Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Barselsvikariat: Udviklingskonsulent og PA med stort personligt drive

Herning har et skarpt fokus på erhvervs- og uddannelsesområdet, og vi er altid på udkig efter nye muligheder – Nu har du chancen for at komme med på holdet!

Afdelingen Erhverv og Borgerservice er en del af forvaltningen By, Erhverv og Kultur. Det er i erhvervsdelen af afdelingen vores opgave at skabe de bedst mulige vilkår for virksomhederne ved at udvikle, igangsætte, drive og følge op på aktiviteter og initiativer inden for erhvervsudvikling. Erhvervsinitiativerne ligger primært inden for områderne: iværksætteri, uddannelse, erhvervsturisme, klyngeudvikling, bosætning og branding.

Vi søger til et barselsvikariat en udviklingskonsulent og PA, der primært vil komme til at arbejde med Hernings position på uddannelsesområdet, men også opdyrke nye områder, der kan sikre Hernings position som et attraktivt sted at udvikle og drive virksomhed.

Dine vigtigste arbejdsopgaver bliver

  • At igangsætte og deltage i forskellige udviklingsprojekter som oftest i et samarbejde mellem kommune, erhvervsliv, vidensinstitutioner og andre. Projekterne kan både være ift. at styrke Hernings position på uddannelsesområdet, men også på nye udviklingsområder, der er relevante for Herning Kommune
  • Personlig assistent for direktøren med gennemgang og forberedelse af dagsordener, udarbejdelse af politiske sager, notater, strategiske oplæg og herudover diverse ad hoc opgaver - også af praktisk karakter
  • At arbejde med at sikre de bedst mulige rammer for erhvervsudvikling med særligt fokus på uddannelse
  • At medvirke til at udarbejde såvel politiske som strategiske oplæg og handleplaner for at tiltrække flere uddannelser og studerende til Herning kommune.
  • At medvirke til at udarbejde politiske dagsordener, samt betjene udvalg, direktion og ledelse med præsentationer og oplæg
  • Deltagelse i projektgrupper på tværs af den kommunale organisation internt og eksternt med det mål at styrke erhvervsudviklingen bredt i hele kommunen
  • At analysere problemstillingerne til bunds og udarbejde beslutningsoplæg

Opgaverne løses i et tæt samspil med Erhvervs- og Borgerservicechefen, og i vid udstrækning også med kolleger, eksterne samarbejdspartnere, som f.eks. uddannelses- og vidensinstitutioner, Erhvervsrådet, andre kommuner, turistorganisationer og lignende.

Du vil blive en del af en afdeling med 8 kolleger med et godt fagligt, arbejdsomt og sprudlende miljø, hvor der er gode muligheder for faglig sparring. Afdelingen er kendetegnet ved en kontant og humoristisk omgangstone. Desuden rummer kontoret to afdelinger mere med ca. 30 ansatte, der alle bidrager til det tværfaglige samarbejde og den gode stemning.

Vi har travlt og har mange bolde i luften på én gang, og du skal evne at gribe dem igen, og synes det er sjovt, når tingene går stærkt. I Herning Kommune handler vi gerne hurtigt – men fagligheden skal altid følge med.

Fagligt - om dig
  • Du har en relevant uddannelse og erhvervserfaring
  • Du har politisk forståelse og kan omsætte politik og strategi til konkrete indsatser, aktiviteter og målsætninger
  • Du har viden om og forståelse for, hvad der er nødvendigt for at skabe de bedste rammer for erhvervsudvikling
  • Du er strategisk tænkende, analytisk og struktureret og kan skabe overblik over et bredt fagområde med mange forskellige aktører.
  • Kendskab til det erhvervspolitiske landskab og erhvervsfremmesystemet er en fordel

Personlige kompetencer – sådan er du
  • Selvstændig, robust og initiativrig
  • Serviceminded
  • Har let ved at skabe samarbejde og relationer
  • Tænker i helheder, processer og netværk
  • Stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Tænker proaktivt og dyrker sammenhænge og synergi
  • Du trives i et job med meget alsidige opgaver. Både de udadvendte og de administrative skrivebordsopgaver
  • Bidrager til et uformelt arbejdsklima, hvor et godt grin og kollegial omsorg er en naturlig del af arbejdsdagen
  • Kan selvstændigt sikre fremdrift i dine ansvarsområder og formår at holde fokus og retning
  • Loyal overfor beslutninger og kolleger


Organisatorisk placering


Du vil blive en del af Erhverv og Borgerservice i forvaltningen By, Erhverv og Kultur, som er den udviklende og koordinerende funktion mellem kommunen og erhvervsliv, uddannelsesinstitutioner, andre kommuner, region m.v. på erhvervsområdet.

Erhverv og Borgerservice varetager desuden tværgående opgaver i afdelingen, herunder ledelsesinformation, økonomistyring, sekretariatsbetjening af udvalg, direktion og chefgruppe.

Forvaltningen dækker i øvrigt områderne Plan, Kultur & Fritid samt Bibliotek.

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om et barselsvikariat på 37 timer. Stillingen ønskes besat pr 1. juni 2018 og er tidsbegrænset til 1. august 2019.

Lønindplacering sker efter principperne i Ny løn, og efter aftale mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation. Der vil være tale om en lønramme på ca. 450.000 kr. årligt inklusiv pension.

Kontakt og ansøgning

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Erhvervs- og Borgerservicechef Henrik Kjeldsen på mail: henrik.kjeldsen@herning.dk

Ansøgningsfrist: Senest 20. april 2018.

Vi forventer at holde samtaler i uge 17.

Du kan læse By, Erhverv og Kulturs virksomhedsgrundlag her (http://www.herning.dk/om-os/organisationen/by-erhverv-og-kultur)

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her