Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev Kommune

Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge.

Om Specialrådgivningen
Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år.

Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager § 11-forløb.

Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap.

Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:

  • Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelser
  • Sagsbehandling efter servicelovens §§ 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.
  • Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelser
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde – internt i kommunen, såvel som eksternt.

Vi forestiller os at du:
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftlighed
  • er mødestabil
  • arbejder selvstændigt
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • I et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • en god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på området
  • løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst
Der er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019.

Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330024451Phoenix-fdc9ec4612019-06-04T00:00:00Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev KommuneØnsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge.

Om Specialrådgivningen
Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år.

Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager § 11-forløb.

Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap.

Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:
  • Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelser
  • Sagsbehandling efter servicelovens §§ 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.
  • Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelser
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde – internt i kommunen, såvel som eksternt.

Vi forestiller os at du:
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftlighed
  • er mødestabil
  • arbejder selvstændigt
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • I et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • en god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på området
  • løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst
Der er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019.

Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.
 
 
 

2019-06-15T00:59:52.500 Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge. Om Specialrådgivningen Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år. Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager 11-forløb. Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap. Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelserSagsbehandling efter servicelovens 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelserDeltagelse i tværfagligt samarbejde internt i kommunen, såvel som eksternt. Vi forestiller os at du:er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftligheder mødestabilarbejder selvstændigt Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvarI et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljøen god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på områdetløn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomstDer er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019. Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.11jobnetfdc9ec46100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://herlev.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=07d6b5e4-bea4-4df0-8b33-cc77951af9e90EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnRødovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBallerupEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxeEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHerlev3527595Center for Børn, Familie og Handicap11Herlev Bygade 902730HerlevDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset761086JobNet4989359498935910014-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fdc9ec46https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fdc9ec46https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fdc9ec46&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fdc9ec46&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/5.jpgBarselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev Kommune12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361812009noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330102396Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i HerlevRobot Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse fra 1. december 2019. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre. Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering. Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. Det her kendetegner vores kommende rådgiver:du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelserdu arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgavernedu er struktureret og god til at planlægge din hverdagdu trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdagdu er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvaret team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden opfaglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulentLøbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulenten afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljømulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervisiongodt og engageret tværfagligt samarbejdeen god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn. Ansøgning Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Videre proces Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse fra 1. december 2019.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker.  Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre.

Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering.
 
Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år).
 
Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien.
 
Det her kendetegner vores kommende rådgiver:
  • du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • du arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgaverne
  • du er struktureret og god til at planlægge din hverdag
  • du trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • du er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • faglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulent
  • Løbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulent
  • en afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • mulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervision
  • godt og engageret tværfagligt samarbejde
  • en god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede
 
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning.
 
Videre proces
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.
 

Personale og ArbejdsmiljøHerlev2019-10-08T00:00:002019-10-21T00:00:00
330103555Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teametRobot Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune. Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen. Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS. I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn. I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger. Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord. I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift. Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen. Vi forventer, at duhar lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligter beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdager engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652. Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser?  Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune.

Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen.

Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven §§ 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS.

I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.
Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn.
 
I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger.

Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord.
I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift.

Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen.
Vi forventer, at du
  • har lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligt
  • er beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdag
  • er engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652.
 
Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-10-09T00:00:002019-10-28T00:00:00
330100503Socialfaglig koordinator til distrikt Midt i Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommuneRobot Ønsker du et job med høj grad af indflydelse og medansvar, og hvor vi alle har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at arbejde Sammen med Familien? Vi er godt i gang med en større omstilling på området for udsatte børn og unge til en tættere og mere tværgående indsats. Vi kalder omstillingen Sammen med Familien. Vi arbejder endnu mere forebyggende, i tættere dialog med familierne, inddrager netværket omkring familierne i højere grad og koordinerer indsatserne omkring familierne endnu bedre. For at understøtte denne videre udvikling søger vi i Familieafdelingen en socialfaglig koordinator til distrikt midt, der skal være med til at sikre den fortsatte implementering af Sammen med Familien. Du vil blandt andet få til opgave at yde faglig og juridisk sparring og vejledning til rådgiverne, klagesagsbehandling, have sagsgennemgange, kvalificere oplæg til børn og unge-udvalget og arbejde tæt med rådgiverne i særligt komplicerede sager. Du vil få et stort medansvar for den faglige retning i afdelingen, og du vil få en nøglefunktion i forhold til at sikre høj kvalitet i arbejdet - både socialfagligt og juridisk og sammenhæng med de økonomiske rammer. Du vil indgå i et koordinator-team med en anden koordinator, som har ansvar for distrikterne øst og vest. Lidt om os: Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. øst, vest og midt. Rådgiverne i disse grupper varetager 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi også familieplejekonsulenter, en skolekonsulent og en netværkskonsulent. Vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Vi arbejder ud fra den løsningsfokuserede tilgang og en tænkning om, at familierne er ekspert i eget liv og skal være medskaber af løsningerne i deres familie. Familieafdelingen er en del af Børne- og Ungerådgivningscentret (BURC). I BURC har vi igennem mange år oparbejdet et tæt, tværfagligt samarbejde, og vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i BURC og på tværs af centrene i kommunen. I Familieafdelingen sidder vi dør om dør med PPR-grupperne, sundhedsplejen og Familiesporet, som er vores interne leverandør, og som består af bl.a. familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Rådgiverne bliver godt understøttet af vores administration i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn- og Ungeudvalgssager. Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen. Vi tilbyder:Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den forebyggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dagsordenen.En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambitionsniveau.Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnereStrategisk kompetenceudviklingEn arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsningGode kollegaer og et godt kollegialt sammenhold. Vi forestiller os, at du Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med en efter- eller videreuddannelseHar erfaring som myndighedssagsbehandler indenfor børneområdet Er juridisk skarp på serviceloven, forvaltningsloven og retssikkerhedslovenKan navigere i bredden med undersøgelses- og foranstaltningssager, såvel som børne- og ungesager.Har erfaring med oplæg til Børn- og UngeudvalgetKan yde faglig sparring og sikre faglig udvikling dels i det daglige arbejde, men også i forbindelse med sagsgennemgangeKan sikre en løsningsfokuseret tilgang til det faglige arbejde herunder sikre, at netværksinddragelse er en integreret del af sagsbehandlingen Kan arbejde balanceret i det tværfaglige samarbejde med fokus på familiens samlede situation og udviklingsmulighederEr en stærk formidler både skriftligt og mundtligt og kan være med til omsætte metoder, lovgivning og strategier til praksisArbejder struktureretGerne har kendskab til DUBUKan holde hovedet koldt - også når det indimellem skal gå lidt stærkt. Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling, som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. december 2019, gerne før. I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer. Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup kommune, så kontakt afdelingsleder Ida Andersen på tlf.: 2491 3016 IdaAn@htk.dk. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere ved at ringe til administrationen på 4359 1200. Ansøgningsfrist er torsdag d. 24. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 44.Ønsker du et job med høj grad af indflydelse og medansvar, og hvor vi alle har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at arbejde Sammen med Familien?

Vi er godt i gang med en større omstilling på området for udsatte børn og unge til en tættere og mere tværgående indsats. Vi kalder omstillingen Sammen med Familien. Vi arbejder endnu mere forebyggende, i tættere dialog med familierne, inddrager netværket omkring familierne i højere grad og koordinerer indsatserne omkring familierne endnu bedre.

For at understøtte denne videre udvikling søger vi i Familieafdelingen en socialfaglig koordinator til distrikt midt, der skal være med til at sikre den fortsatte implementering af Sammen med Familien. Du vil blandt andet få til opgave at yde faglig og juridisk sparring og vejledning til rådgiverne, klagesagsbehandling, have sagsgennemgange, kvalificere oplæg til børn og unge-udvalget og arbejde tæt med rådgiverne i særligt komplicerede sager.
 
Du vil få et stort medansvar for den faglige retning i afdelingen, og du vil få en nøglefunktion i forhold til at sikre høj kvalitet i arbejdet - både socialfagligt og juridisk – og sammenhæng med de økonomiske rammer.
 
Du vil indgå i et koordinator-team med en anden koordinator, som har ansvar for distrikterne øst og vest.

Lidt om os:
Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. øst, vest og midt. Rådgiverne i disse grupper varetager § 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi også familieplejekonsulenter, en skolekonsulent og en netværkskonsulent. 
 
Vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Vi arbejder ud fra den løsningsfokuserede tilgang og en tænkning om, at familierne er ekspert i eget liv og skal være medskaber af løsningerne i deres familie.
 
Familieafdelingen er en del af Børne- og Ungerådgivningscentret (BURC). I BURC har vi igennem mange år oparbejdet et tæt, tværfagligt samarbejde, og vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i BURC og på tværs af centrene i kommunen. I Familieafdelingen sidder vi dør om dør med PPR-grupperne, sundhedsplejen og Familiesporet, som er vores interne leverandør, og som består af bl.a. familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Rådgiverne bliver godt understøttet af vores administration i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn- og Ungeudvalgssager.

Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen.
 
