsvarets medarbejdere, gennemfører forebyggelses- og awarenesskampagner samt deltager i nationale og internationale samarbejdsfora.

Dine vigtigste opgaver i stillingen bliver:

- Analyse og bearbejdning af informationer og data om spionage og terror.
- Monitering af sikkerhedssituationen i Forsvaret.
- Briefing af chefer, styrelser, myndigheder, enheder og medarbejdere i Forsvaret.
- Udarbejde trusselsvurderinger og anden rapportering.
- Udarbejde anbefalinger vedr. beredskabsforanstaltninger.

Du skal forvente en travl hverdag, hvor du bl.a. deltager i et tæt samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere. Du vil opleve stor personlig frihed til at løse opgaver, udvikle egne kompetencer og være med til at definere arbejdsområdet. For at udvikle dine kompetencer i stillingen vil du også komme til at deltage i relevant efteruddannelse internt og i udlandet.

Teamet moniterer løbende sikkerhedssituationen, bearbejder og analyserer informationer og data for at vedligeholde et opdateret trusselsbillede i relation til Forsvaret og øvrige styrelser under Forsvarsministeriet, herunder Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen. Det gælder også, når Forsvaret er udsendt i internationale missioner.

Teamet samarbejder derfor tæt med FE’s øvrige kapaciteter, Politiets Efterretningstjeneste (PET), Center for Terroranalyse (CTA), udenlandske samarbejdspartnere samt Forsvarets operative enheder.

Rejseaktiviteten kan være varierende, men forekommer typisk i forbindelse med kursus- og mødeaktivitet.


Om dig

Det er en forudsætning, at du har gode analytiske evner og er metodisk stærk og kan dokumentere erfaring med analysearbejde. Erfaring med efterretningsarbejde er selvsagt en fordel, men ikke et krav. Du har således f.eks. en baggrund med stabstjeneste i en styrelse eller større stab inden for Forsvarsministeriets område, gerne værnsfælles.

Det er en forudsætning, at du har dokumenteret erfaring med og forståelse for sikkerhedspolitik og et bredt kendskab til Forsvaret - gerne med erfaring fra internationale missioner. Du er udadvendt af natur og har nemt ved at tale med alle uanset baggrund og stilling. Du kan samarbejde på tværs af faggrupper, organisatorisk tilhørsforhold og nationaliteter og ved at din kreativitet og fleksibilitet hjælper dig langt i hverdagen. Du udviser stor diskretion både fysisk og på elektroniske/digitale medier.

Du leverer resultater af høj kvalitet på en struktureret og ansvarsfuld facon og kan formidle viden både skriftligt og mundtligt – på dansk og engelsk. Du bruger aktivt alle tilgængelige tekniske hjælpemidler og er i stand til at arbejde selvstændigt og som del af et team, hvor du er indstillet på både at lære og dele viden. Du er udviklingsorienteret og udpræget positiv med fokus på at bidrage til et sundt arbejdsmiljø.

Krav til personlige kompetencer:

- Vedligeholdende og flittig.
- Visionær, initiativrig og udviklingsorienteret.
- Ansvarsfuld og moden dømmekraft.
- Kreativ og positivt mind set.
- Gode samarbejdsevner.
- Systematisk og præcis.

Krav til faglige kvalifikationer:

- Akademisk uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Hvis du er officer i Forsvaret, skal du som minimum have gennemgået VUT 1/L, dvs. at du forventeligt er kaptajn/kaptajnløjtnant.
- Solid analyse- og/eller efterretningsbaggrund.
- Gode evner til skriftlig og mundtlig sagsfremstilling på dansk og engelsk.
- Russisk sprogkompetence er en fordel, men ikke et krav.
- Undervisningserfaring.
- Kan mestre Microsoft Office-pakken.


Ansættelsesvilkår

Som officer bliver du ansat efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for Akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer. Er du udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Som akademiker bliver du ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kompetencer. Til ansættelsen er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1%.

Ansøger skal være indstillet på, at skulle gennemgå en eller flere test i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få nærmere oplysning om stillingen ved at kontakte den lokale HR-partner på telefon 3332 5566, lokal 2223.

Ansøgning og vedhæftet CV og anden relevant dokumentation skal sendes via stillingsopslaget på www.fe-ddis.dk

Vi skal have din ansøgning senest den 18. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 9/2018.

Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2018 eller efter nærmere aftale.

Arbejdsstedet er FE, København.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

På www.fe-ddis.dk finder du FE´s beretning, som er det sted, hvor du får det mest detaljerede indblik i FE´s opgaver, metoder, medarbejdere og FE som arbejdsplads. Her kan du også finde andre produkter, bl.a. FE´s årlige risikovurderinger, situations- og trusselsvurderinger samt yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329757696Phoenix-dc579be312018-02-08T15:08:33.680Analytiker til Forsvarets EfterretningstjenesteKan du lure om der er ugler i mosen og er du en skarp og dedikeret analytiker, der brænder for at gøre en forskel for Danmark, og vil du bidrage til udviklingen i et analyseteam i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE)?
Hvis ja, så kan vi tilbyde et spændende og udfordrende job i et team, der arbejder med sikkerheds- og kontraefterretning inden for Forsvarsministeriets område og har til opgave at beskytte Forsvaret mod spionage, terrorisme, sabotage og andre former for kriminalitet.

Stillingen er placeret i Afdelingen for Militær Sikkerhed, der leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste inden for Forsvarsministeriets område. Du vil helt sikker blive en del af et stærkt fagligt miljø og vil indgå i et dynamisk og meget dedikeret team af specialister.


Om os

Som led i en ambitiøs udviklingsdagsorden har FE en målsætning om at blive en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige efterretningstjenester.

FE har tre hovedopgaver:

- Vi er Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste.
- Vi leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste og er national sikkerhedsmyndighed inden for Forsvarsministeriets område.
- Vi varetager funktionen som national it-sikkerhedsmyndighed, netsikkerhedstjeneste og myndighed for informationssikkerhed og beredskab i telesektoren.

Vores opgave er at indsamle, bearbejde og formidle informationer om forhold i udlandet af betydning for Danmarks sikkerhed, herunder for danske militære enheder og andre, som er udsendt til løsning af internationale opgaver.


Om stillingen

Du kommer til at indgå i et meget dedikeret analyseteam bestående af både civilt og militært ansatte, hvis hverdag er præget af professionalisme, travlhed, gå-på-mod og godt humør.

Vi bidrager i det daglige til operativ sikkerhedsanalyse og sparring vedr. aktuelle og kritiske undersøgelser af trusler mod Forsvarsministeriets område og koncernens ansatte. Derudover udarbejder vi trusselsvurderinger, bidrager til FE’s øvrige analyser, foretager briefinger af Forsvarets medarbejdere, gennemfører forebyggelses- og awarenesskampagner samt deltager i nationale og internationale samarbejdsfora.

Dine vigtigste opgaver i stillingen bliver:

- Analyse og bearbejdning af informationer og data om spionage og terror.
- Monitering af sikkerhedssituationen i Forsvaret.
- Briefing af chefer, styrelser, myndigheder, enheder og medarbejdere i Forsvaret.
- Udarbejde trusselsvurderinger og anden rapportering.
- Udarbejde anbefalinger vedr. beredskabsforanstaltninger.

