Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskæftigelsessagsbehandler til Integration, Jobcenter Randers

Vil du være med til at fortsætte det gode arbejde?

Integration er en del af Jobcenter Randers – og afdelingen varetager opgaver for borgere omfattet af integrationsloven, både den beskæftigelsesrettede indsats og familiesagsbehandlingen.

Der er stadig gang i butikken, men ikke helt så meget som tidligere, så derfor slår vi en midlertidig stilling på, hvor ansættelsen udløber d. 31. december 2018.
Det er dog en rigtig god mulighed for at se området an, f.eks. hvis du er nyuddannet og du bliver del af en erfaren og dygtig gruppe af kollegaer der varetager opgaverne omkring den beskæftigelsesrettede indsats for flygtninge og familiesammenførte.

Integrationsteamet på Jobcenter Randers varetager alt arbejde med flygtninge, familiesammenførte og EU/EØS borgere i integrationsperioden - lige fra boligplacering, henvisning til og samarbejde med Sprogcenter Randers, henvisning til og samarbejde med jobkonsulent til løbende opfølgninger samt også familiesagsbehandlingen i integrationssager og vi arbejder derfor i høj grad helhedsorienteret.

Dine opgaver i Integration vil primært være:

  • sørge for en god opstart for alle nye flygtninge og familiesammenførte
  • udarbejdelse af integrationskontrakter og som et led heri at give et tilbud inden for den til enhver tid eksisterende tilbudsvifte
  • at afholde løbende opfølgningsssamtaler, hvor fokus er på tilegnelsen af det danske sprog og deltagelse på arbejdsmarkedet og ved herigennem at opnå en vellykket integration
  • deltage i undervisningen af vores borgere i vores interne undervisningstilbud

Vi forventer af dig, at du
  • kan være med til at fortsætte det gode integrationsarbejde
  • har stor lyst og vilje til at indgå i mange samarbejdsrelationer
  • evt. har erfaring med målgruppen og med at arbejde inden for integrationsloven
  • har erfaring med at tilrettelægge og afvikle samtaleforløb
  • kan byde ind med gode løsninger
  • formår at arbejde systematisk og målrettet med myndighedsopgaver
  • er stærk IT-mæssigt, da du skal arbejde med en del systemer og portaler
  • har mod på at undervise nyankomne borgere
  • skal kunne navigere i en omskiftelig hverdag og til tider i ”kaos”, samt håndtere mange bolde i luften på en professionel måde
  • har en uddannelse som bachelor indenfor offentlig administration, som socialformidler, socialrådgiver eller anden relevant uddannelse og/eller erfaring
  • kan bidrage med et positivt sind og en positiv tilgang til kolleger og opgaver

Vi tilbyder
  • 35 engagerede kolleger i Integration
  • et godt arbejdsklima med faglig opbakning af kolleger, faglig konsulent og ledelse
  • selvstændigt arbejdsområde
  • mulighed for indflydelse på den faglige udvikling
  • grundig oplæring
  • administrativ støtte fra vores administrative team

Din personlighed, det at du ønsker at opnå resultater i et fællesskab og dine erfaringer som sagsbehandler spiller en stor rolle – samtidig med, at det er helt afgørende for os, at du kan møde borgerne med forventninger om ansvar i eget liv og med fokus på uddannelse og arbejde.

Der er tale om en midlertidig stilling på 37 timer til besættelse 1. maj eller 1. juni 2018 og ansættelsen udløber d. 31. december 2018.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Laila Jerming Graf på telefon 21 19 06 91 eller beskæftigelsessagsbehandler Anna Iversen på telefon 8915 1322.

Ansættelsessamtaler gennemføres den 26. april 2018.

Ansættelsesforhold
Tidsbegrænset stilling på fuld tid.

