Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

barselsvikar til lederstilling

Leder (barselsvikar) til Dronning Louises Asyl – vuggestue og børnehave

Kan du sætte klare rammer for en tryg, omsorgsfuld og lærerig dagligdag for vores børn? Kan du motivere og engagere en kompetent personalegruppe? Kan du både styre den daglige administration og være styrmand på vores igangværende pædagogiske udvikling? Så er du måske vores barselsvikar som leder i Dronning Louises Asyl.

 

Dronning Louises Asyl er en selvejende integreret institution på Nørrebro i København, som består af hhv. 40 børnehavebørn og 20 vuggestuebørn. Institutionen har 13 ansatte og holder til i en smuk gammel villa lige over for Nørrebroparken.

I Dronning Louises Asyl arbejder vi på at give børnene en tryg og lærerig dagligdag. Vores værdigrundlag tager afsæt i det enkelte barn og i børnegruppen. Alle børn skal føle sig anerkendt og set hver dag. I de daglige aktiviteter søger vi at udfordre børnene og give dem oplevelser, der sætter dem i stand til at handle selvstændigt og deltage aktivt i deres hverdag. Vi ønsker at inspirere børnene til at være nysgerrige på deres omverden, og vi ønsker at hjælpe dem til at indgå som en værdifuld del af fællesskabet.

Da vores leder skal på barsel fra sommeren 2018 og et år frem, søger vi en person, som kan være ledervikar på en meget vigtig post. Du skal mestre balancen mellem pædagogisk udvikling og innovation samt behovet for klar struktur og styring. Du skal kunne sætte rammer, der skaber tryghed og trivsel for vores børn og personale. Du skal kunne skabe udvikling og en dynamik, der sikrer, at vores børn stimuleres til læring, og at personalet motiveres og engageres. Samtidig skal du kunne samarbejde og kommunikere klart. Du skal være en leder, der kan se muligheder og løsninger, når du møder problemer og udfordringer.

Vi forventer, at du:

  • har en relevant pædagogisk uddannelse og en stærk pædagogisk faglighed
  • kan fortsætte i det konstruktive samarbejde med kommunen, bestyrelsen samt netværket
  • vil udvikle og give plads til medarbejderne
  • vil være synlig blandt børn, forældre og medarbejdere
  • kan varetage opgaven som budgetansvarlig over for bestyrelsen og stå for den daglige ledelse og administration af institutionen
  • har mod på at videreføre gode projekter og initiativer i institutionen og være tovholder i denne forbindelse, og at du ligeledes løbende kan drøfte udvikling, organisationen og driften med bestyrelsen

Vi kan tilbyde en veldreven institution, hvor der er fokus på indflydelse og nytænkning. Du kan forvente en kompetent personalegruppe, der har fokus på kerneopgaven, samt en engageret bestyrelse som samarbejdspartner. Eventuelle spørgsmål kan rettes til næstformand i bestyrelsen Mie Schärfe på tlf. 40300869.

 

Stillingen ønskes besat fra 1. august 2018.

Ansøgningsfrist

Der er frist for ansøgninger fredag den 4. maj 2018. Send venligst din ansøgning elektronisk til dlabestyrelse@gmail.com.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 21 og 22.

 

Løn- og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter bestemmelserne for Ny Løn. Ansættelse sker under forudsætning af godkendelse fra Københavns Kommune. Du bør forvente, at der indhentes børne- og straffeattest, hvis du bliver tilbudt stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329786572Phoenix-65c3987112018-04-03T00:00:00barselsvikar til lederstilling

Leder (barselsvikar) til Dronning Louises Asyl – vuggestue og børnehave

Kan du sætte klare rammer for en tryg, omsorgsfuld og lærerig dagligdag for vores børn? Kan du motivere og engagere en kompetent personalegruppe? Kan du både styre den daglige administration og være styrmand på vores igangværende pædagogiske udvikling? Så er du måske vores barselsvikar som leder i Dronning Louises Asyl.

 

Dronning Louises Asyl er en selvejende integreret institution på Nørrebro i København, som består af hhv. 40 børnehavebørn og 20 vuggestuebørn. Institutionen har 13 ansatte og holder til i en smuk gammel villa lige over for Nørrebroparken.

I Dronning Louises Asyl arbejder vi på at give børnene en tryg og lærerig dagligdag. Vores værdigrundlag tager afsæt i det enkelte barn og i børnegruppen. Alle børn skal føle sig anerkendt og set hver dag. I de daglige aktiviteter søger vi at udfordre børnene og give dem oplevelser, der sætter dem i stand til at handle selvstændigt og deltage aktivt i deres hverdag. Vi ønsker at inspirere børnene til at være nysgerrige på deres omverden, og vi ønsker at hjælpe dem til at indgå som en værdifuld del af fællesskabet.

Da vores leder skal på barsel fra sommeren 2018 og et år frem, søger vi en person, som kan være ledervikar på en meget vigtig post. Du skal mestre balancen mellem pædagogisk udvikling og innovation samt behovet for klar struktur og styring. Du skal kunne sætte rammer, der skaber tryghed og trivsel for vores børn og personale. Du skal kunne skabe udvikling og en dynamik, der sikrer, at vores børn stimuleres til læring, og at personalet motiveres og engageres. Samtidig skal du kunne samarbejde og kommunikere klart. Du skal være en leder, der kan se muligheder og løsninger, når du møder problemer og udfordringer.

Vi forventer, at du:

  • har en relevant pædagogisk uddannelse og en stærk pædagogisk faglighed
  • kan fortsætte i det konstruktive samarbejde med kommunen, bestyrelsen samt netværket
  • vil udvikle og give plads til medarbejderne
  • vil være synlig blandt børn, forældre og medarbejdere
  • kan varetage opgaven som budgetansvarlig over for bestyrelsen og stå for den daglige ledelse og administration af institutionen
  • har mod på at videreføre gode projekter og initiativer i institutionen og være tovholder i denne forbindelse, og at du ligeledes løbende kan drøfte udvikling, organisationen og driften med bestyrelsen

Vi kan tilbyde en veldreven institution, hvor der er fokus på indflydelse og nytænkning. Du kan forvente en kompetent personalegruppe, der har fokus på kerneopgaven, samt en engageret bestyrelse som samarbejdspartner. Eventuelle spørgsmål kan rettes til næstformand i bestyrelsen Mie Schärfe på tlf. 40300869.

 

Stillingen ønskes besat fra 1. august 2018.

Ansøgningsfrist

Der er frist for ansøgninger fredag den 4. maj 2018. Send venligst din ansøgning elektronisk til dlabestyrelse@gmail.com.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 21 og 22.

 

Løn- og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter bestemmelserne for Ny Løn. Ansættelse sker under forudsætning af godkendelse fra Københavns Kommune. Du bør forvente, at der indhentes børne- og straffeattest, hvis du bliver tilbudt stillingen.

