Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bliv kontorelev i Skatteankestyrelsen

Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til en elev, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger.

Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen
En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.:

  • Offentlig administration og sagsbehandling
  • Økonomi
  • Kommunikation og digitalisering
Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling.

Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og –understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams.

Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os.

Om dig
Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet
  • har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken
  • bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V.

Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten.

Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk.

Hvordan ansøger du?
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og/eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning.

Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 20. juni kl. 12.00 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033430Phoenix-cacf565812019-06-04T00:00:00Bliv kontorelev i SkatteankestyrelsenVi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til en elev, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger.

Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen
En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.:

  • Offentlig administration og sagsbehandling
  • Økonomi
  • Kommunikation og digitalisering
Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling.

Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og –understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams.

Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os.

Om dig
Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet
  • har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken
  • bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V.

Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten.

Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk.

Hvordan ansøger du?
Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og/eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning.

Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 20. juni kl. 12.00 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.

2019-06-21T06:59:41.143 Vi tilbyder kontoruddannelse med speciale i offentlig administration til en elev, der ønsker en alsidig uddannelse med stor faglig og personlig udvikling. Som kontorelev hos os bliver du en del af et større fællesskab, der behandler klagesager med stor samfundsmæssig betydning og med konsekvenser for både virksomhed og borger. Om uddannelsen i Skatteankestyrelsen En kontoruddannelse med speciale veksler mellem skole- og praktikophold. Uddannelsens konkrete længde og indhold afhænger af den uddannelsesmæssige baggrund, du bliver kontorelev på (se gerne mere på ug.dk). Skoleforløbet foregår på en erhvervsskole, hvor du får teoretisk ballast, og dine praktikperioder i Skatteankestyrelsen følger en individuel praktikplan med læringsmål inden for f.eks.: Offentlig administration og sagsbehandling Økonomi Kommunikation og digitalisering Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i forskellige jobfunktioner og få praktisk erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver inden for kontorfaget. Opgaverne løses i tæt samarbejde med kolleger, men du får også selvstændigt arbejde i takt med din faglige udvikling. Vi planlægger, at praktikken primært foregår i hhv. Sagsadministrationen og i Forretningsudvikling og -understøttelse. Vores hovedopgave i Sagsadministration er administrativ understøttelse af klagesagsbehandlingen, herunder at klargøre sager til sagsbehandling, behandle post, udføre opgaver for sagsbehandlerne, sende afgørelser og afslutte sager. I Forretningsudvikling og understøttelse understøtter vi som stabsfunktion styrelsen inden for bl.a. HR og økonomi med fx rekruttering, kursusadministration, kalenderbookning, fakturahåndtering, produktionsstyring og kommunikation på hjemmeside og intranet. Det administrative arbejde rummer derfor mange forskellige opgaver, som hovedsageligt løses i teams. Du vil som kontorelev i Skatteankestyrelsen få indsigt i en af Danmarks største offentlige juridiske arbejdspladser. Vi går op i kvalitet, uanset hvor vi er ansat i styrelsen, og du vil opleve, at effektiv arbejdstilrettelæggelse og god behandling af klagere og kolleger er vigtig for os. Om dig Du er interesseret i arbejdet på en offentlig arbejdsplads, hvor den politiske og strategiske dagsorden kan skabe forandringer i din dagligdag. Du brænder for at lære og fungerer med både instruktion og feedback. Du ønsker at kunne gøre en forskel og er derfor blandt andet både ansvarsbevidst, serviceorienteret og imødekommende. Derudover lægger vi vægt på, at du: trives med rutineopgaver, der kræver, at du har stor fokus på detaljer og kvalitet har flair for IT og gerne kendskab til MS Officepakken bisidder gode formuleringsevner, særligt skriftligt Yderligere oplysninger Din arbejdsplads vil være på vores lokation Ved Vesterport 6, 1612 København V. Du ansættes på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i Staten. Du kan læse mere om Skatteankestyrelsen på vores hjemmeside, og hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Helen P. Storm i HR på telefon 33 76 25 25 eller mail hps@sanst.dk. Hvordan ansøger du? Du skal som minimum opfylde adgangskravene i kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration. Det indebærer enten færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-forløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring og eller uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved din ansøgning. Du sender din ansøgning samt CV og uddannelsesbeviser via vores elektroniske rekrutteringssystem inden den 20. juni kl. 12.00 2019 med henblik på praktikstart den 1. september 2019.11jobnetcacf5658100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123176&DepartmentId=9457&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3536618Skatteankestyrelsen København11Ved Vesterport 6 61612København VDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset769172JobNet4996385499638510028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cacf5658https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cacf5658https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cacf5658&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cacf5658&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Elev_og_trainee/7.jpgBliv kontorelev i Skatteankestyrelsen12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration15Elev & trainee361937515noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330092285Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen søger kontorelev til Ressourcer og stabRobot Vi søger en kontorelev inden for specialet offentlig administration til ansættelse 1. november 2019. I Ressourcer og stab er der to teams, der varetager henholdsvis styrelsens sagsstyring, callcenter og objektiv sagsbehandling på udvalgte områder, herunder inden for passagerrettigheder og personcertificering. Du vil i løbet af din elevtid komme til at beskæftige dig med opgaver inden for både sagsstyring, callcenter og objektiv sagsbehandling i forhold til klagesagsbehandling, godkendelsesansøgninger og tilsyn. Du skal have lyst til lære, hvordan der arbejdes efter standardiserede processer, også når opgaven er omfattende, samt have lyst til at lære, hvordan sagsstyring understøtter de faglige kontorers arbejde i en styrelse med mange forskellige opgaver. Derudover skal du være glad for at arbejde sammen med både kollegaer i teamet og i resten af huset. Vi lægger vægt på, at du: • er fagligt dygtig og parat til at tage ansvar for egen læring og udvikling • er interesseret i objektiv sagsbehandling og sagsstyring • har interesse for digitale løsninger • følger de fælles arbejdsgange og processer • er mødestabil • kan formulere dig godt både mundtligt og skriftligt • har gode dansk- og engelskkundskaber • kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen • er positiv, opsøgende og serviceorienteret For at kunne starte som kontorelev skal du have bestået og opnået gode resultater enten på: • EUX (Kontor med specialer) • HHX-bevis suppleret med et 5 ugers studenterkursus (Kontor) • HTX, STX eller HF-bevis suppleret med et EU s 10 ugers studenterkursus (Kontor) • HG-bevis som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration Er du 25 år eller derover, skal du have foretaget realkompetencevurdering hos handelsskolen. Du bedes vedlægge realkompetencevurderingen, når du sender din ansøgning. Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale handelsskole eller Niels Brock. Vi tilbyder: • et job, hvor du får mulighed for at bruge dine faglige og personlige kompetencer • varierende og udfordrende arbejdsopgaver, som kræver høj faglig kvalitet • udvikling gennem ansvar og indflydelse på egne opgaver • fleksible arbejdstider, der rummer plads til fritid og familieliv • 3 skoleophold på Niels Brock inkl. studietur til Bruxelles Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen er omfattet af organisationsaftalen mellem HK Stat og Finansministeriet. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.924,20 kr. pr. måned ekskl. pension. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,27 kr. pr. måned ekskl. pension. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse. Vi indhenter referencer fra tidligere arbejdsgivere. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen hvem er vi… Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er en styrelse under Transport- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering samt regulering af bygge- og boligområdet. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Yderligere information Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk. Hvis du har spørgsmål, kan du sende en mail til hrpostkasse@tbst.dk. Ansøgning Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag samt seneste karakterblad eller eksamensbevis, som du sender via vores ansøgningsportal på www.tbst.dk. Ansøgningsfristen er søndag den 20. oktober 2019, og samtaler holdes i uge 43.Vi søger en kontorelev inden for specialet offentlig administration til ansættelse 1. november 2019.

I Ressourcer og stab er der to teams, der varetager henholdsvis styrelsens sagsstyring, callcenter og objektiv sagsbehandling på udvalgte områder, herunder inden for passagerrettigheder og personcertificering. Du vil i løbet af din elevtid komme til at beskæftige dig med opgaver inden for både sagsstyring, callcenter og objektiv sagsbehandling i forhold til klagesagsbehandling, godkendelsesansøgninger og tilsyn.

