Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Barselsvikariat - socialrådgiver til dagtilbud og skole

Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et barselsvikariat som forebyggende socialrådgiver.

OPGAVEBESKRIVELSE

Med en forebyggende funktion som socialrådgiver skal du være med til at sikre, at vi sætter tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, der understøtter barnets, den unges og familiens udvikling og tilknytning til hverdagslivet. Du kommer til at arbejde i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, og du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig - både som socialfaglig sparringspart til andre professioner og som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde både med andre fagpersoner i Center for Familie og Forebyggelse og i høj grad med skole og dagtilbud, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og dens netværk.

Som forebyggende socialrådgiver skal du blandt andet arbejde med følgende:

Styrke det tidligt forebyggende sociale arbejde ved at sætte tidligt ind i problemudviklingen

Være med til at sikre at barnets/den unges og familiens hverdagsliv bliver omdrejningspunkt for tilrettelæggelse af indsatsen

Understøtte mere kvalificerede underretninger om børn/unge med behov for særlig støtte

Understøtte at forskellige indsatser koordineres, så barnet/den unge og familien oplever sammenhæng i forløbet med deres hverdagsliv

Være brobygger og netværksskabende - både for familier, skole og Familieafsnit.

I Glostrup Kommune vil vi arbejde med en systemisk, narrativ tilgang på hele 0-18 års-området. Det betyder, at du som forebyggende socialrådgiver skal arbejde med det system og de fortællinger, som barnet, den unge og familien er en del af. Vi arbejder med en ressourceorienteret og inddragende tilgang. Når vi inddrager familien, tror vi på, at det bidrager til at tydeliggøre barnets/den unges og familiens perspektiv, og medvirker til at skabe motivation og ejerskab over forløbet. For at understøtte tilgangen bruger vi forskellige konkrete faglige metoder såsom ICS, Signs of Safety og netværksinddragelse. Det gør vi blandt andet ved at arbejde med netværksmøder, familierådslagning, netværkskort med mere.

ORGANISERING

Du bliver ansat i Familieafsnittet, som er Glostrup Kommunes myndighedsfunktion på børneområdet. Du bliver tilknyttet Glostrup Skole og dagtilbud, og arbejder tæt sammen med ledelsen i både dagtilbud og på skolens forskellige matrikler. Du vil være forankret på rådhuset og gennemfører forebyggende, tidlige indsatser og rådgivning tæt på borgernes hverdagsliv – både på Glostrup Skoles matrikler, i dagtilbuddene og hjemme hos borgerne. Du bliver også en fast deltager i Familieafsnittets personalemøder, fælles faglige udviklingsdage for socialrådgivere, faglig sparring og udvikling. Derudover deltager du som forebyggende socialrådgiver som en fast del af de forskellige tværfaglige fora lokalt på skolens og dagtilbuddenes matrikler, sammen med andre professioner fx psykologer, logopæder, sundhedsplejersker og pædagogiske vejledere.

Som forebyggende socialrådgiver skal du arbejde fleksibelt for at imødekomme behov fra skole, dagtilbud og familier. Det betyder, at en del af din arbejdstid i perioder kan ligge udenfor rådhusets normale arbejdstid.

Du vil indgå i et team med vores anden forebyggende socialrådgiver. Sammen skal I dække Glostrup Skole (5 matrikler) og kommunens 10 dagtilbud.

EGENSKABER

Du er uddannet socialrådgiver/formidler med praksiserfaring og dermed kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som myndighedsrådgiver

Du kender gerne til ”Signs of Safety” og DUBU

Du har kendskab til at arbejde netværksbaseret

Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker og kan lide at formidle samarbejde på kryds og tværs af organisation og fagligheder

Du er en holdspiller og god til at komme hurtigt ind på andre mennesker

Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret

Du har et godt humør og et positivt menneskesyn

Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver

Du brænder for, at ALLE børn skal være en del af hverdagslivet.

YDERLIGERE INFORMATION

Yderligere information kan fås ved henvendelse til funktionsleder Bent Hansen på telefon 3084 1447.

DET PRAKTISKE

Ansøgningsfristen er den 25. juli. Vi forventer at gennemføre samtale den 29. juli 2019.

Stillingen på 37 timer om ugen, og er til besættelse fra 1. september 2019 og er et tidsbegrænset barselsvikariat.

Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.

Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330051449Phoenix-3c1f573812019-07-16T00:00:00Barselsvikariat - socialrådgiver til dagtilbud og skole

Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et barselsvikariat som forebyggende socialrådgiver.

OPGAVEBESKRIVELSE

Med en forebyggende funktion som socialrådgiver skal du være med til at sikre, at vi sætter tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, der understøtter barnets, den unges og familiens udvikling og tilknytning til hverdagslivet. Du kommer til at arbejde i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, og du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig - både som socialfaglig sparringspart til andre professioner og som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde både med andre fagpersoner i Center for Familie og Forebyggelse og i høj grad med skole og dagtilbud, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og dens netværk.

Som forebyggende socialrådgiver skal du blandt andet arbejde med følgende:

Styrke det tidligt forebyggende sociale arbejde ved at sætte tidligt ind i problemudviklingen

Være med til at sikre at barnets/den unges og familiens hverdagsliv bliver omdrejningspunkt for tilrettelæggelse af indsatsen

Understøtte mere kvalificerede underretninger om børn/unge med behov for særlig støtte

Understøtte at forskellige indsatser koordineres, så barnet/den unge og familien oplever sammenhæng i forløbet med deres hverdagsliv

Være brobygger og netværksskabende - både for familier, skole og Familieafsnit.