2018-05-05T00:50:39.980 Leder (barselsvikar) til Dronning Louises Asyl vuggestue og børnehave Kan du sætte klare rammer for en tryg, omsorgsfuld og lærerig dagligdag for vores børn? Kan du motivere og engagere en kompetent personalegruppe? Kan du både styre den daglige administration og være styrmand på vores igangværende pædagogiske udvikling? Så er du måske vores barselsvikar som leder i Dronning Louises Asyl. Dronning Louises Asyl er en selvejende integreret institution på Nørrebro i København, som består af hhv. 40 børnehavebørn og 20 vuggestuebørn. Institutionen har 13 ansatte og holder til i en smuk gammel villa lige over for Nørrebroparken. I Dronning Louises Asyl arbejder vi på at give børnene en tryg og lærerig dagligdag. Vores værdigrundlag tager afsæt i det enkelte barn og i børnegruppen. Alle børn skal føle sig anerkendt og set hver dag. I de daglige aktiviteter søger vi at udfordre børnene og give dem oplevelser, der sætter dem i stand til at handle selvstændigt og deltage aktivt i deres hverdag. Vi ønsker at inspirere børnene til at være nysgerrige på deres omverden, og vi ønsker at hjælpe dem til at indgå som en værdifuld del af fællesskabet. Da vores leder skal på barsel fra sommeren 2018 og et år frem, søger vi en person, som kan være ledervikar på en meget vigtig post. Du skal mestre balancen mellem pædagogisk udvikling og innovation samt behovet for klar struktur og styring. Du skal kunne sætte rammer, der skaber tryghed og trivsel for vores børn og personale. Du skal kunne skabe udvikling og en dynamik, der sikrer, at vores børn stimuleres til læring, og at personalet motiveres og engageres. Samtidig skal du kunne samarbejde og kommunikere klart. Du skal være en leder, der kan se muligheder og løsninger, når du møder problemer og udfordringer. Vi forventer, at du: har en relevant pædagogisk uddannelse og en stærk pædagogisk faglighed kan fortsætte i det konstruktive samarbejde med kommunen, bestyrelsen samt netværket vil udvikle og give plads til medarbejderne vil være synlig blandt børn, forældre og medarbejdere kan varetage opgaven som budgetansvarlig over for bestyrelsen og stå for den daglige ledelse og administration af institutionen har mod på at videreføre gode projekter og initiativer i institutionen og være tovholder i denne forbindelse, og at du ligeledes løbende kan drøfte udvikling, organisationen og driften med bestyrelsen Vi kan tilbyde en veldreven institution, hvor der er fokus på indflydelse og nytænkning. Du kan forvente en kompetent personalegruppe, der har fokus på kerneopgaven, samt en engageret bestyrelse som samarbejdspartner. Eventuelle spørgsmål kan rettes til næstformand i bestyrelsen Mie Schärfe på tlf. 40300869. Stillingen ønskes besat fra 1. august 2018. Ansøgningsfrist Der er frist for ansøgninger fredag den 4. maj 2018. Send venligst din ansøgning elektronisk til dlabestyrelse@gmail.com. Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 21 og 22. Løn- og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter bestemmelserne for Ny Løn. Ansættelse sker under forudsætning af godkendelse fra Københavns Kommune. Du bør forvente, at der indhentes børne- og straffeattest, hvis du bliver tilbudt stillingen.11Jobnet65c39871100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-05-04T00:00:0000010EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3204198DRONNING LOUISES ASYLSELSKAB11Bjelkes Allé 452200København NDKDanmark0
dlabestyrelse@gmail.comDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent548520JobNet48033531000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=65c39871https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=65c39871https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=65c39871&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=65c39871&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/5.jpgEr du en fagligt stærk Leder?12008001Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse354140394Mie Schärfedlabestyrelse@gmail.comDKDanmarkDKDanmark329919073Strategisk, visionær og driftssikker tilbudsleder til bo- og dagtilbuddet Musvågevej - en del af Center for Autisme & SpecialpædagogikBasic Genopslag Kan du gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede ledere og medarbejdere, som er med til at understøtte livskvalitet og trivsel for borgere med nedsat funktionsevne? Så er det dig, vi søger som tilbudsleder til vores bo- og dagtilbud på Musvågevej. Ledelse af et af handicapområdets største tilbud Center for Autisme & Specialpædagogik søger pr. 1. marts 2019 en tilbudsleder, der kan skabe sammenhæng mellem de overordnede mål og strategier, og botilbuddets opgaver på vores største enhed Musvågevej. Tilbuddet har 7 bo-afdelinger med 50 pladser efter ABL§ 105 og SEL§85, samt to aktivitetstilbud med 43 pladser efter § 104, en medarbejdergruppe på ca. 120 årsværk samt et årligt driftsbudget på ca. 44 mio. Bliv en del af et fællesskab Som tilbudsleder i CAS indgår du i en centerledelse sammen med centerchefen og de 4 øvrige tilbudsledere. Sammen med centerledelsen er du med til at sætte retningen for centret og udnytte de potentialer, der kan bidrage til udviklingen af tilbuddene. Centret arbejder aktivt med 3 områder: Kompetenceudvikling, pårørendesamarbejde og frivillighed. Du refererer til centerchefen og deltager aktivt i at skabe det tværfaglige samarbejde på tværs af vores tilbud, stab og ledelse. Derudover støttes du op af en stab bestående af bl.a. økonomi, faglig udvikling og HR, der understøtter og rådgiver dig i forhold til drift og udvikling samt ledelsessupervision og coaching til udvikling af dit eget ledelsesrum. For os er det vigtigt at klæde vores ledere på til opgaven, og du vil derfor få et introprogram, så du har de rette redskaber og forudsætninger for at lykkes med opgaven. Dig som tilbudsleder Dine vigtigste opgaver er at lede og udvikle dit lokale ledelsesteam, bestående af fire afdelingsledere, samt at have fokus på udnyttelse af hele husets ressourcer, så der skabes de bedste rammer for både medarbejdere og borgere på Musvågevej. For at få succes i stillingen er det afgørende, at du forstår at sammenkæde visioner med økonomisk administration af tilbuddet. Du går nye veje i forhold til at skabe sammenhængskraft og et driftssikkert botilbud. Og med respekt for den fungerende kultur, formår du at tænke politiske og udviklingsorienterede strategier ind i virkeligheden på tilbuddet og formidle det til både ledelse, medarbejdere og pårørende. Det betyder, at du kan uddelegere og er fleksibel i forhold til, hvordan du løser dine ledelsesopgaver. Du fastholder en åben og konstruktiv omgangstone på alle niveauer samtidig med, at du evner at skabe et godt samarbejde med pårørende. Det betyder, at du som tilbudsleder varetager rollen som strategisk, udviklingsorienteret og driftssikker leder leder og udvikler ledelsesteamet, så I sammen driver et stabilt tilbud har styr på budgetter og ressourcer samarbejder med relevante parter i forhold til at efterleve tilbuddets, centerets og borgercenterets strategiplan sikrer et godt arbejdsmiljø har overblikket over nødvendige tiltag i forhold til bygninger og udenomsarealer agerer sikkert i en politisk organisation med mange interessenter Vi ser gerne, at du har en lederuddannelse og minimum 2-3 års erfaring med ledelse af ledere har høj integritet med fokus på faglig og udviklingsorienteret ledelse, og med samarbejdsperspektivet i højsædet er en konstruktiv medspiller på det strategiske niveau i centerledelsen har relevant pædagogisk, social- eller sundhedsfaglig baggrund har erfaring fra døgnområdet Om Bo- og Dagtilbuddet Musvågevej På Musvågevej bor 50 fantastiske mennesker med nedsat funktionsevne. Der er ansat 120 dygtige pædagogiske medarbejdere, der varetager komplekse social- og sundhedsfaglige opgaver samt 15 hjertevarme frivillige, som er en del af projekt Vind i Håret. Alle gør deres ypperste for at skabe de bedste rammer, så borgerne kan leve deres liv på egne præmisser. Vi er en organisation, som tror på samskabelse og inddragelse af pårørende samt netværk og lokalsamfund som en stærk ressource. Musvågevej er et tilbud med en kultur for fællesskab og samarbejde på tværs i det store hus, hvilket kræver et dygtigt og veletableret ledelsesteam. Tilbuddet er beliggende på Musvågevej i Københavns nordvestkvarter. Mere information Læs mere om Center for Autisme & Specialpædagogik på www.centercas.kk.dk og for en beskrivelse af tilbuddet. Yderligere oplysninger om stillingen fås hos centerchef Susanne Holme Aaen på 4212 3903. Løn - og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn. Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 2. januar 2019 Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 10. januar 2019, og 2. samtalerunde den 16. januar 2019. Der vil indgå test af egnede kandidater, der går videre til 2. samtale.
Genopslag 
Kan du gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede ledere og medarbejdere, som er med til at understøtte livskvalitet og trivsel for borgere med nedsat funktionsevne? Så er det dig, vi søger som tilbudsleder til vores bo- og dagtilbud på Musvågevej.  
 
