Assisterende leder til Dagtilbud Midtby

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at gøre en ledelsesmæssig og faglig forskel i Dagtilbud Midtby?

Er du frisk med masse af energi, super fagligt engageret, innovativ og kan gå forrest fagligt og ledelsesmæssigt?
Så er du måske den nye assisterende leder i Dagtilbud Midtby.
 
Stillingen er på 37 timer.
 
Dagtilbud Midtby

Vi er en institution, der består af fem afdelinger i Horsens Midtby, og som samlet huser 290 friske og livlige børn, heraf 135 vuggestuebørn, 135 børnehavebørn og 20 dagplejebørn. Til at sikre udvikling, trivsel, leg samt læring blandt børnene, er der ansat 100 engagerede og fagligt kompetente medarbejdere. 
 
Stillingsbeskrivelse
Den assisterende leder refererer til dagtilbudslederen, og skal indgå i et tæt og loyalt samarbejde med yderligere 1 assisterende leder. I ledelsesteamet etableres der en fordeling af ledelsesopgaverne, så der er tydelighed om den enkeltes ansvarsområder. Et konstruktivt samarbejde og et godt arbejdsmiljø i ledelsen, vægtes lige så højt som, i den øvrige organisation.
 
En central del, af den assisterende leders opgave bliver, at kunne udfylde rollen som Leadlearner og medvirke til at kvalitetssikre det pædagogiske arbejde. Den assisterende leder skal sikre, at de aftalte pædagogiske projekter og indsatser følges til dørs. Dvs. at de målsættes, planlægges, dokumenteres og evalueres.
 
I forhold til medarbejdere og teams, skal den assisterende leder give faglig sparring og tage ansvaret for at medarbejderne tilrettelægger og udfører relevante aktionslæringsforløb, samt medvirke til at sikre et optimalt lege- og læringsmiljø af høj faglighed. Dette med henblik på at støtte og udvikle den daglige pædagogiske praksis, således at kvaliteten i løsning af kerneopgaven løbende understøttes og kvalificeres.
 
Det forventes, at den assisterende leder er synlig i hverdagen, og deltager i teammøder for kontinuerligt at sikre udvikling og kvalitet i indsatser og tiltag.
 
Den assisterende leder er ikke tænkt ind i den daglige børnetid, men kan i aftalte perioder være rundt på grupperne, for fagligt at involvere og understøtte medarbejdernes løsning af kerneopgaven.
 
Det er væsentligt, at den assisterende leder også kan bidrage med at løse forskellige administrative opgaver og skriftlig dokumentation.
 
Der er muligt, at mødes med andre assisterende ledere, i et netværk på tværs i Horsens Kommune. Endvidere er der faglige temadage, hvor både assisterende ledere og ledere har mulighed for at deltage.
 
 
 
Din faglige profil

  • Du har en pædagogisk uddannelse gerne suppleret med yderligere efteruddannelse inden for 0 til 6 årsområdet og det specialpædagogiske område
  • Du har relevant ledelsesmæssig erfaring, og gerne Diplom i ledelse, eller et ønske om at påbegynde dette.
  • Du brænder for både faglig og ledelsesmæssig udvikling, ligesom med din faglige viden og ledelsesmæssige ageren, kan skabe fagligt og professionelt følgeskab.
  • Du kan omsætte strategier og målsætninger til konkrete og meningsfyldte tiltag.
  • Du har erfaring med at strukturere og gennemføre udviklingstiltag, så de målsættes, dokumenteres og evalueres.
  • Du er skriftlig, kommunikativ og formidlingsmæssigt stærk.
  • Du er erfaren, i forhold til et konstruktivt samarbejde med forældre, medarbejdere og ledelse. 
Personlige kompetencer
  • Du har en positiv, motiverende og ressourceorienteret tilgang til ledelsesopgaven.
  • Du har et godt overblik og er opmærksom på detaljerne i det pædagogiske arbejde.
  • Du arbejder struktureret og systematisk, og er god til at koordinere og prioritere opgaverne.
  • Du er udviklingsorienteret og innovativ og tør gå forrest i den faglige udvikling og skabe engagement i udviklingen med en faciliterende adfærd.
  • Du medvirker, til at sætte dagsordenen ved at handle selvstændigt, fremstå overbevisende og agere fagligt og ledelsesmæssigt kompetent.
  • Du har en lyttende, tillidsfuld og anerkendende tilgang til samarbejde, hvor fokus på dialog er i højsædet.   
Vi tilbyder
  • Et unikt og innovativt miljø, som er kendetegnet ved høj faglighed. Vi ser muligheder og sammen gør vi det umulige muligt.
  • Stor selvstændighed i arbejdstilrettelæggelsen.
  • En dynamisk organisation med et afvekslende og godt arbejdsmiljø, hvor der er lagt vægt på alsidige løsninger af kerneopgaverne.
  • Engagerede kollegaer og medarbejdere, der kan og vil fagligheden.
  • Aktionslæringsforløb, løbende faglig sparring og feedback.
  • Deltagelse i professionelle læringsfællesskaber.
  • Vores omgangstone er præget af imødekommenhed, humor og respekt. 
 
Ansøgningsfristen: torsdag d. 21. oktober 2021
Der afholdes indledende samtaler torsdag d. 4. november 2021
Anden samtalerunde gennemføres torsdag d. 24. november 2021
Forventet ansættelse d. 1. januar 2022

Husk at vedhæfte dit cv, eksamensbevis, samt øvrige relevante bilag.
Løn og ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Dagtilbudsleder Dorthe Rask på tlf. 2118 5649
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Ansøgningen sendes elektronisk via Emply

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Assisterende leder til Dagtilbud Midtby

Vil du være med til at gøre en ledelsesmæssig og faglig forskel i Dagtilbud Midtby?