Du skal have lyst til lære, hvordan der arbejdes efter standardiserede processer, også når opgaven er omfattende, samt have lyst til at lære, hvordan sagsstyring understøtter de faglige kontorers arbejde i en styrelse med mange forskellige opgaver. Derudover skal du være glad for at arbejde sammen med både kollegaer i teamet og i resten af huset.

Vi lægger vægt på, at du:
• er fagligt dygtig og parat til at tage ansvar for egen læring og udvikling
• er interesseret i objektiv sagsbehandling og sagsstyring
• har interesse for digitale løsninger
• følger de fælles arbejdsgange og processer
• er mødestabil
• kan formulere dig godt både mundtligt og skriftligt
• har gode dansk- og engelskkundskaber
• kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen
• er positiv, opsøgende og serviceorienteret

For at kunne starte som kontorelev skal du have bestået og opnået gode resultater enten på:
• EUX (Kontor med specialer)
• HHX-bevis suppleret med et 5 ugers studenterkursus (Kontor)
• HTX, STX eller HF-bevis suppleret med et EU's 10 ugers studenterkursus (Kontor)
• HG-bevis som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration

Er du 25 år eller derover, skal du have foretaget realkompetencevurdering hos handelsskolen. Du bedes vedlægge realkompetencevurderingen, når du sender din ansøgning.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale handelsskole eller Niels Brock.

Vi tilbyder:
• et job, hvor du får mulighed for at bruge dine faglige og personlige kompetencer
• varierende og udfordrende arbejdsopgaver, som kræver høj faglig kvalitet
• udvikling gennem ansvar og indflydelse på egne opgaver
• fleksible arbejdstider, der rummer plads til fritid og familieliv
• 3 skoleophold på Niels Brock inkl. studietur til Bruxelles

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er omfattet af organisationsaftalen mellem HK Stat og Finansministeriet. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.924,20 kr. pr. måned ekskl. pension. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,27 kr. pr. måned ekskl. pension.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse. Vi indhenter referencer fra tidligere arbejdsgivere.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen – hvem er vi…
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er en styrelse under Transport- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering samt regulering af bygge- og boligområdet.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Yderligere information
Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk.

Hvis du har spørgsmål, kan du sende en mail til hrpostkasse@tbst.dk.

Ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag samt seneste karakterblad eller eksamensbevis, som du sender via vores ansøgningsportal på www.tbst.dk.

Ansøgningsfristen er søndag den 20. oktober 2019, og samtaler holdes i uge 43.

TrafikstyrelsenKøbenhavn V2019-09-18T00:00:002019-10-20T00:00:00
330088307Bliv elev i EnergistyrelsenRobot Bliv kontorelev i Energistyrelsen Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk arbejdsplads, hvor vi brænder for at gøre Danmark grønnere? Og har du lyst til at udvikle dig både fagligt og personligt, så er denne stilling måske noget for dig. Om jobbet Vi tilbyder en alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration ved vores kontor i København. Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt eller senest pr. 1. december 2019. Dygtige kolleger står parat til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb. Uddannelsen er 2 årig og veksler mellem praktik i Energistyrelsen og skoleforløb på en erhvervsskole. På 2. studieår arrangerer skolen en studietur til Bruxelles. Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet en oplæringsansvarlig kollega, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb. Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder, og du vil arbejde sammen med kolleger, der har forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og opgaver, du har ansvar for på fast basis. Dine opgaver vil bl.a. omfatte: Personale- og lønadministration Lettere sagsbehandling Kalenderstyring Rejseafregninger Assistent på projektarbejde Planlægning af møder og seminarer herunder udarbejdelse af præsentationer Som elev bliver du tilknyttet Center for Organisation, som har ansvaret for styrelsens stabsfunktioner med opgaver indenfor økonomi, styring, HR, rejser, IT, jura, EU-koordination, kommunikation, presse, service og direktions- og ledelsesbetjening. Om dig Som person er du ansvarsbevidst, fuld af gå-på-mod og positiv af natur. Du er engageret og motiveres af at gøre en forskel og af at yde god service til huset. Vi lægger derudover vægt på, at du: tager initiativ og har lyst til at lære trives i et miljø, hvor der er travlt, og hvor der er fokus på høj kvalitet er en god kollega, hjælpsom og en god holdspiller har flair for IT og har gode formuleringsevner arbejder struktureret og bliver motiveret af at arbejde med flere opgaver på én gang Vil du vide mere om stillingen, kan du ringe til konst. HR-chef Henriette Orholm på telefon 33 95 56 16 eller til administrativ medarbejder og tidligere elev Sandie de Fries på telefon 33 92 68 53. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst for elever i staten indgået mellem Finansministeriet og HK STAT. Du kan finde de aktuelle lønninger på Moderniseringsstyrelsens hjemmeside, www.modst.dk. Ansættelsesområdet er Energi- Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner. Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgning Du søger via www.ens.dk job. Benyt funktionen Søg stillingen på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 29. september 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 41. Om os I Energistyrelsen brænder vi for at levere løsninger, der gør en positiv forskel for Danmark. Vi arbejder for at sikre danske borgere og virksomheder en omkostningseffektiv, god og stabil forsyning af el, gas, varme, vand, telekommunikation og håndtering af affald. Og vi samarbejder internationalt for at fremme vedvarende energi i vores 12 partnerlande. Vi er knap 550 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Her finder du både jurister, økonomer, ingeniører og geologer, telegrafinspektører og administrativt uddannede. En karriere i Energistyrelsen betyder, at du får en hverdag sammen med dedikerede kolleger, høj faglighed og et varmt kollegialt miljø. Vi lægger stor vægt på faglig kvalitet og tværfaglighed i samarbejdet med både vores departement og eksterne partnere og interessenter. Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og er en styrelse under Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet. Læs mere om os på www.ens.dk eller se vores video her.Bliv kontorelev i Energistyrelsen

Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk arbejdsplads, hvor vi brænder for at gøre Danmark grønnere? Og har du lyst til at udvikle dig både fagligt og personligt, så er denne stilling måske noget for dig.

Om jobbet

Vi tilbyder en alsidig uddannelse som kontorelev med speciale i offentlig administration ved vores kontor i København. Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt eller senest pr. 1. december 2019.

Dygtige kolleger står parat til at sørge for, at du får et spændende og varieret elevforløb. Uddannelsen er 2 årig og veksler mellem praktik i Energistyrelsen og skoleforløb på en erhvervsskole. På 2. studieår arrangerer skolen en studietur til Bruxelles.

Vi sørger for et godt introduktionsforløb og udarbejder en individuel praktikplan til dig. Du vil samtidigt få tilknyttet en oplæringsansvarlig kollega, som vil støtte dig igennem hele dit elevforløb. Som kontorelev vil du møde alsidige fagområder, og du vil arbejde sammen med kolleger, der har forskellig uddannelsesmæssig baggrund.

Du vil i løbet af uddannelsen blive oplært i flere jobfunktioner, og du vil få tildelt egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og opgaver, du har ansvar for på fast basis.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Personale- og lønadministration
  • Lettere sagsbehandling
  • Kalenderstyring
  • Rejseafregninger
  • Assistent på projektarbejde
  • Planlægning af møder og seminarer – herunder udarbejdelse af præsentationer
Som elev bliver du tilknyttet Center for Organisation, som har ansvaret for styrelsens stabsfunktioner med opgaver indenfor økonomi, styring, HR, rejser, IT, jura, EU-koordination, kommunikation, presse, service og direktions- og ledelsesbetjening.

Om dig

Som person er du ansvarsbevidst, fuld af gå-på-mod og positiv af natur. Du er engageret og motiveres af at gøre en forskel og af at yde god service til huset.

Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • tager initiativ og har lyst til at lære
  • trives i et miljø, hvor der er travlt, og hvor der er fokus på høj kvalitet
  • er en god kollega, hjælpsom og en god holdspiller
  • har flair for IT og har gode formuleringsevner
  • arbejder struktureret og bliver motiveret af at arbejde med flere opgaver på én gang
Vil du vide mere om stillingen, kan du ringe til konst. HR-chef Henriette Orholm på telefon 33 95 56 16 eller til administrativ medarbejder og tidligere elev Sandie de Fries på telefon 33 92 68 53.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst for elever i staten indgået mellem Finansministeriet og HK/STAT. Du kan finde de aktuelle lønninger på Moderniseringsstyrelsens hjemmeside, www.modst.dk. Ansættelsesområdet er Energi- Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning

Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 29. september 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 41.

