Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Arbejdstidsplanlægger Organisationen Tinghøj

Arbejdstidsplanlægger til Organisationen Tinghøj

 

Arbejdssted: Tinghøj, Tingvejen 6, 6000 Kolding

Arbejdstid: 25 timer. Arbejdstiden er i dagtimerne man-fredag.

 

Ansættelsestidspunkt: 1.december 2020

 

Vi ønsker en effektivisering af arbejdstidsplanlægningen på Tinghøjs døgnafdelinger.

Formålet er at reducere vikarudgifterne, og sikre mere stabilitet og kontinuitet i de faste medarbejderes arbejdsplan.

Endvidere er der et ønske om at understøtte afdelingslederen ift. administrative og driftsmæssige opgaver.

Vi har derfor nyoprettet en stilling som arbejdstidsplanlægger. Stillingen skulle gerne medvirke til denne effektivitet i driften. Det er konkret Tinghøjs to døgnafdelinger der vil være arbejdstilrettelæggelse for, men der vil også være tastearbejde for de øvrige afdelinger. Disse afdelinger er dog primært selvtilrettelæggere, så det vil være tastning af afvigelser fra den vanlige arbejdsplan så som ferie, sygdom mv.

Stillingen er en form for effektivitets-prøvehandling og den er derfor af et års varighed, med mulighed for forlængelse eller fastansættelse.

 

I døgnafdelingerne på Tinghøj, bor der nogle skønne børn og unge mennesker, der af forskellige årsager ikke kan bo hjemme hos sine forældre. Afdelingerne er bemandet med nogle engagerede og dygtige medarbejdere, der alle gerne vil gøre en forskel for de børn og unge der bor hos os. Og det samme gælder ift. børnenes/ de unges familier og netværk.

 

Hvem er vi?

Organisationen Tinghøj består af otte forskellige afdelinger, hvoraf den nye planlægger vil have berøringsflade med de syv af dem.

Selve arbejdstidsplanlægningen i døgn vagtplaner, vil dog være for afdelingerne på Tinghøj døgn.

 

Hvad kan vi tilbyde:
Vi er en personalegruppe, der arbejder med stort engagement. En medarbejdergruppe der kendetegnes ved høj grad af fleksibilitet og ansvar for hinanden og arbejdspladsen. Vi prioriterer kollegial sparring, supervision og faglig refleksion.

Du kommer til at referere til afdelingslederen af Tinghøj døgn, men vil også have et samarbejde med de øvrige afdelingsledere.

Centerlederen og den administrative specialist vil ligeledes være en del af dit samarbejde.

 

Du vil få et spændende og udfordrende job, hvor der er mange facetter og et stort ansvar inden for et komplekst felt.

Du vil komme til at ?arbejde systematisk med planlægning, eksekvering og kontinuerlig opfølgning. Samtidig vil du være med til at sikre gennemsigtighed i processerne. Du vil være ansvarlig for et meget vigtigt område, da arbejdsplanerne har en stor indvirkning på medarbejderens arbejdstilfredshed og ikke mindst på børnenes trivsel. De er afhængige af kontinuitet og stabilitet i medarbejdernes fremmøde.

 

Vi kan give dig et fantastisk, spændende og selvstændigt job, hvor du bliver en vigtig medspiller i driften. Vi får ofte komplekse opgaver, og vi sætter en ære i at understøtte vores medarbejdere, sådan at vores børn, unge og familier er medinddraget i at skabe selvværd og sammenhæng i deres eget liv. Vi går efter at understøtte deres drømme, ønsker og håb, og vi er ydmyge for den tillid vi oftest vises i dette arbejde.

Funktioner:

  • Arbejdstidsplanlægning i henhold til overenskomst og arbejdstidsregler
  • Du skal kende og anvende overenskomstaftalen samt lokalaftaler med henblik på optimal ressourceudnyttelse
  • Kodning af præsteret arbejdstid, registrering og lønindberetning i tjenestetid via Silkeborg Data
  • Tilrettelæggelse af arbejdstidsplaner i forhold til indkomne ønsker fra medarbejderne, og de behov der måtte være i afdelingerne ift. opgaverne
  • Tilrettelæggelse af arbejdstidsplaner i forbindelse med afholdelse af ferie, afspadsering, møde aktivitet, SH dag, uddannelse og lignende
  • Skal kunne planlægge på en måde der understøtter den faglige kvalitet i opgaveløsningen og sikre en optimal ressourceudnyttelse ved at anvende rette medarbejderkompetencer til de rette opgaver
  • Have overblik på dækning af vagter, døgnets firetyve timer, syv dage i ugen og 365 dage om året
  • Medvirke til at sikre at arbejdsmiljølovgivningen, overenskomster, lokalaftaler mv. overholdes
  • Være sparingspartner og understøtte afdelingsledernes virke
  • Medvirke til at videreudvikle den gode planlægning
  • Ad hoc opgaver der er relateret til arbejdstidsplanlægning
  • Ad hoc opgaver i forbindelse med driftsopgaver i afdelingerne, hvis det opstår. Det kan fx være at hente eller bringe et barn/ung
  • Du får en stor berøringsflade til de faste og de timelønnede medarbejdere. Du vil stå for modtagelse af sygemeldinger, herunder koordinere vikardækningen samt ferieplanlægning mv.

 


Kvalifikationer:

Det er en fordel om du i ansøgningen forholder dig til levereglerne.                                                                 

 

  • Det er vigtigt, at du evner at arbejde struktureret og har flair for IT.
  • Du skal gerne have gode kommunikative evner med afsæt i at den imødekommende og anerkendende tilgang er nogle af dine spidskompetencer.
  • Det falder dig naturligt at arbejde selvstændigt i opgaverne, og se ”puslespillet” med tjenesteplaner som en udfordring og som en opgave der motiverer dig. 
  • Du skal kunne bevare overblikket i en travl hverdag, være loyal i forhold til de ledelsesmæssige beslutninger og ikke mindst udvise arbejdsglæde og engagement i det daglige arbejde.
  • Det er en fordel hvis du har erfaring fra lignende jobfunktioner og kender til Silkeborg Data
  • Du skal have mod på at du kan blive inddraget i afdelingernes opgaver, da vi er optaget af at spille hinanden gode. Det betyder at medarbejderne ad hoc kan bede om hjælp til konkrete praktiske opgaver, som at tage imod et barn efter skole, smøre en bolle, hente og bringe et barn. Det vil ikke være større pædagogisk opgaver, men mere lavpraktiske opgaver for at få dagligdagen til at glide bedst muligt. Vi hjælper hinanden på tværs når behovet melder sig. Du vil også opleve det ved, at du selv kan bede om hjælp/sparring i konkrete situationer.

 

Løn:  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse.   

 

Nærmere oplysninger:  

Centerleder Janne Thiel Doctor på tlf. 2937 4124

 

Ansøgningsfrist:  

Søndag den 18. oktober 2020

 

Ansættelsessamtaler:

Vil finde sted den 30 oktober 2020


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".



Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.