Ledelse af et af handicapområdets største tilbud  
Center for Autisme & Specialpædagogik søger pr. 1. marts 2019 en tilbudsleder, der kan skabe sammenhæng mellem de overordnede mål og strategier, og botilbuddets opgaver på vores største enhed – Musvågevej. Tilbuddet har 7 bo-afdelinger med 50 pladser efter ABL§ 105 og SEL§85, samt to aktivitetstilbud med 43 pladser efter § 104, en medarbejdergruppe på ca. 120 årsværk samt et årligt driftsbudget på ca. 44 mio.  
 
Bliv en del af et fællesskab  
Som tilbudsleder i CAS indgår du i en centerledelse sammen med centerchefen og de 4 øvrige tilbudsledere. Sammen med centerledelsen er du med til at sætte retningen for centret og udnytte de potentialer, der kan bidrage til udviklingen af tilbuddene. Centret arbejder aktivt med 3 områder: Kompetenceudvikling, pårørendesamarbejde og frivillighed.  
 
Du refererer til centerchefen og deltager aktivt i at skabe det tværfaglige samarbejde på tværs af vores tilbud, stab og ledelse. Derudover støttes du op af en stab bestående af bl.a. økonomi, faglig udvikling og HR, der understøtter og rådgiver dig i forhold til drift og udvikling samt ledelsessupervision og coaching til udvikling af dit eget ledelsesrum. For os er det vigtigt at klæde vores ledere på til opgaven, og du vil derfor få et introprogram, så du har de rette redskaber og forudsætninger for at lykkes med opgaven.  
 
Dig som tilbudsleder  
Dine vigtigste opgaver er at lede og udvikle dit lokale ledelsesteam, bestående af fire afdelingsledere, samt at have fokus på udnyttelse af hele husets ressourcer, så der skabes de bedste rammer for både medarbejdere og borgere på Musvågevej.  
For at få succes i stillingen er det afgørende, at du forstår at sammenkæde visioner med økonomisk administration af tilbuddet. Du går nye veje i forhold til at skabe sammenhængskraft og et driftssikkert botilbud. Og med respekt for den fungerende kultur, formår du at tænke politiske og udviklingsorienterede strategier ind i virkeligheden på tilbuddet og formidle det til både ledelse, medarbejdere og pårørende.  
Det betyder, at du kan uddelegere og er fleksibel i forhold til, hvordan du løser dine ledelsesopgaver. Du fastholder en åben og konstruktiv omgangstone på alle niveauer samtidig med, at du evner at skabe et godt samarbejde med pårørende.  
 
Det betyder, at du som tilbudsleder  
  • varetager rollen som strategisk, udviklingsorienteret og driftssikker leder  
  • leder og udvikler ledelsesteamet, så I sammen driver et stabilt tilbud  
  • har styr på budgetter og ressourcer  
  • samarbejder med relevante parter i forhold til at efterleve tilbuddets, centerets og borgercenterets strategiplan  
  • sikrer et godt arbejdsmiljø  
  • har overblikket over nødvendige tiltag i forhold til bygninger og udenomsarealer  
  • agerer sikkert i en politisk organisation med mange interessenter 
Vi ser gerne, at du  
  • har en lederuddannelse og minimum 2-3 års erfaring med ledelse af ledere  
  • har høj integritet med fokus på faglig og udviklingsorienteret ledelse, og med samarbejdsperspektivet i højsædet  
  • er en konstruktiv medspiller på det strategiske niveau i centerledelsen  
  • har relevant pædagogisk, social- eller sundhedsfaglig baggrund  
  • har erfaring fra døgnområdet 
Om Bo- og Dagtilbuddet Musvågevej  
På Musvågevej bor 50 fantastiske mennesker med nedsat funktionsevne. Der er ansat 120 dygtige pædagogiske medarbejdere, der varetager komplekse social- og sundhedsfaglige opgaver samt 15 hjertevarme frivillige, som er en del af projekt Vind i Håret. Alle gør deres ypperste for at skabe de bedste rammer, så borgerne kan leve deres liv på egne præmisser.  
 
Vi er en organisation, som tror på samskabelse og inddragelse af pårørende samt netværk og lokalsamfund som en stærk ressource. Musvågevej er et tilbud med en kultur for fællesskab og samarbejde på tværs i det store hus, hvilket kræver et dygtigt og veletableret ledelsesteam.  
Tilbuddet er beliggende på Musvågevej i Københavns nordvestkvarter.  
 