Du skal forvente en travl hverdag, hvor du bl.a. deltager i et tæt samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere. Du vil opleve stor personlig frihed til at løse opgaver, udvikle egne kompetencer og være med til at definere arbejdsområdet. For at udvikle dine kompetencer i stillingen vil du også komme til at deltage i relevant efteruddannelse internt og i udlandet.

Teamet moniterer løbende sikkerhedssituationen, bearbejder og analyserer informationer og data for at vedligeholde et opdateret trusselsbillede i relation til Forsvaret og øvrige styrelser under Forsvarsministeriet, herunder Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen. Det gælder også, når Forsvaret er udsendt i internationale missioner.

Teamet samarbejder derfor tæt med FE’s øvrige kapaciteter, Politiets Efterretningstjeneste (PET), Center for Terroranalyse (CTA), udenlandske samarbejdspartnere samt Forsvarets operative enheder.

Rejseaktiviteten kan være varierende, men forekommer typisk i forbindelse med kursus- og mødeaktivitet.


Om dig

Det er en forudsætning, at du har gode analytiske evner og er metodisk stærk og kan dokumentere erfaring med analysearbejde. Erfaring med efterretningsarbejde er selvsagt en fordel, men ikke et krav. Du har således f.eks. en baggrund med stabstjeneste i en styrelse eller større stab inden for Forsvarsministeriets område, gerne værnsfælles.

Det er en forudsætning, at du har dokumenteret erfaring med og forståelse for sikkerhedspolitik og et bredt kendskab til Forsvaret - gerne med erfaring fra internationale missioner. Du er udadvendt af natur og har nemt ved at tale med alle uanset baggrund og stilling. Du kan samarbejde på tværs af faggrupper, organisatorisk tilhørsforhold og nationaliteter og ved at din kreativitet og fleksibilitet hjælper dig langt i hverdagen. Du udviser stor diskretion både fysisk og på elektroniske/digitale medier.

Du leverer resultater af høj kvalitet på en struktureret og ansvarsfuld facon og kan formidle viden både skriftligt og mundtligt – på dansk og engelsk. Du bruger aktivt alle tilgængelige tekniske hjælpemidler og er i stand til at arbejde selvstændigt og som del af et team, hvor du er indstillet på både at lære og dele viden. Du er udviklingsorienteret og udpræget positiv med fokus på at bidrage til et sundt arbejdsmiljø.

Krav til personlige kompetencer:

- Vedligeholdende og flittig.
- Visionær, initiativrig og udviklingsorienteret.
- Ansvarsfuld og moden dømmekraft.
- Kreativ og positivt mind set.
- Gode samarbejdsevner.
- Systematisk og præcis.

Krav til faglige kvalifikationer:

- Akademisk uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Hvis du er officer i Forsvaret, skal du som minimum have gennemgået VUT 1/L, dvs. at du forventeligt er kaptajn/kaptajnløjtnant.
- Solid analyse- og/eller efterretningsbaggrund.
- Gode evner til skriftlig og mundtlig sagsfremstilling på dansk og engelsk.
- Russisk sprogkompetence er en fordel, men ikke et krav.
- Undervisningserfaring.
- Kan mestre Microsoft Office-pakken.


Ansættelsesvilkår

Som officer bliver du ansat efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for Akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer. Er du udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Som akademiker bliver du ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kompetencer. Til ansættelsen er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1%.

Ansøger skal være indstillet på, at skulle gennemgå en eller flere test i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få nærmere oplysning om stillingen ved at kontakte den lokale HR-partner på telefon 3332 5566, lokal 2223.

Ansøgning og vedhæftet CV og anden relevant dokumentation skal sendes via stillingsopslaget på www.fe-ddis.dk

Vi skal have din ansøgning senest den 18. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 9/2018.

Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2018 eller efter nærmere aftale.

Arbejdsstedet er FE, København.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

På www.fe-ddis.dk finder du FE´s beretning, som er det sted, hvor du får det mest detaljerede indblik i FE´s opgaver, metoder, medarbejdere og FE som arbejdsplads. Her kan du også finde andre produkter, bl.a. FE´s årlige risikovurderinger, situations- og trusselsvurderinger samt yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

