Anbringelseskonsulent med udviklingsopgaver på børn og ungeområdet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi har brug for en ambitiøs anbringelseskonsulent, der vil være med til udvikle både på anbringelse og børn og unge området generelt.

Du har et bredt kendskab til socialfagligt arbejde inden for børn- og ungeområdet.

I dagligdagen arbejder du i et tæt, inspirerende og respektfuldt makkerskab med vores myndighedsrådgivere på Børne og Ungeområdet. Rigtig mange af dine opgaver består i at arbejde tæt sammen med rådgiverne om at finde det rette match mellem barn/ung og plejefamilie, samt at understøtte, at der holdes fokus på barnets udviklingsmuligheder i både rådgivernes myndighedsafgørelse og den pædagogiske indsats i plejefamilien. Udover at finde det rette match med en plejefamilie, vil du også skulle understøtte rådgiverne i det rigtige match på institution/opholdssted.

Supervision af vores plejefamilier varetages af psykologer der er en del af vores familiebehandling.

Vi fokuserer på, at der i løsningen af kerneopgaven arbejdes sammen på tværs af kompetencer og vores fagligheder bliver bragt i spil.

Odder Kommune ønsker at skabe gode arbejdsfællesskaber både vertikalt og horisontalt, samt være en attraktiv arbejdsplads med høj arbejdsglæde. Du vil have/få mulighed for at sætte dit eget præg på arbejdsgange og udarbejdelse af informationsfolder til Pleje/aflastningsfamilierne og meget gerne oprette en Facebooks side til glæde for vores pleje og aflastningsfamilier.

Ud over opgaver på anbringelsesområdet vil du have opgaver med at understøtte det faglige udviklingsarbejder der i det daglige pågår i de 2 afdelinger.

Da vi er en lille kommune vil der være rig mulighed for, at dine ideer for udvikling af området kan blive til virkelighed og til gavn for vores Børn - og Unge området. Du vil organisatorisk være en del af Børne- og Familiecentret, men med tværgående udviklings opgaver mellem Børne – og Unge området.

Din primære opgaver er:

  • Matchning af børn og unge med relevante godkendte pleje- og aflastningsfamilier
  • Godkendelse af netværksplejefamilier samt §84 aflastningsfamilier
  • Tilsyn med netværks- og godkendte aflastnings- og døgnplejefamilier
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde omkring de anbragte børn
  • Råd og vejledning til nuværende og kommende plejefamilier
  • Planlægge og gennemføre rekrutteringsmøder sammen med kollegaer og Social tilsynet
  • Deltage i in- og eksterne møder, samt udvalgsarbejde inden for børene og unge området
  • Ansvar for de ansættelsesmæssige forhold i aflastnings- og døgnplejefamilier
  • Matchning af det rette opholdssted/intuitions når det er vurderet som den rette anbringelsesform
  • Understøttelse af tværgående udviklingsopgaver mellem Børne og Unge området

Vi tilbyder:

  • Et afvekslende og fleksibelt job med store faglige og personlige udfordringer
  • 2 afdelinger med høj faglighed og engagement, og hvor der er gode muligheder for at være med til at præge den faglig udvikling
  • Sammenhold, omsorg for hinanden og gode grin i hverdagen
  • En høj grad af koordinering og samarbejde med in- og eksterne samarbejdsrelationer
  • En arbejdsplads med fokus på kompetenceudvikling med fokus på kerne opgaven
  • En arbejdsplads med plads til forskelligheder og samarbejde på tværes af fagligheder
  • Supervision ved ekstern supervisor
  • Tilgængelig afdelingsleder

Kvalifikationer

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet er det vigtigt, at du:

  • Har erfaring inden for området med anbragte børn og plejefamilier, herunder et stærk fagligt fundament og videns grundlag
  • Har en relevant uddannelse, fx pædagog, socialrådgiver, socialformidler eller lignende
  • Har erfaring eller kendskab til arbejdet i en politisk styret organisation
  • kan arbejde selvstændigt, selvtilrettelæggende og med fleksibel arbejdstid
  • Er initiativrig og ansvarlig i din opgaveløsning
  • Kan arbejde helhedsorienteret, selvstændigt og kan indgå naturligt i et tæt tværfagligt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere
  • Kan kvalificere og dokumentere praksis i plejefamilierne og har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • Kan arbejde systematisk med journalisering og dokumentation
  • Har humor og bidrager til en positiv kultur

Løn og Ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til ansættelse hurtigst muligt, dog senest 1. november 2021.

Du refererer direkte til Afdelingsleder af myndighedsafdelingen. 

Ansøgningsfrist onsdag den 15. september 2021

Ansættelsessamtalerne forgår den 20 september 2021 I Børn og Familiecentret i Vitapark 57, 8300 Odder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til Afdelingsleder Linda Sørensen tlf. 30 84 34 37.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Anbringelseskonsulent med udviklingsopgaver på børn og ungeområdet

Vi har brug for en ambitiøs anbringelseskonsulent, der vil være med til udvikle både på anbringelse og børn og unge området generelt.

