Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med.

 

 

 

 

Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision.

 

 

 

Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier.

 

 

 

Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er:

 

 

 

  • At deltage i tværfaglige fokusteammøder
  • At deltage i og facilitere netværksmøder
  • At undervise i Roskildemodellen
  • At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen
  • At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier
  • At yde råd og vejledning til familier
  • Samtaleforløb med børn og familier
  • At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet
  • Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere
  • At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder
  • At rådgive om og kvalificere underretninger
  • At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver
  • At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs ”Bedre Børneinddragelse”

 

 

 

 

 

 

Vi forestiller os at:

 

 

 

  • Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser
  • Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver
  • Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge
  • Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser
  • Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver
  • Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende
  • Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på
  • Du kan arbejde på fleksible tidspunkter
  • Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter
  • Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver

 

 

 

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31).

 

 

 

Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt.

 

 

 

Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL.

 

 

 

Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse.

 

 

 

 

 

Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049178Phoenix-a6f1326612019-06-25T16:04:07.580Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med.

 

 

 

 

Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision.

 

 

 

Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier.

 

 

 

Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er:

 

 

 

  • At deltage i tværfaglige fokusteammøder
  • At deltage i og facilitere netværksmøder
  • At undervise i Roskildemodellen
  • At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen
  • At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier
  • At yde råd og vejledning til familier
  • Samtaleforløb med børn og familier
  • At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet
  • Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere
  • At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder
  • At rådgive om og kvalificere underretninger
  • At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver
  • At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs ”Bedre Børneinddragelse”

 

 

 

 

 

 

Vi forestiller os at:

 

 

 

  • Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser
  • Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver
  • Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge
  • Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser
  • Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver
  • Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende
  • Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på
  • Du kan arbejde på fleksible tidspunkter
  • Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter
  • Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver

 

 

 

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31).

 

 

 

Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt.

 

 

 

Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL.

 

 

 

Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse.

 

 

 

 

 

Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med. Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision. Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier. Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er: At deltage i tværfaglige fokusteammøder At deltage i og facilitere netværksmøder At undervise i Roskildemodellen At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier At yde råd og vejledning til familier Samtaleforløb med børn og familier At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder At rådgive om og kvalificere underretninger At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs Bedre Børneinddragelse Vi forestiller os at: Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på Du kan arbejde på fleksible tidspunkter Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31). Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt. Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL. Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse. Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.10Phoenixa6f13266101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-05T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197202&DepartmentId=18357&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-TaastrupEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3552501Roskilde Kommune - Børn og Unge114000RoskildeDKDanmarkORS/a6f13266_logo.pngORS/Small/a6f13266_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent783522RoskildeMinimum19720200025-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Roskilde Kommune - Børn og Unge er dette netop hvad du bliver mødt af.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362135545noreply@ofir.comDanmarkDanmark330051767Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområdeRobot Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået. Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil. Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationerHar erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområdeKan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksisHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtEr servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode it-kompetencer Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren. Yderligere oplysninger Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2019 Der vil være første samtalerunde den 22. august og anden samtalerunde den 26. august 2019. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618. Om Social- og handicapcentret Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver – og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager.

Om os
Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationer
  • Har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde
  • Kan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksis
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Er servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode it-kompetencer

Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om.

Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren.

Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2019
Der vil være første samtalerunde den 22. august og anden samtalerunde den 26. august 2019.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618.

