Bæredygtighedsagent

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for at bruge dine evner indenfor bæredygtighed. Og kunne du tænke dig at arbejde i en politisk styret organisation. Så er det måske lige dig, vi søger.

AK Indkøb er i gang med en lang række nye spændende opgaver og initiativer indenfor klimavenlige offentlige indkøb, og søger derfor en stærk Bæredygtighedsagent.
Stillingen som Bæredygtighedsagent er en af 2 nyoprettede stillinger – denne, samt en Bæredygtigheds controller – der i tæt samarbejde får til opgave skubbe til den grønne omstilling i landets 3. største kommune.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen og med tiltrædelse hurtigst muligt. Arbejdssted: Rantzausgade 4, 2 sal 9000 Aalborg.

Om jobbet
Som Bæredygtighedsagent skal du arbejde med:

  • Indsatsen i de tværgående grønne samarbejder
  • Styrket virksomheds-/leverandørdialog med fokus på markedssparring og derigennem at motivere og forberede markedet på kommende grønne krav i kommunens udbud
  • Aktiv kommunikation og rådgivning af kommunens mange decentrale indkøbere
  • Udvælge indsatsområder og igangsætte aktiviteter til styrkelse af grønne indkøb indenfor de udvalgte områder

De primære arbejdsopgaver vil være:
  • At bidrage med viden om bæredygtighed for at skabe de bedste resultater for kommunen og borgernes fremtid i et sammenspil mellem de sociale, økonomiske og miljømæssige aspekter.
  • Bistå med viden og rådgive om grønne krav og muligheder
  • Sikre den nyeste viden på grønne initiativer indenfor offentlige indkøb
  • Tæt samarbejde og dialog med såvel brugere som leverandører
  • Medvirke til udviklingen af innovative bæredygtige løsninger i Aalborg Kommunes udbud samt indkøb
  • Understøttelse af og sparring med udbudskonsulenter i forhold til øget fokus på dels bæredygtighed i Aalborg Kommunes udbud, dels bæredygtig udvikling i kontraktperioden. F.eks. udarbejdelse af miljøkrav til udbud, identificering af miljøpotentialer og bistand i forbindelse med markedsdialog

Du vil skulle kommunikere med mange forskellige typer af medarbejdere på mange niveauer, både internt i Aalborg Kommune og med eksterne samarbejdspartnere, herunder: leverandører, brugere, brancheorganisationer, andre offentlige myndigheder, mv.

Hvem er du
Det vigtigste er, at du har mod på opgaven og brænder for at øge bæredygtigheden i Aalborg Kommunes indkøb. Vi forestiller os, at du har erfaring fra en lignende stilling, og har en relevant uddannelse. Nyuddannede med den rette profil og indstilling vil også kunne komme i betragtning. Du befinder dig godt som en selvstændig og initiativrig projektleder

Vi søger en medarbejder, gerne med kompetencer indenfor følgende:
  • Bred erfaring indenfor bæredygtighed
  • Erfaring med offentlige grønne indkøb
  • Teknisk indsigt
  • Er initiativrig, ansvarlig og selvstændig og har et godt humør
  • Er vedholdende og besidder gode samarbejdsevner og forståelse for nødvendigheden af at inddrage kolleger, leverandører og andre interessenter for at opnå det bedste resultat
  • Evner at blive udfordret på måden tingene gøres på, og selv kan udfordre andre på måder, der giver lyst til, at I sammen arbejder videre med opgaverne
  • Fokuserer på mulighederne fremfor begrænsningerne og er nysgerrig og nytænkende, og sætter pris på nye udfordringer samt en løbende udvikling af kontrakterne
  • Værdsætter vidensdeling og sparring, og både kan modtage og bidrage i udvikling af et stærkt fagligt miljø
  • Er ansvarsbevidst, engageret og har drive, og det er naturligt for dig selvstændigt at planlægge, prioritere og administrere dine arbejdsopgaver
  • Evner at sætte sig i andres sted – skifte perspektiv
  • Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • Har IT-færdigheder, og brug af pc-baserede værktøjer er helt naturlig for dig.
Hvem er vi
AK Indkøb i Aalborg Kommune består af 15 medarbejdere og er en del af Koncernservice som udover AK Indkøb består af IT-Centret og Løn, Personale & HR. Koncernservice i Aalborg Kommune har til hovedformål at levere fællesadministrativ service og løsninger i tæt dialog med forvaltningerne, herunder bidrage til løbende optimering og effektivisering af de interne, administrative processer. Koncernservice er organisatorisk placeret i Økonomi og Erhverv. Vi er derudover et kontor med en positiv tilgang til opgaverne, et godt arbejdsklima med en åben og uformel tone og ikke mindst et godt kollegialt sammenhold.
Vi gennemfører egne udbud, udbud gennem SKI samt yder rådgivning i forbindelse med udbud, der gennemføres i de øvrige forvaltninger. Derudover varetager vi en række andre opgaver som kontraktstyring, administration af kommunens e-handelssystem, flådestyring med mere.

