Arbejdsmiljøkonsulent

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at styrke sygehusets indsatser for at skabe en god og attraktiv arbejdsplads, hvor det psykiske arbejdsmiljø er i højsæde? Vil du være med at skabe sammenhænge mellem indsatser og kan du understøtte ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen i arbejdsmiljøarbejdet, så er du den rette.

Arbejdsmiljø på Sygehus Sønderjylland

Sygehus Sønderjylland vil have et godt arbejdsmiljø, så alle har de bedste rammer for at løse deres kerneopgave. Vi arbejder med ledelse af kerneopgaven og har fokus på udvikling af samarbejde og trivsel. Forebyggelse og håndtering af stort arbejdsmængde og tidspres, høje følelsesmæssige krav og vold og trusler er indsatser inden for det psykiske arbejdsmiljø, som er i særlig fokus på Sygehus Sønderjylland. Samtidig arbejder vi med forflytninger og ergonomi inden for det fysiske arbejdsmiljø. 
Sygehus Sønderjylland er arbejdsmiljøcertificeret og arbejder systematisk med arbejdsmiljøarbejdet.

Om jobbet

Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores to øvrige arbejdsmiljøkonsulenter, ledelsen, arbejdsmiljørepræsentanter, vores Arbejdsmiljøudvalg nedsat af FMU (FællesMEDudvalg) og MEDudvalgene. Dine arbejdsopgaver vil være varierende, komplekse og indeholde elementer af både udvikling, strategi og drift. 
Du udvikler og driver strategiske arbejdsmiljøindsatser og understøtter ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen i det forebyggende arbejde af særligt det psykiske men også det fysiske arbejdsmiljø. Du rådgiver og vejleder afdelingerne, når der er lokale arbejdsmiljøforhold der skal forbedres, når der skal arbejdes med reaktioner fra audits og ved udarbejdelse af arbejdspladsvurderinger. 
Endvidere planlægger og gennemfører du sammen med de to øvrige arbejdsmiljøkonsulenter den årlig arbejdsmiljødrøftelse, MTU (Medarbejdertilfredsundersøgelse), interne audits samt indgår i planlægning af ekstern audit i forbindelse med certificering. Du vejleder i brugen af SafetyNet ved anmeldelse af arbejdsskader og udarbejdelse af handleplaner. Sammen sekretariatsbetjener I udvalg og arbejdsgrupper med udarbejdelse af sagsfremstillinger, dagsordner og referater. 

Vi forventer at du 

  • har stor erfaring og interesse for arbejdsmiljøarbejdet, særligt det psykiske men også det fysiske 
  • kan indgå i tværfaglig relationer og kan samarbejde på tværs om løsning af opgaverne
  • har en relevant videregående uddannelse på kandidat niveau 
  • er udviklingsorienteret og har stærke analytiske evner 
  • tager ansvar for større arbejdsmiljøindsatser og organiserer og faciliterer større aktiviteter
  • har erfaring med både at være tovholder og at udvikle aktiviteter sammen med andre 
  • har en systematisk tilgang til arbejdsmiljøarbejdet

Vi tilbyder

  • grundig introduktionsprogram til stillingen og kompetenceudvikling (Lead Auditor i Arbejdsmiljøledelse ISO 45001)
  • sparring og samarbejde med dygtige og erfarne kollegaer 
  • deltagelse i regionale netværk 
  • mulighed for at kunne opbygge og udvikle kompetencer inden for arbejdsmiljø

Om HR 

HR styrker fastholdelse og rekruttering ved at samarbejde, understøtte og rådgive ledere og medarbejdere på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR omfatter rekruttering, lønadministration, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura og forhandling samt udviklingsopgaver, der tilsammen bidrager til forbedringer og strategisk udvikling af sygehusets HR-relaterede indsatsområder.

Vil du vide mere?

Ved spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret HR-chef Ann-Marie Tjener, Ann-Marie.Vanessa.Tjener@rsyd.dk 40 22 79 71, Arbejdsmiljøkonsulent Ann Mathilde Furrer Ann.Mathilde.Furrer@rsyd.dk  29 13 12 89  eller Arbejdsmiljøkonsulent Patricia Rose Marie Bladt Patricia.Bladt@rsyd.dk 24 98 28 89.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår aftales i forbindelse med ansættelse og sker jf. relevant overenskomst. Ansættelse sker med tjenestested i Aabenraa. 

Ansøgning og rekrutteringsproces

Ansøgningsfristen er d. 16. august 2022, og der afholdes samtaler d. 22. august 2022, hvor der vil indgå en case. Der vil blive indhentet reference inden ansættelse. 