Om Social- og handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-07-01T00:00:002019-08-11T00:00:00
330057543Vil du undervise fremtidens socialrådgivere?Robot Har du erfaring med socialt arbejde i praksis? Og brænder du for at formidle din viden til de studerende på socialrådgiveruddannelsen? Så er her måske en stilling for dig. Vi søger en ny kollega, til en tidsbegrænset stilling, som kan indgå i undervisningen på socialrådgiveruddannelsen i Roskilde. På Professionshøjskolen Absalon er det vores ambition at levere engagerende undervisning. Vi er overbeviste om, at det har afgørende betydning for, at vores studerende deltager aktivt i undervisningen. Engagerende undervisning er også afgørende for, at vores studerende færdiggør deres uddannelse, og kan være med til fortsat, at sikre velfærd i Region Sjælland. Derfor er vi meget optagede af at finde dygtige undervisere. Din profil Du har kendskab til et eller flere områder indenfor socialt arbejde eller områder, hvor der arbejdes med sociale problemstillinger. Det er derfor vigtigt, at du kan genkende dig selv i følgende: Du er en dygtig kommunikator og en stærk formidler. Som underviser ved du hvor vigtigt det er, at være en god kommunikator. Derfor er det helt naturlig for dig, at tilpasse og differentiere din undervisning til netop den målgruppe, du står overfor, så dine budskaberne når helt ud til alle. Du evner at gøre din faglige formidling forståelig og relevant. Du er løsningsorienteret. Hvis du bliver udfordret, er du løsningsorienteret i din tilgang, og ser muligheder og forskellige perspektiver frem for begrænsninger. Det gælder både når der er tale om en ekstern oplægsholder, der må aflyse i sidste øjeblik, eller hvis lokalet du skal undervise i, er blevet dobbeltbooket. Positiv af natur. Dit positive humør smitter af på dine omgivelser, også i travle tider. Du er god til sparring, og har et åbent og imødekommende syn på din arbejdsplads, dine kolleger og dine arbejdsopgaver. Derudover forventer vi os, at du: er uddannet socialrådgiver med en kandidatuddannelse, master eller lignende har erfaring med socialt arbejde fra praksis inden for fx, handicap-, udsatte- børn og unge- eller beskæftigelsesområdet. gerne har erfaring med undervisning. Dine arbejdsopgaver Som underviser vil din arbejdsdag kunne bestå af følgende opgaver: Undervisning af fremtidens socialrådgivere. Du skal udvikle, planlægge og gennemføre undervisning på socialrådgiveruddannelsen, samt evt. på efter- og videreuddannelsen. Det sker i tæt sammenspil med de studerende, og i samarbejde med såvel interne som eksterne partnere og aftagere. Et aktivt og spændende studiesocialt miljø. Vi lægger vægt på, at vores studiemiljøer er præget af socialt liv, af glade og engagerede studerende, der kan få kompetent sparring og støtte i både studiegrupper og fra deres vejledere. Din rolle som underviser vil blandt andet være, at bidrage aktivt til, at de studerende vil opleve vores studiemiljøer som levende, og som mere end et uddannelsessted. Digitalisering som en del af hverdagen. Du vil i samarbejde med dine øvrige kollegaer, blive involveret i at anvende og udvikle forskellige processer omkring digitale læringselementer, til brug for hele socialrådgiveruddannelsen. Alt efter dine kvalifikationer vil du blive ansat som adjunkt eller lektor. For at blive ansat som lektor forudsætter det en positiv lektorbedømmelse inden for stillingsstrukturens anvendelsesområde. Bemærk at det kræver, du er bedømt efter BEK nr. 990 af 28. august 2015 eller BEK nr. 1227 af 23. oktober 2018. Du har mulighed for at søge merit på baggrund af tidligere erhvervede kompetencer og kvalifikationer. Dette vil blive drøftet i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Du kan læse mere om rammerne for ansættelse som adjunkt eller lektor i vores stillingsstruktur her. (https: www.retsinformation.dk Forms R0710.aspx?id 183358) Dine kollegaer Vi er 22 engagerede undervisere og en uddannelsesleder. Vi underviser i henholdsvis samfundsfag, psykologi, jura og socialt arbejde. Vi sætter pris på en god og uformel tone i et seriøst samarbejde, hvor vi har store ambitioner for uddannelsens udvikling. Vi glæder os til at byde dig velkommen, og se dig træde i karakter som en dedikeret underviser fra dag et, og sammen med os være med til at vise vejen for vores studerende. Sådan ansøger du Ansættelse sker efter gældende overenskomst på statens område og der er mulighed for at forhandle tillæg i henhold til Ny løn. Stillingen er tidsbegrænset i perioden 1. september 2019 eller snarest derefter til og med 31. august 2020 på fuld tid. Hvis du har nogle spørgsmål til stillingen, kan du kontakte konstitueret uddannelsesleder Inger Marie Jessen på tlf.: 72482088 eller imje@pha.dk dog ikke i perioden 5. juli-6. august pga. sommerferie. Ansøgning og relevante bilag sendes via vores rekrutteringssystem her (https: phabsalon.dk om-professionshoejskolen-absalon ledige-stillinger ) eller ved at klikke på Søg stillingen til højre på denne side, senest den 18. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35. Vi ønsker, at medarbejderstaben afspejler det omgivende samfund, og vi opfordrer derfor alle interesserede uanset køn, kulturel og etnisk baggrund til at søge stillingen. Om Absalon Professionshøjskolen Absalon er Region Sjællands største uddannelsesinstitution med 11 forskellige professionsbacheloruddannelser fordelt på i alt otte byer i regionen. Vores ambition er at bidrage til øget velfærd og vækst i Region Sjælland gennem fremragende uddannelser og rollen som regional udviklingspartner. Vores studerende og samarbejdspartnere er det ubestridte centrum for vores arbejde, lige som vi lægger vægt på at være en rigtig god, fællesskabsbaseret og udviklende arbejdsplads. Vi er 750 medarbejdere, og vi har 8.300 studerende på vores uddannelser og 3.500 i efter- og videreuddannelse.Har du erfaring med socialt arbejde i praksis? Og brænder du for at formidle din viden til de studerende på socialrådgiveruddannelsen? Så er her måske en stilling for dig.