Mere information  
Læs mere om Center for Autisme & Specialpædagogik på www.centercas.kk.dk og for en beskrivelse af tilbuddet.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos centerchef Susanne Holme Aaen på 4212 3903.  
 
Løn - og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 2. januar 2019   
Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 10. januar 2019, og 2. samtalerunde den 16. januar 2019.  
Der vil indgå test af egnede kandidater, der går videre til 2. samtale.   
 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngCenter for Autisme og SpecialpædagogikKøbenhavn2018-11-28T10:00:38.1602019-01-02T00:00:00
329921307Empatisk og ansvarlig leder til Dansk Kvindesamfunds KrisecentreProfile Dansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Så brænder du for at gøre en forskel og skabe de bedste muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod en tilværelse uden vold? Så er jobbet som leder af Dansk Kvindesamfunds Krisecenter Frederiksberg måske noget for dig?Hvem er vi Dansk Kvindesamfunds Krisecentre arbejder ud fra et feministisk værdigrundlag og betragter mænds vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi møder altid kvinder, der har været udsat for vold af mænd eller familie, med værdighed, respekt og ligeværd såvel som tværkulturel forståelse. Vi har en klar forventning om, at alle ansatte og frivillige lever op til disse værdier. Dansk Kvindesamfunds Krisecentre består af 2 krisecentre, beliggende i henholdsvis København og på Frederiksberg. Dansk Kvindesamfunds Krisecentre deler bestyrelse og direktion og arbejder ud fra et fælles mål om at forebygge og bekæmpe mænds vold mod kvinder.Krisecenteret på Frederiksberg har en medarbejderstab på 5 fastansatte og 25 frivillige.Krisecenteret har plads til 8 kvinder og deres børn.Personlige egenskaberVi lægger stor vægt på din personlighed, som kan være afgørende for din succes i stillingen.Du skal være i stand til at sætte retningen indenfor dit ansvarsområde og være en kommunikativ stærk og tydeligt empatisk leder, der møder alle med nysgerrighed og forståelse. Du er engageret og har god dømmekraft og ikke mindst, skal du besidde udtalt humoristisk sans.Vi har således en forventning om, at du som leder er en inspirator, der har en motiverende adfærd overfor dine medarbejdere og omgivelser. Yderligere er du sympatisk, tillidsvækkende og evner at skære igennem på en venlig måde.Primære arbejdsområderDu har ansvaret for at levere en sikker og effektiv drift af krisecenteret Frederiksberg. Du skal udover operationel ledelse opretholde en fortsat høj faglig kvalitet i alle forhold af krisecenterets arbejde.Du har personaleansvar for en engageret medarbejderstab, bestående af ansatte og frivillige.Du varetager den faglige sparring med det fastansatte specialistpersonale og har den overordnede beslutningskompetence i forhold til ind- og udlogeringer, jf. Servicelovens §109.Du sikrer, at det frivillige engagement er i konstant udvikling, ligesom der løbende sker fornødne fastholdelsestiltag.Du har et stærkt ledelsesmæssigt makkerskab med krisecenterlederen på krisecenter København. Samtidig indgår du i det udvidede ledelsesteam, bestående af direktøren, HR-koordinator og krisecenterledere, hvor dialog, tæt samarbejde og gode relationer er vigtige ingredienser i opretholdelsen af et sammenhængende krisecentertilbud.Du skal medvirke til videndeling såvel internt i krisecenteret som i samarbejdet med det andet krisecenter og omverdenen.Du deles om rådgivnings- og dækningsvagten med krisecenterlederen i København. Når du har rådgivningsvagten, skal du stå til rådighed for telefonisk sparring udenfor normal arbejdstid. Når du har dækningsvagten, og det ikke er muligt at finde en vikar, skal du træde til.Konkrete kompetencer og erfaringDu er en stærk og beslutningsdygtig faglig profil med en relevant videregående uddannelse.Det vil være en fordel, hvis du har arbejdserfaring fra andet krisecenter eller lignende institution, NGO eller offentlig forvaltning. Hvis du ikke har erhvervserfaring fra ovennævnte, skal din ansøgning afspejle en stærk interesse for at lære dette område indgående at kende.Vi forventer, at du har en vis ledelseserfaring. Det vil samtidig være en fordel, hvis du har erfaring med frivilligt arbejde, som frivillig eller og gerne som frivilligkoordinator, på strategi- og koordineringsplan.Vi ser gerne, at du har kendskab til metoden Response Based Practice, og eller at du reflekterer over denne teoritilgang i din ansøgning. Arbejdstid 37 timer pr. uge, fordelt på både dag og aften, efter behovRådighedsturnus. Løn og ansættelseForventet ansættelse pr. 1. marts 2019. Løn efter aftale. Arbejdssted er Dansk Kvindesamfunds Krisecenter, Vodroffsvej 40, 1900 Frederiksberg C Yderligere oplysningerHvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du rekvirere stillingsbeskrivelsen hos sk@danskkvindesamfund.dkDu er også velkommen til at kontakte krisecenterleder Susanne Larsen på tlf.: 61271946 eller direktør Lisa Holmfjord på tlf.:26550807 AnsøgningAnsøgningsfristen er 3. januar 2019.Vi afholder samtaler i uge 3. Du sender din ansøgning og CV mærket leder til sk@danskkvindesamfund.dk Alle interesserede uanset alder, køn, race, handicap, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge. Du kan læse mere om os på krisecentrene.dk eller danskkvindesamfund.dkDansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Så brænder du for at gøre en forskel og skabe de bedste muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod en tilværelse uden vold? Så er jobbet som leder af Dansk Kvindesamfunds Krisecenter Frederiksberg måske noget for dig?

Hvem er vi

Dansk Kvindesamfunds Krisecentre arbejder ud fra et feministisk værdigrundlag og betragter mænds vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi møder altid kvinder, der har været udsat for vold af mænd eller familie, med værdighed, respekt og ligeværd såvel som tværkulturel forståelse. Vi har en klar forventning om, at alle ansatte og frivillige lever op til disse værdier.
 
Dansk Kvindesamfunds Krisecentre består af 2 krisecentre, beliggende i henholdsvis København og på Frederiksberg. Dansk Kvindesamfunds Krisecentre deler bestyrelse og direktion og arbejder ud fra et fælles mål om at forebygge og bekæmpe mænds vold mod kvinder.

Krisecenteret på Frederiksberg har en medarbejderstab på 5 fastansatte og 25 frivillige.
Krisecenteret har plads til 8 kvinder og deres børn.

Personlige egenskaber

Vi lægger stor vægt på din personlighed, som kan være afgørende for din succes i stillingen.

Du skal være i stand til at sætte retningen indenfor dit ansvarsområde og være en kommunikativ stærk og tydeligt empatisk leder, der møder alle med nysgerrighed og forståelse. Du er engageret og har god dømmekraft – og ikke mindst, skal du besidde udtalt humoristisk sans.