2018-02-12T18:14:08.620 Kan du lure om der er ugler i mosen og er du en skarp og dedikeret analytiker, der brænder for at gøre en forskel for Danmark, og vil du bidrage til udviklingen i et analyseteam i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE)? Hvis ja, så kan vi tilbyde et spændende og udfordrende job i et team, der arbejder med sikkerheds- og kontraefterretning inden for Forsvarsministeriets område og har til opgave at beskytte Forsvaret mod spionage, terrorisme, sabotage og andre former for kriminalitet. Stillingen er placeret i Afdelingen for Militær Sikkerhed, der leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste inden for Forsvarsministeriets område. Du vil helt sikker blive en del af et stærkt fagligt miljø og vil indgå i et dynamisk og meget dedikeret team af specialister. Om os Som led i en ambitiøs udviklingsdagsorden har FE en målsætning om at blive en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige efterretningstjenester. FE har tre hovedopgaver: - Vi er Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste. - Vi leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste og er national sikkerhedsmyndighed inden for Forsvarsministeriets område. - Vi varetager funktionen som national it-sikkerhedsmyndighed, netsikkerhedstjeneste og myndighed for informationssikkerhed og beredskab i telesektoren. Vores opgave er at indsamle, bearbejde og formidle informationer om forhold i udlandet af betydning for Danmarks sikkerhed, herunder for danske militære enheder og andre, som er udsendt til løsning af internationale opgaver. Om stillingen Du kommer til at indgå i et meget dedikeret analyseteam bestående af både civilt og militært ansatte, hvis hverdag er præget af professionalisme, travlhed, gå-på-mod og godt humør. Vi bidrager i det daglige til operativ sikkerhedsanalyse og sparring vedr. aktuelle og kritiske undersøgelser af trusler mod Forsvarsministeriets område og koncernens ansatte. Derudover udarbejder vi trusselsvurderinger, bidrager til FE s øvrige analyser, foretager briefinger af Forsvarets medarbejdere, gennemfører forebyggelses- og awarenesskampagner samt deltager i nationale og internationale samarbejdsfora. Dine vigtigste opgaver i stillingen bliver: - Analyse og bearbejdning af informationer og data om spionage og terror. - Monitering af sikkerhedssituationen i Forsvaret. - Briefing af chefer, styrelser, myndigheder, enheder og medarbejdere i Forsvaret. - Udarbejde trusselsvurderinger og anden rapportering. - Udarbejde anbefalinger vedr. beredskabsforanstaltninger. Du skal forvente en travl hverdag, hvor du bl.a. deltager i et tæt samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere. Du vil opleve stor personlig frihed til at løse opgaver, udvikle egne kompetencer og være med til at definere arbejdsområdet. For at udvikle dine kompetencer i stillingen vil du også komme til at deltage i relevant efteruddannelse internt og i udlandet. Teamet moniterer løbende sikkerhedssituationen, bearbejder og analyserer informationer og data for at vedligeholde et opdateret trusselsbillede i relation til Forsvaret og øvrige styrelser under Forsvarsministeriet, herunder Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen. Det gælder også, når Forsvaret er udsendt i internationale missioner. Teamet samarbejder derfor tæt med FE s øvrige kapaciteter, Politiets Efterretningstjeneste (PET), Center for Terroranalyse (CTA), udenlandske samarbejdspartnere samt Forsvarets operative enheder. Rejseaktiviteten kan være varierende, men forekommer typisk i forbindelse med kursus- og mødeaktivitet. Om dig Det er en forudsætning, at du har gode analytiske evner og er metodisk stærk og kan dokumentere erfaring med analysearbejde. Erfaring med efterretningsarbejde er selvsagt en fordel, men ikke et krav. Du har således f.eks. en baggrund med stabstjeneste i en styrelse eller større stab inden for Forsvarsministeriets område, gerne værnsfælles. Det er en forudsætning, at du har dokumenteret erfaring med og forståelse for sikkerhedspolitik og et bredt kendskab til Forsvaret - gerne med erfaring fra internationale missioner. Du er udadvendt af natur og har nemt ved at tale med alle uanset baggrund og stilling. Du kan samarbejde på tværs af faggrupper, organisatorisk tilhørsforhold og nationaliteter og ved at din kreativitet og fleksibilitet hjælper dig langt i hverdagen. Du udviser stor diskretion både fysisk og på elektroniske digitale medier. Du leverer resultater af høj kvalitet på en struktureret og ansvarsfuld facon og kan formidle viden både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk. Du bruger aktivt alle tilgængelige tekniske hjælpemidler og er i stand til at arbejde selvstændigt og som del af et team, hvor du er indstillet på både at lære og dele viden. Du er udviklingsorienteret og udpræget positiv med fokus på at bidrage til et sundt arbejdsmiljø. Krav til personlige kompetencer: - Vedligeholdende og flittig. - Visionær, initiativrig og udviklingsorienteret. - Ansvarsfuld og moden dømmekraft. - Kreativ og positivt mind set. - Gode samarbejdsevner. - Systematisk og præcis. Krav til faglige kvalifikationer: - Akademisk uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Hvis du er officer i Forsvaret, skal du som minimum have gennemgået VUT 1 L, dvs. at du forventeligt er kaptajn kaptajnløjtnant. - Solid analyse- og eller efterretningsbaggrund. - Gode evner til skriftlig og mundtlig sagsfremstilling på dansk og engelsk. - Russisk sprogkompetence er en fordel, men ikke et krav. - Undervisningserfaring. - Kan mestre Microsoft Office-pakken. Ansættelsesvilkår Som officer bliver du ansat efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for Akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret. Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer. Er du udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning. Som akademiker bliver du ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kompetencer. Til ansættelsen er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 . Ansøger skal være indstillet på, at skulle gennemgå en eller flere test i forbindelse med ansættelsesforløbet. Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet. KONTAKT OG ANSØGNING Du kan få nærmere oplysning om stillingen ved at kontakte den lokale HR-partner på telefon 3332 5566, lokal 2223. Ansøgning og vedhæftet CV og anden relevant dokumentation skal sendes via stillingsopslaget på www.fe-ddis.dk Vi skal have din ansøgning senest den 18. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 9 2018. Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2018 eller efter nærmere aftale. Arbejdsstedet er FE, København. Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning. På www.fe-ddis.dk finder du FE´s beretning, som er det sted, hvor du får det mest detaljerede indblik i FE´s opgaver, metoder, medarbejdere og FE som arbejdsplads. Her kan du også finde andre produkter, bl.a. FE´s årlige risikovurderinger, situations- og trusselsvurderinger samt yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.11Jobnetdc579be3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-18T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=154008&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3105376Civile stillinger11Kastellet 12100København ØDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent523072JobNet47672051000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dc579be3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=dc579be3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dc579be3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dc579be3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/5.jpgBrænder du for at blive Jurist?12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen352892365importimport_dc579be3DKDanmarkDKDanmark329930906Senior Specialist in Business and Human RightsRobot We are looking for an experienced business and human rights professional to join our efforts to develop best practice examples on business respect for human rights. As our new senior advisor and specialist you will take part in our work with companies and financial institutions on respect for human rights. You will lead several partnerships with global companies and brands and be part of agenda-setting in our direct involvement with business. You will be part of an ambitious and dedicated human rights and business department and join the corporate engagement team as one of our senior advisors. FROM PRINCIPLES TO PRACTICE AND PRACTICE TO PRINCIPLES Affecting change and contributing to respect of human rights is your main driver. You are ambitious, result-oriented and have a proven track record of inspiring companies to improve their practices. You have in-depth expert knowledge of human rights and a strong sense of integrity. At the same time, you are solution-oriented and have the ability to engage in operational-level dilemmas and areas of improvement in a corporate context. Your role will be to develop strong examples of respect for human rights by business and, where relevant, turn learnings into publicly available outputs. Daily activities with partner-companies will likely include: Impact identification and assessments at country and site level Human rights training and capacity development Enterprise level policy and procedure gap analysis Research, analysis and methodology creation Addressing systemic issues and targeting root causes with companies You will lead knowledge, tools and methods development, as well as agenda setting activities rooted in our experiences working directly with companies. You will help us develop new types of activities, partnerships and focus areas and contribute to shaping the future of our corporate engagement. YOUR BACKGROUND Relevant educational background e.g. in human rights law, international relations, development or social sciences. You have more than 10 years of experience including a track record in the area of business and human rights. You have worked directly with human rights in a company setting either in-house or in an advisory capacity. You have experience in agenda setting activities in relation to the role of the private sector in human rights realization and sustainable development. Experience working with sectors such as renewable energy, ICT, finance or consumer goods is a strong asset. Experience working with human rights in the context of the SDGs is an advantage. ?As a colleague, you are organized, constructive, and put the team first. While being experienced, you remain curious and eager to acquire new perspectives and methodologies. You are able to define and follow a strategy and prioritize your time in a rapidly evolving environment and when managing several projects at the same time. You like working internationally and have experience working in Global South countries, you have intercultural competencies, are comfortable engaging with stakeholders at all levels, and you develop professional networks where you go. You have excellent command of English and speak an additional major language fluently (French and Spanish preferred). You are familiar with project management and know that planning, reporting, and finance administration are important elements of our work. TERMS OF EMPLOYMENT The position is permanent and full-time based in Copenhagen with significant international travel. Starting date as soon as possible. Salary and other conditions are set in accordance with the Danish Ministry of Finance s agreement with the Danish Confederation of Professional Associations, as applicable. DEADLINE FOR APPLICATIONS Please submit your application no later than 12.00 CET on January 20, 2019 by using the form found on this page. The application should include cover letter, CV, diploma and references to publications or reports you have contributed to. The Danish Institute for Human Rights appreciates diversity in the workplace. If qualified, we strongly encourage you to apply for the position. ?QUESTIONS ABOUT THE POSITION For more information visit http: www.humanrights.dk. If you have questions about the position please contact interim corporate engagement programme manager, Signe Andreasen Lysgaard via e-mail: sigl@humanrights.dk or department director Claus Teilmann Petersen via e-mail: clpe@humanrights.dk

We are looking for an experienced business and human rights professional to join our efforts to develop best practice examples on business respect for human rights.