Vi søger en ny kollega, til en tidsbegrænset stilling, som kan indgå i undervisningen på socialrådgiveruddannelsen i Roskilde.

På Professionshøjskolen Absalon er det vores ambition at levere engagerende undervisning. Vi er overbeviste om, at det har afgørende betydning for, at vores studerende deltager aktivt i undervisningen. Engagerende undervisning er også afgørende for, at vores studerende færdiggør deres uddannelse, og kan være med til fortsat, at sikre velfærd i Region Sjælland. Derfor er vi meget optagede af at finde dygtige undervisere.

Din profil
Du har kendskab til et eller flere områder indenfor socialt arbejde eller områder, hvor der arbejdes med sociale problemstillinger. Det er derfor vigtigt, at du kan genkende dig selv i følgende:

Du er en dygtig kommunikator og en stærk formidler. Som underviser ved du hvor vigtigt det er, at være en god kommunikator. Derfor er det helt naturlig for dig, at tilpasse og differentiere din undervisning til netop den målgruppe, du står overfor, så dine budskaberne når helt ud til alle. Du evner at gøre din faglige formidling forståelig og relevant.

Du er løsningsorienteret. Hvis du bliver udfordret, er du løsningsorienteret i din tilgang, og ser muligheder og forskellige perspektiver frem for begrænsninger. Det gælder både når der er tale om en ekstern oplægsholder, der må aflyse i sidste øjeblik, eller hvis lokalet du skal undervise i, er blevet dobbeltbooket.

Positiv af natur. Dit positive humør smitter af på dine omgivelser, også i travle tider. Du er god til sparring, og har et åbent og imødekommende syn på din arbejdsplads, dine kolleger og dine arbejdsopgaver.

Derudover forventer vi os, at du:
  • er uddannet socialrådgiver med en kandidatuddannelse, master eller lignende
  • har erfaring med socialt arbejde fra praksis inden for fx, handicap-, udsatte- børn og unge- eller beskæftigelsesområdet.
  • gerne har erfaring med undervisning.

Dine arbejdsopgaver
Som underviser vil din arbejdsdag kunne bestå af følgende opgaver:

Undervisning af fremtidens socialrådgivere. Du skal udvikle, planlægge og gennemføre undervisning på socialrådgiveruddannelsen, samt evt. på efter- og videreuddannelsen. Det sker i tæt sammenspil med de studerende, og i samarbejde med såvel interne som eksterne partnere og aftagere.

Et aktivt og spændende studiesocialt miljø. Vi lægger vægt på, at vores studiemiljøer er præget af socialt liv, af glade og engagerede studerende, der kan få kompetent sparring og støtte i både studiegrupper og fra deres vejledere. Din rolle som underviser vil blandt andet være, at bidrage aktivt til, at de studerende vil opleve vores studiemiljøer som levende, og som mere end et uddannelsessted.

Digitalisering som en del af hverdagen. Du vil i samarbejde med dine øvrige kollegaer, blive involveret i at anvende og udvikle forskellige processer omkring digitale læringselementer, til brug for hele socialrådgiveruddannelsen.

Alt efter dine kvalifikationer vil du blive ansat som adjunkt eller lektor.