I Glostrup Kommune vil vi arbejde med en systemisk, narrativ tilgang på hele 0-18 års-området. Det betyder, at du som forebyggende socialrådgiver skal arbejde med det system og de fortællinger, som barnet, den unge og familien er en del af. Vi arbejder med en ressourceorienteret og inddragende tilgang. Når vi inddrager familien, tror vi på, at det bidrager til at tydeliggøre barnets/den unges og familiens perspektiv, og medvirker til at skabe motivation og ejerskab over forløbet. For at understøtte tilgangen bruger vi forskellige konkrete faglige metoder såsom ICS, Signs of Safety og netværksinddragelse. Det gør vi blandt andet ved at arbejde med netværksmøder, familierådslagning, netværkskort med mere.

ORGANISERING

Du bliver ansat i Familieafsnittet, som er Glostrup Kommunes myndighedsfunktion på børneområdet. Du bliver tilknyttet Glostrup Skole og dagtilbud, og arbejder tæt sammen med ledelsen i både dagtilbud og på skolens forskellige matrikler. Du vil være forankret på rådhuset og gennemfører forebyggende, tidlige indsatser og rådgivning tæt på borgernes hverdagsliv – både på Glostrup Skoles matrikler, i dagtilbuddene og hjemme hos borgerne. Du bliver også en fast deltager i Familieafsnittets personalemøder, fælles faglige udviklingsdage for socialrådgivere, faglig sparring og udvikling. Derudover deltager du som forebyggende socialrådgiver som en fast del af de forskellige tværfaglige fora lokalt på skolens og dagtilbuddenes matrikler, sammen med andre professioner fx psykologer, logopæder, sundhedsplejersker og pædagogiske vejledere.

Som forebyggende socialrådgiver skal du arbejde fleksibelt for at imødekomme behov fra skole, dagtilbud og familier. Det betyder, at en del af din arbejdstid i perioder kan ligge udenfor rådhusets normale arbejdstid.

Du vil indgå i et team med vores anden forebyggende socialrådgiver. Sammen skal I dække Glostrup Skole (5 matrikler) og kommunens 10 dagtilbud.

EGENSKABER

Du er uddannet socialrådgiver/formidler med praksiserfaring og dermed kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som myndighedsrådgiver

Du kender gerne til ”Signs of Safety” og DUBU

Du har kendskab til at arbejde netværksbaseret

Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker og kan lide at formidle samarbejde på kryds og tværs af organisation og fagligheder

Du er en holdspiller og god til at komme hurtigt ind på andre mennesker

Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret

Du har et godt humør og et positivt menneskesyn

Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver

Du brænder for, at ALLE børn skal være en del af hverdagslivet.

YDERLIGERE INFORMATION

Yderligere information kan fås ved henvendelse til funktionsleder Bent Hansen på telefon 3084 1447.

DET PRAKTISKE

Ansøgningsfristen er den 25. juli. Vi forventer at gennemføre samtale den 29. juli 2019.

Stillingen på 37 timer om ugen, og er til besættelse fra 1. september 2019 og er et tidsbegrænset barselsvikariat.

Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.

Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.

2019-07-26T00:51:19.813 Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et barselsvikariat som forebyggende socialrådgiver. OPGAVEBESKRIVELSE Med en forebyggende funktion som socialrådgiver skal du være med til at sikre, at vi sætter tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, der understøtter barnets, den unges og familiens udvikling og tilknytning til hverdagslivet. Du kommer til at arbejde i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, og du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig - både som socialfaglig sparringspart til andre professioner og som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde både med andre fagpersoner i Center for Familie og Forebyggelse og i høj grad med skole og dagtilbud, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og dens netværk. Som forebyggende socialrådgiver skal du blandt andet arbejde med følgende: Styrke det tidligt forebyggende sociale arbejde ved at sætte tidligt ind i problemudviklingen Være med til at sikre at barnets den unges og familiens hverdagsliv bliver omdrejningspunkt for tilrettelæggelse af indsatsen Understøtte mere kvalificerede underretninger om børn unge med behov for særlig støtte Understøtte at forskellige indsatser koordineres, så barnet den unge og familien oplever sammenhæng i forløbet med deres hverdagsliv Være brobygger og netværksskabende - både for familier, skole og Familieafsnit. I Glostrup Kommune vil vi arbejde med en systemisk, narrativ tilgang på hele 0-18 års-området. Det betyder, at du som forebyggende socialrådgiver skal arbejde med det system og de fortællinger, som barnet, den unge og familien er en del af. Vi arbejder med en ressourceorienteret og inddragende tilgang. Når vi inddrager familien, tror vi på, at det bidrager til at tydeliggøre barnets den unges og familiens perspektiv, og medvirker til at skabe motivation og ejerskab over forløbet. For at understøtte tilgangen bruger vi forskellige konkrete faglige metoder såsom ICS, Signs of Safety og netværksinddragelse. Det gør vi blandt andet ved at arbejde med netværksmøder, familierådslagning, netværkskort med mere. ORGANISERING Du bliver ansat i Familieafsnittet, som er Glostrup Kommunes myndighedsfunktion på børneområdet. Du bliver tilknyttet Glostrup Skole og dagtilbud, og arbejder tæt sammen med ledelsen i både dagtilbud og på skolens forskellige matrikler. Du vil være forankret på rådhuset og gennemfører forebyggende, tidlige indsatser og rådgivning tæt på borgernes hverdagsliv både på Glostrup Skoles matrikler, i dagtilbuddene og hjemme hos borgerne. Du bliver også en fast deltager i Familieafsnittets personalemøder, fælles faglige udviklingsdage for socialrådgivere, faglig sparring og udvikling. Derudover deltager du som forebyggende socialrådgiver som en fast del af de forskellige tværfaglige fora lokalt på skolens og dagtilbuddenes matrikler, sammen med andre professioner fx psykologer, logopæder, sundhedsplejersker og pædagogiske vejledere. Som forebyggende socialrådgiver skal du arbejde fleksibelt for at imødekomme behov fra skole, dagtilbud og familier. Det betyder, at en del af din arbejdstid i perioder kan ligge udenfor rådhusets normale arbejdstid. Du vil indgå i et team med vores anden forebyggende socialrådgiver. Sammen skal I dække Glostrup Skole (5 matrikler) og kommunens 10 dagtilbud. EGENSKABER Du er uddannet socialrådgiver formidler med praksiserfaring og dermed kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som myndighedsrådgiver Du kender gerne til Signs of Safety og DUBU Du har kendskab til at arbejde netværksbaseret Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker og kan lide at formidle samarbejde på kryds og tværs af organisation og fagligheder Du er en holdspiller og god til at komme hurtigt ind på andre mennesker Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret Du har et godt humør og et positivt menneskesyn Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver Du brænder for, at ALLE børn skal være en del af hverdagslivet. YDERLIGERE INFORMATION Yderligere information kan fås ved henvendelse til funktionsleder Bent Hansen på telefon 3084 1447. DET PRAKTISKE Ansøgningsfristen er den 25. juli. Vi forventer at gennemføre samtale den 29. juli 2019. Stillingen på 37 timer om ugen, og er til besættelse fra 1. september 2019 og er et tidsbegrænset barselsvikariat. Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst. Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.11jobnet3c1f5738100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-25T00:00:000000http://www.glostrup.dk/service/job?hr=show-job/377520EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGlostrupEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslundEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3555032Glostrup Kommune11Rådhusparken 22600GlostrupDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset786047JobNet5012180501218010001-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3c1f5738https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3c1f5738https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3c1f5738&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3c1f5738&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgBarselsvikariat - socialrådgiver til dagtilbud og skole12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed362162094noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330132383Socialrådgiver søges til Psykoterapeutisk Ambulatorium, Team for ADHD og autisme, Psykiatrisk Center Glostrup.Robot Om Psykoterapeutisk Ambulatorium Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitationen til de politisk bestemte pakkeforløb. Hos os behandler vi i det ene team patienter med personlighedsforstyrrelse samt Post Traumatisk Stress Reaktion. I det andet team behandles patienter med depression, angst og bipolar lidelse. I det tredje team varetages udredning og behandling af patienter med ADHD og autisme. Du vil i det daglige være tilknyttet team for ADHD og autisme, men i et samarbejde med ambulatoriets øvrige socialrådgivere. Organisatorisk er stillingen placeret i Psykoterapeutisk Ambulatorium, og du refererer til afsnittes ledelse med ledende overlæge og teamleder. Du vil primært varetage faglige opgaver med patientgrupperne ADHD og autisme, herunder særligt brobygning til primærsektor. Der vil være samarbejde med ambulatoriets to øvrige socialrådgivere. Derudover er der fagligt fællesskab med PC Glostrups ledende socialrådgiver og en samlet socialrådgivergruppe i centret på i alt 25 socialrådgivere. Dine arbejdsopgaver Dine arbejdsopgaver vil primært være støtte og rådgivning af patienter, kontakt med primærsektor, børnesamtaler samt deltagelse i tværfaglige konferencer. Vores forventninger til dig Interesse for og gerne erfaring med den ambulante patientgruppe i psykiatrien Godt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i og udenfor kommunerne Klar og tydelig kommunikation Gode samarbejdsevner og fleksibilitet Lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde Evne til selvstændigt at strukturere din arbejdsdag Kendskab til ADHD, autisme, misbrug vil være en fordel, men ikke et krav. Vi tilbyder En dynamisk arbejdsplads i udvikling med vekslende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med ambulatoriets øvrige medarbejdere, der består af sekretærer, overlæger, sygeplejersker, ergoterapeut, psykologer, socialrådgiver, yngre læger og specialpsykologstuderende. Et spændende job med varierende funktioner og tæt patient kontakt Mulighed for deltagelse i intern og ekstern undervisning Gode samarbejdsrelationer hvor vi vægter et godt arbejdsmiljø og trivsel Mulighed for tæt sparring med andre socialrådgivere på centret og monofaglige socialrådgivermøder Mulighed for egne forløb, af korterevarende varighed Mulighed for psykoedukations forløb i gruppe eller individuelt, hvis det har din interesse og du har de faglige kompetencer. Ansættelsesvilkår Stillingen er som udgangspunkt 32-37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat 1.2.2020 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er vagt- og weekendfri. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer fra tidligere arbejdssted inden endelig ansættelse. Ansøgningsfrist Ansøgning skal være os i hænde senest mandag d. 16. 12 2019 kl. 12:00. Søg via linket på siden. Ansættelsessamtaler er planlagt til d. 18.12.2019, formiddag. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Nina Ginnerup, e-mail: nina.ginnerup@regionh.dk, eller kontakt sekretariatet på 38645530 og bed om at blive ringet op.Om Psykoterapeutisk Ambulatorium

Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitationen til de politisk bestemte pakkeforløb. Hos os behandler vi i det ene team patienter med personlighedsforstyrrelse samt Post Traumatisk Stress Reaktion. I det andet team behandles patienter med depression, angst og bipolar lidelse. I det tredje team varetages udredning og behandling af patienter med ADHD og autisme. Du vil i det daglige være tilknyttet team for ADHD og autisme, men i et samarbejde med ambulatoriets øvrige socialrådgivere.

Organisatorisk er stillingen placeret i Psykoterapeutisk Ambulatorium, og du refererer til afsnittes ledelse med ledende overlæge og teamleder. Du vil primært varetage faglige opgaver med patientgrupperne ADHD og autisme, herunder særligt brobygning til primærsektor. Der vil være samarbejde med ambulatoriets to øvrige socialrådgivere. Derudover er der fagligt fællesskab med PC Glostrups ledende socialrådgiver og en samlet socialrådgivergruppe i centret på i alt 25 socialrådgivere.