Vi tilbyder
  • Stor medindflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde
  • Selvstændige arbejdsopgaver kombineret med opgaver der skal løses i teamet
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Samarbejde på tværs af faggrænser
  • En travl og alsidig arbejdsdag fuld af udfordringer i en åben organisation, hvor videndeling er en naturlig ting.
  • Et spændende job i en afdeling med godt samarbejde og fællesskab, samt et positivt og uhøjtideligt socialt miljø.
  • En fleksibel arbejdsplads med højt fagligt niveau.
Løn og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter den gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte os.
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Henvendelse kan rettes til Indkøbschef Jan V. Nielsen på tlf. 2520 4574 og mail jan.v@aalborg.dk
eller
Udbudskoordinator Hanne K. Hansen på tlf. nr. 2520 4569 og mail hanne.hansen@aalborg.dk

Det praktiske
Ansøgningsfrist er 14.02.2022
Samtaler forventes afholdt 17.02.2022, evt. 2. samtale 24.02.2022


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.

Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Bæredygtighedsagent

Brænder du for at bruge dine evner indenfor bæredygtighed. Og kunne du tænke dig at arbejde i en politisk styret organisation. Så er det måske lige dig, vi søger.

AK Indkøb er i gang med en lang række nye spændende opgaver og initiativer indenfor klimavenlige offentlige indkøb, og søger derfor en stærk Bæredygtighedsagent.
Stillingen som Bæredygtighedsagent er en af 2 nyoprettede stillinger – denne, samt en Bæredygtigheds controller – der i tæt samarbejde får til opgave skubbe til den grønne omstilling i landets 3. største kommune.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen og med tiltrædelse hurtigst muligt. Arbejdssted: Rantzausgade 4, 2 sal 9000 Aalborg.

Om jobbet
Som Bæredygtighedsagent skal du arbejde med:

  • Indsatsen i de tværgående grønne samarbejder
  • Styrket virksomheds-/leverandørdialog med fokus på markedssparring og derigennem at motivere og forberede markedet på kommende grønne krav i kommunens udbud
  • Aktiv kommunikation og rådgivning af kommunens mange decentrale indkøbere
  • Udvælge indsatsområder og igangsætte aktiviteter til styrkelse af grønne indkøb indenfor de udvalgte områder

De primære arbejdsopgaver vil være:
  • At bidrage med viden om bæredygtighed for at skabe de bedste resultater for kommunen og borgernes fremtid i et sammenspil mellem de sociale, økonomiske og miljømæssige aspekter.
  • Bistå med viden og rådgive om grønne krav og muligheder
  • Sikre den nyeste viden på grønne initiativer indenfor offentlige indkøb
  • Tæt samarbejde og dialog med såvel brugere som leverandører
  • Medvirke til udviklingen af innovative bæredygtige løsninger i Aalborg Kommunes udbud samt indkøb
  • Understøttelse af og sparring med udbudskonsulenter i forhold til øget fokus på dels bæredygtighed i Aalborg Kommunes udbud, dels bæredygtig udvikling i kontraktperioden. F.eks. udarbejdelse af miljøkrav til udbud, identificering af miljøpotentialer og bistand i forbindelse med markedsdialog

Du vil skulle kommunikere med mange forskellige typer af medarbejdere på mange niveauer, både internt i Aalborg Kommune og med eksterne samarbejdspartnere, herunder: leverandører, brugere, brancheorganisationer, andre offentlige myndigheder, mv.