Tiltrædelse
1. maj eller 1. juni 2018

Ansøgningsfrist
19.04.18 23:59

Virksomhedens oplysninger
Jobcenter Randers

Kontaktperson
Laila Jerming Graf, tlf. 21 19 06 91

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329787398Phoenix-f436a2c312018-04-04T17:12:16.947Beskæftigelsessagsbehandler til Integration, Jobcenter RandersVil du være med til at fortsætte det gode arbejde?

Integration er en del af Jobcenter Randers – og afdelingen varetager opgaver for borgere omfattet af integrationsloven, både den beskæftigelsesrettede indsats og familiesagsbehandlingen.

Der er stadig gang i butikken, men ikke helt så meget som tidligere, så derfor slår vi en midlertidig stilling på, hvor ansættelsen udløber d. 31. december 2018.
Det er dog en rigtig god mulighed for at se området an, f.eks. hvis du er nyuddannet og du bliver del af en erfaren og dygtig gruppe af kollegaer der varetager opgaverne omkring den beskæftigelsesrettede indsats for flygtninge og familiesammenførte.

Integrationsteamet på Jobcenter Randers varetager alt arbejde med flygtninge, familiesammenførte og EU/EØS borgere i integrationsperioden - lige fra boligplacering, henvisning til og samarbejde med Sprogcenter Randers, henvisning til og samarbejde med jobkonsulent til løbende opfølgninger samt også familiesagsbehandlingen i integrationssager og vi arbejder derfor i høj grad helhedsorienteret.

Dine opgaver i Integration vil primært være:
  • sørge for en god opstart for alle nye flygtninge og familiesammenførte
  • udarbejdelse af integrationskontrakter og som et led heri at give et tilbud inden for den til enhver tid eksisterende tilbudsvifte
  • at afholde løbende opfølgningsssamtaler, hvor fokus er på tilegnelsen af det danske sprog og deltagelse på arbejdsmarkedet og ved herigennem at opnå en vellykket integration
  • deltage i undervisningen af vores borgere i vores interne undervisningstilbud

Vi forventer af dig, at du
  • kan være med til at fortsætte det gode integrationsarbejde
  • har stor lyst og vilje til at indgå i mange samarbejdsrelationer
  • evt. har erfaring med målgruppen og med at arbejde inden for integrationsloven
  • har erfaring med at tilrettelægge og afvikle samtaleforløb
  • kan byde ind med gode løsninger
  • formår at arbejde systematisk og målrettet med myndighedsopgaver
  • er stærk IT-mæssigt, da du skal arbejde med en del systemer og portaler
  • har mod på at undervise nyankomne borgere
  • skal kunne navigere i en omskiftelig hverdag og til tider i ”kaos”, samt håndtere mange bolde i luften på en professionel måde
  • har en uddannelse som bachelor indenfor offentlig administration, som socialformidler, socialrådgiver eller anden relevant uddannelse og/eller erfaring
  • kan bidrage med et positivt sind og en positiv tilgang til kolleger og opgaver

Vi tilbyder
  • 35 engagerede kolleger i Integration
  • et godt arbejdsklima med faglig opbakning af kolleger, faglig konsulent og ledelse
  • selvstændigt arbejdsområde
  • mulighed for indflydelse på den faglige udvikling
  • grundig oplæring
  • administrativ støtte fra vores administrative team

Din personlighed, det at du ønsker at opnå resultater i et fællesskab og dine erfaringer som sagsbehandler spiller en stor rolle – samtidig med, at det er helt afgørende for os, at du kan møde borgerne med forventninger om ansvar i eget liv og med fokus på uddannelse og arbejde.

Der er tale om en midlertidig stilling på 37 timer til besættelse 1. maj eller 1. juni 2018 og ansættelsen udløber d. 31. december 2018.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Laila Jerming Graf på telefon 21 19 06 91 eller beskæftigelsessagsbehandler Anna Iversen på telefon 8915 1322.

Ansættelsessamtaler gennemføres den 26. april 2018.