Dine arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil primært være støtte og rådgivning af patienter, kontakt med primærsektor, børnesamtaler samt deltagelse i tværfaglige konferencer.



Vores forventninger til dig

  • Interesse for og gerne erfaring med den ambulante patientgruppe i psykiatrien
  • Godt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i og udenfor kommunerne
  • Klar og tydelig kommunikation
  • Gode samarbejdsevner og fleksibilitet
  • Lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
  • Evne til selvstændigt at strukturere din arbejdsdag
  • Kendskab til ADHD, autisme, misbrug vil være en fordel, men ikke et krav.


Vi tilbyder

En dynamisk arbejdsplads i udvikling med vekslende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med ambulatoriets øvrige medarbejdere, der består af sekretærer, overlæger, sygeplejersker, ergoterapeut, psykologer, socialrådgiver, yngre læger og specialpsykologstuderende.

  • Et spændende job med varierende funktioner og tæt patient kontakt
  • Mulighed for deltagelse i intern og ekstern undervisning
  • Gode samarbejdsrelationer hvor vi vægter et godt arbejdsmiljø og trivsel
  • Mulighed for tæt sparring med andre socialrådgivere på centret og monofaglige socialrådgivermøder
  • Mulighed for egne forløb, af korterevarende varighed
  • Mulighed for psykoedukations forløb i gruppe eller individuelt, hvis det har din interesse og du har de faglige kompetencer.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt 32-37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat 1.2.2020 eller snarest derefter.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er vagt- og weekendfri.

Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer fra tidligere arbejdssted inden endelig ansættelse.



Ansøgningsfrist

Ansøgning skal være os i hænde senest mandag d. 16. 12 2019 kl. 12:00. Søg via linket på siden.



Ansættelsessamtaler er planlagt til d. 18.12.2019, formiddag.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Nina Ginnerup, e-mail: nina.ginnerup@regionh.dk, eller kontakt sekretariatet på 38645530 og bed om at blive ringet op.

Psykiatrisk Center GlostrupGlostrup2019-12-12T00:00:002019-12-16T00:00:00
330140247Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune søger 3 socialrådgivereRobot Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune søger pr. 1.2.2020, eller snarest muligt, 3 socialrådgivere til vores distrikter Øst og Midt samt til vores Specialrådgivning. Vores kollegaer har søgt nye udfordringer og derfor søger vi i Familieafdelingen 3 socialrådgivere til at varetage myndighedssagsbehandling indenfor Servicelovens kapitel 11. Lidt om os: Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. Øst, Vest og Midt. Rådgiverne i disse grupper varetager 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi familieplejekonsulenter og en skolekonsulent, samt 3 socialfaglige koordinatorer. Vi har fremskudte socialrådgivere på alle byens skoler og udvalgte daginstitutioner, da vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Arbejdsopgaverne i Specialrådgivningen er primært at træffe afgørelser om ydelser og foranstaltninger efter lov om social service 11, 41, 42, 44 og 52. Arbejdet omfatter ligeledes udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og handleplaner samt opfølgning på ydelser og foranstaltninger. Familieafdelingen er en del at Børne- og Ungerådgivningscentret. Blandt vores nærmeste samarbejdspartnere kan nævnes PPR, Sundhedsplejen samt vores interne udførerenhed FamilieSporet, som består af bl.a. psykologer, familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Vi har en stor administrativ enhed der understøtter socialrådgiverne i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn og Unge-Udvalgssager. Vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i Børne- og Ungerådgivningscentret og på tværs af centrene. Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen. Vi arbejder ligeledes med SOS og en løsningsfokuseret tilgang. Derudover ligger vi også lavt i sagsnormering, som en del af Sammen med Familien, hvor vi arbejder med netværk og hyppige opfølgninger. Vi tilbyder: - En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambi- tionsniveau - Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnere - Strategisk kompetenceudvikling - En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den fore- byggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dags- orden - En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgave- løsning - Introduktion og mentorordning tilpasset dit erfaringsgrundlag - Ekstern supervision og mulighed for faglig sparring på faggruppemøder og i teamet - Gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold. I stillingerne til distrikterne forventer vi at du: - Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring indenfor for børne- og unge- området - Kan arbejde i bredden med undersøgelser og foranstaltninger, og kan navigere i såvel børne- som ungesager. Det vil tillige være en fordel, hvis du har mod på eller erfaring med skrive oplæg til Børn og Unge-udvalget - Er fagligt stærk og kan omsætte Servicelovens bestemmelser til praksis i arbejdet med udsatte børn og unge samt deres forældre - Er ansvarlig og kan balancere mellem den administrative og relationelle del af arbejdet - Kan arbejde selvstændigt og systematisk og kan kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt - Kan holde hovedet koldt også når det indimellem skal gå lidt stærkt - Er fleksibel omkring opgaveløsningen og vil være med til at løfte i flok - Har et positivt menneskesyn og ønsker at bidrage til god trivsel på arbejdspladsen - Har forståelse for at have et samarbejde med forældrene og børnene omkring løsningen af deres problemer - Mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. I stillingen til Specialrådgivningen forventer vi derudover at du: - Gerne har erfaring inden for børnehandicapområdet eller har lyst til at arbejde inden for området. Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning. Husk at angive i ansøgningen, hvilken stilling der søges. Stillingerne er på fuld tid, men har du særlige ønsker ift. arbejdstid, hører vi også gerne fra dig. I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer. Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup, så kontakt afdelingsleder af Distrikt Midt Ida Andersen tlf. 2491 3016 eller afdelingsleder af Distrikt Vest og Specialrådgivningen Berit Wellemberg tlf. 2030 2845. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere, ved at ringe til administrationen på 4359 1200. Ansøgningsfrist er mandag den 20. januar 2020 kl. 10.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 4 2020.Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune søger pr. 1.2.2020, eller snarest muligt, 3 socialrådgivere til vores distrikter Øst og Midt samt til vores Specialrådgivning.

