Assisterende leder til Botilbuddet Syrenbakken

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

- at motivere til at løse kerneopgaven med faglig begejstring

Det er afgørende at blive mødt med kompetent hjælp, når livet er præget af omfattende kognitive og fysiske udfordringer. Derfor handler ledelse på Syrenbakken om at understøtte og styrke den solide faglighed, som gør, at medarbejderne ser de specifikke behov og muligheder for den enkelte. Syrenbakken flytter om et års tid, og de nye rammer vil give en særlig anledning til at være nysgerrig på faglige rutiner og overbevisninger.

Mennesker er forskellige. Alle har derfor også unikke måder at kunne være betydningsfulde. I Handicapafdelingen i Aalborg Kommune skal vi opdage og støtte alle mulige måder at få dén oplevelse og dén livskvalitet: Jeg er værdsat. Dét er vores grundlæggende afsæt for at udvikle velfærd på banebrydende måder.

Vores fælles kerneopgave er at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg.

På Syrenbakken er alle en del af det gode arbejdsfællesskab, hvor ledere og medarbejdere arbejder sammen om et fælles mål. Vi er bevidste om, at vi har vi forskellige opgaver, forpligtigelser og ansvarsområder i arbejdet med kerneopgaven, og vi er af den overbevisning, at den bedste dynamik skabes i fællesskab.

Dit ledelsesfelt
Både nu og fremover er Botilbuddet Syrenbakken ramme for forskellige hjem og liv, og fagligt har vi fokus på, at den enkelte mærker glæden og værdien ved at være engageret og aktiv. Alle har nemlig en mening om ”det gode liv”, og samtidig er hjerneskade og fysiske handicaps et vilkår. Derfor er der brug for at kunne få støtte og hjælp til pleje, praktiske gøremål og aktiviteter døgnet rundt.
Botilbuddet Syrenbakken er et tilbud efter SEL §85. I det nye byggeri bliver der 32 hjem og desuden fire midlertidige boliger til afklaringsforløb efter SEL §107.

De 80 medarbejdere på Syrenbakken har forskellige faglige profiler, bl.a. pædagoger, ergoterapeuter og social- og sundhedsassistenter, og de fælles social- og sundhedsfaglige opgaver løses med en neurofaglig tilgang. Vores måde at møde den enkelte har fundamental betydning for trivsel og adfærd.

Flytningen i efteråret 2022 er en anledning til, at både borgere, medarbejdere og det samlede ledelsesteam overvejer ”faglighed og muligheder på botilbuddet”. Du designer og styrer processer, som giver ro til at lande og fungere godt i nye rammer. Du lytter til og inspirerer medarbejderne til at sætte deres kompetencer aktivt i spil, så kerneopgaven hele tiden løses professionelt og menneskeligt.

Generelt er du aktivt bidragende i det ledelsesteam, du er en del af. Ud over en leder er I to assisterende ledere på Syrenbakken og en assisterende leder på dagtilbuddet Lejbjergcentret, som også er en del af ledelsesfeltet, men på en anden adresse. Sammen skal I lykkes med at skabe rammerne for det gode hverdagsliv i samspil med borgere og medarbejdere.

Hvem er du?
Som assisterende leder er du ansvarlig for både faglig og personalemæssig ledelse, fx koordinering af arbejdstid, organisatorisk struktur og arbejdsmiljø – hele tiden med øje for borgerens perspektiv. Derfor vil vi lægge mærke til dine beskrivelser af, hvordan du:

  • forholder dig til medarbejdere med stærkere faglig ekspertise end dig selv. Hvad er dine ledelsesmæssige overvejelser og greb, når du skal skabe spor og mål for faglig udvikling sammen med dem?
  • tænker og gør, når der opstår tvivl og dilemmaer, fx i samspil med pårørende, ift. sygefravær eller når etiske overvejelser er svære.
  • har evnet at skabe og formidle sammenhæng og koblinger, så den røde tråd mellem organisatoriske forandringer og dagligdagens opgaver er tydelig og tryg for medarbejderne.
  • vil blive beskrevet af dem, der kender dig som personaleleder og derfor oplever, hvordan du støtter trivsel og samarbejdskultur på arbejdspladsen.
Når du søger stillingen
Beskriv, hvordan din erfaring med ledelse kan bidrage til at løse kerneopgaven i jobbet. Forhold dig til, hvordan din lederprofil både kan passe til og udvikle kulturen hos os.

Vil du vide mere?
Den kultur, vi skal bære og udbrede som ledere, har vi beskrevet i Handicapafdelingens fælles ledelsesgrundlag: https://handicaptilbuddene.aalborg.dk/job-hos-os/et-faelles-grundlag-for-ledelse-i-handicapafdelingen

Du er velkommen til at kontakte leder Sisse Christensen på mobil 20 95 08 63 på hverdage mellem kl. 9 og 15, hvis du har spørgsmål, som vil skærpe præsentationen af din profil i relation til jobbet.

Sådan forløber processen
Ansøgningsfristen er onsdag den 15. september 2021.

Vi forventer at afholde to samtalerunder: Mandag den 20. september og onsdag den 29. september 2021.

