Beskæftigelseskonsulent til Kriminalforsorgen Syddanmark - Områdekontoret i Kolding

Vil du være med til at udvikle, styre og koordinere kriminalforsorgens arbejdstilbud til indsatte i landets fængsler og arrester? Har du kendskab til arbejdsmarkedets behov og beskæftigelsesindsatser for målgruppen? Så er du måske vores nye kollega!

Kriminalforsorgen Syddanmark søger efter en beskæftigelseskonsulent, som har lyst til at blive en del af et dynamisk områdekontor med ca. 80 medarbejdere. Stillingen er til tiltrædelse 1. november 2020 eller hurtigst muligt derefter.

Om jobbet

Stillingen er forankret i Resocialiseringsenheden i Områdekontoret i Kolding. Resocialiseringsenheden har ansvaret for den generelle og konkrete koordinering af de resocialiserende indsatser i området og på tværs af områderne via input og deltagelse i arbejdsgrupper og underpartnerskaber. Resocialiserende indsatser omfatter blandt andet beskæftigelsestilbud i form af programvirksomhed, misbrugsbehandling, uddannelse og arbejde, socialfaglige indsatser, kriminalpræventivt samarbejde med andre myndigheder samt alternativer til afsoning.

Dine opgaver

Stillingen som beskæftigelseskonsulent er relativt nyoprettet, så du vil i høj grad være med til at påvirke, hvordan jobbets indhold og arbejdsgange tager form. Du får ansvar for at udvikle, styre og koordinere områdets arbejdstilbud til de indsatte. En af dine primære opgaver bliver at samarbejde med de øvrige områders beskæftigelseskonsulenter, så I sikrer tværgående koordinering, udvikling, optimering og ensretning af arbejdstilbuddene til de indsatte. Du skal desuden understøtte ledere og chefer i dit eget område med et solidt beslutningsgrundlag, så beskæftigelsen på fængsler og arrester kan drives både effektivt og professionelt, med fokus på optimal ressourceanvendelse. Herudover vil du også have en række opgaver, der rækker ud af kriminalforsorgen. Du skal bl.a. etablere og udbygge samarbejdsrelationer med private virksomheder og andre eksterne aktører med henblik på at udvikle arbejdsopgaver til de indsatte. Af øvrige opgaver kan nævnes:

  • Foretage controlling og opfølgning på fængslernes arbejdstilbud og iværksatte tiltag i regi heraf
  • Facilitere vidensdelingsprocesser og workshops
  • Understøtte og sikre implementering af nye regler og metoder i regi af beskæftigelsen
  • Udarbejde og kvalitetssikre kontrakter med eksterne samarbejdspartnere
Hvem er du?

Den ideelle kandidat kender både til beskæftigelse af udsatte borgere og forstår at spotte muligheder i erhvervslivet, hvor Kriminalforsorgen kan være en aktiv og værdifuld samarbejdspartner. Kendskab til beskæftigelse i fængsler er en fordel, men ikke et krav. Da dit job i høj grad består af koordinering og samarbejde, er det vigtigt at du har et godt overblik, er udadvendt og god til at danne relationer. Du vil nyde gavn af, at være både insisterende, løsningsorienteret og i stand til at tænke ud af boksen, da det ikke er alle løsninger, der ligger lige til højrebenet eller vil blive mødt med lige stor entusiasme. Herudover bliver dit arbejde både nemmere og sjovere, hvis du besidder følgende faglige egenskaber:

  • Du arbejder struktureret og analytisk
  • Du har flair for tal og regnskab
  • Du har en god og intuitiv IT-forståelse.
  • Du har erfaring med projektarbejde
  • Du er en dygtig formidler, både på skrift og tale.
Vi tilbyder

Du bliver en del af et tværfagligt stærkt, dynamisk miljø i Områdekontoret med tæt kontakt til områdets institutioner, mange kolleger og samarbejdspartnere. Vi er en arbejdsplads i en rivende udvikling, der samtidig lægger vægt på, at der i vores travle hverdag er en god omgangstone, hjælpsomhed og fokus på, at der for den enkelte medarbejder er gode udviklingsmuligheder og en god balance mellem arbejdsliv og familieliv.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer. Du ansættes i henhold til gældende overenskomst eller individuel kontrakt afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund sammenholdt med stillingsindholdet. Tjenestestedet er selve Områdekontoret, som er beliggende Domhusgade 24, 6000 Kolding. Du skal forvente at betjene alle 6 institutioner i Syddanmark (efter behov) og dermed forvente nogen rejseaktivitet til møder og arrangementer uden for Områdekontoret.

Stillingen er til tiltrædelse d. 1. november 2020 eller snarest derefter.

Ansøgning og samtaler

Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via linket til højre "Søg stillingen". Ansøgningsfristen er d. 1. oktober 2020. Det forventes at samtaler vil blive holdt i uge 42.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for resocialisering og klientforløb Maibrit Christensen tlf. 72554742. For yderligere information om Kriminalforsorgen henvises til www.kriminalforsorgen.dk.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser. Såfremt du indkaldes til samtale skal du medbringe gyldig ID, fx pas eller kørekort.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.