For at blive ansat som lektor forudsætter det en positiv lektorbedømmelse inden for stillingsstrukturens anvendelsesområde. Bemærk at det kræver, du er bedømt efter BEK nr. 990 af 28. august 2015 eller BEK nr. 1227 af 23. oktober 2018. Du har mulighed for at søge merit på baggrund af tidligere erhvervede kompetencer og kvalifikationer. Dette vil blive drøftet i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du kan læse mere om rammerne for ansættelse som adjunkt eller lektor i vores stillingsstruktur her. (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=183358)

Dine kollegaer
Vi er 22 engagerede undervisere og en uddannelsesleder. Vi underviser i henholdsvis samfundsfag, psykologi, jura og socialt arbejde. Vi sætter pris på en god og uformel tone i et seriøst samarbejde, hvor vi har store ambitioner for uddannelsens udvikling.

Vi glæder os til at byde dig velkommen, og se dig træde i karakter som en dedikeret underviser fra dag et, og sammen med os være med til at vise vejen for vores studerende.

Sådan ansøger du
  • Ansættelse sker efter gældende overenskomst på statens område og der er mulighed for at forhandle tillæg i henhold til Ny løn.
  • Stillingen er tidsbegrænset i perioden 1. september 2019 eller snarest derefter til og med 31. august 2020 på fuld tid.
  • Hvis du har nogle spørgsmål til stillingen, kan du kontakte konstitueret uddannelsesleder Inger Marie Jessen på tlf.: 72482088 eller imje@pha.dk – dog ikke i perioden 5. juli-6. august pga. sommerferie.
  • Ansøgning og relevante bilag sendes via vores rekrutteringssystem her (https://phabsalon.dk/om-professionshoejskolen-absalon/ledige-stillinger/) eller ved at klikke på ”Søg stillingen” til højre på denne side, senest den 18. august 2019.
  • Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35.

Vi ønsker, at medarbejderstaben afspejler det omgivende samfund, og vi opfordrer derfor alle interesserede uanset køn, kulturel og etnisk baggrund til at søge stillingen.

Om Absalon
Professionshøjskolen Absalon er Region Sjællands største uddannelsesinstitution med 11 forskellige professionsbacheloruddannelser fordelt på i alt otte byer i regionen. Vores ambition er at bidrage til øget velfærd og vækst i Region Sjælland gennem fremragende uddannelser og rollen som regional udviklingspartner. Vores studerende og samarbejdspartnere er det ubestridte centrum for vores arbejde, lige som vi lægger vægt på at være en rigtig god, fællesskabsbaseret og udviklende arbejdsplads. Vi er 750 medarbejdere, og vi har 8.300 studerende på vores uddannelser og 3.500 i efter- og videreuddannelse.

