Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Arkitekt til indretning af aktivitetsbaserede arbejdspladser i Skatteforvaltningen

Vil du være med at skabe de fysiske rammer for ca. 10.000 medarbejdere? Kan du skabe indretningsløsninger, som understøtter vores kunders forskellige behov, og skabe gode processer? Er du på samme tid målrettet, lyttende og god til at samarbejde? Så kan det være dig, vi mangler på vores hold.

Administrations- og Servicestyrelsen bliver dit nye arbejdssted
I Administrations- og Servicestyrelsen arbejder vi på ét af Danmarks mest omfattende lokaliserings- og moderniseringsprojekter. Vi skal optimere, modernisere og implementere aktivitetsbaserede arbejdspladser i hele Skatteforvaltningen, så de understøtter en moderne, effektiv og tidssvarende Skatteforvaltning. Konkret ombygger, moderniserer eller nyindretter vi næsten 95.000 m2 ud af en samlet masse på 240.000 m2 over de kommende år, samtidig med at vi indgår nye lejemål.

Derfor søger vi en arkitekt, indretningsarkitekt eller lignende, der sammen med vores andre arkitekter kan bidrage med høj faglighed og være med til at styre opgaverne sikkert i havn.

En travl hverdag med brede og alsidige arkitektopgaver
Du vil blive en del af et kontor, der har meget at se til, og din hverdag vil være præget af store og små opgaver, som du skal være parat til at løse.

Opgaverne spænder vidt:
- udarbejde professionelle forslag til indretning og optimering af konkrete adresser - fra de store linjer til bestilling og placering af det enkelte møbel
- se potentialer i nye lejemål og lave kapacitetsberegninger ift. antal af arbejdspladser
- gå i en helhedsorienteret dialog med kunder om, indretning af konkrete lokationer og rum
- kvalitetssikring af tegninger fra eksterne samarbejdspartnere
- bidrage med overordnet arkitektfaglig viden samt varetage konkret detailplanlægning
-udarbejde og udfolde designforslag til specialløsninger.


Opgaverne skal løses i samarbejde med kolleger, vore kunder og eksterne rådgivere og i tæt parløb med vore tre andre arkitekter. Vi har i 2019 fået godkendt en indretningsguide, der i høj grad sætter rammerne og retningslinjerne for opgaverne.

Samarbejdsvillig og løsningsorienteret
Du har en relevant uddannelse og erfaring med komplekse indretningsprojekter af arbejdspladser, evt. gennem studiet, samt gerne erfaring med en politisk styret organisation og brugerinvolvering. Det er væsentligt for os, at du er løsningsorienteret, samarbejdsvillig og er god til at omgås mennesker. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan håndtere mange sideløbende projekter
  • er god til at omgås mange forskellige interessenter og faggrupper med mange forskellige dagsordener
  • kan kommunikere klart og tydeligt, så dine pointer bliver forstået på en positiv og konstruktiv måde
  • er detaljeorienteret og følger dine opgaver til dørs
  • er bevidst om din faglige kunnen og kan rådgive ud fra den
  • har en kompromisøgende tilgang til at favne og forstå kundens ønsker
  • er en erfaren bruger af Illustrator, InDesign og AutoCad.


Bygninger og indretning – din nye enhed
I Bygninger og indretning er vi 15 dygtige kolleger med forskellig faglig baggrund, som brænder for at skabe de optimale fysiske rammer for vores 10.000 kolleger. Vi er en del af Administrations- og Servicestyrelsen og skal efter planen flytte fra Østbanegade i København til Høje-Taastrup i slutningen af 2.kvartal 2020.

Vi har en god og åben omgangstone og tilpasser løbende opgaverne i enheden, så du får god mulighed for at sætte dit præg på din kommende arbejdsplads. Vores arbejdsdage ligner sjældent hinanden, og vi keder os aldrig! Vi har meget travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden og dele viden, når der er brug for det.

Da vi samarbejder med resten af Skatteforvaltningen, som er placeret i hele landet, må der påregnes nogen rejseaktivitet.

Kontakt og ansøgning
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer senest søndag d. 16. februar via linket ’Søg jobbet’. Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lars Tjærby Rasmussen på tlf. nr. 72 37 45 53, arkitekt Jeanett Hardon, tlf. 72 37 38 46, Jeanett.hardon@adst.dk eller arkitekt Sofie Lund Larsen, tlf. 7238 9231, sofie.lund.larsen@adst.dk

Der vil blive afholdt samtaler løbende. Det er en 1-årig stilling med mulighed for forlængelse. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk analyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit fysiske arbejdssted bliver midlertidigt Østbanegade 123, 2100 København Ø. I løbet af 2. kvartal 2020 forventes det fysiske arbejdssted at blive i Høje Taastrup.

Om Administrations- og Servicestyrelsen
’Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt’

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver.

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.