Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Arbejdsmiljøkonsulent til Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Brænder du for udvikling på arbejdsmiljøområdet? Drømmer du om en udadvendt funktion i en stor politisk styret organisation? Og er du en stærk og handlingsorienteret formidler? Så er det måske dig, vi søger som arbejdsmiljøkonsulent i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen!
 
Vi tror på, at et godt arbejdsmiljø betyder, at vi kan løfte vores kerneopgave endnu bedre. Derfor skal området hele tiden udvikles, nytænkes og understøttes i vores forvaltning. Du skal være frontløber i denne proces.
 
Du vil blive en del af et engageret HR-team, som lægger vægt på høj faglighed, engagement og god service. Samtidig vil du få et meget stort netværk gennem det daglige arbejde med forvaltningens ledere og arbejdsmiljøorganisationen samt det tværgående arbejdsmiljøarbejde i Odense Kommune. 
 
Om jobbet
Dine opgaver bliver bl.a. at:

   • vejlede og rådgive lederne og de ca. 50 arbejdsmiljøgrupper samt MED-systemet om arbejdsmiljøspørgsmål
   • understøtte fokus på forebyggelse og risikovurdering i relation til arbejdsmiljøproblemstillinger
   • facilitere APV- og trivselsprocesser
   • samarbejde med Arbejdstilsynet
   • gennemføre arbejdsmiljøbesøg (en form for interne auditbesøg)
   • indgå i fora om arbejdsmiljø i Odense Kommune. 


Om dig
Som arbejdsmiljøkonsulent hos os forventes det, at du

   • har relevant uddannelse
   • har indgående kendskab til arbejdsmiljøområdet
   • evner at navigere på forskellige organisatoriske niveauer i en politisk styret organisation
   • er engageret, handlings- og resultatorienteret
   • er systematisk og formår at skabe overblik – både for dig selv og for andre
   • skaber gode relationer og samarbejder relationsskabende og samarbejdende
   • trives med en kombination af udviklings-, koordinations-, planlægnings-, drifts- og ad hoc-opgaver
   • kan udvikle løsninger og understøtte deres implementering, kort- og langsigtet
   • er en stærk formidler.


Om os
HR i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen er organiseret i tre teams: Løn- & Personale, Udvikling & Arbejdsmiljø og Driftsledelsesteamet, som alle refererer til forvaltningens HR-chef. Vi løfter sammen opgaver og driver projekter inden for bl.a.:

   • Organisations-, drifts- og ledelsesudvikling
   • Lederunderstøttelse og kompetenceudvikling samt drifts- og procesoptimering
   • Understøttelse af MED-systemet og arbejdsmiljøorganisationen
   • Arbejdsmiljø, trivsel og sundhed
   • Løn- og personalehåndtering
   • Servicering af forvaltningens koncernledelse, chef- og ledergrupper  

Vi er altså tre teams med stærkt samarbejde, en stor grad af selvledelse og et meget differentieret opgavesæt med både rutine-, special- og ad hoc-opgaver. Vi servicerer både en koncernledelse, chef- og ledergrupper og omkring 80 ledere med direkte personaleansvar. Vi har mange kontaktflader og vores arbejde har betydning for hele forvaltningen og alle dens omkring 1.400 medarbejdere. 

Beskæftigelses og Socialforvaltningen
Beskæftigelses- og Socialforvaltningens kerneopgave er at få alle i job og uddannelse. Forvaltningen løfter sine velfærdsopgaver med fokus på at sikre, at de unge får en uddannelse, og at dem, der står uden for arbejdsmarkedet, sikres en vej tilbage i beskæftigelse. Samtidig håndteres mangeartede opgaver vedrørende de supplerende sociale indsatser.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen har misbrugsbehandlingsindsatser, kvindekrisecenter, forsorgshjem, sundhedscenter m.v. De store ydelsesområder, integrationsindsatsen og virksomhedsservice hører også hjemme i forvaltningen. Organisationen er således sammensat af en bred vifte af arbejdspladser, hvor mange forskellige fagligheder og kulturer spiller sammen.

Du kan læse mere om Odense Kommunes Beskæftigelses- og Socialforvaltning på odense.dk.
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt og tiltrædelse snarest muligt.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, kan HR-chef i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen, Iben Bøtker-Rasmussen, træffes på 30 53 91 40.
 
Det praktiske
Ansøgningsfristen er mandag den 19. februar, kl. 9.00. Første samtale afvikles den 21. februar. Kandidater som indkaldes til 1. samtale vil modtage en indkaldelse via mail den 20. februar.
Anden samtale afvikles den 27. februar.
Mellem 1. og 2. samtale vil du blive bedt om at gennemføre en personprofiltest.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her