 

As our new senior advisor and specialist you will take part in our work with companies and financial institutions on respect for human rights. You will lead several partnerships with global companies and brands and be part of agenda-setting in our direct involvement with business.

You will be part of an ambitious and dedicated human rights and business department and join the corporate engagement team as one of our senior advisors.

 

FROM PRINCIPLES TO PRACTICE AND PRACTICE TO PRINCIPLES

Affecting change and contributing to respect of human rights is your main driver. You are ambitious, result-oriented and have a proven track record of inspiring companies to improve their practices.

 

You have in-depth/expert knowledge of human rights and a strong sense of integrity. At the same time, you are solution-oriented and have the ability to engage in operational-level dilemmas and areas of improvement in a corporate context. Your role will be to develop strong examples of respect for human rights by business and, where relevant, turn learnings into publicly available outputs. Daily activities with partner-companies will likely include:  

  • Impact identification and assessments at country and site level  
  • Human rights training and capacity development  
  • Enterprise level policy and procedure gap analysis  
  • Research, analysis and methodology creation
  • Addressing systemic issues and targeting root causes with companies

 

You will lead knowledge, tools and methods development, as well as agenda setting activities rooted in our experiences working directly with companies. You will help us develop new types of activities, partnerships and focus areas and contribute to shaping the future of our corporate engagement.

 

YOUR BACKGROUND

Relevant educational background e.g. in human rights law, international relations, development or social sciences. You have more than 10 years of experience including a track record in the area of business and human rights. You have worked directly with human rights in a company setting either in-house or in an advisory capacity. You have experience in agenda setting activities in relation to the role of the private sector in human rights realization and sustainable development. Experience working with sectors such as renewable energy, ICT, finance or consumer goods is a strong asset. Experience working with human rights in the context of the SDGs is an advantage.

 

?As a colleague, you are organized, constructive, and put the team first. While being experienced, you remain curious and eager to acquire new perspectives and methodologies. You are able to define and follow a strategy and prioritize your time in a rapidly evolving environment and when managing several projects at the same time. You like working internationally and have experience working in Global South countries, you have intercultural competencies, are comfortable engaging with stakeholders at all levels, and you develop professional networks where you go.

 

You have excellent command of English and speak an additional major language fluently (French and Spanish preferred). You are familiar with project management and know that planning, reporting, and finance administration are important elements of our work.

 

TERMS OF EMPLOYMENT  

The position is permanent and full-time based in Copenhagen with significant international travel. Starting date as soon as possible. Salary and other conditions are set in accordance with the Danish Ministry of Finance’s agreement with the Danish Confederation of Professional Associations, as applicable.  

 

DEADLINE FOR APPLICATIONS  

Please submit your application no later than 12.00 CET on January 20, 2019 by using the form found on this page. The application should include cover letter, CV, diploma and references to publications or reports you have contributed to.  

 

The Danish Institute for Human Rights appreciates diversity in the workplace. If qualified, we strongly encourage you to apply for the position.  

 

?QUESTIONS ABOUT THE POSITION  

For more information visit http://www.humanrights.dk. If you have questions about the position please contact interim corporate engagement programme manager, Signe Andreasen Lysgaard via e-mail: sigl@humanrights.dk or department director Claus Teilmann Petersen via e-mail: clpe@humanrights.dk  

 

Institut for Menneskerettigheder -Danmarks Nationale MenneskerettighedsinstitutionKøbenhavn K2018-12-19T00:00:002019-01-20T00:00:00
329929987Erfaren jurist til krisehåndteringRobot I kølvandet på den finansielle krise blev der i EU indført et omfattende krisehåndteringsdirektiv. Reglerne skal sikre, at bankerne ikke skal reddes for skatteydernes penge, når der kommer finansielle kriser. Vores indsats på området er afgørende for at sikre den finansielle stabilitet og er under konstant udvikling. Regelsættet på vores område er ved at blive ændret betydeligt, som følge af et nyt krisehåndteringsdirektiv. Vi søger derfor en dygtig og resultatorienteret jurist, der kan stå for at implementere det nye direktiv i dansk lovgivning. Du vil desuden få ansvaret for de afgørelser, vi træffer, når vi løbende sætter krav til bankernes gældssammensætning, og du vil få ansvaret for vurderinger af, om der i bankerne er kontraktretlige hindringer for effektiv krisehåndtering. Hvad forventer vi af dig? Du bliver en del af et team på 5 medarbejdere, der udarbejder afviklingsplaner for alle danske banker og fastlægger de krav, der skal sikre en effektiv krisehåndtering. Kan du sætte kryds ved følgende, er du et godt match til stillingen: 1. Du har dine juridiske færdigheder i orden Din stærke juridiske faglighed og forståelse sikrer, at du tidligt i ansættelsen kan sætte dig ind i et omfattende regelsæt og anvende det i praksis. 2. Du evner og brænder for at implementere kompleks finansiel lovgivning Du er i stand til at løfte opgaven med at implementere et komplekst og omfattende EU-direktiv i dansk lovgivning. Det kræver, at du både mestrer den lovtekniske disciplin og er i stand til at sætte dig ind i fagligt kompleks finansiel lovgivning på kort tid. 3. Du er en stærk kommunikator Dine kommunikative evner er afgørende, når du skal samarbejde med teamet og briefe ledelsen. Du formulerer dig på skrift og i tale, så andre ikke er tvivl om, hvad du mener og så du troværdigt kan repræsentere Finanstilsynet udadtil. 4. Du bliver motiveret af at løse vigtige samfundsopgaver Du bidrager til at løse en vigtig opgave i arbejdet med at sikre tilliden til den finansielle sektor. Du trives i det politiske miljø og glæder dig over dit arbejdes relevans for resten af samfundet. Derudover forestiller vi os, at du: er uddannet cand.jur eller cand.merc.(jur.) har erfaring med finansiel lovgivning og eller med implementering af EU-lovgivning har kendskab til forvaltningsretlige principper og forstår økonomiske problemstillinger Hvilke opgaver skal du især løse? Du kommer i første omfang til at få ansvaret for implementeringen af EU s nye krisehåndteringsdirektiv i dansk lovgivning. Det vil give dig en unik indsigt i reglerne for krisehåndtering af banker og realkreditinstitutter. Du kommer desuden til at deltage aktivt i EU s juridiske arbejde, når der skal udvikles forordninger under det nye direktiv. Foruden implementeringen af ny lovgivning bliver du ansvarlig for de løbende afgørelse, vi træffer, når vi fastsætter de krav, der skal sikre, at bankerne er tilstrækkeligt polstrede til at modstå kommende kriser. Du vil desuden indgå i arbejdet med at udvikle afviklingsplaner for de danske banker, hvor du bl.a. vil få ansvaret for at vurdere, om der i bankerne er kontraktretlige hindringer for effektiv krisehåndtering. Dine kommunikative evner vil blive sat i spil, når vi er i dialog med interessenter, institutter og brancheorganisationer. Ligesom du vil få brug for disse evner, når vi udarbejder oplæg og beslutningsgrundlag til Finanstilsynets direktion og bestyrelse. Du vil få en bred forståelse for store dele af den finansielle sektor, og du vil komme til at indgå i et inspirerende tværfagligt arbejde. Dit ansvar for teamets juridiske arbejde bliver stort, og derfor er det vigtigt, at du troværdigt kan indtage rollen som ekspert alt imens du bidrager til den gode samarbejdsånd. Bliv en del af Afviklingsteamet Vi arbejder med at sikre, at Danmark er forberedt på den næste finansielle krise. Det kræver planer for, hvordan myndighederne håndterer banker i en krisesituation, og det kræver, at bankerne er tilstrækkeligt polstrede til, at krisehåndteringen kan ske uden brug af offentlige midler. I teamet udvikler vi de afviklingsplaner og krav til bankerne, der skal sikre dette. Arbejdet er fortsat under udvikling, og alle i teamet har derfor mulighed for stor indflydelse på, hvor vi skal bevæge os hen. Desuden rækker krisehåndtering på tværs af mange forskellige fagområder som f.eks. jura, økonomi og internationale forhold. Vi ved, at vi lykkes med vores opgaver ved at samarbejde på tværs af fagligheder, og prioriterer derfor sparring højt. SHAPE \* MERGEFORMAT Hvordan er dine ansættelsesvilkår? Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Du vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest. Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber. Sådan ansøger du Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest fredag den 18. januar 2019 kl. 12.00. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Spørgsmål? Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vicekontorchef Uffe Mikkelsen på 6193 0734. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR-rekrutteringspartner Søren Bay Ivarsson på 91 33 70 82. Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk særligt under rubrikken Karriere . Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.I kølvandet på den finansielle krise blev der i EU indført et omfattende krisehåndteringsdirektiv. Reglerne skal sikre, at bankerne ikke skal reddes for skatteydernes penge, når der kommer finansielle kriser. Vores indsats på området er afgørende for at sikre den finansielle stabilitet og er under konstant udvikling. Regelsættet på vores område er ved at blive ændret betydeligt, som følge af et nyt krisehåndteringsdirektiv. Vi søger derfor en dygtig og resultatorienteret jurist, der kan stå for at implementere det nye direktiv i dansk lovgivning. Du vil desuden få ansvaret for de afgørelser, vi træffer, når vi løbende sætter krav til bankernes gældssammensætning, og du vil få ansvaret for vurderinger af, om der i bankerne er kontraktretlige hindringer for effektiv krisehåndtering.