Vi ser gerne, at du kan tiltræde stillingen d. 1. oktober 2022 eller snarest muligt. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Arbejdsmiljøkonsulent

Vil du være med til at styrke sygehusets indsatser for at skabe en god og attraktiv arbejdsplads, hvor det psykiske arbejdsmiljø er i højsæde? Vil du være med at skabe sammenhænge mellem indsatser og kan du understøtte ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen i arbejdsmiljøarbejdet, så er du den rette.

Arbejdsmiljø på Sygehus Sønderjylland

Sygehus Sønderjylland vil have et godt arbejdsmiljø, så alle har de bedste rammer for at løse deres kerneopgave. Vi arbejder med ledelse af kerneopgaven og har fokus på udvikling af samarbejde og trivsel. Forebyggelse og håndtering af stort arbejdsmængde og tidspres, høje følelsesmæssige krav og vold og trusler er indsatser inden for det psykiske arbejdsmiljø, som er i særlig fokus på Sygehus Sønderjylland. Samtidig arbejder vi med forflytninger og ergonomi inden for det fysiske arbejdsmiljø. 
Sygehus Sønderjylland er arbejdsmiljøcertificeret og arbejder systematisk med arbejdsmiljøarbejdet.

Om jobbet

Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores to øvrige arbejdsmiljøkonsulenter, ledelsen, arbejdsmiljørepræsentanter, vores Arbejdsmiljøudvalg nedsat af FMU (FællesMEDudvalg) og MEDudvalgene. Dine arbejdsopgaver vil være varierende, komplekse og indeholde elementer af både udvikling, strategi og drift. 
Du udvikler og driver strategiske arbejdsmiljøindsatser og understøtter ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen i det forebyggende arbejde af særligt det psykiske men også det fysiske arbejdsmiljø. Du rådgiver og vejleder afdelingerne, når der er lokale arbejdsmiljøforhold der skal forbedres, når der skal arbejdes med reaktioner fra audits og ved udarbejdelse af arbejdspladsvurderinger. 
Endvidere planlægger og gennemfører du sammen med de to øvrige arbejdsmiljøkonsulenter den årlig arbejdsmiljødrøftelse, MTU (Medarbejdertilfredsundersøgelse), interne audits samt indgår i planlægning af ekstern audit i forbindelse med certificering. Du vejleder i brugen af SafetyNet ved anmeldelse af arbejdsskader og udarbejdelse af handleplaner. Sammen sekretariatsbetjener I udvalg og arbejdsgrupper med udarbejdelse af sagsfremstillinger, dagsordner og referater. 

Vi forventer at du 

  • har stor erfaring og interesse for arbejdsmiljøarbejdet, særligt det psykiske men også det fysiske 
  • kan indgå i tværfaglig relationer og kan samarbejde på tværs om løsning af opgaverne
  • har en relevant videregående uddannelse på kandidat niveau 
  • er udviklingsorienteret og har stærke analytiske evner 
  • tager ansvar for større arbejdsmiljøindsatser og organiserer og faciliterer større aktiviteter
  • har erfaring med både at være tovholder og at udvikle aktiviteter sammen med andre 
  • har en systematisk tilgang til arbejdsmiljøarbejdet

Vi tilbyder

  • grundig introduktionsprogram til stillingen og kompetenceudvikling (Lead Auditor i Arbejdsmiljøledelse ISO 45001)
  • sparring og samarbejde med dygtige og erfarne kollegaer 
  • deltagelse i regionale netværk 
  • mulighed for at kunne opbygge og udvikle kompetencer inden for arbejdsmiljø

Om HR 

HR styrker fastholdelse og rekruttering ved at samarbejde, understøtte og rådgive ledere og medarbejdere på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR omfatter rekruttering, lønadministration, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura og forhandling samt udviklingsopgaver, der tilsammen bidrager til forbedringer og strategisk udvikling af sygehusets HR-relaterede indsatsområder.

Vil du vide mere?

Ved spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret HR-chef Ann-Marie Tjener, Ann-Marie.Vanessa.Tjener@rsyd.dk 40 22 79 71, Arbejdsmiljøkonsulent Ann Mathilde Furrer Ann.Mathilde.Furrer@rsyd.dk  29 13 12 89  eller Arbejdsmiljøkonsulent Patricia Rose Marie Bladt Patricia.Bladt@rsyd.dk 24 98 28 89.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår aftales i forbindelse med ansættelse og sker jf. relevant overenskomst. Ansættelse sker med tjenestested i Aabenraa. 

Ansøgning og rekrutteringsproces

Ansøgningsfristen er d. 16. august 2022, og der afholdes samtaler d. 22. august 2022, hvor der vil indgå en case. Der vil blive indhentet reference inden ansættelse. 

Vi ser gerne, at du kan tiltræde stillingen d. 1. oktober 2022 eller snarest muligt. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.