Vi tilbyder:
  • Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar 
  • En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den forebyggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dagsordenen.
  • En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambitionsniveau.
  • Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnere
  • Strategisk kompetenceudvikling
  • En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning
  • Gode kollegaer og et godt kollegialt sammenhold.
     
Vi forestiller os, at du 
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med en efter- eller videreuddannelse
  • Har erfaring som myndighedssagsbehandler indenfor børneområdet  
  • Er juridisk skarp på serviceloven, forvaltningsloven og retssikkerhedsloven
  • Kan navigere i bredden med undersøgelses- og foranstaltningssager, såvel som børne- og ungesager.
  • Har erfaring med oplæg til Børn- og Ungeudvalget
  • Kan yde faglig sparring og sikre faglig udvikling – dels i det daglige arbejde, men også i forbindelse med sagsgennemgange
  • Kan sikre en løsningsfokuseret tilgang til det faglige arbejde – herunder sikre, at netværksinddragelse er en integreret del af sagsbehandlingen  
  • Kan arbejde balanceret i det tværfaglige samarbejde med fokus på familiens samlede situation og udviklingsmuligheder
  • Er en stærk formidler både skriftligt og mundtligt og kan være med til omsætte metoder, lovgivning og strategier til praksis
  • Arbejder struktureret
  • Gerne har kendskab til DUBU
  • Kan holde hovedet koldt - også når det indimellem skal gå lidt stærkt.
     
Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling, som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning.
 
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. december 2019, gerne før.

I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer.
 
Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup kommune, så kontakt afdelingsleder Ida Andersen på tlf.: 2491 3016 IdaAn@htk.dk. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere ved at ringe til administrationen på 4359 1200.

Ansøgningsfrist er torsdag d. 24. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 44.
 
 
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-10-03T00:00:002019-10-24T00:00:00
330099638Sagsbehandler til området for sygedagpenge og jobafklaringRobot I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi en ny medarbejder til sygedagpenge. Du ønsker at arbejde med at fastholde borgere på arbejdsmarkedet med fokus på borgernes ressourcer og potentiale. Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere og du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrundHar indgående kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelseslovenHar en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtKan arbejde selvstændigt og tage ansvarHar gode it-kompetencerHar du ønske om at prøve kræfter som mødeleder på rehabiliteringsteamet, vil vi blive glade Du arbejder systematisk og målrettet i forhold til at hjælpe borgerne videre vha. planer for borgerne og rettighed i afholdelse af samtaler. Du har lyst til og kan bidrage med nye tanker og ideer til udvikling af indsatser overfor borgerne. Vi ser gerne, at du har minimum et par års erfaring fra en lignende stilling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til Serviceloven og handicapkompenserende ordninger, men det er ikke et krav. Om os Du bliver en del af afdelingen Job og Ressourcer, som er én af i alt tre afdelinger i Jobcenter Høje-Taastrup. I Job og Ressourcer er vi 28 medarbejdere og en leder. Vi varetager myndighedsopgaver indenfor sygedagpenge, jobafklaring, ressourceforløb, ledighedsydelse, fleksjob, handicapkompenserende ordninger og revalidering. Vi har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig, og hvor borgersagerne kan være tunge og komplekse - det er derfor vigtigt, at du kan rumme at være i det. På trods af en travl hverdag, samarbejder vi alle om at finde de fælles bedste løsninger. Vi er ligeledes meget optaget af, at det skal være rart at være en del af teamet, og vi håber, at du vil være med til at gøre vores afdeling endnu bedre at arbejde i. Når det er sagt skal du vide, at vi har høje ambitioner om fagligt at ligge meget højt og være alt det god sagsbehandling bør være. Dine primære opgaver vil være:At fastholde borgere i beskæftigelseKontakt til arbejdsgiver og andre relevante samarbejdspartnere samt koordination af indsatserIndhentelse og anvendelse af dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder efter Sygedagpengelovens §7Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltagelse i møder i Rehabiliteringsteamet Du får nogle professionelle, dedikerede og ambitiøse kolleger. Vi er et ungt team med mange forskellige uddannelsesbaggrunde og vi har en høj faglighed og brænder for vores arbejde med målgruppen. Vi har en flad struktur og høj grad af frihed under ansvar. Vi værdsætter fællesskab og faglige drøftelser, og vi har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone. Yderligere oplysninger Jobbet er på 37 timer om ugen. Ansættelse hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er tirsdag den 22. oktober 2019 Vi holder samtaler fredag den 25. oktober 2019. Ansøgning, CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Michael Hagedorn-Christiansen på 43353783 eller afdelingsleder Susan Reiner på 24204113.I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi en ny medarbejder til sygedagpenge.

