Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Application Manager til Energistyrelsen

Brænder du for at bidrage til den grønne omstilling og vil du være med til at sikre, at Danmarks virksomheder bidrager til at nå regeringens mål om 70 pct. CO2-reduktion? Kan du se dig selv som bindeled mellem leverandører og kollegaer og som brobrygger mellem teknik og faglighed? Så er du måske vores nye Application Manager/systemforvalter. Arbejdsstedet er i København.

Om jobbet Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med kollegaer, styrelsens fagcentre og eksterne leverandører, hvor Statens IT vil stå for driften af systemerne og levere udstyr mv. Vi er i gang med at opbygge et mindre team omkring application management og søger en medarbejder med erfaring og/eller interesse for sags-og dokumentstyring. I din rolle som Application Manager, skal du bridrage til, at Energistyrelsens IT-systemer drives sikkert og professionelt. Din primære funktion vil være at sikre stabil drift, vedligehold og videreudvikling, samt give support til brugerne.

Dine arbejdsområder vil til en start være fordelt på to systemer: styrelsens ESDH system (F2) samt styrelsens tilskudssystem, hvor du vil indgå som sekundær Application Manager. Du vil arbejde tæt sammen med erfarne superbrugere og samtidig vil du få tildelt dine egne opgaver.

Opgaverne vil blandt andet omfatte:

  • løbende kontakt og dialog med relevante brugere i fagenhederne,
  • 2. level support og koordination i forbindelse med hændelser og ændringer,
  • daglig dialog med leverandører i forhold til fejlrettelser og udviklingstiltag,
  • planlægning, koordinering og gennemførelse af tests ifm. ændringer, opgraderinger mv.,
  • sikring af at forvaltningen af løsningerne lever op til sikkerhedsmæssige krav jf. ISO27001, GDPR mv., samt
  • overblik over kontrakter og økonomi knyttet til F2.
Stillingen er placeret i IT & digitalisering, som en del af Center for organisation. Enheden er styrelsens stabsfunktion på IT- og digitaliseringsområdet, og du får rig mulighed for at bidrage til udviklingen af den digitale indsats i Energistyrelsen.

Om dig Du har forståelse for, at god og stabil drift er udgangspunktet for at høste værdi af systemerne. Vi forventer, at du har god systemforståelse og kan navigere i et komplekst teknologisk landskab. Samtidig er du en stærk kommunikator, der navigerer naturligt i krydsfeltet mellem det tekniske og det faglige.

Derfor vil det være en fordel, at du:

  • har forståelse for sags og dokument håndtering, det kan være at du har en baggrund som Document Controller/Records Manager eller har en uddannelsesbaggrund, der har givet dig erfaring,
  • har erfaring med tilsvarende opgaver, det kan være som koordinator eller med planlægning,
  • har analytiske evner og formår derfor at arbejde selvstændigt og struktureret,
  • udviser ’holdånd’ og kan opbygge gode samarbejdsrelationer med Energistyrelsens fagcentre og formår at skabe en faglig respekt omkring din rolle,
  • er drevet af en nysgerrighed, som sætter dig i stand til at forstå Energistyrelsens fagområder, samt
  • kan tage styringen i samarbejdet både med kollegaer og eksterne leverandører.
Om os I Energistyrelsen gør vi en forskel hver dag. I Danmark og i lande verden over. Vi ser klimaforandringerne som den største opgave, vi skal være med til at løse. Vi ved, at vi skal tænke ambitiøst, og vi ved, at vi skal tænke nyt. Vores mål er en klog, grøn omstilling, hvor Danmark går foran, og danske erfaringer anvendes globalt. Hvor nye løsninger og en sikker forsyning tænkes sammen.

Vi har et job med mening. Vi er historien om de moderne nørder, stærke generalister og en ledelse, der vil motivere. Vi er ca. 600 kolleger med en særlig holdånd. Vi er faglige. Vi er nysgerrige. Og så tager vi ansvar for fremtiden. Vi har nemlig en ting til fælles: Vi gør en grøn forskel i hverdagen og for de kommende generationer.

Læs hele vores kernefortælling og få indblik i vores værdier

Center for organisation har ansvaret for styrelsens stabsfunktioner med opgaver inden for økonomi, styring, HR, IT, jura, EU-koordination, kommunikation, presse, service og direktions- og ledelsesbetjening. Centeret understøtter arbejdet med at indfri styrelsens strategiske mål.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst indgået mellem pågældende faglige organisation og Finansministeriet.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til IT- & digitaliseringschef, Jesper Falck Hansen, tlf. 3392 6670.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget.

Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest søndag den 11. april 2021. Vi regner med at afholde 1.samtaler fredag den 16. april 2021.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en case i forbindelse med rekrutteringsprocessen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.