Ansættelsesforhold
Tidsbegrænset stilling på fuld tid.

Tiltrædelse
1. maj eller 1. juni 2018

Ansøgningsfrist
19.04.18 23:59

Virksomhedens oplysninger
Jobcenter Randers

Kontaktperson
Laila Jerming Graf, tlf. 21 19 06 91

 

2018-04-20T00:50:44.060 Vil du være med til at fortsætte det gode arbejde?Integration er en del af Jobcenter Randers og afdelingen varetager opgaver for borgere omfattet af integrationsloven, både den beskæftigelsesrettede indsats og familiesagsbehandlingen.Der er stadig gang i butikken, men ikke helt så meget som tidligere, så derfor slår vi en midlertidig stilling på, hvor ansættelsen udløber d. 31. december 2018.Det er dog en rigtig god mulighed for at se området an, f.eks. hvis du er nyuddannet og du bliver del af en erfaren og dygtig gruppe af kollegaer der varetager opgaverne omkring den beskæftigelsesrettede indsats for flygtninge og familiesammenførte.Integrationsteamet på Jobcenter Randers varetager alt arbejde med flygtninge, familiesammenførte og EU EØS borgere i integrationsperioden - lige fra boligplacering, henvisning til og samarbejde med Sprogcenter Randers, henvisning til og samarbejde med jobkonsulent til løbende opfølgninger samt også familiesagsbehandlingen i integrationssager og vi arbejder derfor i høj grad helhedsorienteret.Dine opgaver i Integration vil primært være:sørge for en god opstart for alle nye flygtninge og familiesammenførteudarbejdelse af integrationskontrakter og som et led heri at give et tilbud inden for den til enhver tid eksisterende tilbudsvifteat afholde løbende opfølgningsssamtaler, hvor fokus er på tilegnelsen af det danske sprog og deltagelse på arbejdsmarkedet og ved herigennem at opnå en vellykket integrationdeltage i undervisningen af vores borgere i vores interne undervisningstilbudVi forventer af dig, at dukan være med til at fortsætte det gode integrationsarbejdehar stor lyst og vilje til at indgå i mange samarbejdsrelationerevt. har erfaring med målgruppen og med at arbejde inden for integrationslovenhar erfaring med at tilrettelægge og afvikle samtaleforløbkan byde ind med gode løsningerformår at arbejde systematisk og målrettet med myndighedsopgaverer stærk IT-mæssigt, da du skal arbejde med en del systemer og portalerhar mod på at undervise nyankomne borgereskal kunne navigere i en omskiftelig hverdag og til tider i kaos , samt håndtere mange bolde i luften på en professionel mådehar en uddannelse som bachelor indenfor offentlig administration, som socialformidler, socialrådgiver eller anden relevant uddannelse og eller erfaringkan bidrage med et positivt sind og en positiv tilgang til kolleger og opgaverVi tilbyder35 engagerede kolleger i Integrationet godt arbejdsklima med faglig opbakning af kolleger, faglig konsulent og ledelseselvstændigt arbejdsområdemulighed for indflydelse på den faglige udviklinggrundig oplæringadministrativ støtte fra vores administrative teamDin personlighed, det at du ønsker at opnå resultater i et fællesskab og dine erfaringer som sagsbehandler spiller en stor rolle samtidig med, at det er helt afgørende for os, at du kan møde borgerne med forventninger om ansvar i eget liv og med fokus på uddannelse og arbejde.Der er tale om en midlertidig stilling på 37 timer til besættelse 1. maj eller 1. juni 2018 og ansættelsen udløber d. 31. december 2018.Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst.Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Laila Jerming Graf på telefon 21 19 06 91 eller beskæftigelsessagsbehandler Anna Iversen på telefon 8915 1322.Ansættelsessamtaler gennemføres den 26. april 2018.AnsættelsesforholdTidsbegrænset stilling på fuld tid.Tiltrædelse1. maj eller 1. juni 2018Ansøgningsfrist19.04.18 23:59Virksomhedens oplysningerJobcenter RandersKontaktpersonLaila Jerming Graf, tlf. 21 19 06 9111Jobnetf436a2c3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-19T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/Randers/Jobs/JobApplication.aspx?ERId=267720EuropaDanmarkJyllandØstjyllandRanders3205419Randers Kommune11Regimentvej 108930Randers NØ89151515DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset549156JobNet48040011000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f436a2c3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f436a2c3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f436a2c3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f436a2c3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/2.jpgEr du omsorgsfuld og empatisk? Hvis ja, er du den helt rette til et job som Sagsbehandler hos Randers Kommune.12008001Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed11Socialvæsen354156915Laila