Om os

I Energistyrelsen brænder vi for at levere løsninger, der gør en positiv forskel for Danmark. Vi arbejder for at sikre danske borgere og virksomheder en omkostningseffektiv, god og stabil forsyning af el, gas, varme, vand, telekommunikation og håndtering af affald. Og vi samarbejder internationalt for at fremme vedvarende energi i vores 12 partnerlande.

Vi er knap 550 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Her finder du både jurister, økonomer, ingeniører og geologer, telegrafinspektører og administrativt uddannede.

En karriere i Energistyrelsen betyder, at du får en hverdag sammen med dedikerede kolleger, høj faglighed og et varmt kollegialt miljø. Vi lægger stor vægt på faglig kvalitet og tværfaglighed i samarbejdet med både vores departement og eksterne partnere og interessenter.

Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og er en styrelse under Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet.

Læs mere om os på www.ens.dk eller se vores video her.



EnergistyrelsenKøbenhavn V2019-09-11T00:00:002019-09-29T00:00:00
330093582Kontorelev til Grunduddannelse KøbenhavnBasic Vores hovedstad dine muligheder Grunduddannelse København søger en kontorelev til Kultur- og Fritidsforvaltningen Kultur- og Fritidsforvaltningen omfatter udover kulturhuse, idrætsanlæg, biblioteker og museer også afdelinger, der betjener borgere indenfor en lang række myndighedsopgaver. Forvaltningens myndighedsafdelinger sagsbehandler og træffer afgørelser indenfor et bredt spektrum af sager med fokus på service og god borgerbetjening. Du vil som elev blive introduceret til forskellige administrative arbejdsgange og processer indenfor myndighedsområdet samt få mulighed for opgaver, hvor du bl.a. skal kommunikere med borgere og samarbejdspartnere. Vi tilbyder Personlig og faglig kompetenceudvikling Oplæring af fagligt engagerede kolleger indenfor sagsbehandling, journaliserings- og arkivregler, mundtlig og skriftlig formidling, borgerkontakt etc. En uges studietur til Bruxelles Vi lægger vægt på, at du Interesserer dig for sagsbehandling både når den er udfordrende og rutinepræget Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation samt har flair for tal Kan tale og skrive engelsk på grundniveau Har et digitalt mind-set, der gør du både er god til at lære nye digitale systemer at kende og er nysgerrig på udviklingen og implementeringen af nye digitale løsninger som f.eks. selvbetjeningsløsninger Kan håndtere en omskiftelig hverdag med stor variation i opgaverne Er selvstændig, serviceminded, initiativrig og pligtopfyldende Er en teamplayer der kan arbejde selvstændigt og struktureret Uddannelsen Dit uddannelsesforløb starter den 1. december 2019 og vil være forankret i Kultur- og Fritidsforvaltningen, hvor du i løbet af elevtiden kommer til at være i praktik i tre af følgende afdelinger: Folkeregisteret (cpr.nr, sygesikring, flyttesager etc.), 65 (sagsbehandling af tilskudsansøgninger vedr. bl.a. tand- og fodbehandling til borgere over 65), Huslejenævnet (sagsbehandling indenfor huslejeområdet) og Sekretariatet for Bevillingsnævnet (behandling af ansøgninger om alkoholbevillinger). Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock og afsluttes med en fagprøve. Formelle krav til at blive kontorelev Du skal enten have bestået HG HGV efter de regler, der var gældende før den 1. august 2015, eller GF 2 og efterfølgende EUX, eller HHX HTX STX HF suppleret med EUS. Løn- og arbejdsforhold Ansættelse sker gennem Grunduddannelse København GRUK. GRUK administrerer alle elever i Københavns Kommune herunder uddannelsesaftaler, løn, ferie etc. Dine løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK. Er du under 25 år, er lønnen ca. 14.300,- kr. om måneden. Er du over 25 år, så er lønnen ca. 21.200,- kr. om måneden. Nysgerrig? Ring til Kultur- og Fritidsforvaltningens elevkoordinator Lotte Delvig på 2033 6776 eller Grunduddannelse København på 3530 3935. Læs mere om at være elev i Københavns Kommune på Grunduddannelse Københavns hjemmeside www.grunduddannelse.kk.dk Skriv i din ansøgning, hvorfor du lige ønsker en elevplads i Kultur- og Fritidsforvaltningen, og hvorfor du gerne vil være en super skarp sagsbehandler indenfor myndighedsområdet. Vedhæft kopi af dine relevante eksamensbeviser. Hvis du endnu ikke har modtaget dit eksamensbevis, så vedhæft dine standpunktskarakterer. Søg via nedenstående link senest søndag den 6. oktober 2019 Grunduddannelse København afholder i samarbejde med Kultur- og Fritidsforvaltningen ansættelsessamtaler i uge 43. Kultur- og Fritidsforvaltningen I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.