Vores kollegaer har søgt nye udfordringer og derfor søger vi i Familieafdelingen 3 socialrådgivere til at varetage myndighedssagsbehandling indenfor Servicelovens kapitel 11.
 
Lidt om os:
Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. Øst, Vest og Midt. Rådgiverne i disse grupper varetager § 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi familieplejekonsulenter og en skolekonsulent, samt 3 socialfaglige koordinatorer. Vi har fremskudte socialrådgivere på alle byens skoler og udvalgte daginstitutioner, da vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt.

Arbejdsopgaverne i Specialrådgivningen er primært at træffe afgørelser om ydelser og foranstaltninger efter lov om social service §§ 11, 41, 42, 44 og 52. Arbejdet omfatter ligeledes
udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og handleplaner samt opfølgning på ydelser og foranstaltninger.

Familieafdelingen er en del at Børne- og Ungerådgivningscentret. Blandt vores nærmeste samarbejdspartnere kan nævnes PPR, Sundhedsplejen samt vores interne udførerenhed FamilieSporet, som består af bl.a. psykologer, familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Vi har en stor administrativ enhed der understøtter socialrådgiverne i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn og Unge-Udvalgssager. Vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i Børne- og Ungerådgivningscentret og på tværs af centrene. 

Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen. Vi arbejder ligeledes med SOS og en løsningsfokuseret tilgang. Derudover ligger vi også lavt i sagsnormering, som en del af Sammen med Familien, hvor vi arbejder med netværk og hyppige opfølgninger.
 
Vi tilbyder:
- En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambi-
  tionsniveau
- Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnere
- Strategisk kompetenceudvikling
- En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den fore-
  byggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dags-
  orden
- En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgave-
  løsning
- Introduktion og mentorordning tilpasset dit erfaringsgrundlag
- Ekstern supervision og mulighed for faglig sparring på faggruppemøder og i teamet
- Gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold.
 
I stillingerne til distrikterne forventer vi at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring indenfor for børne- og unge-
  området
- Kan arbejde i bredden med undersøgelser og foranstaltninger, og kan navigere i såvel 
  børne- som ungesager. Det vil tillige være en fordel, hvis du har mod på eller erfaring med
  skrive oplæg til Børn og Unge-udvalget  
- Er fagligt stærk og kan omsætte Servicelovens bestemmelser til praksis i arbejdet med
  udsatte børn og unge samt deres forældre
- Er ansvarlig og kan balancere mellem den administrative og relationelle del af arbejdet
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk og kan kommunikere tydeligt både mundtligt og
  skriftligt
- Kan holde hovedet koldt også når det indimellem skal gå lidt stærkt
- Er fleksibel omkring opgaveløsningen og vil være med til at løfte i flok
- Har et positivt menneskesyn og ønsker at bidrage til god trivsel på arbejdspladsen
- Har forståelse for at have et samarbejde med forældrene og børnene omkring løsningen
  af deres problemer
- Mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale.
 
I stillingen til Specialrådgivningen forventer vi derudover at du:
-  Gerne har erfaring inden for børnehandicapområdet eller har lyst til at arbejde inden for
   området.

Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning.
Husk at angive i ansøgningen, hvilken stilling der søges.
 
Stillingerne er på fuld tid, men har du særlige ønsker ift. arbejdstid, hører vi også gerne fra dig.

I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer.
 
Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup, så kontakt afdelingsleder af Distrikt Midt Ida Andersen tlf. 2491 3016 eller afdelingsleder af Distrikt Vest og Specialrådgivningen Berit Wellemberg tlf. 2030 2845. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere, ved at ringe til administrationen på 4359 1200.

Ansøgningsfrist er mandag den 20. januar 2020 kl. 10.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 4/2020.
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-12-12T00:00:002020-01-20T00:00:00
330139800Ambitiøs socialrådgiver/socialformidler til Jobcenter HerlevRobot Er du fagligt ambitiøs og har du mod på at arbejde med meget forskellige borgergrupper, så har vi en spændende stilling ledig i Herlev Jobcenters Ressourceafklaringsteam. Stillingen er på fuld tid og til besættelse snarest muligt og senest den 1. marts 2020. Ressourceafklaringsteamet beskæftiger sig primært med aktivitetsparate borgere over 30 år, ressourceforløb og integrationsområdet. Teamet er tværfagligt organiseret og består af socialrådgivere, virksomhedskonsulenter og mentorer. Du vil blive en del af et ambitiøst, engageret og udviklingsorienteret team og en afdeling præget af en uformel omgangstone og en positiv tilgang til dagens udfordringer. I det kommende år vil vi særligt fokusere på etableringen af småjobs på nogle timer om ugen. Målet er, at småjobs kan bane vejen for en mere varig tilknytning til arbejdsmarkedet for vores borgere. Vi forventer at du: Har relevant uddannelseKan forene kravet om resultater med at have borgeren i centrumHar et godt kendskab til arbejdsmarkedslovgivningenHar kendskab til borgere med komplekse problemstillinger eller har lyst til at få detEr udviklingsorienteret og vil bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdagEr engageret, ansvarsbevidst og resultatorienteretEr en holdspillerKan samarbejde med relevante samarbejdspartnere med borgeren i centrum Derudover vil det være en fordel, hvis du har kendskab til Fasit, Mediconnect og NFS, som er de IT-systemer, vi benytter i det daglige arbejde. Vi tilbyder:Engagerede og dygtige kollegerFlexordningUformel omgangstone og en høj grad af motivation for arbejdetFokus på trivsel, mulighed for indflydelse, kompetenceudvikling og dialogbaseret samarbejdsformIntroduktionsprogram og oplæringLøn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst samt efter principperne for ny løn Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fagkoordinator Eik Friis tlf.: 4452 8684. Ansøgningsfristen er den 6. januar 2020 kl. 12. Der indkaldes løbende til samtaler.Er du fagligt ambitiøs og har du mod på at arbejde med meget forskellige borgergrupper, så har vi en spændende stilling ledig i Herlev Jobcenters Ressourceafklaringsteam. Stillingen er på fuld tid og til besættelse snarest muligt og senest den 1. marts 2020.

