BI- og proceskonsulent til Økonomiafdelingen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Aabenraa Kommune opruster på BI-området, så kan du forestille dig en hverdag hvor du er en vigtig del af understøttelsen af den kommunale serviceproduktion? Og vil du arbejde med anvendelsen af moderne IT-løsninger på både løn-, personale- og økonomidata?

… så læs videre her, for vi søger en BI-konsulent til en nyoprettet stilling i Økonomistyrings- og Analyseenheden. Vi kan garantere dig en spændende stilling i et miljø, hvor din viden og kompetencer spiller en afgørende rolle.

Hvad skal du lave?
Som BI-konsulent er det din fornemste opgave at vide, hvilke data der bedst belyser en problemstilling og hvordan disse data skal bearbejdes effektivt og præsenteres, så de giver mening for brugerne. I Aabenraa Kommune er opgaverne ift. BI på Økonomi- og personaleområderne samlet i Økonomistyring og Analyse, og i denne stilling vil du komme til at arbejde sammen med konsulenter i Personaleafdelingen og i Økonomiafdelingen. Endvidere vil du få en central rolle i at procesunderstøtte kortlægningen af behov for omlægning af de administrative systemer f.eks. ifm. ændringer i organiseringen. Vi forventer at opgaverne i stillingen gennemsnitligt vægter med ca. 2/3 BI og ca. 1/3 procesunderstøttelse.

Opgaverne er bl.a.: 

  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af BI-rapporteringer primært i tilknytning til Løn- og personalesystemet samt Økonomisystemet. Vi laver såvel generel ledelsesinformation som skræddersyede rapporteringsløsninger. Vi anvender SAP Business Objects
  • Understøtte organisationens afdelinger og institutioner, når der skal indarbejdes ændringer i vore administrative systemer (proceskonsulentfunktion)
  • Medvirke i analyser ad hoc 

Hvem er du?
Vi har brug for en nysgerrig kollega, der kan bidrage med stor viden om databehandling, og som har erfaring med ledelsesinformation både teknisk og styringsmæssigt. Vi hylder gode idéer og gåpåmod, så hos os er der ingen nulfejlskultur. Vejen til målet kan flytte sig, og vi spørger gerne hinanden om hjælp, hvis der er brug for det. Det er afgørende, at du formår at tænke økonomistyring og rapportering i en strategisk faglig kontekst, at du er god til at samarbejde på alle niveauer i organisationen, og ikke mindst at du er i stand til at agere selvstændigt og opsøgende i en travl hverdag.

Vi drømmer om at finde en ny kollega, der

  • har en stærk forståelse af hvilke data, der er styringsmæssigt relevante indenfor såvel personale- som økonomiområdet
  • selv er i stand til at definere sine opgaver og løsninger i samarbejde med brugerne
  • er analytisk skarp og datastærk
  • har erfaring i arbejdet med udvikling af ledelsesinformation og brugen af forskellige analyseværktøjer, herunder især SAP Business Objects
  • er analytisk og kan se sammenhænge i tal og systemer samt mestrer såvel detaljen som det store overblik
  • agerer proaktivt
  • har overblik, er serviceminded, arbejder målrettet og har høje kvalitetskrav
  • kommunikerer præcist, konkret og tilpasset situationen og målgruppen
  • arbejder struktureret og effektivt både selvstændigt og i samarbejde med andre omkring opgaver og løsninger.

Om os
Økonomiafdelingen består af tre enheder og er en del af den centrale Stab.

Økonomistyrings- og Analyseenheden forestår og medvirker i mangeartede opgaver i samarbejde med organisationen inden for analyser på løn-, personale- og økonomidata, udvikling af økonomiske styringsmodeller, udvikling og drift af kommunens ledelsesinformation inden for løn-, personale- og økonomiområderne. Derudover varetages drift af kommunens økonomi- og debitorsystem Prisme, udvikling og drift af RPA-løsninger - primært i tilknytning til Prisme, koordinering når organisationsændringer skal implementeres i de administrative systemer samt udarbejder kommunens HR-regnskab og årsberetning.

Du vil indgå i et team af Bi-, analyse- og udviklingskonsulenter, som har egne hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre. Arbejdssproget er dansk.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Et job i en datadrevet kommune og i en ambitiøs afdeling, hvor der er en god balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • En spændende stilling med gode kompetence- og udviklingsmuligheder
  • Et fagligt attraktivt miljø med dygtige, engagerede og imødekommende kolleger i en dagligdag præget af høj faglighed og en uformel omgangstone
  • Et mix af varierende og udfordrende udviklings- og driftsopgaver, herunder opgaver som du får ansvaret for.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra gældende overenskomst. Stilingen er på 37 timer pr. uge, og med tiltrædelse den 1. april 2022 eller efter aftale.

