Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beredskabsfaglige sagsbehandlere til Nationalt Beredskab i Beredskabsstyrelsen

Motiveres du af at kunne bidrage til den nationale krisestyring samt at være med til at definere den strategiske udvikling af Beredskabsstyrelsens operative opgaveløsning, så er det måske præcis dig, som vi aktuelt savner i Nationalt Beredskab i Birkerød?

Om os

Nationalt Beredskab ledes af en brigadechef og varetager Beredskabsstyrelsens overordnede opgaver vedrørende det statslige redningsberedskabs nationale operative virksomhed. Dette omfatter en bred opgaveportefølje som berører hele den operative værdikæde fra bl.a. afdækning af nye operative opgaver, beskrivelse af kompetencekrav og materielbehov, bidrag til indsatser og krisestyring og til at indgå i styrelsens eksterne både nationale og internationale samarbejde.

Det indebærer bl.a. ansvaret for Beredskabsstyrelsens interne krisestyringsorganisation samt styrelsens bidrag til den tværsektorielle krisestyring i bl.a. den Nationale Operative Stab (NOST). Nationalt Beredskab varetager endvidere den nationale koordination på det operative område, herunder drift og videreudvikling af fagområderne: brand, redning, miljø og sundhed, CBRNE samt kommunikation og ledelsesstøtte. Hertil kommer det overordnede ansvar for Beredskabsstyrelsens materiel, herunder styrelsens koordination med bl.a. de kommunale redningsberedskaber og Forsvarsministeriets Materie- og Indkøbsstyrelse på materielområdet. Endelig har Nationalt Beredskab også ansvaret for styrelsens eksterne samarbejde på det operative område, herunder for bl.a. samarbejdsaftaler med andre myndigheder og beredskabsfagligt samarbejde i relation til Arktis.

Der henvises til Nationalt Beredskabs Virksomhedsplan 2020 for yderligere information.

Om stillingen

Nationalt Beredskab er aktuelt ved at gennemføre en omorganisering i forbindelse med en ændret opgaveportefølje. Det indebærer bl.a., at du som kommende sagsbehandler i Nationalt Beredskab selv skal være med til at definere dit stillingsindhold og tegne retningen for kontorets fremadrettede udvikling.

Vi vil tilstræbe at tilpasse dine kommende arbejdsopgaver efter dine personlige kompetencer og udviklingsplaner, men selvfølgelig også under hensyntagen til kontorets samlede opgaver og kompetencer. Eftersom der er flere stillinger under besættelse, og vi ikke kender ansøgerfeltets kompetencer, så kan stillingernes indhold aktuelt ikke beskrives i detaljer. Hermed 2 eksempler på, hvordan opgaveporteføljen eks. kan se ud som sagsbehandler i Nationalt Beredskab:

Eksempel A:

• Beredskabsfaglig koordinator vedr. miljø og sundhed (monitering af indsatser, national koordination vedr. uddannelse, konkret undervisning, eksternt samarbejde vedr. øvelser og udvikling af fagområdet, bidrag til afdækning af nye faglige krav og materielbehov, mv.).
• Indgår i BRS Centrale døgnvagt som vagthavende officer.
• Indgår i BRS Nationale krisestyring som forbindelsesofficer i NOST.
• Ad hoc opgaver – eks. projektledelse, deltagelse i arktisk og internationalt samarbejde og håndtering af administrative myndighedsopgaver.

Eksempel B:

• National indsatskoordination (monitering, opfølgning og internt/eksternt samarbejde vedr. bl.a. ODIN).
• Værnepligt (beredskabsfaglige krav til uddannelsens indhold, bidrag til rekrutteringsindsatser mv.).
• Frivillige (beredskabsfaglige krav til BRS frivillige, monitering og opfølgning og bidrag til rekrutteringsindsatser mv.).
• Indgår i BRS Centrale døgnvagt som vagthavende officer.
• Indgår i BRS Nationale krisestyring som leder af BRS Operationsstab.
• Ad hoc opgaver – eks. projektledelse, deltagelse i arktisk og internationalt samarbejde og håndtering af administrative myndighedsopgaver.

Om dig

Du har en relevant beredskabsfaglig uddannelse som officer eller befalingsmand i Beredskabsstyrelsen eller Forsvaret. Du kan derfor søge stillingerne som seniorsergent, chefsergent, korpsmester/premierløjtnant eller sektionsleder/kaptajn/kaptajnløjtnant.

Du er omhyggelig og kan kunsten på én gang at have det store overblik og styr på detaljerne.

Du er en dygtig kommunikator i både skrift og tale.

Du kender forskellen mellem operativt, taktisk og strategisk arbejde og er klar til at påtage dig en ofte ret administrativ sagsbehandleropgave.

Du ’bliver stående, når det blæser’ og er en holdspiller med veludviklede samarbejdsevner, situationsfornemmelse og helhedsforståelse.

Ansættelsesvilkår

Hvis du er officer bliver du – alt efter dine kompetencer - ansat som korpsmester/premierløjtnant (U312/M312) eller sektionsleder/kaptajn (U321/M312) efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Hvis du ikke har de formelle uddannelser, kan du blive ansat med en uddannelsesaftale.

Hvis du er befalingsmand bliver du – alt efter dine kompetencer - ansat som seniorsergent (U231/M231) eller chefsergent (U232/M232). Hvis du ikke har de formelle uddannelser, kan du blive ansat med en uddannelsesaftale.

Hvis du er ansat i Forsvaret, så vil stillingen evt. kunne besættes som et tidsbegrænset udlån efter nærmere aftale mellem Forsvaret og Beredskabsstyrelsen.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chefen for Nationalt Beredskab, Karen Bak Aastrup på telefon 29 16 99 90 eller souschef Lars Høg Schou på 40 90 38 11.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Martin Fyrstenberg på telefon 32 66 59 00.

Du bedes sende din ansøgning senest den 03. juli 2020. Samtaler forventes afholdt i uge 28 og kan foregå på VTC/telefonisk.

Ansøgere som inviteres til samtale, vil blive orienterede herom primo uge 28.

Ansættelse er snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I ansøgningen må du meget gerne give dine personlige bud på, hvad du ser som fremadrettede operative udviklingspotentialer for Beredskabsstyrelsens generelt og for Nationalt Beredskab specifikt. Det bedes endvidere fremgå, hvilke dele af Nationalt Beredskabs opgaveportefølje, som har din primære interesse.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM BEREDSKABSSTYRELSEN
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi arbejder for at udvikle samfundets evne til at forebygge og modstå større kriser og katastrofer.

Styrelsen rykker ud på operative indsatser i Danmark, hvor der er behov for meget mandskab og specialmateriel, og kan indsættes internationalt i katastrofesituationer.

Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler styrelsen samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.

Beredskabsstyrelsen har ca. 450 ansatte fordelt på hovedsædet i Birkerød, seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Teknisk Skole i Tinglev, kursuscenter i Snekkersten samt Kemisk Beredskab i København.

Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.