Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskæftigelsesrådgiver til ambitiøst kontanthjælpsteam søges.

Kontanthjælpsteam, borgere over 30 år (LAB 2.2)
tager sig af indsatsen for ledige over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked.
 
Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede kontanthjælpsmodtager i forhold til arbejdsmarkedet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er selvforsørgelse.
Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag.
 
For stillingen gælder
At du sammen med den ledige, skal arbejde med hele den redskabsvifte der findes i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, og understøtte at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde.
 
Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisten og den daglige leder.
  
Vi lægger vægt på, at du

   • er uddannet socialrådgiver/socialformidler med flere års erfaring
   • har et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialer
   • ønsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveau
   • har stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
   • har organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureret
   • er en rummelige person, der evner at lytte, motivere og samle
   • kan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
   • har erfaring i samarbejde med borgere, øvrige centre i en Kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationer
   • kan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spil har flair for systematisk anvendelse af it og har let ved skriftlighed 

 
Vores forventninger til din faglighed
Vi forventer, at du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter

   • evner at sætte borgeren i centrum
   • grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik
   • grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område
   • overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser 

 
Afdelingen du bliver en del af
Afdelingen Job & Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år) og integrationsteamet.
Afdelingen består af dygtige og engagerede medarbejdere, med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ.
Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger og Arbejdsmarkedscentret, de øvrige centre i Kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder.
Vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart, når vi er på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde. Vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Vi sørger for systematisk oplæring og tæt faglig- og ledelsesmæssig støtte i hverdagen.
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer med tiltrædelser hurtigst muligt.  Løn – og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny Løn.
 
Arbejdspladsen du bliver en del af
Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud, samt kontanthjælp, sygedagpenge og jobafklarings- og ressourceforløb.
Du vil møde engagerede og dygtige kolleger, hvor hverdagen er præget af en uformel omgangstone og en høj grad af motivation for arbejdet. Ledelsen lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor der er fokus på medarbejdernes trivsel, mulighed for indflydelse, kompetenceudvikling og dialogbaseret samarbejdsform.
 
Vi har gode muligheder for personlig og faglig udvikling – individuelt og i team.
Vi er en del af Høje-Taastrup Kommune, som har flere forskellige personaleordninger.
Vi er beliggende centralt, tæt ved Høje-Taastrup Station, med gode muligheder for offentlig transport. Se mere på http://www.htk.dk/Service/Job/.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Afdelingsleder Michael Wittendorff, tlf.: 43 35 37 74 eller Fagspecialist Bettina Brandt:  61 71 49 94

Ansøgningsfrist
Ansøgning, CV og eksamenspapirer skal være os i hænde senest den 20. februar 2018.

Der afholdes samtaler tirsdag d. 22. februar 2018. Samtalerne forventes at vare ca. 45 minutter


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her