Vi har således en forventning om, at du som leder er en inspirator, der har en motiverende adfærd overfor dine medarbejdere og omgivelser. Yderligere er du sympatisk, tillidsvækkende og evner at skære igennem på en venlig måde.

Primære arbejdsområder

Du har ansvaret for at levere en sikker og effektiv drift af krisecenteret Frederiksberg. Du skal udover operationel ledelse opretholde en fortsat høj faglig kvalitet i alle forhold af krisecenterets arbejde.

Du har personaleansvar for en engageret medarbejderstab, bestående af ansatte og frivillige.

Du varetager den faglige sparring med det fastansatte specialistpersonale og har den overordnede beslutningskompetence i forhold til ind- og udlogeringer, jf. Servicelovens §109.

Du sikrer, at det frivillige engagement er i konstant udvikling, ligesom der løbende sker fornødne fastholdelsestiltag.

Du har et stærkt ledelsesmæssigt makkerskab med krisecenterlederen på krisecenter København. Samtidig indgår du i det udvidede ledelsesteam, bestående af direktøren, HR-koordinator og krisecenterledere, hvor dialog, tæt samarbejde og gode relationer er vigtige ingredienser i opretholdelsen af et sammenhængende krisecentertilbud.

Du skal medvirke til videndeling såvel internt i krisecenteret som i samarbejdet med det andet krisecenter og omverdenen.

Du deles om rådgivnings- og dækningsvagten med krisecenterlederen i København. Når du har rådgivningsvagten, skal du stå til rådighed for telefonisk sparring udenfor normal arbejdstid. Når du har dækningsvagten, og det ikke er muligt at finde en vikar, skal du træde til.

Konkrete kompetencer og erfaring

Du er en stærk og beslutningsdygtig faglig profil med en relevant videregående uddannelse.

Det vil være en fordel, hvis du har arbejdserfaring fra andet krisecenter eller lignende institution, NGO eller offentlig forvaltning. Hvis du ikke har erhvervserfaring fra ovennævnte, skal din ansøgning afspejle en stærk interesse for at lære dette område indgående at kende.

Vi forventer, at du har en vis ledelseserfaring.  Det vil samtidig være en fordel, hvis du har erfaring med frivilligt arbejde, som frivillig eller/og gerne som frivilligkoordinator, på strategi- og koordineringsplan.

Vi ser gerne, at du har kendskab til metoden Response Based Practice, og/eller at du reflekterer over denne teoritilgang i din ansøgning.
 
Arbejdstid
37 timer pr. uge, fordelt på både dag og aften, efter behov
Rådighedsturnus.
 
Løn og ansættelse
Forventet ansættelse pr. 1. marts 2019. Løn efter aftale.
 
Arbejdssted er Dansk Kvindesamfunds Krisecenter, Vodroffsvej 40, 1900 Frederiksberg C
 
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du rekvirere stillingsbeskrivelsen hos sk@danskkvindesamfund.dk
Du er også velkommen til at kontakte krisecenterleder Susanne Larsen på tlf.: 61271946 eller direktør Lisa Holmfjord på tlf.:26550807
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er 3. januar 2019.
Vi afholder samtaler i uge 3.  
 
Du sender din ansøgning og CV mærket ”leder” til sk@danskkvindesamfund.dk
 
Alle interesserede uanset alder, køn, race, handicap, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.
 
Du kan læse mere om os på krisecentrene.dk eller danskkvindesamfund.dk
 
 
ORS/Small/92c51915_logo.pngDansk Kvindesamfunds Krisecentre2018-12-03T10:01:22.7302019-01-03T00:00:00
329925524Vagthavende TrafikinformationslederRobot Vil du koordinere trafikinformationen på den danske jernbane? Vi har brug for en vagthavende trafikinformationsleder til Driftscenteret ved Københavns Hovedbanegård. Du bliver en del af et team af dedikerede kolleger, der i tæt samarbejde med jernbanevirksomhederne koordinerer og sikrer den bedste trafikinformation til togpassagererne, både når togene kører til tiden, men især når der opstår uregelmæssigheder. Du får kolleger fra både Banedanmark og DSB, da du bliver en del af en fælles trafikinformationsenhed. Du ansættes i Banedanmark. Overblik og forberedt fra A-Z Din daglige rolle som vagthavende trafikinformationsleder for den samlede trafikinformation på landsplan indebærer, at du proaktivt skal koordinere informationen mellem trafikinformationsmedarbejderne i Driftscenter på tværs af de decentrale trafikstyringscentraler og det kørende personale i togene. Du er ligeledes ansvarlig for koordinering i forhold til samarbejdspartnere indenfor anden kollektiv trafik, trafikselskaber og Rejseplanen. Du kommer til at deltage i projektgrupper og arbejde med forbedringstiltag, så vi er forberedt yderligere på at håndtere trafikinformation i alle situationer. Din hverdag og opgaver afhænger i høj grad af den trafikale situation. Du skal derfor trives med, at nogle dage kan være uforudsigelig og travle, hvorfor du skal have evnen til at bevare et køligt overblik, når opgaverne spidser til. Eksekverer og sikrer at holdene spiller sammen Du har en driftsmæssig baggrund indenfor jernbanen, hvor du har arbejdet f.eks. med styring, information eller beredskab. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor ledelse i en rolle uden personaleansvar og koordinering fra funktioner, hvor der er mange spillere på banen og krævende beslutninger, der skal tages på kort tid. Du må også gerne have erfaring indenfor kundeservice, formidling eller lignende. Du indgår i et vagtskema fra mandag til fredag i tidsrummet fra kl. 6.00-22.00, og skal derfor trives med skiftende arbejdstider. I alt du gør, skal du have evnen til at forudse, hvordan den trafikinformation du er med til at levere forbedrer passagerernes oplevelse af rejsen. Dette gælder uanset om du henvender dig til den frekvente pendler eller den, der kun rejser med tog en gang imellem. Det er vitalt, at du har overskud i pressede situationer, og at du er ansvarsbevidst. Du har en særdeles god struktur i dit arbejde, sans for at prioritere og et køligt overblik. Derudover er du vedholdende og har gejst og engagement til at planlægge, udvikle og træne, når trafikken kører efter planen, og vi gør os klar til at gøre det endnu bedre ved næste uregelmæssighed. Sidst men ikke mindst er du en udpræget hold spiller, samarbejdsvillig og positiv. Løn Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad. Basislønnen udgør pt. kr. 369.138,00 årligt og kr. 30.761,50 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Hvis du er tjenestemand, vil du efter en konkret vurdering kunne bevare din tjenesteansættelse i lønramme 32. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere så kontakt teamleder John Gregersen på telefon 40 48 79 81. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stilling og følger instruktionerne.Vil du koordinere trafikinformationen på den danske jernbane?