Campus Roskilde - Fysioterapeut, Lærer, Pædagog, Socialrådgiver, Sygeplejerske, Leisure Management oRoskilde2019-07-10T00:00:002019-08-05T00:00:00
330063312Socialrådgiver/Socialformidler, Socialrådgiverafdelingen, Administrativ Stab, Sjællands UniversitetshospitalRobot Sjællands Universitetshospital vil være pioner i det danske sundhedsvæsen og definere en ny, bedre og anderledes måde at drive et sundhedsvæsen på. Med overskriften Patienten er alt implementerer hospitalet en ambitiøs strategi, som vil sætte en ny retning for fremtiden. Missionen er patienten, og visionen er suveræn kvalitet. Til hospitalets socialrådgiverafdeling søger vi en socialrådgiver 37 timer ugentligt pr. 1. oktober 2019. Hospitalets socialrådgiverafdeling yder socialrådgiverbistand til patienter, der er tilknyttet følgende afdelinger enheder: Klinisk Onkologisk Afdeling incl. palliation, Hæmatologisk Afdeling, Neurologisk Afdeling, Tværfagligt Smertecenter, Pædiatrisk Afdeling incl. børnepalliation samt målgruppen sårbare gravide. Afdelingen påtænker endvidere at yde rådgivning til patienter, der er tilknyttet udvalgte områder på vores medicinske afdelinger. Generelt har hospitalets socialrådgiverfunktion til formål at betjene de borgere tilknyttet de nævnte afdelinger - som har et uopsætteligt behov for socialrådgiverbistand, og som på grund af hospitalsindlæggelse sygdom ikke har mulighed for at henvende sig til primærkommunen og andre relevante instanser. Socialrådgiverafdelingen skal først og fremmest betjene indlagte patienter med henblik på at afbøde sociale følgevirkninger af sygdommen tilstanden. Ambulante patienter betjenes efter aftale og i samarbejde med den henvisende afdeling. Som socialrådgiver på hospitalet skal du yde socialrådgivning til patienter og pårørende, primært med tilknytning til Pædiatrisk Afdeling incl. børnepalliation, samt gruppen af sårbare gravide (Gynækologisk Obstetrisk Afdeling). Hovedopgaver på Pædiatrisk Afdeling Rådgive familier med børn med indgribende og langvarige lidelser og handicaps om muligheden for hjælp primært efter Servicelovens bestemmelser. Herunder også hjælp til at udfærdige ansøgninger og partshøringssvar Bidrage med socialrådgiverfaglig viden i tværfaglige sammenhænge. Herunder undervise øvrige faggrupper samt deltage i specialespecifikke teammøder Kontakte barnets hjemkommune for koordinering af indsatser Udarbejde underretninger samt følge op på disse Det børnepalliative område Støttende samtaler til familier med børn med livstruende og livsbegrænsende tilstande Udarbejde behovsbeskrivelser til brug for kommunens sagsbehandling Udvikle samarbejdsplaner for indsatsen mellem region og kommuner Hovedopgaver i forhold til målgruppen Sårbare Gravide Udarbejde underretninger i samarbejde med jordemødrene Deltage i fødekoordinerende møder Deltage i samtaler med personale, kommune og den gravide Socialrådgiverfunktionen betjener alle de adresser, hvor der er aktivitet, som Sjællands Universitetshospital er ansvarlig for. Den nye socialrådgiver vil få hovedarbejdssted på Sjællands Universitetshospital, Roskilde. Socialrådgiverafdelingen består aktuelt af 2 socialrådgivere og 1 socialformidler. En stilling som socialrådgiver for Tværfagligt Smertecenter og dele af de medicinske specialer er pt. også slået op. Chefen for HR og Uddannelse er overordnet leder for afdelingen. Kvalifikationer Stillingen ønskes besat med en socialrådgiver socialformidler med bred erhvervserfaring gerne fra hospitalssektoren og eller primærsektoren. Da du vil være den eneste socialrådgiver med fast tilknytning børneområdet og gruppen af sårbare gravide, forventer vi, at du er en fagligt stærk person med et grundigt og sikkert kendskab til relevant lovgivning og en person som af egen kraft formår at holde sig opdateret på området. Endvidere er der tale om en stilling, hvor socialrådgiveren skal kunne agere tryghedsskabende og med overblik i potentielt konfliktfyldte situationer. Vi ser gerne, at du har interesse for og erfaring i at formidle, koordinere og undervise. Vi lægger vægt på gode kommunikations- og samarbejdsevner samt evne til at bevare et professionelt overblik. Endvidere lægger vi vægt på initiativ, engagement og selvstændighed samt en positiv indstilling til socialrådgiverafdelingens fremtidige udfordringer og udvikling. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger: Du er velkommen til at kontakte chef for HR og Uddannelse Lisbet Skou Rasmussen, tlf: 21 67 77 06 eller socialformidler Marianne Vinther (uge 30) 47 32 12 16, socialrådgiver Sanne Nyman (uge 31) 56 51 47 61, socialrådgiver Anette Holm Andreasen (uge 32 og 33), tlf: 47 32 12 12. Ansøgningsfrist: 16.08.19 Ansættelsessamtaler: 22.08.19 hele dagen samt den 23.08.19 fra kl. 13 og frem. Om Sjællands Universitetshospital Sjællands Universitetshospital er Danmarks yngste universitetshospital, og en afgørende brik i Region Sjællands ambitiøse sygehusplan. Vores mission er patienten, og visionen er suveræn kvalitet. I en verden fuld af nye muligheder og forventninger ser vi os som pionerer, der ønsker at definere en ny, bedre og anderledes måde at drive sundhedsvæsenet på. Sjællands Universitetshospital er over de sidste år etableret som en organisatorisk enhed. Næste trin er den fysiske samling i det nye kvalitetsfondsbyggeri i Køge, som vil skabe rammen for et universitetshospital i fuld skala. Vi er således i gang med at skabe et samlet og bedre sundhedsvæsen for regionens borgere, og en spændende og udviklende arbejdsplads for medarbejderne. Læs mere om Sjællands Universitetshospital på: http: www.regionsjaelland.dk suh

Sjællands Universitetshospital vil være pioner i det danske sundhedsvæsen og definere en ny, bedre og anderledes måde at drive et sundhedsvæsen på. Med overskriften ”Patienten er alt” implementerer hospitalet en ambitiøs strategi, som vil sætte en ny retning for fremtiden. Missionen er patienten, og visionen er suveræn kvalitet.