Hvad forventer vi af dig?
Du bliver en del af et team på 5 medarbejdere, der udarbejder afviklingsplaner for alle danske banker og fastlægger de krav, der skal sikre en effektiv krisehåndtering.
Kan du sætte kryds ved følgende, er du et godt match til stillingen:

1. Du har dine juridiske færdigheder i orden
Din stærke juridiske faglighed og forståelse sikrer, at du tidligt i ansættelsen kan sætte dig ind i et omfattende regelsæt og anvende det i praksis.

2. Du evner og brænder for at implementere kompleks finansiel lovgivning
Du er i stand til at løfte opgaven med at implementere et komplekst og omfattende EU-direktiv i dansk lovgivning. Det kræver, at du både mestrer den lovtekniske disciplin og er i stand til at sætte dig ind i fagligt kompleks finansiel lovgivning på kort tid.

3. Du er en stærk kommunikator
Dine kommunikative evner er afgørende, når du skal samarbejde med teamet og briefe ledelsen. Du formulerer dig på skrift og i tale, så andre ikke er tvivl om, hvad du mener – og så du troværdigt kan repræsentere Finanstilsynet udadtil.

4. Du bliver motiveret af at løse vigtige samfundsopgaver
Du bidrager til at løse en vigtig opgave i arbejdet med at sikre tilliden til den finansielle sektor. Du trives i det politiske miljø og glæder dig over dit arbejdes relevans for resten af samfundet.

Derudover forestiller vi os, at du:
  • er uddannet cand.jur eller cand.merc.(jur.)
  • har erfaring med finansiel lovgivning og/eller med implementering af EU-lovgivning
  • har kendskab til forvaltningsretlige principper og forstår økonomiske problemstillinger

Hvilke opgaver skal du især løse?
Du kommer i første omfang til at få ansvaret for implementeringen af EU’s nye krisehåndteringsdirektiv i dansk lovgivning. Det vil give dig en unik indsigt i reglerne for krisehåndtering af banker og realkreditinstitutter. Du kommer desuden til at deltage aktivt i EU’s juridiske arbejde, når der skal udvikles forordninger under det nye direktiv. Foruden implementeringen af ny lovgivning bliver du ansvarlig for de løbende afgørelse, vi træffer, når vi fastsætter de krav, der skal sikre, at bankerne er tilstrækkeligt polstrede til at modstå kommende kriser. Du vil desuden indgå i arbejdet med at udvikle afviklingsplaner for de danske banker, hvor du bl.a. vil få ansvaret for at vurdere, om der i bankerne er kontraktretlige hindringer for effektiv krisehåndtering.

Dine kommunikative evner vil blive sat i spil, når vi er i dialog med interessenter, institutter og brancheorganisationer. Ligesom du vil få brug for disse evner, når vi udarbejder oplæg og beslutningsgrundlag til Finanstilsynets direktion og bestyrelse.

Du vil få en bred forståelse for store dele af den finansielle sektor, og du vil komme til at indgå i et inspirerende tværfagligt arbejde. Dit ansvar for teamets juridiske arbejde bliver stort, og derfor er det vigtigt, at du troværdigt kan indtage rollen som ekspert – alt imens du bidrager til den gode samarbejdsånd.

Bliv en del af Afviklingsteamet
Vi arbejder med at sikre, at Danmark er forberedt på den næste finansielle krise. Det kræver planer for, hvordan myndighederne håndterer banker i en krisesituation, og det kræver, at bankerne er tilstrækkeligt polstrede til, at krisehåndteringen kan ske uden brug af offentlige midler. I teamet udvikler vi de afviklingsplaner og krav til bankerne, der skal sikre dette.

Arbejdet er fortsat under udvikling, og alle i teamet har derfor mulighed for stor indflydelse på, hvor vi skal bevæge os hen. Desuden rækker krisehåndtering på tværs af mange forskellige fagområder som f.eks. jura, økonomi og internationale forhold. Vi ved, at vi lykkes med vores opgaver ved at samarbejde på tværs af fagligheder, og prioriterer derfor sparring højt.
SHAPE \* MERGEFORMAT



Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Du vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest.

Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv
arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning,
fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber.

Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest fredag den 18. januar 2019 kl. 12.00. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vicekontorchef Uffe Mikkelsen på 6193 0734.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR-rekrutteringspartner Søren Bay Ivarsson på 91 33 70 82.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.
FINANSTILSYNETKøbenhavn Ø2018-12-18T00:00:002019-01-17T00:00:00
329929210Sektionsleder til Tilsynet med EfterretningstjenesterneRobot Vil du være med til at kontrollere landets efterretningstjenester, sikre borgernes retssikkerhed og deltage i udviklingen af et moderne tilsyn? Kan du sikre, at tilsynets sagsbehandling sker på højt fagligt niveau? Tilsynet med Efterretningstjenesternes mangler en skarp sektionsleder til tilsynets sektion for kontrol af Politiets Efterretningstjeneste (PET). Vi tilbyder et udfordrende job på et spændende område. Sektionen for kontrol af PET har på nuværende tidspunkt fire tilknyttede medarbejdere med forskellige faglige profiler. Sektionens medarbejdere er desuden tilknyttet én eller flere af tilsynets øvrige sektioner. Som sektionsleder vil du have ansvaret for, at tilsynets kontroller med PET gennemføres på et fagligt højt niveau. Du vil skulle koordinere sektionens arbejde og håndtere en række forskelligartede kontrol-, drifts- og udviklingsopgaver parallelt, herunder: • Sikre gennemførelse af tilsynets forskellige kontroller • Deltagelse i selve kontrolarbejdet • Udarbejdelse af tilsynets årlige redegørelse vedrørende PET • Udarbejdelse af dokumentation for tilsynets metodevalg • Udvikling af nye metoder til kontrol • Besvarelse af høringer • Udarbejdelse af mødemateriale, vejledninger og præsentationer til tilsynets medlemmer og øvrige ansatte Tilsynet arbejder hovedsageligt fra kontorer i PET og Forsvarets Efterretningstjeneste (FE), og du vil derfor skulle tilbringe flere arbejdsdage om ugen hos PET. Arbejdsopgaverne varierer en del henover året, men du vil i betydelig grad kunne være med til at detailplanlægge udførelsen af dem. Tilsynets kontrolarbejde kræver et dybt kendskab til PETs it-landskab, en risikobaseret tilgang og høj juridisk faglighed. Det er derfor afgørende, at du trives med at skulle arbejde med andre metoder end dogmatisk juridisk metode, og du skal have lyst til at udvikle kontrolarbejdet ved at tænke kreativt, udvikle nye metoder til kontrol og tage værktøjer i brug, som ikke tidligere har været anvendt af tilsynet. Dine opgaver vil desuden omfatte deltagelse i interne møder i tilsynet, herunder måned-lige aftenmøder, samt møder med tjenesterne og øvrige eksterne parter, herunder internationale samarbejdspartnere. Faglig profil og kvalifikationer Vi forventer ikke, at du har erfaring med alle dine kommende opgaver, men vi forventer, at du har lyst til arbejde med dem. Vi skal nok sørge for, at du klædes fagligt på til at løfte opgaverne. Vi forventer, at du har: • En stærk juridisk faglighed • 4-5 års erfaring med sagsbehandling fra et departement, en styrelse eller lignende • En åben og inddragende ledelsesstil • Evne til at uddelegere ansvar og opgaver inden for klare rammer • Stærke formulerings- og formidlingsevner skriftligt såvel som mundtligt Det vil endvidere være en fordel, hvis du har erfaring med: • Teamledelse • Revisionsmetodik eller lignede • Kontrol eller tilsyn af andre myndigheder • Reguleringen af PET eller FE • Kontrol af informationssikkerhed Om tilsynet Tilsynet med Efterretningstjenesterne er en uafhængig myndighed, som har til opgave at kontrollere, at PET og FE, herunder Center for Cybersikkerhed (CFCS), tilvejebringer, behandler og videregiver personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen. Supplerende oplysninger om Tilsynet med Efterretningstjenesterne findes på tilsynets hjemmeside www.tet.dk. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse vil ske på overenskomstvilkår i henhold til relevant overenskomst. Stillingen er en fuldtidsstilling. Ansættelsesområdet er Tilsynet med Efterretningstjenesterne. Det er en betingelse for ansættelse i tilsynet, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele dit ansættelsesforhold. Tiltrædelsestidspunktet er snarest muligt og senest den 1. april 2019. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte tilsynets sekretariatschef på telefon 61 98 70 94. Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet kopi af eksamenspapirer, herunder bachelorbevis og eventuelle anbefalinger. Stillingen søges elektronisk på www.jm.dk under Karriere. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 22. januar 2019. Tilsynet med Efterretningstjenesterne opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Vil du være med til at kontrollere landets efterretningstjenester, sikre borgernes retssikkerhed og deltage i udviklingen af et moderne tilsyn? Kan du sikre, at tilsynets sagsbehandling sker på højt fagligt niveau?

Tilsynet med Efterretningstjenesternes mangler en skarp sektionsleder til tilsynets sektion for kontrol af Politiets Efterretningstjeneste (PET). Vi tilbyder et udfordrende job på et spændende område.

Sektionen for kontrol af PET har på nuværende tidspunkt fire tilknyttede medarbejdere med forskellige faglige profiler. Sektionens medarbejdere er desuden tilknyttet én eller flere af tilsynets øvrige sektioner.

Som sektionsleder vil du have ansvaret for, at tilsynets kontroller med PET gennemføres på et fagligt højt niveau. Du vil skulle koordinere sektionens arbejde og håndtere en række forskelligartede kontrol-, drifts- og udviklingsopgaver parallelt, herunder:

• Sikre gennemførelse af tilsynets forskellige kontroller
• Deltagelse i selve kontrolarbejdet
• Udarbejdelse af tilsynets årlige redegørelse vedrørende PET
• Udarbejdelse af dokumentation for tilsynets metodevalg
• Udvikling af nye metoder til kontrol
• Besvarelse af høringer
• Udarbejdelse af mødemateriale, vejledninger og præsentationer til tilsynets medlemmer og øvrige ansatte

Tilsynet arbejder hovedsageligt fra kontorer i PET og Forsvarets Efterretningstjeneste (FE), og du vil derfor skulle tilbringe flere arbejdsdage om ugen hos PET. Arbejdsopgaverne varierer en del henover året, men du vil i betydelig grad kunne være med til at detailplanlægge udførelsen af dem.

Tilsynets kontrolarbejde kræver et dybt kendskab til PETs it-landskab, en risikobaseret tilgang og høj juridisk faglighed. Det er derfor afgørende, at du trives med at skulle arbejde med andre metoder end dogmatisk juridisk metode, og du skal have lyst til at udvikle kontrolarbejdet ved at tænke kreativt, udvikle nye metoder til kontrol og tage værktøjer i brug, som ikke tidligere har været anvendt af tilsynet.

Dine opgaver vil desuden omfatte deltagelse i interne møder i tilsynet, herunder måned-lige aftenmøder, samt møder med tjenesterne og øvrige eksterne parter, herunder internationale samarbejdspartnere.

Faglig profil og kvalifikationer

Vi forventer ikke, at du har erfaring med alle dine kommende opgaver, men vi forventer, at du har lyst til arbejde med dem. Vi skal nok sørge for, at du klædes fagligt på til at løfte opgaverne.

