Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskæftigelseschef til Rudersdal Kommune

Er du dygtig til at lede gennem andre og vil du stå i spidsen for et område i udvikling med et stærkt politisk fokus? Så er det måske dig vi søger. Om jobbet

Rudersdal Kommune har en aktiv beskæftigelsespolitik, som prioriterer at ledige borgere kommer i beskæftigelse hurtigt, og at virksomhederne oplever hjælp til at få besat ledige jobs med kompetente medarbejdere. I din rolle som beskæftigelseschef skal du fortsætte de nuværende bestræbelser på at udvikle den virksomhedsrettede indsats, herunder understøtte dette både fagligt og organisatorisk. Ambitionen er at skabe sammenhæng i borgerforløb, og en mere helhedsorienteret sagsbehandling med borgeren i centrum.

Du bliver en del af kommunes strategiske chefgruppe bestående af direktion og 11 områdechefer. Du refererer til områdets direktør og får ansvaret for tre veluddannede, selvstændige og kompetente ledere og 65 dygtige og engagerede medarbejdere. Sammen med områdets direktør servicerer du Erhvervsudvalget.

Aktuelt skal dagpengeudfordringen håndteres, så både borgere tæt på og længere væk fra arbejdsmarkedet understøttes i at komme i beskæftigelse. Lige nu er der særligt fokus på eftervirkningen af Covid-19, med en væsentlig øgning af ledige dagpengemodtagere, og en risiko for øget varighed for de lediges forløb. Der er samtidig fokus på, den fremadrettede indsats, fastholdelse og videreudvikling af erfaringer fra den delvise nedlukning, hvor der blandt andet er anvendt telefon og SKYPE møder i stedet for fysisk fremmøde.

Din profil

Du har erfaring som chef, der gør dig i stand til at lede i en politisk styret organisation og kan navigere og trives i skiftende politiske dagsordner, mål og prioriteringer. Du er fremsynet og har stærke ledelsesmæssige og relationelle kompetencer og et skarpt blik for, hvad det kræver at balancere imellem en sikker og stabil drift på den ene side og udvikling af både beskæftigelsesområde og erhvervsområdet på den anden – herunder sammenhængen mellem de to områder. Du har styr på økonomien- og ressourcestyringen og trives med at analysere data som grundlag for udvikling af nye indsatser.

Du har en videregående uddannelse, samt evt. master eller diplom i ledelse, og du kan lede ledere. Hvis du har erfaring inden for beskæftigelsesområdet, er det en absolut fordel, men ikke et krav. Vi forventer dog, at du har øje for tidens udfordringer i et jobcenter, og inden for beskæftigelsesområdet og erhvervsområdet generelt. Du vægter det gode samarbejde højt, kan tænke uafhængigt, kreativt og udfordrer de eksisterende rammer på Beskæftigelsesområdet.

I din daglige ledelse motiverer du gennem dialog og handling og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du er tydelig i din kommunikation og dine medarbejdere kender retning og prioritering. Du besidder en høj grad af empati og kan skabe en tillidsfuld kultur og trivsel i en medarbejderstab, der er præget af stor faglig diversitet.

Du evner at gå forrest og kan se perspektiver i at skabe et stærkt samarbejde på tværs af faglige såvel som organisatoriske skel både internt i organisationen og eksternt med borgere, frivillige aktører og virksomheder. Samtidig kan du se værdien af at indgå i dialog med de aktører, vi samarbejder med, så vi kan udvikle os sammen med dem.

Derfor skal du vælge os

Du er optaget af at skabe de bedst mulige rammer for en effektiv og professionel beskæftigelses- og erhvervsindsats og ønsker at stå i spidsen for et spændende område med dygtige og engagerede medarbejdere.

Vi har sidste år erstattet over 100 leverandører af job- og uddannelsesrettede tilbud med én enkelt tæt samarbejdspartner. Vi har efter en medarbejderdrevet proces vedtaget en strategi, hvor vi vil være en kompetent, relevant og attraktiv samarbejdspartner. Denne strategi vil vi nu forfølge og følge op på bliver realiseret, blandt andet gennem løbende brugermålinger.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til chefaftalen og med start 1. december 2020.

Om os

Beskæftigelsesområdet er et af kommunens 11 områder og består af 65 medarbejdere og er organiseret i fire afdelinger: Sekretariatet, Dagpenge og Sygedagpenge, Kontanthjælp og Integration samt Rudersdal Rekruttering.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler:

  • Første samtale holdes den 6. oktober 2020.
  • Anden samtale holdes den 21. oktober 2020

Mellem de to samtaler skal der afsættes tid til test og interview. Thorups Kontor medvirker som rekrutteringskonsulent.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.