Gem job

Attraktiv stilling som områdeleder til plejecentre, demenscenter, aktivcentre samt madservice i Nyborg Kommune

Nyborg Kommune søger pr. 1. november 2022 en områdeleder til plejecentre, demens- og aktivcentre og madservice.

Vi søger en dygtig og engageret områdeleder, der i et forpligtende samarbejde med dygtige ledere og medarbejdere vil gå forrest, og med visioner og tydelig ledelse og fokus på kerneopgave, er med til at sikre, at borgere og pårørende får en god service og i alle relationer mødes med omsorg, respekt, værdighed og høj kvalitet.

Sundheds- og ældreområdet står over for mange udfordringer og spændende opgaver i det nære sundhedsvæsen, og i forbindelse med en ny sundhedsreform og en ny ældrelov.

Nyborg Kommune har gennem flere år prioriteret en værdig ældrepleje meget højt og har tilført ekstra midler til en stigning i ældrebefolkningen og et højt serviceniveau over landsgennemsnittet.

Et nyt sundhedshus er på vej til 100 mio. kr., og Nyborg er udpeget som placering til nærhospital.

Der er i starten af året besluttet en handlingsplan med 20 punkter i forhold til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere, hvor der er afsat ekstra 10 mio. kr. årligt til at gennemføre de konkrete indsatser.

Der er stort fokus på at skabe gode rammer og arbejdsbetingelser for alle vores ansatte.

Om stillingen:
Ældreudvalget har i foråret igangsat en spændende og involverende proces om fremtidens ældrepleje med fokus på, hvad der skal til for at fremtidssikre, udvikle og nytænke ældreplejen, så ældre også i fremtiden oplever et godt ældreliv.

Den nye områdeleder vil blive en del af et stærkt ledelsesteam, og være med til at tegne stregerne til fremtidens ældrepleje, herunder den fremtidige organisering af området.

Dit ansvar bliver først og fremmest at sikre en stabil drift hver dag. Det omfatter bl.a., at du gennem lederne leder med kerneopgaven i fokus og skaber følgeskab gennem anerkendende ledelse og med bred involvering af både borgere, pårørende, ledere, medarbejdere samt samarbejdspartnere.

Du skal brænde for ældreområdet og være god til at arbejde med udvikling og forandringer i en ofte omskiftelig hverdag. Du skal også kunne trives med mange bolde i luften samtidig med, at du har overskud til at inspirere, engagere og involvere ledere og medarbejderne i vores gode arbejdsfællesskab, som kendetegnes af sammenhold, trivsel og arbejdsglæde.

Stillingen indeholder desuden ledelsesopgaver i relation til bl.a. boligvisitationsudvalg, magtanvendelsesudvalg, demensgruppen, private leverandører, EDEN-koordinatorfunktion samt implementering af politikker og strategier fx sygefravær, rekruttering og fastholdelse samt ad hoc opgaver ofte i samarbejde med chef og øvrige områdeledere.

Området omfatter for nuværende 4 plejecentre, 1 demenscenter, 2 demensklubber og 4 aktivcentre, madservice (2 matrikler) samt 4 demenskoordinatorer.

Vi forventer, at du
  • har en sundhedsfaglig uddannelse med relevant lederuddannelse og/eller erfaring
  • har et positivt og medmenneskeligt livssyn
  • er formet af runde hjørner og indstillet på at finde de gode løsninger
  • har en empatisk, involverende og motiverende ledelsesstil
  • kan lede gennem ledere ved at kunne gå forrest og skabe følgeskab
  • er visionær, analytisk og tager medansvar for den samlede drift og udvikling
  • kan lytte, anerkende og mestre dialogen i skrift og tale
  • kan håndtere og løse konflikter
  • sætter vindmøller frem for læhegn
  • er garant for sikker drift og god styring
  • kan bidrage til vores fælles arbejdsglæde, trivsel og resultatskabelse
  • kan agere i en politisk styret organisation.

Vi tilbyder dig:
  • en veldreven og gældfri kommune i rivende udvikling
  • en flad organisationsstruktur
  • en afdeling med et godt fundament for drift og udvikling
  • et arbejdsfællesskab, hvor fælles udfordringer kalder på fælles løsninger
  • en engageret ledergruppe og kompetente medarbejdere, som bidrager til udvikling og et godt arbejdsmiljø
  • stor selvstændighed og fleksibilitet samt ledelsesmæssig tæt sparring
  • et visionært ledelsesteam, der består af chef og tre områdeledere samt 22 ledere
  • at blive en del af kommunens store ledergruppe med årligt lederseminar
  • sparring, netværk og gode samarbejdsrelationer med andre ledere i kommunen bl.a. mulighed for mentorordning, ledernetværk, coaching og årlig aktivitetsdag

Der bor ca. 32.000 indbyggere i Nyborg Kommune, som ligger ud til Storebælt og er omgivet af smuk natur, skov, strand og vand. Sundheds- og Omsorgsafdelingen har til huse i ”Arkaden” ved siden af Rådhuset, tæt på motorvej og offentlig transport.

Yderligere oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Konstitueret sundheds- og ældrechef Susanne Buch, e-mail: subs@nyborg.dk, tlf. 5159 9242 eller områdeleder Birgitte Toft, e-mail: bto@nyborg.dk, tlf. 2941 8513.