Hvem er du
Det vigtigste er, at du har mod på opgaven og brænder for at øge bæredygtigheden i Aalborg Kommunes indkøb. Vi forestiller os, at du har erfaring fra en lignende stilling, og har en relevant uddannelse. Nyuddannede med den rette profil og indstilling vil også kunne komme i betragtning. Du befinder dig godt som en selvstændig og initiativrig projektleder

Vi søger en medarbejder, gerne med kompetencer indenfor følgende:
  • Bred erfaring indenfor bæredygtighed
  • Erfaring med offentlige grønne indkøb
  • Teknisk indsigt
  • Er initiativrig, ansvarlig og selvstændig og har et godt humør
  • Er vedholdende og besidder gode samarbejdsevner og forståelse for nødvendigheden af at inddrage kolleger, leverandører og andre interessenter for at opnå det bedste resultat
  • Evner at blive udfordret på måden tingene gøres på, og selv kan udfordre andre på måder, der giver lyst til, at I sammen arbejder videre med opgaverne
  • Fokuserer på mulighederne fremfor begrænsningerne og er nysgerrig og nytænkende, og sætter pris på nye udfordringer samt en løbende udvikling af kontrakterne
  • Værdsætter vidensdeling og sparring, og både kan modtage og bidrage i udvikling af et stærkt fagligt miljø
  • Er ansvarsbevidst, engageret og har drive, og det er naturligt for dig selvstændigt at planlægge, prioritere og administrere dine arbejdsopgaver
  • Evner at sætte sig i andres sted – skifte perspektiv
  • Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • Har IT-færdigheder, og brug af pc-baserede værktøjer er helt naturlig for dig.
Hvem er vi
AK Indkøb i Aalborg Kommune består af 15 medarbejdere og er en del af Koncernservice som udover AK Indkøb består af IT-Centret og Løn, Personale & HR. Koncernservice i Aalborg Kommune har til hovedformål at levere fællesadministrativ service og løsninger i tæt dialog med forvaltningerne, herunder bidrage til løbende optimering og effektivisering af de interne, administrative processer. Koncernservice er organisatorisk placeret i Økonomi og Erhverv. Vi er derudover et kontor med en positiv tilgang til opgaverne, et godt arbejdsklima med en åben og uformel tone og ikke mindst et godt kollegialt sammenhold.
Vi gennemfører egne udbud, udbud gennem SKI samt yder rådgivning i forbindelse med udbud, der gennemføres i de øvrige forvaltninger. Derudover varetager vi en række andre opgaver som kontraktstyring, administration af kommunens e-handelssystem, flådestyring med mere.

Vi tilbyder
  • Stor medindflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde
  • Selvstændige arbejdsopgaver kombineret med opgaver der skal løses i teamet
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Samarbejde på tværs af faggrænser
  • En travl og alsidig arbejdsdag fuld af udfordringer i en åben organisation, hvor videndeling er en naturlig ting.
  • Et spændende job i en afdeling med godt samarbejde og fællesskab, samt et positivt og uhøjtideligt socialt miljø.
  • En fleksibel arbejdsplads med højt fagligt niveau.
Løn og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter den gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte os.
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Henvendelse kan rettes til Indkøbschef Jan V. Nielsen på tlf. 2520 4574 og mail jan.v@aalborg.dk
eller
Udbudskoordinator Hanne K. Hansen på tlf. nr. 2520 4569 og mail hanne.hansen@aalborg.dk

Det praktiske
Ansøgningsfrist er 14.02.2022
Samtaler forventes afholdt 17.02.2022, evt. 2. samtale 24.02.2022


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.

Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.