Ressourceafklaringsteamet beskæftiger sig primært med aktivitetsparate borgere over 30 år, ressourceforløb og integrationsområdet. Teamet er tværfagligt organiseret og består af socialrådgivere, virksomhedskonsulenter og mentorer. Du vil blive en del af et ambitiøst, engageret og udviklingsorienteret team og en afdeling præget af en uformel omgangstone og en positiv tilgang til dagens udfordringer. I det kommende år vil vi særligt fokusere på etableringen af småjobs på nogle timer om ugen. Målet er, at småjobs kan bane vejen for en mere varig tilknytning til arbejdsmarkedet for vores borgere.

Vi forventer at du: 
  • Har relevant uddannelse
  • Kan forene kravet om resultater med at have borgeren i centrum
  • Har et godt kendskab til arbejdsmarkedslovgivningen
  • Har kendskab til borgere med komplekse problemstillinger eller har lyst til at få det
  • Er udviklingsorienteret og vil bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
  • Er engageret, ansvarsbevidst og resultatorienteret
  • Er en holdspiller
  • Kan samarbejde med relevante samarbejdspartnere med borgeren i centrum

Derudover vil det være en fordel, hvis du har kendskab til Fasit, Mediconnect og NFS, som er de IT-systemer, vi benytter i det daglige arbejde. 

Vi tilbyder:
  • Engagerede og dygtige kolleger
  • Flexordning
  • Uformel omgangstone og en høj grad af motivation for arbejdet
  • Fokus på trivsel, mulighed for indflydelse, kompetenceudvikling og dialogbaseret samarbejdsform
  • Introduktionsprogram og oplæring
  • Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst samt efter principperne for ny løn

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fagkoordinator Eik Friis tlf.: 4452 8684.

Ansøgningsfristen er den 6. januar 2020 kl. 12. Der indkaldes løbende til samtaler.
 

Center for Job, Unge og BorgerserviceHerlev2019-12-12T00:00:002020-01-06T00:00:00
330132770Kriminalpræventiv enkeltsagskoordinator til indgribende indsatser i Høje-Taastrup KommuneRobot Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvaltninger, Kriminalforsorgen og politiet. Da vores team er under udvikling, vil du få stor indflydelse på arbejdsopgavernes udformning og skal være med til at udvikle den bedste praksis på området. Med afsæt i teamets enkeltsagskoncept er ambitionen, at alle kriminalitetsrelaterede opgaver på kommunesiden skal varetages af Kriminalpræventivt Team på tværs af alle aldre og kriminalitetstyper. Enkeltsagskonceptet tager udgangspunkt i en tidlig, helhedsorienteret, tværsektoriel og sammenhængende indsats. Det er derfor vigtigt, at du har erfaring med motivation, rehabilitering og socialfaglig myndighedssagsbehandling samt evner at inddrage relevante aktører fra forskellige sektorer inden for kommune, region og stat. Dine arbejdsopgaver består i at:Udvikle enkeltsagskonceptet for borgere over 18 årAfklare behov risiko modtagelighedKoordinere og iværksætte individorienterede indsatserUdarbejde kriminalpræventive handleplanerUdarbejde arbejdsgange og praksis for kommunens samarbejde omkring borgere som løslades fra fængslerne samt udarbejde løsladelsesplaner for borgerneKoordinere samarbejdet omkring exit fra rocker-bandemiljøer samt radikaliseringDeltage i nationale, tværkommunale og sektorielle mødefora vedr. Exit, radikalisering, god løsladelse m.m. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver med solid erfaringHar viden om, hvad der virker på det kriminalitetsforebyggende område, gerne fra uddannelse i Kriminologi eller anden relevant efteruddannelseBesidder stærke socialfaglige kompetencer og har erfaring fra arbejdet i en kommunal forvaltningHar erfaring med løsladelser, udslusninger og rehabiliteringEr stærk i det tværfaglige samarbejdeHar forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og har en stærk organisationsforståelseEr empatisk, sympatisk og arbejder udviklende og anerkendendeKan reflektere over og udvikle egen og det Kriminalpræventive teams praksis Kriminalpræventivt team Kriminalpræventivt team er en del af det forholdsvis nyoprettede Ungecenter, som også Ungeguide HTK, Ungdomsskolen, Linie 10 og klubberne er en del af. Kriminalpræventivt Team består af en generelpræventiv, målrettet forebyggende og en individrettet del. Arbejdet med det kriminalpræventive område har stort politisk bevågenhed og kommunens strategi på området sætter høje ambitioner for den forebyggende indsats. Yderligere oplysninger Stillingen er på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller efter aftale. Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst samt principperne fra Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er søndag den 15. december 2019 Vi holder ansættelsessamtaler i uge 51. Ansøgning, CV, uddannelsespapirer og andre relevante dokumenter modtages kun elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du vil høre mere om os og jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Hjørnholm på MortenHj@htk.dk.Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser/udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvaltninger, Kriminalforsorgen og politiet. Da vores team er under udvikling, vil du få stor indflydelse på arbejdsopgavernes udformning og skal være med til at udvikle den bedste praksis på området.