Til hospitalets socialrådgiverafdeling søger vi en socialrådgiver 37 timer ugentligt pr. 1. oktober 2019.

Hospitalets socialrådgiverafdeling yder socialrådgiverbistand til patienter, der er tilknyttet følgende afdelinger/enheder: Klinisk Onkologisk Afdeling incl. palliation, Hæmatologisk Afdeling, Neurologisk Afdeling, Tværfagligt Smertecenter, Pædiatrisk Afdeling incl. børnepalliation samt målgruppen sårbare gravide. Afdelingen påtænker endvidere at yde rådgivning til patienter, der er tilknyttet udvalgte områder på vores medicinske afdelinger.

Generelt har hospitalets socialrådgiverfunktion til formål at betjene de borgere – tilknyttet de nævnte afdelinger - som har et uopsætteligt behov for socialrådgiverbistand, og som på grund af hospitalsindlæggelse/sygdom ikke har mulighed for at henvende sig til primærkommunen og andre relevante instanser. Socialrådgiverafdelingen skal først og fremmest betjene indlagte patienter med henblik på at afbøde sociale følgevirkninger af sygdommen/tilstanden. Ambulante patienter betjenes efter aftale og i samarbejde med den henvisende afdeling.

Som socialrådgiver på hospitalet skal du yde socialrådgivning til patienter og pårørende, primært med tilknytning til Pædiatrisk Afdeling incl. børnepalliation, samt gruppen af sårbare gravide (Gynækologisk/Obstetrisk Afdeling).

Hovedopgaver på Pædiatrisk Afdeling

  • Rådgive familier med børn med indgribende og langvarige lidelser og handicaps om muligheden for hjælp primært efter Servicelovens bestemmelser. Herunder også hjælp til at udfærdige ansøgninger og partshøringssvar

  • Bidrage med socialrådgiverfaglig viden i tværfaglige sammenhænge. Herunder undervise øvrige faggrupper samt deltage i specialespecifikke teammøder

  • Kontakte barnets hjemkommune for koordinering af indsatser

  • Udarbejde underretninger samt følge op på disse

Det børnepalliative område

  • Støttende samtaler til familier med børn med livstruende og livsbegrænsende tilstande

  • Udarbejde behovsbeskrivelser til brug for kommunens sagsbehandling

  • Udvikle samarbejdsplaner for indsatsen mellem region og kommuner

Hovedopgaver i forhold til målgruppen Sårbare Gravide

  • Udarbejde underretninger i samarbejde med jordemødrene

  • Deltage i fødekoordinerende møder

  • Deltage i samtaler med personale, kommune og den gravide

Socialrådgiverfunktionen betjener alle de adresser, hvor der er aktivitet, som Sjællands Universitetshospital er ansvarlig for. Den nye socialrådgiver vil få hovedarbejdssted på Sjællands Universitetshospital, Roskilde.

Socialrådgiverafdelingen består aktuelt af 2 socialrådgivere og 1 socialformidler.

En stilling som socialrådgiver for Tværfagligt Smertecenter og dele af de medicinske specialer er pt. også slået op.

Chefen for HR og Uddannelse er overordnet leder for afdelingen.

Kvalifikationer

Stillingen ønskes besat med en socialrådgiver/socialformidler med bred erhvervserfaring – gerne fra hospitalssektoren og/eller primærsektoren.

Da du vil være den eneste socialrådgiver med fast tilknytning børneområdet og gruppen af sårbare gravide, forventer vi, at du er en fagligt stærk person med et grundigt og sikkert kendskab til relevant lovgivning og en person som af egen kraft formår at holde sig opdateret på området.

Endvidere er der tale om en stilling, hvor socialrådgiveren skal kunne agere tryghedsskabende og med overblik i potentielt konfliktfyldte situationer.

Vi ser gerne, at du har interesse for og erfaring i at formidle, koordinere og undervise.