Forud for første samtale, modtager du en case, som du skal forholde dig til før samtalen.
De indkaldte til anden samtale besvarer en Garuda personprofil online og får tilbagemelding herpå.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen her:
Frihedsbrevet skal sætte organisationens fulde potentiale fri (aalborg.dk)
Strategisk ledelsesudvikling (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Assisterende leder til Botilbuddet Syrenbakken

- at motivere til at løse kerneopgaven med faglig begejstring

Det er afgørende at blive mødt med kompetent hjælp, når livet er præget af omfattende kognitive og fysiske udfordringer. Derfor handler ledelse på Syrenbakken om at understøtte og styrke den solide faglighed, som gør, at medarbejderne ser de specifikke behov og muligheder for den enkelte. Syrenbakken flytter om et års tid, og de nye rammer vil give en særlig anledning til at være nysgerrig på faglige rutiner og overbevisninger.

Mennesker er forskellige. Alle har derfor også unikke måder at kunne være betydningsfulde. I Handicapafdelingen i Aalborg Kommune skal vi opdage og støtte alle mulige måder at få dén oplevelse og dén livskvalitet: Jeg er værdsat. Dét er vores grundlæggende afsæt for at udvikle velfærd på banebrydende måder.

Vores fælles kerneopgave er at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg.

På Syrenbakken er alle en del af det gode arbejdsfællesskab, hvor ledere og medarbejdere arbejder sammen om et fælles mål. Vi er bevidste om, at vi har vi forskellige opgaver, forpligtigelser og ansvarsområder i arbejdet med kerneopgaven, og vi er af den overbevisning, at den bedste dynamik skabes i fællesskab.

Dit ledelsesfelt
Både nu og fremover er Botilbuddet Syrenbakken ramme for forskellige hjem og liv, og fagligt har vi fokus på, at den enkelte mærker glæden og værdien ved at være engageret og aktiv. Alle har nemlig en mening om ”det gode liv”, og samtidig er hjerneskade og fysiske handicaps et vilkår. Derfor er der brug for at kunne få støtte og hjælp til pleje, praktiske gøremål og aktiviteter døgnet rundt.
Botilbuddet Syrenbakken er et tilbud efter SEL §85. I det nye byggeri bliver der 32 hjem og desuden fire midlertidige boliger til afklaringsforløb efter SEL §107.

De 80 medarbejdere på Syrenbakken har forskellige faglige profiler, bl.a. pædagoger, ergoterapeuter og social- og sundhedsassistenter, og de fælles social- og sundhedsfaglige opgaver løses med en neurofaglig tilgang. Vores måde at møde den enkelte har fundamental betydning for trivsel og adfærd.

Flytningen i efteråret 2022 er en anledning til, at både borgere, medarbejdere og det samlede ledelsesteam overvejer ”faglighed og muligheder på botilbuddet”. Du designer og styrer processer, som giver ro til at lande og fungere godt i nye rammer. Du lytter til og inspirerer medarbejderne til at sætte deres kompetencer aktivt i spil, så kerneopgaven hele tiden løses professionelt og menneskeligt.

Generelt er du aktivt bidragende i det ledelsesteam, du er en del af. Ud over en leder er I to assisterende ledere på Syrenbakken og en assisterende leder på dagtilbuddet Lejbjergcentret, som også er en del af ledelsesfeltet, men på en anden adresse. Sammen skal I lykkes med at skabe rammerne for det gode hverdagsliv i samspil med borgere og medarbejdere.

Hvem er du?
Som assisterende leder er du ansvarlig for både faglig og personalemæssig ledelse, fx koordinering af arbejdstid, organisatorisk struktur og arbejdsmiljø – hele tiden med øje for borgerens perspektiv. Derfor vil vi lægge mærke til dine beskrivelser af, hvordan du:

  • forholder dig til medarbejdere med stærkere faglig ekspertise end dig selv. Hvad er dine ledelsesmæssige overvejelser og greb, når du skal skabe spor og mål for faglig udvikling sammen med dem?
  • tænker og gør, når der opstår tvivl og dilemmaer, fx i samspil med pårørende, ift. sygefravær eller når etiske overvejelser er svære.
  • har evnet at skabe og formidle sammenhæng og koblinger, så den røde tråd mellem organisatoriske forandringer og dagligdagens opgaver er tydelig og tryg for medarbejderne.
  • vil blive beskrevet af dem, der kender dig som personaleleder og derfor oplever, hvordan du støtter trivsel og samarbejdskultur på arbejdspladsen.
Når du søger stillingen
Beskriv, hvordan din erfaring med ledelse kan bidrage til at løse kerneopgaven i jobbet. Forhold dig til, hvordan din lederprofil både kan passe til og udvikle kulturen hos os.

Vil du vide mere?
Den kultur, vi skal bære og udbrede som ledere, har vi beskrevet i Handicapafdelingens fælles ledelsesgrundlag: https://handicaptilbuddene.aalborg.dk/job-hos-os/et-faelles-grundlag-for-ledelse-i-handicapafdelingen

Du er velkommen til at kontakte leder Sisse Christensen på mobil 20 95 08 63 på hverdage mellem kl. 9 og 15, hvis du har spørgsmål, som vil skærpe præsentationen af din profil i relation til jobbet.

Sådan forløber processen
Ansøgningsfristen er onsdag den 15. september 2021.

Vi forventer at afholde to samtalerunder: Mandag den 20. september og onsdag den 29. september 2021.

Forud for første samtale, modtager du en case, som du skal forholde dig til før samtalen.
De indkaldte til anden samtale besvarer en Garuda personprofil online og får tilbagemelding herpå.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen her:
Frihedsbrevet skal sætte organisationens fulde potentiale fri (aalborg.dk)
Strategisk ledelsesudvikling (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.