Center for Dagtilbud og Skoler er et center, der arbejder med børn og unge mellem 0 og 18 år.
Vi har blandt andet ansvar for:
- dagtilbud
- folkeskoler
- PPR
- sundhedsplejen
- tandplejen
- fritidsordninger
- fritidsklubber og Ungdomsskolen.
Vi støtter børn og børnefamilier med forskellige udfordringer i forhold til sundhed, trivsel, udvikling og læring.
Venlig hilsen
Claus Herbert, CenterchefHvilke opgaver vil du typisk komme til at arbejde med?Som elev i centeret vil du blive en del af centerets sekretariat og tilknyttet den administrative gruppe. Det er der elevstillingen er forankret, hvilket betyder at hele din elevtid foregår her. Du vil også få kendskab til de øvrige opgaver i centeret.
Her er der fokus på:
- administrative opgaver
- faglig udvikling
- politisk betjening
- konsulentunderstøttelse.
Dine opgaver vil primært indeholde forskellige administrative opgaver, herunder borgerbetjening, kommunikation, IT og planlægning.
I sekretariatet har vi følgende opgaver:- Vi betjener udvalget Børn, Idræt og Familie.
- Vi understøtter ledelsen og styringen af dagtilbud og skoler.
- Vi varetager kommunens pladsanvisning.
- Vi fører tilsyn med dagtilbud og skoler.
- Vi koordinerer befordring til børn og unge.
- Vi giver administrativ støtte, konsulentbistand og faglig sparring til dagtilbud og skoler.
- Vi konsulentunderstøtter tandplejen, sundhedsplejen og PPR.
- Vi faciliterer og leder interne og tværgående projekter.
- Vi udvikler og understøtter kompetenceudvikling på centrets områder.
Vi er optaget af at uddelegere ansvar til vores elever, så det er en fordel, hvis du er selvstændig og initiativrig.
Vores elevvejleder og sekretariatsleder står altid til rådighed med vejledning, sparring og kvalitetssikring.
Vi hjælper hinanden og har en god og uformel tone.
Tjek, om du passer til jobbetDu vil passe godt ind her hos os, hvis du:
- kan arbejde struktureret
- har overblik over store mængder af data og information
- er god til at formulere dig mundtlig og skriftligt
- er selvstændig og initiativrig.
Vi ser gerne, at du er god til at formulere dig såvel mundtligt som skriftligt, og har lyst til at blive endnu bedre.
Da vi har en stor og bred kontaktflade, er det vigtigt, at du er imødekommende, hjælpsom og er god til at have med mange forskellige mennesker at gøre.
Mange af sekretariatets opgaver kræver, at du kan arbejde struktureret og evner at have overblik over større mængder af data og information.
Lyst til at høre mere?Du er velkommen til at ringe til sekretariatsleder, Karen Bagger på telefon 72 49 62 24, hvis du vil høre mere.
Vil du søge stillingen?Så send en motiveret ansøgning via vores ansøgningsskema. Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 2. marts 2021.
Samtaler1. samtale afholdes den 9. – 10. marts 2021
2. samtale afholdes den 11. marts 2021
AdgangskravNedenfor kan du se hvilke forløb, som opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen (speciale i offentlig administration):
- EUX (det studiekompetencegivende forløb)
- HG2- som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
- HTX, STX eller HF, suppleret med et 5 ugers grundforløb på handelsskolen
- HHX
Ansøgere på 25 år eller derover skal medsende en uddannelsesplan, som kan rekvireres via henvendelse til den lokale handelsskole
Er du i tvivl om du opfylder kravene, kan du kontakte din lokale handelsskole og høre mere.Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet