Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bliv kontorelev i Erhvervsministeriets departement eller styrelser - et klogt valg!

Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor faglig og personlig udvikling er i fokus?  
 
Dygtige kolleger er parate til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb.  
 
Om os:  
Erhvervsministeriet arbejder for at skabe øget vækst og velfærd i Danmark ved at sikre, at borgere og virksomheder oplever gode vilkår og rammer for vækst. Erhvervsministeriet arbejder således med en lang række problemstillinger og initiativer inden for områder som erhvervs- og finansiel regulering, konkurrence- og forbrugerforhold, erhvervsfremme mv.  
 
Vi tilbyder:  
En alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration med ansættelse 1. september 2018.
 
Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet oplæringsansvarlige kolleger, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb. Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder og vil arbejde sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver.  
 
Fælles for alle elevstillinger er, at du får et indgående kendskab til institutionernes arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv.  
 
Vi søger elever til følgende:  
 
Erhvervsministeriets departement – http://www.em.dk    
I departementet vil du blive tilknyttet CRISS (Center for Rejser, IT, Service og Sekretær). I CRISS vil du bl.a. beskæftige dig med diverse sekretær- og serviceopgaver, hvor både skriftlig og mundtlig kommunikation spiller en stor rolle. Herudover vil du beskæftige dig med administration, økonomi, lettere sagsbehandling, opdatering af hjemmeside og intranet samt 1. level it-support.  
 
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen – http://www.kfst.dk  
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil du blive tilknyttet Team for Service. Her vil du bl.a. beskæftige dig med kalenderstyring herunder booking af møder og bestilling af mødeforplejning, budgetopfølgning herunder kontering af fakturaer (INDFAK), bestilling og afregning af rejser samt udgiftsudlæg (RejsUd), oprettelse og lukning af sager, korrekturlæsning og opsætning i skabeloner, receptionsarbejde, hjemmesideopgaver og håndtering af elektroniske postkasser.
 
Koncern HR – fælles HR for hele Erhvervsministeriet  
I Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og styrelser med alle former for HR-opgaver. Du kommer til at arbejde i et dynamisk miljø med meget varierede HR-administrative opgaver, fx ansættelseskontrakter, lønadministration, tidsregistrering, kursusadministration, sygdom og ferie samt honorering af råd og nævn. En stor del af vores arbejde består desuden i dagligt at besvare HR-spørgsmål fra medarbejdere på hele ministerområdet. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby.
 
Finanstilsynet – http://www.finanstilsynet.dk
I Finanstilsynet vil du blive tilknyttet vores sekretariat samt tre forskellige fagkontorer (fx Juridisk Kontor, Store banker, FinTech eller Investorbeskyttelse) i perioder af et halvt års varighed. I sekretariatet vil du bl.a. beskæftige dig med kontrol af Finanstilsynets tjenesterejser, lettere regnskabsopgaver samt div. sekretariatsopgaver. I fagkontorerne vil du komme tæt på Finanstilsynet og opleve ”maskinrummet”. Du vil bl.a. komme til at beskæftige dig med administrativ sagsbehandling, projektstyring, webregistrering, rejseadministration, mødebookning og kalenderplanlægning samt journalisering og receptionsbetjening. Du vil komme til at veksle mellem faste opgaver, som du kan blive rigtig god til, opgaver som er mere periodebestemte og diverse mindre projekter.  
 
Erhvervsstyrelsen – København - http://www.erst.dk  
I Erhvervsstyrelsen, København, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, økonomi, regnskaber og bogholderi, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling.
 
Erhvervsstyrelsen – Nykøbing Falster - http://www.erst.dk  
I Erhvervsstyrelsen, Nykøbing Falster, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, regnskab og bogholderi, bistand til revisionssager, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling.  
Din elev arbejdsplads vil kun være i Nykøbing Falster.  
 
Søfartsstyrelsen – http://www.dma.dk  
I Søfartsstyrelsen vil du beskæftige dig med kundeservice, registrering af skibe samt udstedelse af beviser og certifikater til de søfarende og til skibene. Der vil være meget kontakt til vores søfarende og rederier. Derudover vil du beskæftige dig med journalisering, sagsbehandling, tastearbejde, arkivering, telefonpasning og kundebetjening samt snuse til regnskab.  
Arbejdsstedet er Søfartsstyrelsens hovedkontor i Korsør.  
 
Om dig:  
Du ønsker en uddannelse med høj faglighed og kvalitet og en karriere med gode udviklingsmuligheder.
 