Du ønsker at arbejde med at fastholde borgere på arbejdsmarkedet med fokus på borgernes ressourcer og potentiale. Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere – og du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
  • Har indgående kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelsesloven
  • Har en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Kan arbejde selvstændigt og tage ansvar
  • Har gode it-kompetencer
  • Har du ønske om at prøve kræfter som mødeleder på rehabiliteringsteamet, vil vi blive glade

Du arbejder systematisk og målrettet i forhold til at hjælpe borgerne videre vha. planer for borgerne og rettighed i afholdelse af samtaler. Du har lyst til og kan bidrage med nye tanker og ideer til udvikling af indsatser overfor borgerne. Vi ser gerne, at du har minimum et par års erfaring fra en lignende stilling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til Serviceloven og handicapkompenserende ordninger, men det er ikke et krav.

Om os
Du bliver en del af afdelingen Job og Ressourcer, som er én af i alt tre afdelinger i Jobcenter Høje-Taastrup. I Job og Ressourcer er vi 28 medarbejdere og en leder. Vi varetager myndighedsopgaver indenfor sygedagpenge, jobafklaring, ressourceforløb, ledighedsydelse, fleksjob, handicapkompenserende ordninger og revalidering. Vi har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig, og hvor borgersagerne kan være tunge og komplekse - det er derfor vigtigt, at du kan rumme at være i det. På trods af en travl hverdag, samarbejder vi alle om at finde de fælles bedste løsninger. Vi er ligeledes meget optaget af, at det skal være rart at være en del af teamet, og vi håber, at du vil være med til at gøre vores afdeling endnu bedre at arbejde i. Når det er sagt skal du vide, at vi har høje ambitioner om fagligt at ligge meget højt og være alt det god sagsbehandling bør være.

Dine primære opgaver vil være:
  • At fastholde borgere i beskæftigelse
  • Kontakt til arbejdsgiver og andre relevante samarbejdspartnere samt koordination af indsatser
  • Indhentelse og anvendelse af dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder efter Sygedagpengelovens §7
  • Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltagelse i møder i Rehabiliteringsteamet

Du får nogle professionelle, dedikerede og ambitiøse kolleger. Vi er et ungt team med mange forskellige uddannelsesbaggrunde – og vi har en høj faglighed og brænder for vores arbejde med målgruppen. Vi har en flad struktur og høj grad af frihed under ansvar. Vi værdsætter fællesskab og faglige drøftelser, og vi har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone.

Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer om ugen. Ansættelse hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 22. oktober 2019
Vi holder samtaler fredag den 25. oktober 2019.

Ansøgning, CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Michael Hagedorn-Christiansen på 43353783 eller afdelingsleder Susan Reiner på 24204113.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-10-02T00:00:002019-10-22T00:00:00
330092094To socialrådgivere/formidlere søges til Børn og Familie, Rudersdal KommuneRobot Har du lyst til at være en del af et arbejdsmiljø, hvor vi vægter høj faglighed, udvikling og resultater ? Så skal du søge stilling hos os i Myndighedsafdelingen Børn og Familie. Enheden består af i alt 26 socialrådgivere og to familieplejekonsulenter fordelt på to psykosociale foranstaltningsteams, et handicap foranstaltningsteam og en modtagelse. Om jobbet De to ledige stillinger er i det psykosociale team, som varetager myndighedsopgaver for familier med børn i alderen 0-17 år (18-23) jf. Lov om social service. Arbejdsopgaverne i teamet omfatter børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger. - Vi arbejder ud fra ICS metoden som understøttes af IT systemet DUBU. - Vi skal i gang med at implementere Signs of Safety - Der er fokus på tværfagligt samarbejde, samt tidlig indsats og forebyggelse (TIFO) - Vi er opdelt i skoledistrikter, som er med til at øge lokalkendskabet og styrker den professionelle relation til skolerne og institutionerne. Din profil - Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. - Du har interesse i, og gerne erfaring med, arbejdet inden for servicelovens børneområde. - Du kan arbejde struktureret og målrettet som myndighedsrådgiver, og er god til både skriftlig og mundtlig formidling. - Du er engageret og ansvarsfuld og kan bevare overblikket i pressede situationer - Du er indstillet på teamarbejde, at arbejde tværfagligt og vil være med til at bidrage til et godt arbejdsmiljø. Derfor skal du vælge os Du får et selvstændig og alsidigt arbejde med mange samarbejdspartnere og engagerede, dygtige og hjælpsomme kolleger. Vi afholder ugentlige behandlingsmøder med deltagelse af faglig leder og psykologisk konsulent, og vi har tilknyttet administrativ og juridisk bistand til gruppen. Er du nyuddannet får du tilknyttet en kollega som mentor til fast sparring, og du får mulighed for fleksible arbejdstider. Vi er et velfungerende team, der ligger stor vægt på fagligt og socialt sammenhold. Vi er en afdeling som er i gang med fornyelse og faglig udvikling, så hvis du vil være en del af en spændende forandringsproces, skal du søge en af stillingerne hos os. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Ansættelsesvilkår Jobbet er på 37 timer ugentligt med start hurtigst muligt. Løn efter gældende overenskomst og Ny løn. Om os Børn og Familie har til huse i Administrationsbygningen i Birkerød, Stationsvej 36, 3460 Birkerød - 2 minutter fra Birkerød S-togsstation. Ansøgning, samtale og kontakt Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stilling nedenfor. Ansættelsessamtale afholdes den 23. oktober 2019.