Jerminginfo@signatur.dkDKDanmarkDKDanmark329972728Sagsbehandler til Integrationsafdelingen i Favrskov KommuneRobot Da én af vores medarbejdere har søgt nye udfordringer, søger Integrationsafdelingen i Jobcenter Favrskov en sagsbehandler, som kan være med til at udvikle og styrke indsatsen på integrationsområdet.Om stillingen:Du vil få hjemsted i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i centrum, hvor din indsats gør en forskel hver dag. I Favrskov Kommune er hele integrationsindsatsen samlet i en afdeling, hvor opgaven er at motivere og understøtte med tiltag, der retter mod tilknytning til arbejdsmarkedet. Stillingen er en fast stilling med opstart 1. maj 2019.På Jobcenter Favrskov arbejder vi målrettet og resultatorienteret med vores indsats. Vi lægger vægt på at forbinde den gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater. Hele integrationsindsatsen er baseret på afdelingens formål: at borgeren hurtigst muligt bliver selvforsørgende og aktiv medborger i Danmark. Hver enkelt borger har én koordinerende sagsbehandler, der varetager hele opgaven omkring borgerens sag, som kræver tæt og koordineret samarbejde med andre fagforvaltninger og eksterne samarbejdspartnere. Udover at indbyde til samarbejde og stille rimelige krav på en respektfuld måde, evner du at forvente noget af borgeren - også når det svært. Vi tror nemlig på, at en respektfuld tilgang i kombination med tydelige krav og forventninger giver de bedste resultater.Du skal have et godt overblik, stor systematik samt en handlekraftig omstillingsparathed i opgaveløsningen, og derfor brænde for udvikling i en afdeling, hvor kvalitet og en helhedsorienteret indsats bliver vægtet meget højt. Primære arbejdsopgaver:Din kerneopgave vil være myndighedsopgaven så som:Varetagelse af kontaktforløbet for flygtninge og familiesammenførte, som modtager integrationsydelse og er omfattet af integrationsprogram, med henblik på at sikre hurtigste og kortest mulige vej til selvforsørgelseVaretagelse af kontaktforløbet for selvforsørgende borgere omfattet af integrationsprogramAt varetage modtagelsen i forhold til nyankommne flygtninge samt familiesammenførte i samarbejde med boligteamet i afdelingenAt henvise til integrationskonsulenter og samarbejde med dem om familiens trivselAt iværksætte integrationsprogrammet for flygtningen og den familiesammenførte og følge op på detAt henvise til jobkonsulent og samarbejde med jobkonsulenten om at få borgeren hurtigst muligt i ordinær beskæftigelse eller uddannelseAt koordinere indsatsen for flygtningen og den familiesammenførte med interne og eksterne samarbejdspartnereVaretagelse af den koordinerende indsatsIværksættelse af jobskabende aktiviteterVi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har relevant erfaring fra arbejdsmarkedsområdetHar erfaring med varetagelse af myndighedsrollen for flygtninge og familiesammenførte fra kommunalt regiHar indgående kendskab til Integrationsloven og eksempelvis LAB og LASTrives i myndighedsrollenEr i stand til selvstændigt at varetage og strukturere arbejdsopgaverForventer, og kan stille krav om, at borger tager ansvar og ejerskabEr udviklingsorienteret og åben for afprøvning af nye arbejdsmetoderKan tage ansvar og bevare overblikket i pressede situationerKan arbejde systematisk og er klædt på til at håndtere en betydelig mængde administrationEr beslutsom og handlekraftig og klar til at påtage sig nye arbejdsopgaver, hvis situationen kræver detEr fortrolig med anvendelse af IT, herunder journalsystemet FasitEr motiverende og tydelig i kommunikationen med borgerneFleksibel og kan trives i en travl og uforudsigelig hverdagEr nysgerrig og har et godt humørVi kan tilbyde:En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø og med fagligt velfunderede og engagerede kollegerMulighed for stort ansvar og udvikling i en dynamisk afdelingStor selvstændighed i arbejdetSparring fra kolleger og afdelingsleder samt ekstern supervisionEn god arbejdsplads, hvor det går stærkt, men hvor der altid er plads til et godt grinIntroduktionsforløb tilpasset digFlekstid Yderligere oplysninger:Stillingen er fast og aflønningen sker efter aftalen om Ny Løn. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer.Arbejdspladsen ligger på adressen Skovvangsvej 20, 8370 Hadsten.Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marit Risdahl på telefon 8964 4269Samtale:Vi forventer at afholde samtaler uge 13Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektroniskDa én af vores medarbejdere har søgt nye udfordringer, søger Integrationsafdelingen i Jobcenter Favrskov en sagsbehandler, som kan være med til at udvikle og styrke indsatsen på integrationsområdet.