Derudover forventer vi:
 

  • Du er ambitiøs og ansvarsbevidst, og du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater.  
  • Du sætter en ære i at sikre en god service, og du får energi af at arbejde sammen med og møde andre.  
  • Du har en høj arbejdsmoral og har lyst, vilje og evne til at arbejde med IT-systemer, der er under løbende udvikling.  
  • Du har talforståelse og er god til at stave og formulere dig på dansk.  
  • Du er god til at skabe overblik over egne opgaver og formår at holde hovedet koldt i en travl hverdag.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker efter overenskomst mellem HK-STAT og Finansministeriet.  
 
Vil du vide mere?  
Du kan få mere at vide om elevstillingerne ved at kontakte Koncern HR på tlf.: 91 33 70 94.   
Adgangskrav og ansøgning  
Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet Offentlig administration.
 
Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter).  
 
Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til jobannoncen. Du skal i overskriften tydeligt angive, hvilken institution du søger ansættelse hos.  
 
Ansøgning, CV og eksamenspapirer sendes elektronisk via Erhvervsministeriets ansøgningssystem på http://www.em.dk senest 28. februar 2018.
 
Vi holder løbende ansættelsessamtaler og benytter opgaver og test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329753999Phoenix-f606cee812018-02-02T19:08:35.763Bliv kontorelev i Erhvervsministeriets departement eller styrelser - et klogt valg!Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor faglig og personlig udvikling er i fokus?  
 
Dygtige kolleger er parate til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb.  
 
Om os:  
Erhvervsministeriet arbejder for at skabe øget vækst og velfærd i Danmark ved at sikre, at borgere og virksomheder oplever gode vilkår og rammer for vækst. Erhvervsministeriet arbejder således med en lang række problemstillinger og initiativer inden for områder som erhvervs- og finansiel regulering, konkurrence- og forbrugerforhold, erhvervsfremme mv.  
 
Vi tilbyder:  
En alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration med ansættelse 1. september 2018.
 
Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet oplæringsansvarlige kolleger, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb. Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder og vil arbejde sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver.  
 
Fælles for alle elevstillinger er, at du får et indgående kendskab til institutionernes arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv.  
 
Vi søger elever til følgende:  
 
Erhvervsministeriets departement – http://www.em.dk    
I departementet vil du blive tilknyttet CRISS (Center for Rejser, IT, Service og Sekretær). I CRISS vil du bl.a. beskæftige dig med diverse sekretær- og serviceopgaver, hvor både skriftlig og mundtlig kommunikation spiller en stor rolle. Herudover vil du beskæftige dig med administration, økonomi, lettere sagsbehandling, opdatering af hjemmeside og intranet samt 1. level it-support.  
 
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen – http://www.kfst.dk  
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil du blive tilknyttet Team for Service. Her vil du bl.a. beskæftige dig med kalenderstyring herunder booking af møder og bestilling af mødeforplejning, budgetopfølgning herunder kontering af fakturaer (INDFAK), bestilling og afregning af rejser samt udgiftsudlæg (RejsUd), oprettelse og lukning af sager, korrekturlæsning og opsætning i skabeloner, receptionsarbejde, hjemmesideopgaver og håndtering af elektroniske postkasser.
 
Koncern HR – fælles HR for hele Erhvervsministeriet  
I Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og styrelser med alle former for HR-opgaver. Du kommer til at arbejde i et dynamisk miljø med meget varierede HR-administrative opgaver, fx ansættelseskontrakter, lønadministration, tidsregistrering, kursusadministration, sygdom og ferie samt honorering af råd og nævn. En stor del af vores arbejde består desuden i dagligt at besvare HR-spørgsmål fra medarbejdere på hele ministerområdet. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby.
 
Finanstilsynet – http://www.finanstilsynet.dk
I Finanstilsynet vil du blive tilknyttet vores sekretariat samt tre forskellige fagkontorer (fx Juridisk Kontor, Store banker, FinTech eller Investorbeskyttelse) i perioder af et halvt års varighed. I sekretariatet vil du bl.a. beskæftige dig med kontrol af Finanstilsynets tjenesterejser, lettere regnskabsopgaver samt div. sekretariatsopgaver. I fagkontorerne vil du komme tæt på Finanstilsynet og opleve ”maskinrummet”. Du vil bl.a. komme til at beskæftige dig med administrativ sagsbehandling, projektstyring, webregistrering, rejseadministration, mødebookning og kalenderplanlægning samt journalisering og receptionsbetjening. Du vil komme til at veksle mellem faste opgaver, som du kan blive rigtig god til, opgaver som er mere periodebestemte og diverse mindre projekter.  
 
