Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Assisterende distriktsleder til hjemmeplejen Nyborg Kommune

Den spændende stilling som assisterende distriktsleder i hjemmeplejens distrikt Svanedam Vest er ledig pr. 1. januar 2021, og derfor søger en assisterende distriktsleder, der brænder for ældreområdet med de udfordringer og opgaver, som løses hver dag i hjemmeplejen.

Kerneopgaven er at understøtte borgerens udviklingspotentiale ved, at vi sammen med borgeren skaber mulighed for et sundt, aktivt og værdigt liv. Kerneopgaven er vores ledestjerne og værdierne; ”vi drager omsorg, er troværdige, viser respekt og har høj kvalitet i alt”, er måden, vi møder borgerne og pårørende på, samt måden vi samarbejder med hinanden og andre på.

Du skal, sammen med distriktslederen og medarbejderne sikre, at borgerne får faglig og kompetent hjælp, hvor kompetencer og ressourcer anvendes bedst muligt. Du skal desuden kunne samarbejde, udvikle og skabe forandringer i en travl hverdag, hvor du både inspirerer og udfordrer medarbejderne og involverer dem i opgaveløsning og arbejdsplanlægning, da vi tror på, at løsninger bedst findes i arbejdsfællesskabet.
 
En af dine væsentligste opgaver som assisterende distriktsleder er at sikre en stabil daglig drift sammen med distriktslederen. Det indeholder, at du leder på kerneopgaven og skaber følgeskab gennem tydelig og anerkendende ledelse. Du skal være en synlig leder for aftenvagterne, involverer borgerne, pårørende og medarbejderne, have et skarpt fokus på koordinering og opfølgning på ydelser, kørelister, dokumentation, sygefravær, vikarforbrug mv.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:
  • Personaleledelse og synlig ledelse af aftenvagterne.
  • Sparring og opfølgning med koordinatorerne, der planlægger kørelister under hensyntagen til borgernes behov, medarbejdernes kompetencer og en logistisk effektivitet.
  • Følge op på ydelserne gennem dialog med medarbejdere, borgere og visitation.
  • Løbende sikre tilpasning og ophør af ydelser, og afstemmer disse med visitationen.
  • Understøtte medarbejderne i at dokumentere i Nexus/FSIII.
  • Sikre information på alle niveauer.
  • Bistå medarbejdere og elever i faglig udvikling, formidling og supervision ved behov.
  • Daglig vagtplanlægning og indberetning af løn.

Vi forventer, at du:
  • Har en sundhedsfaglig uddannelse.
  • Har en relevant lederuddannelse og/eller erfaring.
  • Har blik for komplekse sammenhænge og kan se helheder og løsninger.
  • Kan prioritere og planlægge arbejdsopgaver.
  • Kan lytte og mestre dialogen.
  • Kan håndtere og løse konflikter.
  • Har situationsfornemmelse og gode samarbejdsevner.
  • Kan inspirere medarbejderne og fremme deres engagement og trivsel.
  • Har gennemslagskraft og en klar og tydelig kommunikation.

Vi forventer desuden, at du forpligtiger dig til at:
  • Have fokus på kerneopgaven som højeste kontekst.
  • Have fokus på rollen som organisationsmedlem.
  • Vise anerkendelse og udforske, hvad arbejdsfællesskabet har brug for.
  • Bidrage til fælles arbejdsglæde, trivsel og resultatskabelse hver dag.
  • Sætte helheden over egne interesser.
  • Møde alle andre som professionelle, kompetente og engagerede organisationsmedlemmer.
  • Bidrage aktivt, konstruktivt og vedvarende til, at alle andre kan gøre deres bedste som organisationsmedlemmer.
  • Bidrage aktivt, konstruktivt og vedvarende til den fortsatte organisationsudvikling og fælles faglige udvikling.

Vi tilbyder:
  • Et udfordrende og afvekslende job med gode muligheder for faglige og personlige udfordringer.
  • En arbejdsplads i udvikling, hvor der er fokus på læring og ansvar.
  • At blive en del af et forpligtende fællesskab med fokus på kerneopgaven og anerkendende følgeskab.
  • Medindflydelse og sparring med dygtige lederkollegaer, ledernetværk og mentor.
Funktionsbeskrivelse kan indhentes ved Jakob Slot Schmidt på tlf. 6333 7554.

Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Ansøgningsfrist 23. november 2020
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 26. november 2020


Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til distriktsleder Wendy Hansen tlf. 4013 0348 eller til souschef Susanne Buch tlf. 5159 9242.

Pr. 1. august 2020 har Nyborg Kommune indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og fra denne dato, er det ikke muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.