Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen

Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen
Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger.

Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen
En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.:

  • Offentlig administration og sagsbehandling
  • Økonomi
  • Kommunikation og digitalisering
Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsomgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling.

Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og –understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams.

Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os.

Om dig
Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet
  • har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken
  • bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V.

Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten.

Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, bliver du inviteret til en samtale og skal samtidig løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Hvordan ansøger du?
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og/eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning.

Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 17. februar 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.

Vi er 550 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329941656Phoenix-e4dc1bae12019-01-14T00:00:00Bliv kontorelev i SkatteankestyrelsenBliv kontorelev i Skatteankestyrelsen
Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger.

Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen
En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.:
  • Offentlig administration og sagsbehandling
  • Økonomi
  • Kommunikation og digitalisering
Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsomgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling.

Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og –understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams.

Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os.

Om dig
Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet
  • har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken
  • bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V.

Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten.

Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk.

Ansættelsesprocessen
Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen.

Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, bliver du inviteret til en samtale og skal samtidig løse en spændende mindre opgave med ord og tal.

Forud for ansættelse indhentes straffeattest.

Hvordan ansøger du?
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og/eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning.

Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 17. februar 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.

Vi er 550 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.
2019-02-18T00:50:44.193 Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til tre elever, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger. Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.: Offentlig administration og sagsbehandling Økonomi Kommunikation og digitalisering Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsomgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling. Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams. Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os. Om dig Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende. Derudover lægger vi vægt på, at du: trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt Yderligere oplysninger Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V. Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten. Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk. Ansættelsesprocessen Der vil muligvis blive benyttet eksternt konsulentbureau til dele af rekrutteringsprocessen. Bliver du udvalgt til at gå videre i processen, bliver du inviteret til en samtale og skal samtidig løse en spændende mindre opgave med ord og tal. Forud for ansættelse indhentes straffeattest. Hvordan ansøger du? Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning. Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 17. februar 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen. Vi er 550 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.11Jobnete4dc1bae100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=119274&DepartmentId=9479&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3434716Skatteankestyrelsen København11Ved Vesterport 6, 61612København VDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693272JobNet492954549295451000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e4dc1baehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e4dc1baehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e4dc1bae&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e4dc1bae&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/1.jpgØnsker du et spændende job som Kontorelev? Hos Skatteankestyrelsen København tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration360111598Helen P.noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK