Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

BI konsulent til Velfærdsområdet


Har du flair for data og datasammenhæng? Er du kvalitetsbevidst? Har du en stærk data profil med stor interesse for at få data til at skabe værdi i organisationen? og kan du formidle sammenhæng på en let og forståelig måde? Hvis ja, så er du måske vores nye BI konsulent.

I Vejle Kommune har vi en ambition om at have en national førerposition i velfærdsudvikling. En ambition der udspringer af visionen ”Vejle med Vilje”. Det betyder, at vi i Velfærdsforvaltningen arbejder målrettet på at have en høj kvalitet i vores tilbud og opgaveløsning, og at vi med åbent sind går efter at opkvalificere og finde nye løsninger på vejen frem mod fremtidens velfærd. Det forudsætter, at vi har styr på beslutningsgrundlaget. Et beslutningsgrundlag der er baseret på data og faktuel viden. Derfor har vi valgt at opruste på BI kompetencerne, og målrettet går efter at skabe grundlaget for databaseret styring.
Derfor søger vi en BI konsulent, der kan være med til at udvikle vores datainfrastruktur, og derigennem understøtte forvaltningens rejse mod mere databasseret ledelse. 
 

Om jobbet

Omdrejningspunktet i jobbet som vores nye BI-konsulent er at have rollen som ETL-udvikler. Vi skal have opbygget en helt ny datastruktur, således at vi også vil kunne understøtte morgendagens behov for Ledelsesinformation. Det handler om at tilrettelægge grunddata, som kommer fra forskellige fagsystemer, så de kan anvendes til den løbende Ledelsesinformation, analyser mv.

Du skal derfor kunne kombinere forståelsen for en god brugeroplevelse med evnen til at udvikle de bagvedliggende løsninger og datastrukturer i praksis. Det stiller krav til din systematik, kreativitet, nysgerrighed og vedholdenhed samt dine analytiske evner og tekniske forståelse. Øvrige opgaver kan f.eks. være designopgaver i forhold til præsentation af Ledelsesinformation, ad hoc dataudtræk, lokal ”automatisering” af manuelle løsninger, deltagelse i projektgrupper mv.

Vores hovedværktøj er Power Bi, men vi arbejder også med SQL databaser, tabulære kuber og de tilhørende sprog og værktøjer.
 

Om dig

Du har formentlig en uddannelse som Cand. Merc. Business Intelligence eller lignende samfundsvidenskabelig eller matematisk-teknisk uddannelse. Vi forventer, at du har kendskab til eller erfaring med at arbejde med data herunder etablering, drift og anvendelse af datavarehuse, kuber m.v.

Kan du derudover svare JA til nedenstående? - så er det måske dig vi søger.
  • Du har god dataforståelse.
  • Du kan arbejde både selvstændigt og i teams i forbindelse med opgaveløsning.
  • Du er kundeorienteret og serviceminded.
  • Du kan bevare overblikket.
  • Du evner at omsætte idéer til konkrete produkter/resultater, der kan anvendes i den daglige drift.
  • Du er ambitiøs, udviklingsorienteret og vedholdende i din søgen efter sammenhænge, forklaringer og løsninger.

Stillingen er 37 timer ugentlig og ønskes besat pr. 1. april 2021.
 

Personlige egenskaber

Du er god til at skabe relationer og virker tillidsskabende i samarbejdet. Du har en anerkendende, men også vedholdende tilgang, i forhold til dine samarbejdsparter, og med en naturlig autoritet tager du afsæt i fagområdernes behov. Derudover er du helt naturlig kvalitetsbevist med fokus på detaljen – og gerne med en god portion humor.
 

Du bliver en del af os

Du bliver en del af Velfærdsstaben, der er en stabsfunktion i Velfærdsforvaltningen, og som understøtter organisationen med bl.a. Økonomi, Ledelsesinformation, Analyser, IT, Jura, HR, tilsyn, sekretærbistand, Velfærdsteknologi, proces- og projektledelse, etc.

Staben servicerer de to politiske udvalg Seniorudvalget og Voksenudvalget, Chefgruppen og driften. Derudover er Staben opsøgende og på forkant med, hvad der kan understøtte og udvikle Velfærdsforvaltningen. Vi er ca. 40 ansatte i Velfærdsstaben, den opslåede stilling er én af 3 stillinger i ”BI gruppen” hvor I udelukkende arbejder med Data og Ledelsesinformation.

Staben er en afdeling, hvor der er stort fokus på et godt samarbejde i en uhøjtidelig tone. Hos os er det naturligt at sparre på tværs for at sikre den bedste opgaveløsning for de borgere, som vi skal betjene. Vores hverdag er præget af en anerkendende kultur, en uformel omgangstone, godt humør og stort engagement.
 

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om ny løn.
 

Flere oplysninger

Flere oplysninger kan fås ved henvendelse til Stabs- og Økonomichef Trine Kragelund Jensen tlf. 23 29 40 64
 

Ansøgningsfrist

Tirsdag 9. februar 2021.
Samtaler forventes afholdt mandag 22. februar.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.


ellerDownload

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.