Om stillingen:
Du vil få hjemsted i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i centrum, hvor din indsats gør en forskel hver dag. I Favrskov Kommune er hele integrationsindsatsen samlet i en afdeling, hvor opgaven er at motivere og understøtte med tiltag, der retter mod tilknytning til arbejdsmarkedet. Stillingen er en fast stilling med opstart 1. maj 2019.
På Jobcenter Favrskov arbejder vi målrettet og resultatorienteret med vores indsats. Vi lægger vægt på at forbinde den gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater. Hele integrationsindsatsen er baseret på afdelingens formål: at borgeren hurtigst muligt bliver selvforsørgende og aktiv medborger i Danmark. Hver enkelt borger har én koordinerende sagsbehandler, der varetager hele opgaven omkring borgerens sag, som kræver tæt og koordineret samarbejde med andre fagforvaltninger og eksterne samarbejdspartnere.
Udover at indbyde til samarbejde og stille rimelige krav på en respektfuld måde, evner du at forvente noget af borgeren - også når det svært. Vi tror nemlig på, at en respektfuld tilgang i kombination med tydelige krav og forventninger giver de bedste resultater.
Du skal have et godt overblik, stor systematik samt en handlekraftig omstillingsparathed i opgaveløsningen, og derfor brænde for udvikling i en afdeling, hvor kvalitet og en helhedsorienteret indsats bliver vægtet meget højt.

Primære arbejdsopgaver:

Din kerneopgave vil være myndighedsopgaven så som:
  • Varetagelse af kontaktforløbet for flygtninge og familiesammenførte, som modtager integrationsydelse og er omfattet af integrationsprogram, med henblik på at sikre hurtigste og kortest mulige vej til selvforsørgelse
  • Varetagelse af kontaktforløbet for selvforsørgende borgere omfattet af integrationsprogram
  • At varetage modtagelsen i forhold til nyankommne flygtninge samt familiesammenførte i samarbejde med boligteamet i afdelingen
  • At henvise til integrationskonsulenter og samarbejde med dem om familiens trivsel
  • At iværksætte integrationsprogrammet for flygtningen og den familiesammenførte og følge op på det
  • At henvise til jobkonsulent og samarbejde med jobkonsulenten om at få borgeren hurtigst muligt i ordinær beskæftigelse eller uddannelse
  • At koordinere indsatsen for flygtningen og den familiesammenførte med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Varetagelse af den koordinerende indsats
  • Iværksættelse af jobskabende aktiviteter

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har relevant erfaring fra arbejdsmarkedsområdet
  • Har erfaring med varetagelse af myndighedsrollen for flygtninge og familiesammenførte fra kommunalt regi
  • Har indgående kendskab til Integrationsloven og eksempelvis LAB og LAS
  • Trives i myndighedsrollen
  • Er i stand til selvstændigt at varetage og strukturere arbejdsopgaver
  • Forventer, og kan stille krav om, at borger tager ansvar og ejerskab
  • Er udviklingsorienteret og åben for afprøvning af nye arbejdsmetoder
  • Kan tage ansvar og bevare overblikket i pressede situationer
  • Kan arbejde systematisk og er klædt på til at håndtere en betydelig mængde administration
  • Er beslutsom og handlekraftig – og klar til at påtage sig nye arbejdsopgaver, hvis situationen kræver det
  • Er fortrolig med anvendelse af IT, herunder journalsystemet Fasit
  • Er motiverende og tydelig i kommunikationen med borgerne
  • Fleksibel og kan trives i en travl og uforudsigelig hverdag
  • Er nysgerrig og har et godt humør

Vi kan tilbyde:
  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø og med fagligt velfunderede og engagerede kolleger
  • Mulighed for stort ansvar og udvikling i en dynamisk afdeling
  • Stor selvstændighed i arbejdet
  • Sparring fra kolleger og afdelingsleder samt ekstern supervision
  • En god arbejdsplads, hvor det går stærkt, men hvor der altid er plads til et godt grin
  • Introduktionsforløb tilpasset dig
  • Flekstid

Yderligere oplysninger:
Stillingen er fast og aflønningen sker efter aftalen om Ny Løn. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer.
Arbejdspladsen ligger på adressen Skovvangsvej 20, 8370 Hadsten.Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marit Risdahl på telefon 8964 4269