Vores hovedstad – dine muligheder

Grunduddannelse København søger en kontorelev til Kultur- og Fritidsforvaltningen

Kultur- og Fritidsforvaltningen omfatter udover kulturhuse, idrætsanlæg, biblioteker og museer også afdelinger, der betjener borgere indenfor en lang række myndighedsopgaver.

Forvaltningens myndighedsafdelinger sagsbehandler og træffer afgørelser indenfor et bredt spektrum af sager med fokus på service og god borgerbetjening.

Du vil som elev blive introduceret til forskellige administrative arbejdsgange og processer indenfor myndighedsområdet samt få mulighed for opgaver, hvor du bl.a. skal kommunikere med borgere og samarbejdspartnere.

Vi tilbyder

  • Personlig og faglig kompetenceudvikling
  • Oplæring af fagligt engagerede kolleger indenfor sagsbehandling, journaliserings- og arkivregler, mundtlig og skriftlig formidling, borgerkontakt etc.
  • En uges studietur til Bruxelles

Vi lægger vægt på, at du

  • Interesserer dig for sagsbehandling – både når den er udfordrende og rutinepræget
  • Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation samt har flair for tal
  • Kan tale og skrive engelsk på grundniveau
  • Har et digitalt mind-set, der gør du både er god til at lære nye digitale systemer at kende og er nysgerrig på udviklingen og implementeringen af nye digitale løsninger som f.eks. selvbetjeningsløsninger
  • Kan håndtere en omskiftelig hverdag med stor variation i opgaverne
  • Er selvstændig, serviceminded, initiativrig og pligtopfyldende
  • Er en teamplayer der kan arbejde selvstændigt og struktureret

Uddannelsen
Dit uddannelsesforløb starter den 1. december 2019 og vil være forankret i Kultur- og Fritidsforvaltningen, hvor du i løbet af elevtiden kommer til at være i praktik i tre af følgende afdelinger: Folkeregisteret (cpr.nr, sygesikring, flyttesager etc.), 65+ (sagsbehandling af tilskudsansøgninger vedr. bl.a. tand- og fodbehandling til borgere over 65), Huslejenævnet (sagsbehandling indenfor huslejeområdet) og Sekretariatet for Bevillingsnævnet (behandling af ansøgninger om alkoholbevillinger).

Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock og afsluttes med en fagprøve.

Formelle krav til at blive kontorelev
Du skal enten have bestået HG/ HGV efter de regler, der var gældende før den 1. august 2015, eller GF 2 og efterfølgende EUX, eller HHX/HTX/STX/HF suppleret med EUS.

Løn- og arbejdsforhold
Ansættelse sker gennem Grunduddannelse København – GRUK.

GRUK administrerer alle elever i Københavns Kommune herunder uddannelsesaftaler, løn, ferie etc.

Dine løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst med HK.

Er du under 25 år, er lønnen ca. 14.300,- kr. om måneden. Er du over 25 år, så er lønnen ca. 21.200,- kr. om måneden.

Nysgerrig?

Ring til Kultur- og Fritidsforvaltningens elevkoordinator Lotte Delvig på 2033 6776 eller Grunduddannelse København på 3530 3935. Læs mere om at være elev i Københavns Kommune på Grunduddannelse Københavns hjemmeside www.grunduddannelse.kk.dk 

Skriv i din ansøgning, hvorfor du lige ønsker en elevplads i Kultur- og Fritidsforvaltningen, og hvorfor du gerne vil være en super skarp sagsbehandler indenfor myndighedsområdet. 