Stillingen er placeret på Rådhuset, Skelbækvej 2 i Aabenraa.

Vi vægter personlighed og relevant erfaring højere end en specifik uddannelsesmæssig baggrund. Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen,

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Aabenraa Kommune på www.aabenraa.dk. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Kontorleder for Økonomistyring og Analyse Kim Frandsen på tlf. 73 76 76 43 eller mail kkf@aabenraa.dk .

Ansøgning og samtaler
Ansøgningsfristen udløber den 19. februar kl. 23.59.

Samtaler afholdes den 23. februar 2022.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag online som Word eller PDF via knappen "Søg stillingen".

 

”Der sker noget i Aabenraa
Aabenraa Kommune er i forvandling i disse år! Der er lagt en ambitiøs retning for bæredygtig udvikling og bosætning, som vil præge vores udvikling og vækst i de kommende år. Ambitiøse byfornyelsesprojekter, havneudvikling, fuldt udbygget supersygehus, nye skoler og daginstitutioner samt et levende campus for de studerende former vores by og kommune.

Læg dertil placeringen midt i en dynamisk grænseregion, hvor vi har Flensborg som naboby og mulighederne i Hamborg tæt på. Hos os er samarbejdet og de erhvervs- og uddannelsesmæssige fordele langt større end barriererne hen over grænsen. Vi er samtidig stolte af vores traditioner og vores sproglige og kulturelle mangfoldighed i grænselandet.”

 

”Overvejer du at flytte til Aabenraa?

Smuk natur, attraktive boligtilbud, et væld af fritidsmuligheder og en tryg opvækst til børnene. Det gode liv har hjemme i Aabenraa. Vil du vide mere om, hvad vi kan tilbyde dig? Så kontakt Bosætningsteamet i Aabenraa Kommune på tlf. 7376 8020 eller tilflytter@aabenraa.dk , eller læs mere på www.aabenraa.dk/tilflytter .”

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


BI- og proceskonsulent til Økonomiafdelingen

Aabenraa Kommune opruster på BI-området, så kan du forestille dig en hverdag hvor du er en vigtig del af understøttelsen af den kommunale serviceproduktion? Og vil du arbejde med anvendelsen af moderne IT-løsninger på både løn-, personale- og økonomidata?

… så læs videre her, for vi søger en BI-konsulent til en nyoprettet stilling i Økonomistyrings- og Analyseenheden. Vi kan garantere dig en spændende stilling i et miljø, hvor din viden og kompetencer spiller en afgørende rolle.

Hvad skal du lave?
Som BI-konsulent er det din fornemste opgave at vide, hvilke data der bedst belyser en problemstilling og hvordan disse data skal bearbejdes effektivt og præsenteres, så de giver mening for brugerne. I Aabenraa Kommune er opgaverne ift. BI på Økonomi- og personaleområderne samlet i Økonomistyring og Analyse, og i denne stilling vil du komme til at arbejde sammen med konsulenter i Personaleafdelingen og i Økonomiafdelingen. Endvidere vil du få en central rolle i at procesunderstøtte kortlægningen af behov for omlægning af de administrative systemer f.eks. ifm. ændringer i organiseringen. Vi forventer at opgaverne i stillingen gennemsnitligt vægter med ca. 2/3 BI og ca. 1/3 procesunderstøttelse.

Opgaverne er bl.a.: 

  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af BI-rapporteringer primært i tilknytning til Løn- og personalesystemet samt Økonomisystemet. Vi laver såvel generel ledelsesinformation som skræddersyede rapporteringsløsninger. Vi anvender SAP Business Objects
  • Understøtte organisationens afdelinger og institutioner, når der skal indarbejdes ændringer i vore administrative systemer (proceskonsulentfunktion)
  • Medvirke i analyser ad hoc 

Hvem er du?
Vi har brug for en nysgerrig kollega, der kan bidrage med stor viden om databehandling, og som har erfaring med ledelsesinformation både teknisk og styringsmæssigt. Vi hylder gode idéer og gåpåmod, så hos os er der ingen nulfejlskultur. Vejen til målet kan flytte sig, og vi spørger gerne hinanden om hjælp, hvis der er brug for det. Det er afgørende, at du formår at tænke økonomistyring og rapportering i en strategisk faglig kontekst, at du er god til at samarbejde på alle niveauer i organisationen, og ikke mindst at du er i stand til at agere selvstændigt og opsøgende i en travl hverdag.

Vi drømmer om at finde en ny kollega, der

  • har en stærk forståelse af hvilke data, der er styringsmæssigt relevante indenfor såvel personale- som økonomiområdet
  • selv er i stand til at definere sine opgaver og løsninger i samarbejde med brugerne
  • er analytisk skarp og datastærk
  • har erfaring i arbejdet med udvikling af ledelsesinformation og brugen af forskellige analyseværktøjer, herunder især SAP Business Objects
  • er analytisk og kan se sammenhænge i tal og systemer samt mestrer såvel detaljen som det store overblik
  • agerer proaktivt
  • har overblik, er serviceminded, arbejder målrettet og har høje kvalitetskrav
  • kommunikerer præcist, konkret og tilpasset situationen og målgruppen
  • arbejder struktureret og effektivt både selvstændigt og i samarbejde med andre omkring opgaver og løsninger.

Om os
Økonomiafdelingen består af tre enheder og er en del af den centrale Stab.

Økonomistyrings- og Analyseenheden forestår og medvirker i mangeartede opgaver i samarbejde med organisationen inden for analyser på løn-, personale- og økonomidata, udvikling af økonomiske styringsmodeller, udvikling og drift af kommunens ledelsesinformation inden for løn-, personale- og økonomiområderne. Derudover varetages drift af kommunens økonomi- og debitorsystem Prisme, udvikling og drift af RPA-løsninger - primært i tilknytning til Prisme, koordinering når organisationsændringer skal implementeres i de administrative systemer samt udarbejder kommunens HR-regnskab og årsberetning.

Du vil indgå i et team af Bi-, analyse- og udviklingskonsulenter, som har egne hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre. Arbejdssproget er dansk.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Et job i en datadrevet kommune og i en ambitiøs afdeling, hvor der er en god balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • En spændende stilling med gode kompetence- og udviklingsmuligheder
  • Et fagligt attraktivt miljø med dygtige, engagerede og imødekommende kolleger i en dagligdag præget af høj faglighed og en uformel omgangstone
  • Et mix af varierende og udfordrende udviklings- og driftsopgaver, herunder opgaver som du får ansvaret for.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra gældende overenskomst. Stilingen er på 37 timer pr. uge, og med tiltrædelse den 1. april 2022 eller efter aftale.

Stillingen er placeret på Rådhuset, Skelbækvej 2 i Aabenraa.

Vi vægter personlighed og relevant erfaring højere end en specifik uddannelsesmæssig baggrund. Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen,

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Aabenraa Kommune på www.aabenraa.dk. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Kontorleder for Økonomistyring og Analyse Kim Frandsen på tlf. 73 76 76 43 eller mail kkf@aabenraa.dk .

Ansøgning og samtaler
Ansøgningsfristen udløber den 19. februar kl. 23.59.

Samtaler afholdes den 23. februar 2022.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag online som Word eller PDF via knappen "Søg stillingen".

 

”Der sker noget i Aabenraa
Aabenraa Kommune er i forvandling i disse år! Der er lagt en ambitiøs retning for bæredygtig udvikling og bosætning, som vil præge vores udvikling og vækst i de kommende år. Ambitiøse byfornyelsesprojekter, havneudvikling, fuldt udbygget supersygehus, nye skoler og daginstitutioner samt et levende campus for de studerende former vores by og kommune.

Læg dertil placeringen midt i en dynamisk grænseregion, hvor vi har Flensborg som naboby og mulighederne i Hamborg tæt på. Hos os er samarbejdet og de erhvervs- og uddannelsesmæssige fordele langt større end barriererne hen over grænsen. Vi er samtidig stolte af vores traditioner og vores sproglige og kulturelle mangfoldighed i grænselandet.”

 

”Overvejer du at flytte til Aabenraa?

Smuk natur, attraktive boligtilbud, et væld af fritidsmuligheder og en tryg opvækst til børnene. Det gode liv har hjemme i Aabenraa. Vil du vide mere om, hvad vi kan tilbyde dig? Så kontakt Bosætningsteamet i Aabenraa Kommune på tlf. 7376 8020 eller tilflytter@aabenraa.dk , eller læs mere på www.aabenraa.dk/tilflytter .”

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.