Samtale:
Vi forventer at afholde samtaler uge 13

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

Favrskov KommuneHadsten2019-03-06T00:00:002019-03-20T00:00:00
329970369Beskæftigelsesfaglige medarbejdere i Team Job og SundhedRobot I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning, og vi er ved at omlægge vores beskæftigelsesindsats. Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem en arbejdspladsbaseret indsats med relevant støtte, og vi ved, at tætte relationer gør en positiv forskel. Vi har samlet flest mulige funktioner på én og samme medarbejder (beskæftigelsesfaglig medarbejder), der foruden myndighed også varetager fastholdelsesopgaven, coach og mentorlignende funktioner. Formålet er, at opnå hurtigere og bedre resultater og frem for alt, at borgeren oplever en overskuelig, meningsfuld og sammenhængende indsats uden at skulle forholde sig til flere professionelle end højst nødvendigt. Team Job og Sundhed søger beskæftigelsesfaglige medarbejdere Job- og Helhedsindsats, Jobcenter Viborg søger to beskæftigelsesfaglige medarbejdere til en fast stilling samt 1 barselsvikariat. Stillingerne er i Team Job og Sundhed, som er organiseret med tre indsatser, borgere som er sygemeldte ledige, borgere med en arbejdsgiver - hvor fokusset er fastholdelse og borgere som er i jobafklaringsforløb. Hvem er vi: I afdelingen Job- og Helhedsindsats er der ca. 120 medarbejdere fordelt på 4 forskellige fagområder. Der er ansat omkring 40 medarbejdere i Team Job og Sundhed. Vi har fokus på og aktiv tidlig indsats for sygemeldte borgere. Dette fordrer, at du har evner, viljen og lysten til at motivere sygemeldte borgere og sikre arbejdsfastholdelse eller tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Vores kerneopgave er at bistå ledige og sygemeldte i at komme i varigt arbejde hurtigt og effektivt samt at servicere virksomheder, der søger arbejdskraft eller, som ønsker at fastholde ansatte i job. Arbejdsområdet omfatter: • Varetage den helhedsorienterede indsats som udgør basisindsatsen til borgerne og virksomhederne (myndighed, job- eller fastholdelses indsatsen, coach, mentorlignende funktioner m.v.). • Tidlig indsats og arbejdsfastholdelse herunder tæt dialog med virksomhederne. • Varetage sagsbehandling for målgrupperne, herunder skriftlige vurderinger og afgørelser. • Varetage processer i forhold til borgernes delmål og mål samt at sikre progression i forløbet. • Fungere som koordinerende sagsbehandler, som deltager på rehabiliteringsmøde med borgeren i forhold til indstilling til ressourceforløb, flexjob eller førtidspension, samt udarbejde indstilling og plan for borgeren efter mødet. • Et bredt tværfagligt samarbejde med virksomheder, jobkonsulenter, læger og andre samarbejdspartnere. Vi forventer, at du: • Har relevant uddannelse og eller erfaring indenfor for området. • Er målrettet, udadvendt, positiv, har blik for helheden fokus på mål og progression. • Kan og vil arbejde med en coachende tilgang og tror på, at samtalen kan flytte borgerne tættere på arbejdsmarkedet. • Har viden og interesse i det virksomhedsvendte arbejde. • Kan sætte fokus på udvikling, ressourcer og potentialer. • Kan arbejde selvstændigt, være omstillingsparat og struktureret. • Kan trives i en travl hverdag, har et godt humør og bidrager til at fastholde det gode arbejdsmiljø. • Kan mestre at være serviceminded, fleksibel og resultatorienteret. • Har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Vi tilbyder: • Et spændende job i en afdeling i stor udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret. • Stor frihed til at tilrettelægge den mest relevante, meningsfulde og effektfulde indsats. • Højt fagligt niveau, hvor der er stor fokus på udvikling og faglige metoder. • Tværgående samarbejde ved bl.a. miniteams på tværs af arbejdsmarkedsområdet. • Gode muligheder for udvikling og sparring. • Introduktionsprogram, løbende støtte og oplæring i jobbet. • Gode og engagerede kollegaer. • Et godt arbejdsmiljø. • 800 kollegaer i et af Danmarks mest moderne og smukkeste kontormiljøer. • En løn, der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer. Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 13.I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning, og vi er ved at omlægge vores beskæftigelsesindsats.

Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem ”en arbejdspladsbaseret indsats” med relevant støtte, og vi ved, at tætte relationer gør en positiv forskel.


Vi har samlet flest mulige funktioner på én og samme medarbejder (beskæftigelsesfaglig medarbejder), der foruden myndighed også varetager fastholdelsesopgaven, coach og mentorlignende funktioner.  

Formålet er, at opnå hurtigere og bedre resultater og frem for alt, at borgeren oplever en overskuelig, meningsfuld og sammenhængende indsats uden at skulle forholde sig til flere professionelle end højst nødvendigt.

 
Team Job og Sundhed søger beskæftigelsesfaglige medarbejdere
 
Job- og Helhedsindsats, Jobcenter Viborg søger to beskæftigelsesfaglige medarbejdere til en fast stilling samt 1 barselsvikariat.

Stillingerne er i Team Job og Sundhed, som er organiseret med tre indsatser, borgere som er sygemeldte ledige, borgere med en arbejdsgiver - hvor fokusset er fastholdelse og borgere som er i jobafklaringsforløb.
 