Vedhæft kopi af dine relevante eksamensbeviser. Hvis du endnu ikke har modtaget dit eksamensbevis, så vedhæft dine standpunktskarakterer.

Søg via nedenstående link senest søndag den 6. oktober 2019
Grunduddannelse København afholder i samarbejde med Kultur- og Fritidsforvaltningen ansættelsessamtaler i uge 43.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.

 

 

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngGrunduddannelse KøbenhavnKøbenhavn N2019-09-20T17:03:31.8972019-10-06T00:00:00
330086765Genopslag - KontoreleverBasic Drømmer du om en alsidig praktikplads i gode rammer, hvor du vil blive en del af en stor og spændende politisk organisation? Vil du prøve kræfter med mange af de udfordringer, der findes i den kommunale sektor? Og kan du starte i et spændende og lærerigt uddannelsesforløb snarest muligt. DU FÅR En spændende og varieret uddannelse med speciale i offentlig administration Stort ansvar og selvstændige opgaver Studietur til Bruxelles Godt arbejdsmiljø og gode udviklingsmuligheder En arbejdsplads med højt til loftet En attraktiv arbejdsplads med god kantine, personale- og sportsforeninger. OM STILLINGENSom kontorelev i Ballerup Kommune bliver der taget hånd om din udvikling fra første dag. Uddannelsen er som udgangspunkt et 2-årigt rotationsforløb, hvor praktikstedet skifter ca. hver 8. måned. Du får hvert sted tilknyttet en - to praktikvejledere, som følger dig gennem praktikforløbet. Du får et godt indblik i de forskellige arbejdsområder, som er beskrevet i din personlige elevplan. Planen kan indeholde praktiksteder på rådhuset såvel som decentrale institutioner, hvor du vil lære om bl.a. økonomi, borgerservice, politisk betjening eller HR. I løbet af dit uddannelsesforløb vil der være 3 skoleperioder på Niels Brock, som indeholder en obligatorisk studietur til Bruxelles. Forløbet afsluttes med en fagprøve. Skoleopholdene giver dig en dybdegående viden indenfor offentlig administration og dermed et teoretisk fundament for din praktiktid og fremtidige karriere.VI FORVENTER, AT DU Har EUX 1. del, kontor, eller EUV eller STX, HTX, HHX eller HF med EUS, afsluttet senest august 2019 eller HG eller HGV Har gode kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt Er disciplineret og mødestabil Tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling Har gode samarbejdsevner Er positiv indstillet overfor nye udfordringer Evner at navigere i skiftende IT-systemer. LØN OG ANS TTELSESVILKÅRLøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse, efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.Lønnen udgør p.t. for 1. års elever under 25 år: 14.329,86 kr.For elever over 25 år (voksenelev) udgør lønnen p.t.: 21.446,09 kr.Der indhentes børne- og straffeattest inden ansættelse YDERLIGERE INFORMATIONRing og hør mere hos uddannelsesansvarlig Louise Hupfeld på telefon 4477 2462 ANSØGNINGSFRIST: 30. SEPTEMBER 20191. samtale afholdes den 8. oktober 20192. samtale afholdes 14. oktober 2019 BEM RKDu skal IKKE sende en ansøgning, men blot besvare de uddybende spørgsmål, som du finder ved at klikke på knappen Send ansøgning i bunden. Alle ansøgere skal vedhæfte et C.V. Ansøgere på 25 år og derover, der har andre uddannelser og eller relevant erhvervserfaring, skal vedhæfte et realkompetencebevis (RKV bevis) fra en erhvervsskole.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Drømmer du om en alsidig praktikplads i gode rammer, hvor du vil blive en del af en stor og spændende politisk organisation? Vil du prøve kræfter med mange af de udfordringer, der findes i den kommunale sektor? Og kan du starte i et spændende og lærerigt uddannelsesforløb snarest muligt.
 
DU FÅR
  • En spændende og varieret uddannelse med speciale i offentlig administration
  • Stort ansvar og selvstændige opgaver
  • Studietur til Bruxelles
  • Godt arbejdsmiljø og gode udviklingsmuligheder
  • En arbejdsplads med højt til loftet
  • En attraktiv arbejdsplads med god kantine, personale- og sportsforeninger.
 