Erhvervsstyrelsen – København - http://www.erst.dk  
I Erhvervsstyrelsen, København, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, økonomi, regnskaber og bogholderi, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling.
 
Erhvervsstyrelsen – Nykøbing Falster - http://www.erst.dk  
I Erhvervsstyrelsen, Nykøbing Falster, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, regnskab og bogholderi, bistand til revisionssager, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling.  
Din elev arbejdsplads vil kun være i Nykøbing Falster.  
 
Søfartsstyrelsen – http://www.dma.dk  
I Søfartsstyrelsen vil du beskæftige dig med kundeservice, registrering af skibe samt udstedelse af beviser og certifikater til de søfarende og til skibene. Der vil være meget kontakt til vores søfarende og rederier. Derudover vil du beskæftige dig med journalisering, sagsbehandling, tastearbejde, arkivering, telefonpasning og kundebetjening samt snuse til regnskab.  
Arbejdsstedet er Søfartsstyrelsens hovedkontor i Korsør.  
 
Om dig:  
Du ønsker en uddannelse med høj faglighed og kvalitet og en karriere med gode udviklingsmuligheder.
 
Derudover forventer vi:
 
  • Du er ambitiøs og ansvarsbevidst, og du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater.  
  • Du sætter en ære i at sikre en god service, og du får energi af at arbejde sammen med og møde andre.  
  • Du har en høj arbejdsmoral og har lyst, vilje og evne til at arbejde med IT-systemer, der er under løbende udvikling.  
  • Du har talforståelse og er god til at stave og formulere dig på dansk.  
  • Du er god til at skabe overblik over egne opgaver og formår at holde hovedet koldt i en travl hverdag.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelse sker efter overenskomst mellem HK-STAT og Finansministeriet.  
 
Vil du vide mere?  
Du kan få mere at vide om elevstillingerne ved at kontakte Koncern HR på tlf.: 91 33 70 94.   
Adgangskrav og ansøgning  
Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet Offentlig administration.
 
Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter).  
 
Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til jobannoncen. Du skal i overskriften tydeligt angive, hvilken institution du søger ansættelse hos.  
 
Ansøgning, CV og eksamenspapirer sendes elektronisk via Erhvervsministeriets ansøgningssystem på http://www.em.dk senest 28. februar 2018.
 
Vi holder løbende ansættelsessamtaler og benytter opgaver og test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.  