Er du frisk med masse af energi, super fagligt engageret, innovativ og kan gå forrest fagligt og ledelsesmæssigt?
Så er du måske den nye assisterende leder i Dagtilbud Midtby.
 
Stillingen er på 37 timer.
 
Dagtilbud Midtby

Vi er en institution, der består af fem afdelinger i Horsens Midtby, og som samlet huser 290 friske og livlige børn, heraf 135 vuggestuebørn, 135 børnehavebørn og 20 dagplejebørn. Til at sikre udvikling, trivsel, leg samt læring blandt børnene, er der ansat 100 engagerede og fagligt kompetente medarbejdere. 
 
Stillingsbeskrivelse
Den assisterende leder refererer til dagtilbudslederen, og skal indgå i et tæt og loyalt samarbejde med yderligere 1 assisterende leder. I ledelsesteamet etableres der en fordeling af ledelsesopgaverne, så der er tydelighed om den enkeltes ansvarsområder. Et konstruktivt samarbejde og et godt arbejdsmiljø i ledelsen, vægtes lige så højt som, i den øvrige organisation.
 
En central del, af den assisterende leders opgave bliver, at kunne udfylde rollen som Leadlearner og medvirke til at kvalitetssikre det pædagogiske arbejde. Den assisterende leder skal sikre, at de aftalte pædagogiske projekter og indsatser følges til dørs. Dvs. at de målsættes, planlægges, dokumenteres og evalueres.
 
I forhold til medarbejdere og teams, skal den assisterende leder give faglig sparring og tage ansvaret for at medarbejderne tilrettelægger og udfører relevante aktionslæringsforløb, samt medvirke til at sikre et optimalt lege- og læringsmiljø af høj faglighed. Dette med henblik på at støtte og udvikle den daglige pædagogiske praksis, således at kvaliteten i løsning af kerneopgaven løbende understøttes og kvalificeres.
 
Det forventes, at den assisterende leder er synlig i hverdagen, og deltager i teammøder for kontinuerligt at sikre udvikling og kvalitet i indsatser og tiltag.
 
Den assisterende leder er ikke tænkt ind i den daglige børnetid, men kan i aftalte perioder være rundt på grupperne, for fagligt at involvere og understøtte medarbejdernes løsning af kerneopgaven.
 
Det er væsentligt, at den assisterende leder også kan bidrage med at løse forskellige administrative opgaver og skriftlig dokumentation.
 
Der er muligt, at mødes med andre assisterende ledere, i et netværk på tværs i Horsens Kommune. Endvidere er der faglige temadage, hvor både assisterende ledere og ledere har mulighed for at deltage.
 
 
 
Din faglige profil

  • Du har en pædagogisk uddannelse gerne suppleret med yderligere efteruddannelse inden for 0 til 6 årsområdet og det specialpædagogiske område
  • Du har relevant ledelsesmæssig erfaring, og gerne Diplom i ledelse, eller et ønske om at påbegynde dette.
  • Du brænder for både faglig og ledelsesmæssig udvikling, ligesom med din faglige viden og ledelsesmæssige ageren, kan skabe fagligt og professionelt følgeskab.
  • Du kan omsætte strategier og målsætninger til konkrete og meningsfyldte tiltag.
  • Du har erfaring med at strukturere og gennemføre udviklingstiltag, så de målsættes, dokumenteres og evalueres.
  • Du er skriftlig, kommunikativ og formidlingsmæssigt stærk.
  • Du er erfaren, i forhold til et konstruktivt samarbejde med forældre, medarbejdere og ledelse. 
Personlige kompetencer
  • Du har en positiv, motiverende og ressourceorienteret tilgang til ledelsesopgaven.
  • Du har et godt overblik og er opmærksom på detaljerne i det pædagogiske arbejde.
  • Du arbejder struktureret og systematisk, og er god til at koordinere og prioritere opgaverne.
  • Du er udviklingsorienteret og innovativ og tør gå forrest i den faglige udvikling og skabe engagement i udviklingen med en faciliterende adfærd.
  • Du medvirker, til at sætte dagsordenen ved at handle selvstændigt, fremstå overbevisende og agere fagligt og ledelsesmæssigt kompetent.
  • Du har en lyttende, tillidsfuld og anerkendende tilgang til samarbejde, hvor fokus på dialog er i højsædet.   
Vi tilbyder
  • Et unikt og innovativt miljø, som er kendetegnet ved høj faglighed. Vi ser muligheder og sammen gør vi det umulige muligt.
  • Stor selvstændighed i arbejdstilrettelæggelsen.
  • En dynamisk organisation med et afvekslende og godt arbejdsmiljø, hvor der er lagt vægt på alsidige løsninger af kerneopgaverne.
  • Engagerede kollegaer og medarbejdere, der kan og vil fagligheden.
  • Aktionslæringsforløb, løbende faglig sparring og feedback.
  • Deltagelse i professionelle læringsfællesskaber.
  • Vores omgangstone er præget af imødekommenhed, humor og respekt. 
 
Ansøgningsfristen: torsdag d. 21. oktober 2021
Der afholdes indledende samtaler torsdag d. 4. november 2021
Anden samtalerunde gennemføres torsdag d. 24. november 2021
Forventet ansættelse d. 1. januar 2022

Husk at vedhæfte dit cv, eksamensbevis, samt øvrige relevante bilag.
Løn og ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Dagtilbudsleder Dorthe Rask på tlf. 2118 5649
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Ansøgningen sendes elektronisk via Emply

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.