Vi har brug for en vagthavende trafikinformationsleder til Driftscenteret ved Københavns Hovedbanegård. Du bliver en del af et team af dedikerede kolleger, der i tæt samarbejde med jernbanevirksomhederne koordinerer og sikrer den bedste trafikinformation til togpassagererne, både når togene kører til tiden, men især når der opstår uregelmæssigheder.



Du får kolleger fra både Banedanmark og DSB, da du bliver en del af en fælles trafikinformationsenhed. Du ansættes i Banedanmark.



Overblik og forberedt fra A-Z

Din daglige rolle som vagthavende trafikinformationsleder for den samlede trafikinformation på landsplan indebærer, at du proaktivt skal koordinere informationen mellem trafikinformationsmedarbejderne i Driftscenter på tværs af de decentrale trafikstyringscentraler og det kørende personale i togene.



Du er ligeledes ansvarlig for koordinering i forhold til samarbejdspartnere indenfor anden kollektiv trafik, trafikselskaber og Rejseplanen. Du kommer til at deltage i projektgrupper og arbejde med forbedringstiltag, så vi er forberedt yderligere på at håndtere trafikinformation i alle situationer.



Din hverdag og opgaver afhænger i høj grad af den trafikale situation. Du skal derfor trives med, at nogle dage kan være uforudsigelig og travle, hvorfor du skal have evnen til at bevare et køligt overblik, når opgaverne spidser til.



Eksekverer og sikrer at holdene spiller sammen

Du har en driftsmæssig baggrund indenfor jernbanen, hvor du har arbejdet f.eks. med styring, information eller beredskab. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor ledelse i en rolle uden personaleansvar og koordinering fra funktioner, hvor der er mange spillere på banen og krævende beslutninger, der skal tages på kort tid. Du må også gerne have erfaring indenfor kundeservice, formidling eller lignende. Du indgår i et vagtskema fra mandag til fredag i tidsrummet fra kl. 6.00-22.00, og skal derfor trives med skiftende arbejdstider.



I alt du gør, skal du have evnen til at forudse, hvordan den trafikinformation du er med til at levere forbedrer passagerernes oplevelse af rejsen. Dette gælder uanset om du henvender dig til den frekvente pendler eller den, der kun rejser med tog en gang imellem.



Det er vitalt, at du har overskud i pressede situationer, og at du er ansvarsbevidst. Du har en særdeles god struktur i dit arbejde, sans for at prioritere og et køligt overblik. Derudover er du vedholdende og har gejst og engagement til at planlægge, udvikle og træne, når trafikken kører efter planen, og vi gør os klar til at gøre det endnu bedre ved næste uregelmæssighed. Sidst men ikke mindst er du en udpræget hold spiller, samarbejdsvillig og positiv.





Løn

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad. Basislønnen udgør pt. kr. 369.138,00 årligt og kr. 30.761,50 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg.



Hvis du er tjenestemand, vil du efter en konkret vurdering kunne bevare din tjenesteansættelse i lønramme 32.



Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere så kontakt teamleder John Gregersen på telefon 40 48 79 81. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” og følger instruktionerne.

Banedanmark, Amerika Plads 15København2018-12-10T00:00:002018-12-24T00:00:00
329926864Togleder - Driftscenter DanmarkRobot Driftscenter Danmark (DcDK) ved KøbenhavnsHovedbanegård er et fælles, døgnbemandet center, der tager sig af den landsdækkende overvågning og koordinering af fjerntrafikken samt uheldsberedskabet. Driftscenterets primære opgave er at foretage de nødvendige overordnede disponeringer, så togtrafikken på fjernbanenkan gennemføres bedst muligt i de tilfælde, hvor uforudsete hændelserindtræffer, og køreplanen dermed ikke kan overholdes. Har du lyst til at tage del i ansvaret for disponering af togtrafikken? Toglederen er ansvarlig for disponering af togtrafikken på fjernbanen i hele landet, herunder korrigering af samme med sikring af god rettidighed og høj kapacitet for jernbanevirksomhederne. Som togleder er du samtidig jernbaneselskabernes indgangsvinkel til Banedanmark i relation til disponering og trafikinformation, og du varetager tillige akut planlægning. Du vil blandt andet skulle deltage i strategimøder med jernbaneselskaberne i forbindelse med uordensituationer samt i forbindelse med vinterberedskab. Du er endvidere med til at indhente meldinger fra DMI i forhold til vejrsituationer omkring storm, skybrud samt snefald. I forbindelse med uheld eller faresituationer har du endvidere ansvaret for kontakt og underretning til havarikommissionen. Herudover varetager du rollen som netværksleder i forbindelse med udrulning af signalprogrammet. Du indgår i en fast vagtplan, hvor der planlægges med 12 timers vagter og har, sammen med dine 18 kolleger, det overordnede ansvar for togtrafikken i hele landet. Trafikal baggrund og flair for disponering Du har en trafikal uddannelse inden for jernbanen og erfaring med afvikling af trafikken fra en større Regional Fjernstyringscentral. Det er et plus, hvis du har erfaring fra en funktion som f.eks. vagthavende eller vagthavende afløser i Trafikstyring Fjern. Det er vigtigt, at du brænder for at disponere, korrigere og afvikle trafik. Du er forudseende og tror på egne beslutninger. Du formår at skifte mellem at arbejde selvstændigt og arbejde i mindre teams. Du formår at have flere bolde i luften, og agere skarpt i akutte situationeruden at tabe overblikket. Derfor er det helt afgørende, at det motiverer dig at arbejde i et hektisk miljø. Løn Ansættelsen er omfattetaf Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og HK Trafik & Jernbane for trafikmedarbejdere. Stillingen er placeret i løngruppe 3. Basislønnen udgør pt. kr. 373.144,28 årligt og kr. 31.095,36 månedligt. Dertil kommer funktionstillæg, der pt. udgør årligt kr. 32.249,16 og kr. 2.687,43 månedligt. Hertil kommer pension. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg. Hvis du allerede er tjenestemand, vil du efter en konkret vurdering kunne bevare din tjenestemandsansættelse i lønramme 32 med titel som trafikinspektør. Kontakt og ansøgning Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Sanne Sakslev i Driftscenter Danmark. Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgninger og indkalder til 1. samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Driftscenter Danmark (DcDK) ved KøbenhavnsHovedbanegård er et fælles, døgnbemandet center, der tager sig af den landsdækkende overvågning og koordinering af fjerntrafikken samt uheldsberedskabet.

Driftscenterets primære opgave er at foretage de nødvendige overordnede disponeringer, så togtrafikken på fjernbanenkan gennemføres bedst muligt i de tilfælde, hvor uforudsete hændelserindtræffer, og køreplanen dermed ikke kan overholdes.