Vi forventer, at du har:

• En stærk juridisk faglighed
• 4-5 års erfaring med sagsbehandling fra et departement, en styrelse eller lignende
• En åben og inddragende ledelsesstil
• Evne til at uddelegere ansvar og opgaver inden for klare rammer
• Stærke formulerings- og formidlingsevner skriftligt såvel som mundtligt

Det vil endvidere være en fordel, hvis du har erfaring med:

• Teamledelse
• Revisionsmetodik eller lignede
• Kontrol eller tilsyn af andre myndigheder
• Reguleringen af PET eller FE
• Kontrol af informationssikkerhed

Om tilsynet

Tilsynet med Efterretningstjenesterne er en uafhængig myndighed, som har til opgave at kontrollere, at PET og FE, herunder Center for Cybersikkerhed (CFCS), tilvejebringer, behandler og videregiver personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen.

Supplerende oplysninger om Tilsynet med Efterretningstjenesterne findes på tilsynets hjemmeside www.tet.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse vil ske på overenskomstvilkår i henhold til relevant overenskomst.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Ansættelsesområdet er Tilsynet med Efterretningstjenesterne.

Det er en betingelse for ansættelse i tilsynet, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele dit ansættelsesforhold.

Tiltrædelsestidspunktet er snarest muligt og senest den 1. april 2019.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte tilsynets sekretariatschef på telefon 61 98 70 94.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet kopi af eksamenspapirer, herunder bachelorbevis og eventuelle anbefalinger. Stillingen søges elektronisk på www.jm.dk under Karriere.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 22. januar 2019.

Tilsynet med Efterretningstjenesterne opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


JustisministerietKøbenhavn K2018-12-17T00:00:002019-01-22T00:00:00
329928290Jurist med interesse for udbuds- og entrepriseretRobot Vi leder efter en ny jurist til vores juridiske afdeling. Du vil opleve en hverdag med selvstændige opgaver, kompleksitet og udfordringer. Du vil komme til at sidde med ansvaret for større kontrakter indenfor entreprise- og udbudsret selvfølgelig med mulighed for løbende sparring. Organisatorisk vil du høre til vores indkøbsområde i sektionen Jura. Vi er 25 jurister - så der er rig mulighed for faglig sparring. Vi har et uformelt, harmonisk og kollegialt miljø. Vi holder af en uformel snak over kaffemaskinen, men nyder også at mødes udenfor arbejdstid. Vi arbejder i et åbent kontormiljø med adgang til en god kantineordning, motionsrum og omklædningsfaciliteter. En alsidig arbejdsplads med faglige udfordringer og gode kolleger Du refererer til teamlederen i Juras udbuds- og entrepriseteam, men du tilrettelægger i vidt omfang din egen hverdag. Dit primære ansvar vil være at yde juridisk rådgivning og bistand til det forretningsområde, som foretager indkøb af bygge- og anlægsarbejder. Du vil i den forbindelse blandt andet bistå med udarbejdelsen af udbudsmateriale til brug for gennemførelsen af nationale udbud og EU-udbud. Du vil også skulle deltage i arbejdet med at gennemføre udbud, forhandle kontrakter, bistå med fortolkning af entreprisekontrakter samt rådgive indenfor entreprise- og udbudsretten. Juridisk baggrund med interesse for udbuds- og entrepriseret Du har en akademisk uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Du har dokumenteret erfaring indenfor entrepriseret og eller udbudsret. Vi forventer, at du har arbejdet med udarbejdelse af kontrakter og gennemførelse af udbud af fortrinsvis bygge- og anlægsopgaver. Stillingen indebærer en bred intern berøringsflade i Banedanmark. Det er derfor vigtigt, at du trives i en udadvendt rolle og er god til at skabe relationer. Det indebærer også, at du er nysgerrig og ikke er bange for at stille dumme spørgsmål, da hverdagen inden for jernbanedrift kan være ganske teknisk. Du kan lide at arbejde selvstændigt og være ansvarlig for tilrettelæggelsen af din egen arbejdsdag. Du trives med at samarbejde med kolleger og evner at kommunikere klart og tydeligt på tværs af faggrænser. Det er vigtigt, at du besidder overblik og evner at strukturere din hverdag. Løn Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Mahvish Ashraf. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgningerne løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Vi leder efter en ny jurist til vores juridiske afdeling. Du vil opleve en hverdag med selvstændige opgaver, kompleksitet og udfordringer. Du vil komme til at sidde med ansvaret for større kontrakter indenfor entreprise- og udbudsret – selvfølgelig med mulighed for løbende sparring.

Organisatorisk vil du høre til vores indkøbsområde i sektionen Jura. Vi er 25 jurister - så der er rig mulighed for faglig sparring. Vi har et uformelt, harmonisk og kollegialt miljø. Vi holder af en uformel snak over kaffemaskinen, men nyder også at mødes udenfor arbejdstid. Vi arbejder i et åbent kontormiljø med adgang til en god kantineordning, motionsrum og omklædningsfaciliteter.

En alsidig arbejdsplads med faglige udfordringer og gode kolleger
Du refererer til teamlederen i Juras udbuds- og entrepriseteam, men du tilrettelægger i vidt omfang din egen hverdag.

Dit primære ansvar vil være at yde juridisk rådgivning og bistand til det forretningsområde, som foretager indkøb af bygge- og anlægsarbejder. Du vil i den forbindelse blandt andet bistå med udarbejdelsen af udbudsmateriale til brug for gennemførelsen af nationale udbud og EU-udbud.

Du vil også skulle deltage i arbejdet med at gennemføre udbud, forhandle kontrakter, bistå med fortolkning af entreprisekontrakter samt rådgive indenfor entreprise- og udbudsretten.

Juridisk baggrund med interesse for udbuds- og entrepriseret
Du har en akademisk uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Du har dokumenteret erfaring indenfor entrepriseret og/eller udbudsret. Vi forventer, at du har arbejdet med udarbejdelse af kontrakter og gennemførelse af udbud af fortrinsvis bygge- og anlægsopgaver.

Stillingen indebærer en bred intern berøringsflade i Banedanmark. Det er derfor vigtigt, at du trives i en udadvendt rolle og er god til at skabe relationer. Det indebærer også, at du er nysgerrig og ikke er bange for at stille ”dumme” spørgsmål, da hverdagen inden for jernbanedrift kan være ganske teknisk.

Du kan lide at arbejde selvstændigt og være ansvarlig for tilrettelæggelsen af din egen arbejdsdag. Du trives med at samarbejde med kolleger og evner at kommunikere klart og tydeligt på tværs af faggrænser. Det er vigtigt, at du besidder overblik og evner at strukturere din hverdag.