Har du lyst til at være en del af et arbejdsmiljø, hvor vi vægter høj faglighed, udvikling og resultater ?

Så skal du søge stilling hos os i Myndighedsafdelingen Børn og Familie.

Enheden består af i alt 26 socialrådgivere og to familieplejekonsulenter fordelt på to psykosociale foranstaltningsteams, et handicap foranstaltningsteam og en modtagelse. Om jobbet

De to ledige stillinger er i det psykosociale team, som varetager myndighedsopgaver for familier med børn i alderen 0-17 år (18-23) jf. Lov om social service.

Arbejdsopgaverne i teamet omfatter børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger.

- Vi arbejder ud fra ICS metoden som understøttes af IT systemet DUBU.

- Vi skal i gang med at implementere Signs of Safety

- Der er fokus på tværfagligt samarbejde, samt tidlig indsats og forebyggelse (TIFO)

- Vi er opdelt i skoledistrikter, som er med til at øge lokalkendskabet og styrker den professionelle relation til skolerne og institutionerne.

Din profil

- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.

- Du har interesse i, og gerne erfaring med, arbejdet inden for servicelovens børneområde.

- Du kan arbejde struktureret og målrettet som myndighedsrådgiver, og er god til både skriftlig og mundtlig formidling.

- Du er engageret og ansvarsfuld og kan bevare overblikket i pressede situationer

- Du er indstillet på teamarbejde, at arbejde tværfagligt og vil være med til at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Derfor skal du vælge os

Du får et selvstændig og alsidigt arbejde med mange samarbejdspartnere og engagerede, dygtige og hjælpsomme kolleger. Vi afholder ugentlige behandlingsmøder med deltagelse af faglig leder og psykologisk konsulent, og vi har tilknyttet administrativ og juridisk bistand til gruppen. Er du nyuddannet får du tilknyttet en kollega som mentor til fast sparring, og du får mulighed for fleksible arbejdstider. Vi er et velfungerende team, der ligger stor vægt på fagligt og socialt sammenhold. Vi er en afdeling som er i gang med fornyelse og faglig udvikling, så hvis du vil være en del af en spændende forandringsproces, skal du søge en af stillingerne hos os. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Ansættelsesvilkår

Jobbet er på 37 timer ugentligt med start hurtigst muligt.

Løn efter gældende overenskomst og Ny løn.

Om os

Børn og Familie har til huse i Administrationsbygningen i Birkerød, Stationsvej 36, 3460 Birkerød - 2 minutter fra Birkerød S-togsstation.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Ansættelsessamtale afholdes den 23. oktober 2019.

Rudersdal KommuneBirkerød2019-09-18T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i Herlev

Personale og Arbejdsmiljø

Herlev
Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny soci...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teamet

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teame...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:28. oktober 2019

Socialfaglig koordinator til distrikt Midt i Familieafdelingen i Høje-Taastrup kommune

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Ønsker du et job med høj grad af indflydelse og medansvar, og hvor vi alle har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at arbejde Sammen med Familien? Vi er godt i gang med en større omstilling på området for udsatte børn og unge til en tættere...
Indrykket:3. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Sagsbehandler til området for sygedagpenge og jobafklaring

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi en ny medarbejder til sygedagpenge. Du ønsker at arbejde med ...
Indrykket:2. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

To socialrådgivere/formidlere søges til Børn og Familie, Rudersdal Kommune

Rudersdal Kommune

Birkerød
Har du lyst til at være en del af et arbejdsmiljø, hvor vi vægter høj faglighed, udvikling og resultater ? Så skal du søge stilling hos os i Myndighedsafdelingen Børn og Familie. Enheden består af i alt 26 socialrådgivere og to familieplejekonsulent...
Indrykket:18. september 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019