Med afsæt i teamets enkeltsagskoncept er ambitionen, at alle kriminalitetsrelaterede opgaver på kommunesiden skal varetages af Kriminalpræventivt Team på tværs af alle aldre og kriminalitetstyper. Enkeltsagskonceptet tager udgangspunkt i en tidlig, helhedsorienteret, tværsektoriel og sammenhængende indsats. Det er derfor vigtigt, at du har erfaring med motivation, rehabilitering og socialfaglig myndighedssagsbehandling samt evner at inddrage relevante aktører fra forskellige sektorer inden for kommune, region og stat.

Dine arbejdsopgaver består i at:
  • Udvikle enkeltsagskonceptet for borgere over 18 år
  • Afklare behov/risiko/modtagelighed
  • Koordinere og iværksætte individorienterede indsatser
  • Udarbejde kriminalpræventive handleplaner
  • Udarbejde arbejdsgange og praksis for kommunens samarbejde omkring borgere som løslades fra fængslerne samt udarbejde løsladelsesplaner for borgerne
  • Koordinere samarbejdet omkring exit fra rocker-bandemiljøer samt radikalisering
  • Deltage i nationale, tværkommunale og sektorielle mødefora vedr. Exit, radikalisering, god løsladelse m.m.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring
  • Har viden om, hvad der virker på det kriminalitetsforebyggende område, gerne fra uddannelse i Kriminologi eller anden relevant efteruddannelse
  • Besidder stærke socialfaglige kompetencer og har erfaring fra arbejdet i en kommunal forvaltning
  • Har erfaring med løsladelser, udslusninger og rehabilitering
  • Er stærk i det tværfaglige samarbejde
  • Har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og har en stærk organisationsforståelse
  • Er empatisk, sympatisk og arbejder udviklende og anerkendende
  • Kan reflektere over og udvikle egen og det Kriminalpræventive teams praksis

Kriminalpræventivt team
Kriminalpræventivt team er en del af det forholdsvis nyoprettede Ungecenter, som også Ungeguide HTK, Ungdomsskolen, Linie 10 og klubberne er en del af. Kriminalpræventivt Team består af en generelpræventiv, målrettet forebyggende og en individrettet del. Arbejdet med det kriminalpræventive område har stort politisk bevågenhed og kommunens strategi på området sætter høje ambitioner for den forebyggende indsats.

Yderligere oplysninger
Stillingen er på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst samt principperne fra Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er søndag den 15. december 2019
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 51.

Ansøgning, CV, uddannelsespapirer og andre relevante dokumenter modtages kun elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du vil høre mere om os og jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Hjørnholm på MortenHj@htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-11-29T00:00:002019-12-15T00:00:00
330127940Socialrådgiver (tidsbegrænset) til Kriminalforsorgen i Frihed RoskildeRobot Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling. KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontrol af vilkår fastsat ved dom eller i forbindelse med en prøveløsladelse. Tilsynsarbejdet har til formål at støtte og motivere klienten til at skabe en kriminalitetsfri tilværelse. Fra den 1. februar 2020 begynder afdelingen selv at lave personundersøgelser i henhold til Retsplejelovens § 808. Vi har fokus på implementering af metoder og faglighed, og opgaverne er blandt andet Udarbejdelse af risiko- og behovsvurderinger LS RNR (særlig screeningsmetode) Udarbejde handleplaner for tilsynsperioden Gennemføre intensive strukturerede tilsynsforløb med klienter, der vurderes i mellem til meget høj risiko for tilbagefald til kriminalitet, kaldet MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb) Kontakt til eksterne samarbejdspartnere vedr. iværksættelse og opfølgning på vilkår om samfundstjeneste, misbrugsbehandling, kommunen m.v. Samarbejde med psykiatrien om en koordineret indsats for behandlingsdømte Udfærdigelse af mindre personundersøgelser og udtalelser til Anklagemyndigheden Ved kontrol af samfundstjeneste må der påregnes opgaver udenfor normal arbejdstid. Vi søger en medarbejder, der er socialrådgiver formidler har gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt er struktureret og systematisk i sagsarbejdet ønsker uddannelse og dygtiggørelse i brugen af LS RNR (risiko- og behovsvurdering) og MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb) har en tro på at ingen er umulig kan arbejde selvstændigt såvel som i gruppe er initiativrig, samarbejdsvillig og kan påtage sig ansvar er positiv og har humoristisk sans holder af en travl og alsidig hverdag Da der må påregnes kørsel i tjenestetiden vil ansøgere med kørekort blive foretrukket (tjenestebiler stilles til rådighed). Vi kan tilbyde alsidigt og ansvarsfuldt arbejde mulighed for selv at strukturere arbejdsdagen faglig udvikling, herunder kollegial supervision gode kolleger og godt humør på arbejdspladsen god introduktion, samt obligatorisk uddannelse i LS RNR og MOSAIK. sundhedsordning Løn og ansættelsesvilkår: Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2020 eller snarest muligt derefter. Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentligt arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten og principperne om Ny løn Ansættelsesområdet er Institution Midt- og Vestsjælland Arbejdsstedet er KiF Roskilde, Trekroner Centervej 65, 4000 Roskilde. KiF Roskilde er beliggende i Trekroner lige ved Trekroner station. I afdelingen er der pt. ansat 6 administrative medarbejdere og 21 socialrådgivere. Afdelingen dækker de 10 kommuner der henhører under Midt- og Vestsjællands politikreds, herunder betjener vi arresthusene i Køge, Ringsted, Kalundborg, Holbæk og Roskilde samt Pensionen Avedøre. Institution Midt- og Vestsjælland er en del af Kriminalforsorgen Sjælland der omfatter 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Læs mere om institutionen her Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 medarbejdere fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. Du søger stillingen via knappen søg stilling . Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til de ledige stillinger. Ansøgningsfrist er søndag den 5. januar 2020 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 14. januar 2020. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. For yderligere oplysninger kan du kontakte enhedsleder Mette Holde på tlf. 7255 7019 eller enhedschef Susanne Kollerup på tlf. 7255 8092 Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Michelle Mønster Petersen, tlf. 72555599 eller HR-konsulent Line Vasseux, tlf. 72554553.Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling.

KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontrol af vilkår fastsat ved dom eller i forbindelse med en prøveløsladelse. Tilsynsarbejdet har til formål at støtte og motivere klienten til at skabe en kriminalitetsfri tilværelse. Fra den 1. februar 2020 begynder afdelingen selv at lave personundersøgelser i henhold til Retsplejelovens § 808.

Vi har fokus på implementering af metoder og faglighed, og opgaverne er blandt andet

  • Udarbejdelse af risiko- og behovsvurderinger – LS/RNR (særlig screeningsmetode)
  • Udarbejde handleplaner for tilsynsperioden
  • Gennemføre intensive strukturerede tilsynsforløb med klienter, der vurderes i mellem til meget høj risiko for tilbagefald til kriminalitet, kaldet MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb)
  • Kontakt til eksterne samarbejdspartnere vedr. iværksættelse og opfølgning på vilkår om samfundstjeneste, misbrugsbehandling, kommunen m.v.
  • Samarbejde med psykiatrien om en koordineret indsats for behandlingsdømte
  • Udfærdigelse af mindre personundersøgelser og udtalelser til Anklagemyndigheden
Ved kontrol af samfundstjeneste må der påregnes opgaver udenfor normal arbejdstid.

Vi søger en medarbejder, der

  • er socialrådgiver/formidler
  • har gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt
  • kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt
  • er struktureret og systematisk i sagsarbejdet
  • ønsker uddannelse og dygtiggørelse i brugen af LS/RNR (risiko- og behovsvurdering) og MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb)
  • har en tro på at ”ingen er umulig”
  • kan arbejde selvstændigt såvel som i gruppe
  • er initiativrig, samarbejdsvillig og kan påtage sig ansvar
  • er positiv og har humoristisk sans
  • holder af en travl og alsidig hverdag
Da der må påregnes kørsel i tjenestetiden vil ansøgere med kørekort blive foretrukket (tjenestebiler stilles til rådighed).

Vi kan tilbyde

  • alsidigt og ansvarsfuldt arbejde
  • mulighed for selv at strukturere arbejdsdagen
  • faglig udvikling, herunder kollegial supervision
  • gode kolleger og godt humør på arbejdspladsen
  • god introduktion, samt obligatorisk uddannelse i LS/RNR og MOSAIK.
  • sundhedsordning
Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2020 eller snarest muligt derefter.

Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentligt arbejdstid på 37 timer.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten og principperne om Ny løn

Ansættelsesområdet er Institution Midt- og Vestsjælland

Arbejdsstedet er KiF Roskilde, Trekroner Centervej 65, 4000 Roskilde.

KiF Roskilde er beliggende i Trekroner lige ved Trekroner station. I afdelingen er der pt. ansat 6 administrative medarbejdere og 21 socialrådgivere. Afdelingen dækker de 10 kommuner der henhører under Midt- og Vestsjællands politikreds, herunder betjener vi arresthusene i Køge, Ringsted, Kalundborg, Holbæk og Roskilde samt Pensionen Avedøre.

Institution Midt- og Vestsjælland er en del af Kriminalforsorgen Sjælland der omfatter 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Læs mere om institutionen her

Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 medarbejdere fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

Du søger stillingen via knappen ”søg stilling”. Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til de ledige stillinger.

Ansøgningsfrist er søndag den 5. januar 2020 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 14. januar 2020.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

For yderligere oplysninger kan du kontakte enhedsleder Mette Holde på tlf. 7255 7019 eller enhedschef Susanne Kollerup på tlf. 7255 8092

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Michelle Mønster Petersen, tlf. 72555599 eller HR-konsulent Line Vasseux, tlf. 72554553.

KiF RoskildeRoskilde2019-12-12T00:00:002019-12-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver søges til Psykoterapeutisk Ambulatorium, Team for ADHD og autisme, Psykiatrisk Center Glostrup.

Psykiatrisk Center Glostrup

Glostrup
Om Psykoterapeutisk Ambulatorium Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitat...
Indrykket:12. december 2019
Udløbsdato:16. december 2019

Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune søger 3 socialrådgivere

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune søger pr. 1.2.2020, eller snarest muligt, 3 socialrådgivere til vores distrikter Øst og Midt samt til vores Specialrådgivning. Vores kollegaer har søgt nye udfordringer og derfor søger vi i Familieafdelingen...
Indrykket:12. december 2019
Udløbsdato:20. januar 2020

Ambitiøs socialrådgiver/socialformidler til Jobcenter Herlev

Center for Job, Unge og Borgerservice

Herlev
Er du fagligt ambitiøs og har du mod på at arbejde med meget forskellige borgergrupper, så har vi en spændende stilling ledig i Herlev Jobcenters Ressourceafklaringsteam. Stillingen er på fuld tid og til besættelse snarest muligt og senest den 1. ma...
Indrykket:12. december 2019
Udløbsdato:6. januar 2020

Kriminalpræventiv enkeltsagskoordinator til indgribende indsatser i Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvalt...
Indrykket:29. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Socialrådgiver (tidsbegrænset) til Kriminalforsorgen i Frihed Roskilde

KiF Roskilde

Roskilde
Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling. KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontr...
Indrykket:12. december 2019
Udløbsdato:20. december 2019