OM STILLINGEN
Som kontorelev i Ballerup Kommune bliver der taget hånd om din udvikling fra første dag. Uddannelsen er som udgangspunkt et 2-årigt rotationsforløb, hvor praktikstedet skifter ca. hver 8. måned. Du får hvert sted tilknyttet en - to praktikvejledere, som følger dig gennem praktikforløbet. Du får et godt indblik i de forskellige arbejdsområder, som er beskrevet i din personlige elevplan. Planen kan indeholde praktiksteder på rådhuset såvel som decentrale institutioner, hvor du vil lære om bl.a. økonomi, borgerservice, politisk betjening eller HR.
 
I løbet af dit uddannelsesforløb vil der være 3 skoleperioder på Niels Brock, som indeholder en obligatorisk studietur til Bruxelles. Forløbet afsluttes med en fagprøve. Skoleopholdene giver dig en dybdegående viden indenfor offentlig administration og dermed et teoretisk fundament for din praktiktid og fremtidige karriere.

VI FORVENTER, AT DU
  • Har EUX 1. del, kontor, eller EUV eller
  • STX, HTX, HHX eller HF med EUS, afsluttet senest august 2019 eller
  • HG eller HGV
  • Har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt
  • Er disciplineret og mødestabil
  • Tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling
  • Har gode samarbejdsevner
  • Er positiv indstillet overfor nye udfordringer
  • Evner at navigere i skiftende IT-systemer.
 
LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse, efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Lønnen udgør p.t. for 1. års elever under 25 år: 14.329,86 kr.
For elever over 25 år (voksenelev) udgør lønnen p.t.: 21.446,09 kr.
Der indhentes børne- og straffeattest inden ansættelse
 
YDERLIGERE INFORMATION
Ring og hør mere hos uddannelsesansvarlig Louise Hupfeld på telefon 4477 2462
 
ANSØGNINGSFRIST: 30. SEPTEMBER 2019
1. samtale afholdes den 8. oktober 2019
2. samtale afholdes 14. oktober 2019
 
BEMÆRK
Du skal IKKE sende en ansøgning, men blot besvare de uddybende spørgsmål, som du finder ved at klikke på knappen ”Send ansøgning” i bunden.
 
Alle ansøgere skal vedhæfte et C.V.
 
Ansøgere på 25 år og derover, der har andre uddannelser og/eller relevant erhvervserfaring, skal vedhæfte et realkompetencebevis (RKV bevis) fra en erhvervsskole.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for HR og OrganisationsudviklingBallerup2019-09-09T17:02:04.8702019-09-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen søger kontorelev til Ressourcer og stab

Trafikstyrelsen

København V
Vi søger en kontorelev inden for specialet offentlig administration til ansættelse 1. november 2019. I Ressourcer og stab er der to teams, der varetager henholdsvis styrelsens sagsstyring, callcenter og objektiv sagsbehandling på udvalgte områder, h...
Indrykket:18. september 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Bliv elev i Energistyrelsen

Energistyrelsen

København V
Bliv kontorelev i Energistyrelsen Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk arbejdsplads, hvor vi brænder for at gøre Danmark grønnere? Og har du lyst til at udvikle dig både fagligt og personligt, så er denne stilling måske noget for dig....
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:29. september 2019

Kontorelev til Grunduddannelse København

Grunduddannelse København

København N
Vores hovedstad dine muligheder Grunduddannelse København søger en kontorelev til Kultur- og Fritidsforvaltningen Kultur- og Fritidsforvaltningen omfatter udover kulturhuse, idrætsanlæg, biblioteker og museer også afdelinger, der betjener borgere in...
Indrykket:20. september 2019
Udløbsdato:6. oktober 2019

Genopslag - Kontorelever

Center for HR og Organisationsudvikling

Ballerup
Drømmer du om en alsidig praktikplads i gode rammer, hvor du vil blive en del af en stor og spændende politisk organisation? Vil du prøve kræfter med mange af de udfordringer, der findes i den kommunale sektor? Og kan du starte i et spændende og lær...
Indrykket:9. september 2019
Udløbsdato:30. september 2019