Hvem er vi:

I afdelingen Job- og Helhedsindsats er der ca. 120 medarbejdere fordelt på 4 forskellige fagområder. Der er ansat omkring 40 medarbejdere i Team Job og Sundhed. 
Vi har fokus på og aktiv tidlig indsats for sygemeldte borgere. Dette fordrer, at du har evner, viljen og lysten til at motivere sygemeldte borgere og sikre arbejdsfastholdelse eller tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Vores kerneopgave er at bistå ledige og sygemeldte i at komme i varigt arbejde – hurtigt og effektivt samt at servicere virksomheder, der søger arbejdskraft eller, som ønsker at fastholde ansatte i job.
 

Arbejdsområdet omfatter:

   • Varetage den helhedsorienterede indsats som udgør basisindsatsen til borgerne og virksomhederne (myndighed, job- eller fastholdelses indsatsen, coach, mentorlignende funktioner m.v.).
   • Tidlig indsats og arbejdsfastholdelse herunder tæt dialog med virksomhederne.
   • Varetage sagsbehandling for målgrupperne, herunder skriftlige vurderinger og afgørelser.
   • Varetage processer i forhold til borgernes delmål og mål samt at sikre progression i forløbet. 
   • Fungere som koordinerende sagsbehandler, som deltager på rehabiliteringsmøde med borgeren i forhold til indstilling til ressourceforløb, flexjob eller førtidspension, samt udarbejde indstilling og plan for borgeren efter mødet.
   • Et bredt tværfagligt samarbejde med virksomheder, jobkonsulenter, læger og andre samarbejdspartnere.


Vi forventer, at du:

   • Har relevant uddannelse og/eller erfaring indenfor for området.
   • Er målrettet, udadvendt, positiv, har blik for helheden fokus på mål og progression.
   • Kan og vil arbejde med en coachende tilgang og tror på, at samtalen kan flytte borgerne tættere på arbejdsmarkedet.
   • Har viden og interesse i det virksomhedsvendte arbejde.
   • Kan sætte fokus på udvikling, ressourcer og potentialer.  
   • Kan arbejde selvstændigt, være omstillingsparat og struktureret.
   • Kan trives i en travl hverdag, har et godt humør og bidrager til at fastholde det gode arbejdsmiljø.
   • Kan mestre at være serviceminded, fleksibel og resultatorienteret.
   • Har gode kommunikationsevner; både mundtligt og skriftligt.


Vi tilbyder:

   • Et spændende job i en afdeling i stor udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.
   • Stor frihed til at tilrettelægge den mest relevante, meningsfulde og effektfulde indsats.
   • Højt fagligt niveau, hvor der er stor fokus på udvikling og faglige metoder.
   • Tværgående samarbejde ved bl.a. miniteams på tværs af arbejdsmarkedsområdet.  
   • Gode muligheder for udvikling og sparring.
   • Introduktionsprogram, løbende støtte og oplæring i jobbet.
   • Gode og engagerede kollegaer.  
   • Et godt arbejdsmiljø.
   • 800 kollegaer i et af Danmarks mest moderne og smukkeste kontormiljøer.
   • En løn, der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.


Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 13.      
 

Arbejdsmarked - Job- og HelhedsindsatsViborg2019-03-04T00:00:002019-03-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til Integrationsafdelingen i Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Hadsten
Da én af vores medarbejdere har søgt nye udfordringer, søger Integrationsafdelingen i Jobcenter Favrskov en sagsbehandler, som kan være med til at udvikle og styrke indsatsen på integrationsområdet.Om stillingen:Du vil få hjemsted i en organisation,...
Indrykket:6. marts 2019
Udløbsdato:20. marts 2019

Beskæftigelsesfaglige medarbejdere i Team Job og Sundhed

Arbejdsmarked - Job- og Helhedsindsats

Viborg
I Jobcenter Viborg har vi taget bestik af den nyeste forskning, og vi er ved at omlægge vores beskæftigelsesindsats. Vi er bekræftet i, at de bedste resultater nås gennem en arbejdspladsbaseret indsats med relevant støtte, og vi ved, at tætte relati...
Indrykket:4. marts 2019
Udløbsdato:20. marts 2019