Løn
Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Mahvish Ashraf. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgningerne løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Banedanmark, Amerika Plads 15København Ø2019-01-04T00:00:002019-01-27T00:00:00
329927506Legal CounselRobot We are searching for a talented Legal Counsel to play a strategic role in helping our fast-growing, award-winning company. The ideal candidate will be a commercially aware lawyer with excellent legal knowledge, negotiation skills and a solution-oriented attitude. You ll be a key member of the team and have the opportunity to make a meaningful impact on company standards and procedures. THE ROLE As a Legal Counsel in Better Collective, you will be part of a talented, skilled and very ambitious team. You will provide legal guidance to a variety of internal stakeholders and help drive our contract lifecycle process. You will balance commercial and contractual goals with legal and risk factors and work most closely with commercial law, advertising regulations, e-commerce and gambling law. Occasionally, international travel will be required. MAIN RESPONSIBILITIES: Drive the contract lifecycle from negotiation through to contract execution, including managing contract change control processes and related correspondence requiring legal input. Maintain a deep understanding of contract templates, contract policy, legal risk and liability, and company position on various matters. Support the company s M A activity, from due diligence through to integration. Provide legal counselling in the areas of intellectual property, consumer law, marketing, technology, digital media, privacy and regulatory compliance. Project manage the implementation of legal initiatives and projects. Provide support to the business on other legal matters on an as-needed basis. THE IDEAL CANDIDATE WILL HAVE: Cand.jur with deposited or currently valid advokatbestalling , or equivalent international legal qualification. 2-5 years post-qualification experience, preferably in a law firm or in-house with an IT or marketing company. Experience in commercial, corporate, data protection or intellectual property law. Strong legal drafting and contract management skills. Good project management skills. Fluency in English with impeccable writing skills. Fluency in Danish is a strong advantage. Excellent interpersonal skills and a service minded attitude to establish and maintain effective working relationships with colleagues and business partners. An ability to translate complex legal concepts into simple language and clear action plans. An eye for accuracy and a high attention to detail. The ability to adapt and an eagerness to learn. APPLICATION DEADLINE Applications are open until the 20th of January 2019. We are looking forward to hearing from you. Start date: As soon as possible. QUESTIONS If you have any questions about the position, you are welcome to write to Head of Group Legal, Linda Mullan at lim@bettercollective.com THE BUSINESS Better Collective is a rapidly growing international company working to give players a better and more secure iGaming experience. Through our products, we are working to create a more transparent and honest business. Our ambition is that quality and innovation must also apply to the iGaming industry and we are determined to set new standards and to take the lead in the market. We are a dynamic, energetic and diverse workplace encouraging an open and informal tone, strong unity and high ambitions.

We are searching for a talented Legal Counsel to play a strategic role in helping our fast-growing, award-winning company. The ideal candidate will be a commercially aware lawyer with excellent legal knowledge, negotiation skills and a solution-oriented attitude. You’ll be a key member of the team and have the opportunity to make a meaningful impact on company standards and procedures. 

THE ROLE

As a Legal Counsel in Better Collective, you will be part of a talented, skilled and very ambitious team. You will provide legal guidance to a variety of internal stakeholders and help drive our contract lifecycle process. You will  balance commercial and contractual goals with legal and risk factors and work most closely with commercial law, advertising regulations, e-commerce and gambling law. Occasionally, international travel will be required.

MAIN RESPONSIBILITIES:

  • Drive the contract lifecycle from negotiation through to contract execution, including managing contract change control processes and related correspondence requiring legal input.
  • Maintain a deep understanding of contract templates, contract policy, legal risk and liability, and company position on various matters.
  • Support the company’s M&A activity, from due diligence through to integration.
  • Provide legal counselling in the areas of intellectual property, consumer law, marketing, technology, digital media, privacy and regulatory compliance.
  • Project manage the implementation of legal initiatives and projects.
  • Provide support to the business on other legal matters on an as-needed basis.

THE IDEAL CANDIDATE WILL HAVE:

  • Cand.jur with deposited or currently valid “advokatbestalling”, or equivalent international legal qualification.
  • 2-5 years post-qualification experience, preferably in a law firm or in-house with an IT or marketing company.
  • Experience in commercial, corporate, data protection or intellectual property law.
  • Strong legal drafting and contract management skills.
  • Good project management skills.
  • Fluency in English with impeccable writing skills. Fluency in Danish is a strong advantage.
  • Excellent interpersonal skills and a service minded attitude to establish and maintain effective working relationships with colleagues and business partners.
  • An ability to translate complex legal concepts into simple language and clear action plans.
  • An eye for accuracy and a high attention to detail.
  • The ability to adapt and an eagerness to learn. 

APPLICATION DEADLINE

Applications are open until the 20th of January 2019. We are looking forward to hearing from you.  

Start date: As soon as possible.

QUESTIONS

If you have any questions about the position, you are welcome to write to Head of Group Legal, Linda Mullan at lim@bettercollective.com

THE BUSINESS
Better Collective is a rapidly growing international company working to give players a better and more secure iGaming experience. Through our products, we are working to create a more transparent and honest business. Our ambition is that quality and innovation must also apply to the iGaming industry and we are determined to set new standards and to take the lead in the market. We are a dynamic, energetic and diverse workplace encouraging an open and informal tone, strong unity and high ambitions.

BETTER COLLECTIVE A/SKøbenhavn K2018-12-13T00:00:002019-01-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Senior Specialist in Business and Human Rights

Institut for Menneskerettigheder -Danmarks Nationale Menneskerettighedsinstitution

København K
We are looking for an experienced business and human rights professional to join our efforts to develop best practice examples on business respect for human rights. As our new senior advisor and specialist you will take part in our work with compani...
Indrykket:19. december 2018
Udløbsdato:20. januar 2019

Erfaren jurist til krisehåndtering

FINANSTILSYNET

København Ø
I kølvandet på den finansielle krise blev der i EU indført et omfattende krisehåndteringsdirektiv. Reglerne skal sikre, at bankerne ikke skal reddes for skatteydernes penge, når der kommer finansielle kriser. Vores indsats på området er afgørende fo...
Indrykket:18. december 2018
Udløbsdato:17. januar 2019

Sektionsleder til Tilsynet med Efterretningstjenesterne

Justisministeriet

København K
Vil du være med til at kontrollere landets efterretningstjenester, sikre borgernes retssikkerhed og deltage i udviklingen af et moderne tilsyn? Kan du sikre, at tilsynets sagsbehandling sker på højt fagligt niveau? Tilsynet med Efterretningstjeneste...
Indrykket:17. december 2018
Udløbsdato:22. januar 2019

Jurist med interesse for udbuds- og entrepriseret

Banedanmark, Amerika Plads 15

København Ø
Vi leder efter en ny jurist til vores juridiske afdeling. Du vil opleve en hverdag med selvstændige opgaver, kompleksitet og udfordringer. Du vil komme til at sidde med ansvaret for større kontrakter indenfor entreprise- og udbudsret selvfølgelig me...
Indrykket:4. januar 2019
Udløbsdato:27. januar 2019

Legal Counsel

BETTER COLLECTIVE A/S

København K
We are searching for a talented Legal Counsel to play a strategic role in helping our fast-growing, award-winning company. The ideal candidate will be a commercially aware lawyer with excellent legal knowledge, negotiation skills and a solution-orie...
Indrykket:13. december 2018
Udløbsdato:20. januar 2019