Har du lyst til at tage del i ansvaret for disponering af togtrafikken?

Toglederen er ansvarlig for disponering af togtrafikken på fjernbanen i hele landet, herunder korrigering af samme med sikring af god rettidighed og høj kapacitet for jernbanevirksomhederne.

Som togleder er du samtidig jernbaneselskabernes indgangsvinkel til Banedanmark i relation til disponering og trafikinformation, og du varetager tillige akut planlægning.

Du vil blandt andet skulle deltage i strategimøder med jernbaneselskaberne i forbindelse med uordensituationer samt i forbindelse med vinterberedskab. Du er endvidere med til at indhente meldinger fra DMI i forhold til vejrsituationer omkring storm, skybrud samt snefald.

I forbindelse med uheld eller faresituationer har du endvidere ansvaret for kontakt og underretning til havarikommissionen.

Herudover varetager du rollen som netværksleder i forbindelse med udrulning af signalprogrammet.

Du indgår i en fast vagtplan, hvor der planlægges med 12 timers vagter og har, sammen med dine 18 kolleger, det overordnede ansvar for togtrafikken i hele landet.

Trafikal baggrund og flair for disponering
Du har en trafikal uddannelse inden for jernbanen og erfaring med afvikling af trafikken fra en større Regional Fjernstyringscentral. Det er et plus, hvis du har erfaring fra en funktion som f.eks. vagthavende eller vagthavende afløser i Trafikstyring Fjern.

Det er vigtigt, at du brænder for at disponere, korrigere og afvikle trafik. Du er forudseende og tror på egne beslutninger. Du formår at skifte mellem at arbejde selvstændigt og arbejde i mindre teams. Du formår at have flere bolde i luften, og agere skarpt i akutte situationeruden at tabe overblikket. Derfor er det helt afgørende, at det motiverer dig at arbejde i et hektisk miljø.

Løn
Ansættelsen er omfattetaf Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og HK Trafik & Jernbane for trafikmedarbejdere. Stillingen er placeret i løngruppe 3. Basislønnen udgør pt. kr. 373.144,28 årligt og kr. 31.095,36 månedligt. Dertil kommer funktionstillæg, der pt. udgør årligt kr. 32.249,16 og kr. 2.687,43 månedligt. Hertil kommer pension. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.

Hvis du allerede er tjenestemand, vil du efter en konkret vurdering kunne bevare din tjenestemandsansættelse i lønramme 32 med titel som trafikinspektør.

Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Sanne Sakslev i Driftscenter Danmark. Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgninger og indkalder til 1. samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Banedanmark, Amerika Plads 15København2018-12-12T00:00:002019-01-20T00:00:00
329919043Skolestærk og ambitiøs souschef til Sundbyøster SkoleBasic Genopslag Er du skolestærk? Så er Sundbyøster Skole noget for dig. Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet souschef fra 1. marts 2019, der sammen med skoleleder og KKFO leder kan lede en moderne skole. Du skal være tydelig med, hvad du vil, men samtidig lydhør og åben i relationen med ledere, medarbejdere og elever. Vi lægger vægt på at have en uformel tone, uhøjtidelig ledelsesstil og en god portion humor. Som souschef er du nysgerrig, involverende og udfordrende, så vi får nye perspektiver på vores indsatser og opgaver. Sundbyøster Skole ønsker en souschef, der med et solidt ben i egen faglighed, kan bevæge sig fortroligt i ledelsesrummet, navigere i professionelle arbejdsfællesskaber og beherske autentisk personaleledelse. Som souschef skal du blandt andet være med til at implementere skolens vision Skolestærk 2020 Skolens vision er at gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne og ressourcer, der gør skolen robust og professionel. Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Dét bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk. Sundbyøster Skole på Amager er en skole og KKFO med 498 dejlige elever og 60 engagerede medarbejdere. Skolen er en del af 4-skolesamarbejdet på Midtamager og har elever fra 0.-6. klasse samt to modtagelsesklasser M1 og M2. Vi har en medborgerskabsprofil, hvor vi arbejder med pligter, rettigheder og ansvar i forhold til fællesskabet. Vi tilbyder en udviklingsorienteret skole, der underviser årgangsdelt, således at en årgang er en gruppe elever med et lærer- pædagogteam. For stillingen er det vigtigt, at du kan genkende dig selv i skolens vision og indsatsområder, og at du vil være med til at arbejde konstruktivt for at videreudvikle dem. Herunder At være den synlige og motiverende leder, der viser interesse for dine omgivelser og forstår vigtigheden af at skabe et grundlag og en kultur, som medarbejdere kan lide at være i Du er en tydelig kommunikator og kulturbærer, der kan sikre mål, retning og helhed. Du har erfaring med skoleledelse og er vant til at samarbejde i et miljø præget af viden, børn og unge Du har personlig autoritet, lederformat, didaktisk og pædagogisk indsigt og energi Din profil Uddannet folkeskolelærer Ledelseserfaring gerne med ledelsesuddannelse eller kompetencer hentet på anden vis Besidder faglige styrker, som ligger indenfor læringsledelse, personaleledelse og organisationsudvikling Er opdateret på praktisk og teoretisk viden om læringsprocesser og læringsledelse samt har kendskab til udvikling af inkluderende læringsmiljøer Er erfaren skemalægger og har flair for bæredygtig vikardækning eller et ønske om at lære det Møder mennesker med anerkendelse, empati og respekt Er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag Er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver Bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning Har flair for pædagogiske administrative processer, som understøtter den fælles kerneopgave Besidder en god portion humor og et positivt livssyn Har gode samarbejdsevner og evner at involvere de relevante interessenter i beslutningsprocesserne Er kommunikativt stærk, såvel mundtligt som skriftligt Som souschef skal du kunne genkende dig selv i skolens vision og have lysten og kompetencerne til at føre den ud i livet. Du skal sammen med lederteamet varetage den daglige ledelse, kunne indgå som nærmeste leder af indskolingen og skolens to modtageklasser samt være med til at videreudvikle på 4-skolesamarbejdet med Dyvekeskolen, Gerbrandskolen og Højdevangens Skole. Du skal desuden have lyst til at arbejde meningsfuldt, resultatorienteret og struktureret med databaseret materiale. Du kommer til at arbejde ud fra Københavns Kommunes ledelsesprofil for skoleledelser og får mulighed for at indgå som en del af Københavns Kommunes nye skoleledelsesuddannelse. Du vil blive en del af en dynamisk arbejdsplads med en udviklingsorienteret personalegruppe, god stemning og engagement samt en skolebestyrelse, der bakker op og involverer sig i skolens udvikling. Stillingen er ledig fra 1. marts 2019 eller før. Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skoleleder Christina H. Langhoff på 2464 0538 eller KKFO leder Michael Hass på 9392 1806. Vi glæder os til at høre fra dig! Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 2. januar 2019 Samtaler første runde: ultimo uge 2. Samtaler anden runde: primo uge 4.
Genopslag
Er du skolestærk? – Så er Sundbyøster Skole noget for dig. 
 
Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet souschef fra 1. marts 2019, der sammen med skoleleder og KKFO leder kan lede en moderne skole.   
Du skal være tydelig med, hvad du vil, men samtidig lydhør og åben i relationen med ledere, medarbejdere og elever. Vi lægger vægt på at have en uformel tone, uhøjtidelig ledelsesstil og en god portion humor. Som souschef er du nysgerrig, involverende og udfordrende, så vi får nye perspektiver på vores indsatser og opgaver. 
 
Sundbyøster Skole ønsker en souschef, der med et solidt ben i egen faglighed, kan bevæge sig fortroligt i ledelsesrummet, navigere i professionelle arbejdsfællesskaber og beherske autentisk personaleledelse.
 
Som souschef skal du blandt andet være med til at implementere skolens vision – Skolestærk 2020
Skolens vision er at gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne – og ressourcer, der gør skolen robust og professionel. Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Dét bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk.  
 
Sundbyøster Skole på Amager er en skole og KKFO med 498 dejlige elever og 60 engagerede medarbejdere. Skolen er en del af 4-skolesamarbejdet på Midtamager og har elever fra 0.-6. klasse samt to modtagelsesklasser M1 og M2.  
 
Vi har en medborgerskabsprofil, hvor vi arbejder med pligter, rettigheder og ansvar i forhold til fællesskabet. Vi tilbyder en udviklingsorienteret skole, der underviser årgangsdelt, således at en årgang er en gruppe elever med et lærer- pædagogteam.  
 
For stillingen er det vigtigt, at du kan genkende dig selv i skolens vision og indsatsområder, og at du vil være med til at arbejde konstruktivt for at videreudvikle dem.
Herunder
  • At være den synlige og motiverende leder, der viser interesse for dine omgivelser og forstår vigtigheden af at skabe et grundlag og en kultur, som medarbejdere kan lide at være i
  • Du er en tydelig kommunikator og kulturbærer, der kan sikre mål, retning og helhed. Du har erfaring med skoleledelse og er vant til at samarbejde i et miljø præget af viden, børn og unge
  • Du har personlig autoritet, lederformat, didaktisk og pædagogisk indsigt og energi
Din profil  
  • Uddannet folkeskolelærer 
  • Ledelseserfaring – gerne med ledelsesuddannelse eller kompetencer hentet på anden vis  
  • Besidder faglige styrker, som ligger indenfor læringsledelse, personaleledelse og organisationsudvikling  
  • Er opdateret på praktisk og teoretisk viden om læringsprocesser og læringsledelse samt har kendskab til udvikling af inkluderende læringsmiljøer  
  • Er erfaren skemalægger og har flair for bæredygtig vikardækning eller et ønske om at lære det  
  • Møder mennesker med anerkendelse, empati og respekt  
  • Er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag  
  • Er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver  
  • Bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning  
  • Har flair for pædagogiske/administrative processer, som understøtter den fælles kerneopgave 
  • Besidder en god portion humor og et positivt livssyn  
  • Har gode samarbejdsevner og evner at involvere de relevante interessenter i beslutningsprocesserne  
  • Er kommunikativt stærk, såvel mundtligt som skriftligt
Som souschef skal du kunne genkende dig selv i skolens vision og have lysten og kompetencerne til at føre den ud i livet. Du skal sammen med lederteamet varetage den daglige ledelse, kunne indgå som nærmeste leder af indskolingen og skolens to modtageklasser samt være med til at videreudvikle på 4-skolesamarbejdet med Dyvekeskolen, Gerbrandskolen og Højdevangens Skole. Du skal desuden have lyst til at arbejde meningsfuldt, resultatorienteret og struktureret med databaseret materiale.  
 
Du kommer til at arbejde ud fra Københavns Kommunes ledelsesprofil for skoleledelser og får mulighed for at indgå som en del af Københavns Kommunes nye skoleledelsesuddannelse.  
 
Du vil blive en del af en dynamisk arbejdsplads med en udviklingsorienteret personalegruppe, god stemning og engagement samt en skolebestyrelse, der bakker op og involverer sig i skolens udvikling.  
Stillingen er ledig fra 1. marts 2019 eller før.
 
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skoleleder Christina H. Langhoff på 2464 0538 eller KKFO leder Michael Hass på 9392 1806.
 
Vi glæder os til at høre fra dig!
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 2. januar 2019
Samtaler – første runde: ultimo uge 2.   
Samtaler – anden runde: primo uge 4.
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSundbyøster SkoleKøbenhavn2018-11-28T01:00:43.2202019-01-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Strategisk, visionær og driftssikker tilbudsleder til bo- og dagtilbuddet Musvågevej - en del af Center for Autisme & Specialpædagogik

Center for Autisme og Specialpædagogik

København
Genopslag Kan du gå forrest, når retningen skal sættes for engagerede ledere og medarbejdere, som er med til at understøtte livskvalitet og trivsel for borgere med nedsat funktionsevne? Så er det dig, vi søger som tilbudsleder til vores bo- og dagti...
Indrykket:28. november 2018
Udløbsdato:2. januar 2019

Empatisk og ansvarlig leder til Dansk Kvindesamfunds Krisecentre

Dansk Kvindesamfunds Krisecentre

Dansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Så brænder du for at gøre en forskel og skabe de bedste muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod...
Indrykket:3. december 2018
Udløbsdato:3. januar 2019

Vagthavende Trafikinformationsleder

Banedanmark, Amerika Plads 15

København
Vil du koordinere trafikinformationen på den danske jernbane? Vi har brug for en vagthavende trafikinformationsleder til Driftscenteret ved Københavns Hovedbanegård. Du bliver en del af et team af dedikerede kolleger, der i tæt samarbejde med jernba...
Indrykket:10. december 2018
Udløbsdato:24. december 2018

Togleder - Driftscenter Danmark

Banedanmark, Amerika Plads 15

København
Driftscenter Danmark (DcDK) ved KøbenhavnsHovedbanegård er et fælles, døgnbemandet center, der tager sig af den landsdækkende overvågning og koordinering af fjerntrafikken samt uheldsberedskabet. Driftscenterets primære opgave er at foretage de nødv...
Indrykket:12. december 2018
Udløbsdato:20. januar 2019

Skolestærk og ambitiøs souschef til Sundbyøster Skole

Sundbyøster Skole

København
Genopslag Er du skolestærk? Så er Sundbyøster Skole noget for dig. Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet souschef fra 1. marts 2019, der sammen med skoleleder og KKFO leder kan lede en moderne skole. Du skal være tydeli...
Indrykket:28. november 2018
Udløbsdato:2. januar 2019