Ansøgningsfrist er tirsdag 6. september 2022.
Vi forventer at afholde 1. samtale 12. september 2022, og 2. samtale 26. september 2022.
Tiltrædelse er 1. november 2022


Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Attraktiv stilling som områdeleder til plejecentre, demenscenter, aktivcentre samt madservice i Nyborg Kommune

Nyborg Kommune søger pr. 1. november 2022 en områdeleder til plejecentre, demens- og aktivcentre og madservice.

Vi søger en dygtig og engageret områdeleder, der i et forpligtende samarbejde med dygtige ledere og medarbejdere vil gå forrest, og med visioner og tydelig ledelse og fokus på kerneopgave, er med til at sikre, at borgere og pårørende får en god service og i alle relationer mødes med omsorg, respekt, værdighed og høj kvalitet.

Sundheds- og ældreområdet står over for mange udfordringer og spændende opgaver i det nære sundhedsvæsen, og i forbindelse med en ny sundhedsreform og en ny ældrelov.

Nyborg Kommune har gennem flere år prioriteret en værdig ældrepleje meget højt og har tilført ekstra midler til en stigning i ældrebefolkningen og et højt serviceniveau over landsgennemsnittet.

Et nyt sundhedshus er på vej til 100 mio. kr., og Nyborg er udpeget som placering til nærhospital.

Der er i starten af året besluttet en handlingsplan med 20 punkter i forhold til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere, hvor der er afsat ekstra 10 mio. kr. årligt til at gennemføre de konkrete indsatser.

Der er stort fokus på at skabe gode rammer og arbejdsbetingelser for alle vores ansatte.

Om stillingen:
Ældreudvalget har i foråret igangsat en spændende og involverende proces om fremtidens ældrepleje med fokus på, hvad der skal til for at fremtidssikre, udvikle og nytænke ældreplejen, så ældre også i fremtiden oplever et godt ældreliv.

Den nye områdeleder vil blive en del af et stærkt ledelsesteam, og være med til at tegne stregerne til fremtidens ældrepleje, herunder den fremtidige organisering af området.

Dit ansvar bliver først og fremmest at sikre en stabil drift hver dag. Det omfatter bl.a., at du gennem lederne leder med kerneopgaven i fokus og skaber følgeskab gennem anerkendende ledelse og med bred involvering af både borgere, pårørende, ledere, medarbejdere samt samarbejdspartnere.

Du skal brænde for ældreområdet og være god til at arbejde med udvikling og forandringer i en ofte omskiftelig hverdag. Du skal også kunne trives med mange bolde i luften samtidig med, at du har overskud til at inspirere, engagere og involvere ledere og medarbejderne i vores gode arbejdsfællesskab, som kendetegnes af sammenhold, trivsel og arbejdsglæde.

Stillingen indeholder desuden ledelsesopgaver i relation til bl.a. boligvisitationsudvalg, magtanvendelsesudvalg, demensgruppen, private leverandører, EDEN-koordinatorfunktion samt implementering af politikker og strategier fx sygefravær, rekruttering og fastholdelse samt ad hoc opgaver ofte i samarbejde med chef og øvrige områdeledere.

Området omfatter for nuværende 4 plejecentre, 1 demenscenter, 2 demensklubber og 4 aktivcentre, madservice (2 matrikler) samt 4 demenskoordinatorer.

Vi forventer, at du
  • har en sundhedsfaglig uddannelse med relevant lederuddannelse og/eller erfaring
  • har et positivt og medmenneskeligt livssyn
  • er formet af runde hjørner og indstillet på at finde de gode løsninger
  • har en empatisk, involverende og motiverende ledelsesstil
  • kan lede gennem ledere ved at kunne gå forrest og skabe følgeskab
  • er visionær, analytisk og tager medansvar for den samlede drift og udvikling
  • kan lytte, anerkende og mestre dialogen i skrift og tale
  • kan håndtere og løse konflikter
  • sætter vindmøller frem for læhegn
  • er garant for sikker drift og god styring
  • kan bidrage til vores fælles arbejdsglæde, trivsel og resultatskabelse
  • kan agere i en politisk styret organisation.

Vi tilbyder dig:
  • en veldreven og gældfri kommune i rivende udvikling
  • en flad organisationsstruktur
  • en afdeling med et godt fundament for drift og udvikling
  • et arbejdsfællesskab, hvor fælles udfordringer kalder på fælles løsninger
  • en engageret ledergruppe og kompetente medarbejdere, som bidrager til udvikling og et godt arbejdsmiljø
  • stor selvstændighed og fleksibilitet samt ledelsesmæssig tæt sparring
  • et visionært ledelsesteam, der består af chef og tre områdeledere samt 22 ledere
  • at blive en del af kommunens store ledergruppe med årligt lederseminar
  • sparring, netværk og gode samarbejdsrelationer med andre ledere i kommunen bl.a. mulighed for mentorordning, ledernetværk, coaching og årlig aktivitetsdag

Der bor ca. 32.000 indbyggere i Nyborg Kommune, som ligger ud til Storebælt og er omgivet af smuk natur, skov, strand og vand. Sundheds- og Omsorgsafdelingen har til huse i ”Arkaden” ved siden af Rådhuset, tæt på motorvej og offentlig transport.

Yderligere oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Konstitueret sundheds- og ældrechef Susanne Buch, e-mail: subs@nyborg.dk, tlf. 5159 9242 eller områdeleder Birgitte Toft, e-mail: bto@nyborg.dk, tlf. 2941 8513.


Ansøgningsfrist er tirsdag 6. september 2022.
Vi forventer at afholde 1. samtale 12. september 2022, og 2. samtale 26. september 2022.
Tiltrædelse er 1. november 2022


Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.