2018-03-01T01:02:40.753 Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor faglig og personlig udvikling er i fokus? Dygtige kolleger er parate til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb. Om os: Erhvervsministeriet arbejder for at skabe øget vækst og velfærd i Danmark ved at sikre, at borgere og virksomheder oplever gode vilkår og rammer for vækst. Erhvervsministeriet arbejder således med en lang række problemstillinger og initiativer inden for områder som erhvervs- og finansiel regulering, konkurrence- og forbrugerforhold, erhvervsfremme mv. Vi tilbyder: En alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration med ansættelse 1. september 2018. Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet oplæringsansvarlige kolleger, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb. Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder og vil arbejde sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver. Fælles for alle elevstillinger er, at du får et indgående kendskab til institutionernes arbejdsopgaver og en god start på dit arbejdsliv. Vi søger elever til følgende: Erhvervsministeriets departement http: www.em.dk I departementet vil du blive tilknyttet CRISS (Center for Rejser, IT, Service og Sekretær). I CRISS vil du bl.a. beskæftige dig med diverse sekretær- og serviceopgaver, hvor både skriftlig og mundtlig kommunikation spiller en stor rolle. Herudover vil du beskæftige dig med administration, økonomi, lettere sagsbehandling, opdatering af hjemmeside og intranet samt 1. level it-support. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen http: www.kfst.dk I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil du blive tilknyttet Team for Service. Her vil du bl.a. beskæftige dig med kalenderstyring herunder booking af møder og bestilling af mødeforplejning, budgetopfølgning herunder kontering af fakturaer (INDFAK), bestilling og afregning af rejser samt udgiftsudlæg (RejsUd), oprettelse og lukning af sager, korrekturlæsning og opsætning i skabeloner, receptionsarbejde, hjemmesideopgaver og håndtering af elektroniske postkasser. Koncern HR fælles HR for hele Erhvervsministeriet I Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og styrelser med alle former for HR-opgaver. Du kommer til at arbejde i et dynamisk miljø med meget varierede HR-administrative opgaver, fx ansættelseskontrakter, lønadministration, tidsregistrering, kursusadministration, sygdom og ferie samt honorering af råd og nævn. En stor del af vores arbejde består desuden i dagligt at besvare HR-spørgsmål fra medarbejdere på hele ministerområdet. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby. Finanstilsynet http: www.finanstilsynet.dk I Finanstilsynet vil du blive tilknyttet vores sekretariat samt tre forskellige fagkontorer (fx Juridisk Kontor, Store banker, FinTech eller Investorbeskyttelse) i perioder af et halvt års varighed. I sekretariatet vil du bl.a. beskæftige dig med kontrol af Finanstilsynets tjenesterejser, lettere regnskabsopgaver samt div. sekretariatsopgaver. I fagkontorerne vil du komme tæt på Finanstilsynet og opleve maskinrummet . Du vil bl.a. komme til at beskæftige dig med administrativ sagsbehandling, projektstyring, webregistrering, rejseadministration, mødebookning og kalenderplanlægning samt journalisering og receptionsbetjening. Du vil komme til at veksle mellem faste opgaver, som du kan blive rigtig god til, opgaver som er mere periodebestemte og diverse mindre projekter. Erhvervsstyrelsen København - http: www.erst.dk I Erhvervsstyrelsen, København, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, økonomi, regnskaber og bogholderi, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling. Erhvervsstyrelsen Nykøbing Falster - http: www.erst.dk I Erhvervsstyrelsen, Nykøbing Falster, vil du bl.a. beskæftige dig med sagsbehandling, møde- og konferencelogistik, regnskab og bogholderi, bistand til revisionssager, IT-systemer, rejseafregning, kundehåndtering, journalisering, telefonsupport, kommunikation og formidling. Din elev arbejdsplads vil kun være i Nykøbing Falster. Søfartsstyrelsen http: www.dma.dk I Søfartsstyrelsen vil du beskæftige dig med kundeservice, registrering af skibe samt udstedelse af beviser og certifikater til de søfarende og til skibene. Der vil være meget kontakt til vores søfarende og rederier. Derudover vil du beskæftige dig med journalisering, sagsbehandling, tastearbejde, arkivering, telefonpasning og kundebetjening samt snuse til regnskab. Arbejdsstedet er Søfartsstyrelsens hovedkontor i Korsør. Om dig: Du ønsker en uddannelse med høj faglighed og kvalitet og en karriere med gode udviklingsmuligheder. Derudover forventer vi: Du er ambitiøs og ansvarsbevidst, og du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater. Du sætter en ære i at sikre en god service, og du får energi af at arbejde sammen med og møde andre. Du har en høj arbejdsmoral og har lyst, vilje og evne til at arbejde med IT-systemer, der er under løbende udvikling. Du har talforståelse og er god til at stave og formulere dig på dansk. Du er god til at skabe overblik over egne opgaver og formår at holde hovedet koldt i en travl hverdag. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter overenskomst mellem HK-STAT og Finansministeriet. Vil du vide mere? Du kan få mere at vide om elevstillingerne ved at kontakte Koncern HR på tlf.: 91 33 70 94. Adgangskrav og ansøgning Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med specialet Offentlig administration. Dette kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS), påbegyndt før den 1. august 2015 eller en EUX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EUS (et 5- eller 10-ugers kompetencegivende forløb for studenter). Send os en ansøgning, hvori du bl.a. beskriver din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til jobannoncen. Du skal i overskriften tydeligt angive, hvilken institution du søger ansættelse hos. Ansøgning, CV og eksamenspapirer sendes elektronisk via Erhvervsministeriets ansøgningssystem på http: www.em.dk senest 28. februar 2018. Vi holder løbende ansættelsessamtaler og benytter opgaver og test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.11Jobnetf606cee8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-28T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=110462&DepartmentId=6063&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3098329Departementet11Slotsholmsgade 101216København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent519853JobNet47607161000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f606cee8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f606cee8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f606cee8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f606cee8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/5.jpgØnsker du et spændende job som Kontormedhjælper? Hos Departementet tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale419017Kontormedhjælper5Kontor og administration352729856importimport_f606cee8DKDanmarkDKDanmarkda-DK