Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskæftigelseskonsulenter til Center for Jobindsats

Har du lyst til at være med til at sætte dit præg på landets største jobcenter?  
Vil du gerne udvikle dig i en travl og spændende stilling?  
Ønsker du at være på en dynamisk arbejdsplads?  
 
Vi mener, at alle Jobcenterets borgere – uanset ressourcer – med fordel kan opkvalificeres og afklares i et tæt samarbejde med kommunens virksomheder og samarbejdspartnere og bringe borgerne nærmere det ordinære eller det rummelige arbejdsmarked. For at komme i mål med den ambition har vi brug for personlig, koordinerende sagsbehandlere.  
 
Der er mulighed for både fastansættelse og tidsbegrænsede stillinger.  
 
For at komme i betragtning er det en fordel, hvis du har/er:  
  • lyst til og mod på at arbejde med de mest udsatte borgere med fokus på job og uddannelse  
  • talent for tværfagligt samarbejde  
  • erfaring med at arbejde med individuel sagsstamme og være det koordinerende led i borgerens sag  
  • skarp i rollen som myndighedsperson og evner at bestille de rigtige beskæftigelsesfremmende indsatser på det rigtige tidspunkt  
  • fokus på rettidigheden og vil arbejde med at effektivisere samtaler med borgerne  
  • god forståelse af journalisering og dokumentation som et vigtigt arbejdsredskab  
  • struktureret og i stand til at prioritere  
  • god erfaring med vejledning af borgere med komplekse problemstillinger  
  • kendskab til lov og praksis om førtidspension, fleksjob, revalidering, forberedende planer m.v.  
Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en uddannelse eller erfaring, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde – borgere over 30 år på kontanthjælp og i ressourceforløb.  
 
Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik – samt forståelse for borgernes problemer og potentiale. Vi tror på, at den bedste beskæftigelsesrettede indsats sker i tæt samarbejde med virksomheder og arbejdspladser sideløbende med sociale og sundhedsmæssige indsatser.  
 
Vi forestiller os, at du har  
  • gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel mundtligt som skriftligt  
  • evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk  
  • omstillingsparathed i forhold til ny lovgivning og nye administrative procedurer  
  • gode samarbejdsevner  
  • gode it-kompetencer og evnen til at arbejde med nye it-systemer  
  • lyst til at være del af en politisk styret organisation i landets største jobcenter.  
Vi tilbyder dig et introprogram, oplæring og helt sikkert opgaver, der vil kunne udfordre dig fagligt. Som nyansat og som del af opstarten skal du også på Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens nye uddannelse for nyansatte, der varetages af Metropol.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK Kommunal København for vejledere/undervisere, eller efter overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere.  
Løn efter principper i Ny Løn.  
Tiltrædelse pr. 1. marts 2018 eller tidligere, hvis muligt.  
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.  
Arbejdspladsen ligger på Lærkevej i København NV.  
 
Er du interesseret?  
Vil du vide mere om jobbet som personlig, koordinerende sagsbehandler, kan du ringe til afdelingschef Janne Jensen på 2673 6651.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 12. februar 2018  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler umiddelbart efter.
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her