Du har et bredt kendskab til socialfagligt arbejde inden for børn- og ungeområdet.

I dagligdagen arbejder du i et tæt, inspirerende og respektfuldt makkerskab med vores myndighedsrådgivere på Børne og Ungeområdet. Rigtig mange af dine opgaver består i at arbejde tæt sammen med rådgiverne om at finde det rette match mellem barn/ung og plejefamilie, samt at understøtte, at der holdes fokus på barnets udviklingsmuligheder i både rådgivernes myndighedsafgørelse og den pædagogiske indsats i plejefamilien. Udover at finde det rette match med en plejefamilie, vil du også skulle understøtte rådgiverne i det rigtige match på institution/opholdssted.

Supervision af vores plejefamilier varetages af psykologer der er en del af vores familiebehandling.

Vi fokuserer på, at der i løsningen af kerneopgaven arbejdes sammen på tværs af kompetencer og vores fagligheder bliver bragt i spil.

Odder Kommune ønsker at skabe gode arbejdsfællesskaber både vertikalt og horisontalt, samt være en attraktiv arbejdsplads med høj arbejdsglæde. Du vil have/få mulighed for at sætte dit eget præg på arbejdsgange og udarbejdelse af informationsfolder til Pleje/aflastningsfamilierne og meget gerne oprette en Facebooks side til glæde for vores pleje og aflastningsfamilier.

Ud over opgaver på anbringelsesområdet vil du have opgaver med at understøtte det faglige udviklingsarbejder der i det daglige pågår i de 2 afdelinger.

Da vi er en lille kommune vil der være rig mulighed for, at dine ideer for udvikling af området kan blive til virkelighed og til gavn for vores Børn - og Unge området. Du vil organisatorisk være en del af Børne- og Familiecentret, men med tværgående udviklings opgaver mellem Børne – og Unge området.

Din primære opgaver er:

  • Matchning af børn og unge med relevante godkendte pleje- og aflastningsfamilier
  • Godkendelse af netværksplejefamilier samt §84 aflastningsfamilier
  • Tilsyn med netværks- og godkendte aflastnings- og døgnplejefamilier
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde omkring de anbragte børn
  • Råd og vejledning til nuværende og kommende plejefamilier
  • Planlægge og gennemføre rekrutteringsmøder sammen med kollegaer og Social tilsynet
  • Deltage i in- og eksterne møder, samt udvalgsarbejde inden for børene og unge området
  • Ansvar for de ansættelsesmæssige forhold i aflastnings- og døgnplejefamilier
  • Matchning af det rette opholdssted/intuitions når det er vurderet som den rette anbringelsesform
  • Understøttelse af tværgående udviklingsopgaver mellem Børne og Unge området

Vi tilbyder:

  • Et afvekslende og fleksibelt job med store faglige og personlige udfordringer
  • 2 afdelinger med høj faglighed og engagement, og hvor der er gode muligheder for at være med til at præge den faglig udvikling
  • Sammenhold, omsorg for hinanden og gode grin i hverdagen
  • En høj grad af koordinering og samarbejde med in- og eksterne samarbejdsrelationer
  • En arbejdsplads med fokus på kompetenceudvikling med fokus på kerne opgaven
  • En arbejdsplads med plads til forskelligheder og samarbejde på tværes af fagligheder
  • Supervision ved ekstern supervisor
  • Tilgængelig afdelingsleder

Kvalifikationer

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet er det vigtigt, at du:

  • Har erfaring inden for området med anbragte børn og plejefamilier, herunder et stærk fagligt fundament og videns grundlag
  • Har en relevant uddannelse, fx pædagog, socialrådgiver, socialformidler eller lignende
  • Har erfaring eller kendskab til arbejdet i en politisk styret organisation
  • kan arbejde selvstændigt, selvtilrettelæggende og med fleksibel arbejdstid
  • Er initiativrig og ansvarlig i din opgaveløsning
  • Kan arbejde helhedsorienteret, selvstændigt og kan indgå naturligt i et tæt tværfagligt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere
  • Kan kvalificere og dokumentere praksis i plejefamilierne og har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • Kan arbejde systematisk med journalisering og dokumentation
  • Har humor og bidrager til en positiv kultur

Løn og Ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til ansættelse hurtigst muligt, dog senest 1. november 2021.

Du refererer direkte til Afdelingsleder af myndighedsafdelingen. 

Ansøgningsfrist onsdag den 15. september 2021

Ansættelsessamtalerne forgår den 20 september 2021 I Børn og Familiecentret i Vitapark 57, 8300 Odder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til Afdelingsleder Linda Sørensen tlf. 30 84 34 37.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.