Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskæftigelsesmedarbejder/sagsbehandler til Afdelingen for Opkvalificering

Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune søger en ambitiøs og målrettet beskæftigelsesmedarbejder til Afdeling for Opkvalificering.

Afdelingen dækker områderne aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år og ressourceforløb.

Vi kan tilbyde en spændende fuldtidsstilling med fokus på høj faglighed og kvalitet i sagsbehandlingen.

Du skal være med til at styrke indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, og vil få ansvaret for at iværksætte og koordinere indsatsen for borgerne og få dem i job.

Du skal derfor være god til at fastholde borgerens motivation i, at holde et konstant fokus på job- og uddannelsesmuligheder samt have en naturlig interesse for at holde dig løbende opdateret på området. Ud over det, skal du bidrage til, at borgeren hurtigst muligt opnår selvforsørgelse. En af ambitionerne er blandt andet at styrke den tværfaglige indsats og målrette indsatsen i forhold til den enkelte borger.

Afdelingen består af 58 medarbejdere fordelt på koordinerende sagsbehandlere, beskæftigelsesmedarbejdere, jobkonsulenter, jobformidlere, mentorer, konsulenter og administrativt personale.

Overordnet arbejdsområde

Som beskæftigelsesmedarbejder/sagsbehandler, er din opgave at yde sagsbehandling af høj kvalitet, med borgeren i fokus, samtidig med at du sikrer at loven overholdes. Du skal derfor have overblik over beskæftigelsesområdet generelt samt indgående kendskab til lovgivningen gældende for kontanthjælpsmodtagere.

Du skal

  • varetage øvrige myndighedsopgaver i henhold til Beskæftigelsesloven og Aktivloven – herunder udredning i forhold til beskæftigelse på særlige vilkår og fremstilling af sager til Rehabiliteringsteamets vurdering
  • afholde individuelle og løsningsfokuserede borgersamtaler – herunder sikre at samtale-kadencen overholdes
  • følge op på jobplaner, tilbud m.v. – herunder sikre, at tilbudskadencen overholdes
  • løse administrative opgaver i forbindelse med varetagelse af egen sagsstamme.

Personprofil
Du
  • har en socialfaglig grunduddannelse, gerne som socialrådgiver eller socialformidler
  • har erfaring på beskæftigelsesområdet – og brænder for området
  • har gode skriftlige og kommunikative evner
  • har indgående indsigt i, interesse for og viden om målgruppens styrker og udviklingsmuligheder
  • arbejder systematisk og har høje forventninger til kvaliteten i sagsbehandlingen
  • motiveres af, at tænke i helheder og træffe socialfaglige vurderinger
  • kan arbejde selvstændigt og ser det som ganske naturligt at tage ansvar
  • trives med et varieret arbejdspres og kan bevare overblikket og dit gode humør i belastede perioder
  • er loyal og tillidsvækkende i samarbejdet med borgeren og dine kolleger på tværs af kommunen
  • har generelt kendskab til jobcentrets IT systemer, og gerne kendskab til Opera og KMD.

Beskæftigelsesmedarbejdere, jobkonsulenter og mentorer arbejder tæt sammen omkring borgerne, hvor sparring og videndeling på tværs af faggrupper er et must, når vi skal i mål med reduceret varighed på offentlig forsørgelse for vores borgere og samtidig være virksomhedernes foretrukne samarbejdspartner.

Er du mangfoldig i dit menneskesyn, vægter du ordentlighed i din relation til andre, er du interesseret i fortsat at dygtiggøre dig, og har du mod til at møde borgere med udgangspunkt i deres ståsted, så er det måske dig vi søger.

Vi forventer også, at du
  • har erfaringer med et lignende job
  • kan arbejde selvstændigt, struktureret og har kendskab til brug af it-systemer
  • er en stærk kommunikator og formidler - både skriftligt og mundtligt
  • har lyst til at indgå i et konstruktivt og godt teamsamarbejde.

Vi tilbyder dig
  • et højt fagligt niveau og gode muligheder for udvikling og sparring
  • at blive en del af en ambitiøs afdeling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.
  • dygtige engagerede kollegaer og strukturerede rammer
  • en løn, der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold til gældende overenskomst.

Flere informationer
Du kan få mere at vide om stillingen hos
  • afdelingsleder Glenn Frausing, telefon 21 82 06 22 eller pr. mail glfra@slagelse.dk
  • konsulent Anette Ojala, telefon 58 57 46 13.

Frist

Ansøgningen skal være os i hænde senest
  • torsdag den 19. april 2018 kl. 12.00.


Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 17/2018.

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her