Vi lægger vægt på gode kommunikations- og samarbejdsevner samt evne til at bevare et professionelt overblik. Endvidere lægger vi vægt på initiativ, engagement og selvstændighed samt en positiv indstilling til socialrådgiverafdelingens fremtidige udfordringer og udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger: Du er velkommen til at kontakte chef for HR og Uddannelse Lisbet Skou Rasmussen, tlf: 21 67 77 06 eller socialformidler Marianne Vinther (uge 30) 47 32 12 16, socialrådgiver Sanne Nyman (uge 31) 56 51 47 61, socialrådgiver Anette Holm Andreasen (uge 32 og 33), tlf: 47 32 12 12.

Ansøgningsfrist: 16.08.19

Ansættelsessamtaler: 22.08.19 hele dagen samt den 23.08.19 fra kl. 13 og frem.

Om Sjællands Universitetshospital
Sjællands Universitetshospital er Danmarks yngste universitetshospital, og en afgørende brik i Region Sjællands ambitiøse sygehusplan. Vores mission er patienten, og visionen er suveræn kvalitet. I en verden fuld af nye muligheder og forventninger ser vi os som pionerer, der ønsker at definere en ny, bedre og anderledes måde at drive sundhedsvæsenet på.

Sjællands Universitetshospital er over de sidste år etableret som en organisatorisk enhed. Næste trin er den fysiske samling i det nye kvalitetsfondsbyggeri i Køge, som vil skabe rammen for et universitetshospital i fuld skala. Vi er således i gang med at skabe et samlet og bedre sundhedsvæsen for regionens borgere, og en spændende og udviklende arbejdsplads for medarbejderne.

Læs mere om Sjællands Universitetshospital på: http://www.regionsjaelland.dk/suh

Region SjællandRoskilde2019-07-23T00:00:002019-08-16T00:00:00
330058176Børne- og familierådgivningen søger dygtige socialrådgivere til behandling af børnesagerRobot Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger vil du være med til det? Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbulent periode. Vi er nu på rette vej og er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi søger derfor dygtige socialrådgivere med et højt fagligt niveau og med fokus på at inddrage børn og familier så meget som muligt i sagsbehandlingen, og som samtidig ser det som en spændende udfordring, at være med til at skabe en rigtig god arbejdsplads, hvor det er rart at være, og alle er stolte af at være en del af. Børne- og Familierådgivningens opgave er at understøtte børn og unge i alderen 0-16 år, der har et særligt behov herfor samt sikre, at disse børn og unge kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende. Det er Børne- og Familierådgivningens vision at give alle børn og familier i Ringsted Kommune de bedste muligheder for at lære, trives og udvikle sig. Der er 2 ledige stillinger. Stillingerne er placeret i vores Adfærdsteam. Arbejdsopgaverne i Adfærdsteamet består blandt andet i at udarbejde børnefaglige undersøgelser i nye sager samt iværksætte og følge op på sager med forebyggende indsatser og anbringelsessager. Stillingerne er på fuld tid, 37 timer om ugen, og med tiltrædelse hurtigst muligt. Din profil:Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerDu har lyst til at være med til at skabe fremtidens Børne og familierådgivning, sammen med dine nye kollegaerDu har erfaring med ICS og DUBU Du er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evnerDu arbejder med inddragende metoder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer og vægter dialog højtDu arbejder systematisk, har evnen til sagsorganisering og er robust i forhold til at skulle handle i svære og akutte sagerDu har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, herunder god til at skrive afgørelser og arbejde inden for de politisk vedtagne og lovbestemte tidsfristerDu brænder for socialt arbejde med børn og unge og vil gerne udvikle både dig selv og fagetDu er stærk i det tværprofessionelle samarbejdeDu kan både arbejde selvstændigt og være en god teamplayerDu er positiv, loyal og har et godt humør Derfor skal du vælge os:Du får mulighed for at sætte dit præg på opbygningen af en relativ ny afdelingDu får mulighed for at være med til at præge udviklingen af Ringsted Kommunes specialiserede børneområde for de 0-16 årigeDu får et spændende job sammen med engagerede og dygtige kollegaer, hvor det er rart at være og ledelsen lytter på input fra digDu får mulighed for faglig og personlig udvikling og en ledelse, der ser velvilligt på kompetenceudviklingDu får en 37 timers arbejdsuge, med mulighed for flekstidDu får et selvstændigt job med ansvar for og indflydelse på opgaveløsningenDu modtager supervision sammen med dine kollegaerDu får personalegoder som attraktiv personaleforening, kaffe, the og frugt Flere oplysninger: Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Børne- og familierådgivningen Anja Falk Rømer på telefon 30591994. I ugerne 29-31 vil der pga. sommerferie være begrænset besvarelse af opkald, men alle der lægger en besked vil blive ringet op efter uge 31. Når du sender din ansøgning bedes du medsende kopi af anbefalinger og dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35. Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger – vil du være med til det?

Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbulent periode. Vi er nu på rette vej og er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi søger derfor dygtige socialrådgivere med et højt fagligt niveau og med fokus på at inddrage børn og familier så meget som muligt i sagsbehandlingen, og som samtidig ser det som en spændende udfordring, at være med til at skabe en rigtig god arbejdsplads, hvor det er rart at være, og alle er stolte af at være en del af.

Børne- og Familierådgivningens opgave er at understøtte børn og unge i alderen 0-16 år, der har et særligt behov herfor samt sikre, at disse børn og unge kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende. Det er Børne- og Familierådgivningens vision at give alle børn og familier i Ringsted Kommune de bedste muligheder for at lære, trives og udvikle sig.

Der er 2 ledige stillinger. Stillingerne er placeret i vores Adfærdsteam. Arbejdsopgaverne i Adfærdsteamet består blandt andet i at udarbejde børnefaglige undersøgelser i nye sager samt iværksætte og følge op på sager med forebyggende indsatser og anbringelsessager.
Stillingerne er på fuld tid, 37 timer om ugen, og med tiltrædelse hurtigst muligt.

Din profil:
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har lyst til at være med til at skabe fremtidens Børne og familierådgivning, sammen med dine nye kollegaer
  • Du har erfaring med ICS og DUBU  
  • Du er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evner
  • Du arbejder med inddragende metoder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer og vægter dialog højt
  • Du arbejder systematisk, har evnen til sagsorganisering og er robust i forhold til at skulle handle i svære og akutte sager
  • Du har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, herunder god til at skrive afgørelser og arbejde inden for de politisk vedtagne og lovbestemte tidsfrister
  • Du brænder for socialt arbejde med børn og unge og vil gerne udvikle både dig selv og faget
  • Du er stærk i det tværprofessionelle samarbejde
  • Du kan både arbejde selvstændigt og være en god teamplayer
  • Du er positiv, loyal og har et godt humør

Derfor skal du vælge os:
  • Du får mulighed for at sætte dit præg på opbygningen af en relativ ny afdeling
  • Du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af Ringsted Kommunes specialiserede børneområde for de 0-16 årige
  • Du får et spændende job sammen med engagerede og dygtige kollegaer, hvor det er rart at være og ledelsen lytter på input fra dig
  • Du får mulighed for faglig og personlig udvikling og en ledelse, der ser velvilligt på kompetenceudvikling
  • Du får en 37 timers arbejdsuge, med mulighed for flekstid
  • Du får et selvstændigt job med ansvar for og indflydelse på opgaveløsningen
  • Du modtager supervision sammen med dine kollegaer
  • Du får personalegoder som attraktiv personaleforening, kaffe, the og frugt

Flere oplysninger:
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af
Børne- og familierådgivningen Anja Falk Rømer på telefon 30591994. I ugerne 29-31 vil der pga. sommerferie være begrænset besvarelse af opkald, men alle der lægger en besked vil blive ringet op efter uge 31.

Når du sender din ansøgning bedes du medsende kopi af anbefalinger og dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35.

Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.
 

Ringsted KommuneRingsted2019-07-10T00:00:002019-08-19T00:00:00
330060000Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.Robot Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område. Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres overfor børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Familierådgivningen har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse, øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge samt udvikle en bred tilbudsvifte. Vi arbejder videre med de erfaringer, mindset og tiltag som er udviklet under partnerskabet. Vi ønsker fortsat et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Vi følger derfor også hyppigere op på indsatsernes effekt end lovgivningen foreskriver. Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau. Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder) Vi forventer af dig: Du har erfaring indenfor området Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Bidrager til et positivt arbejdsmiljø Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 2186 6793 eller familierådgiver Pernille Rasmussen tlf 3639 3221. Du kan desuden læse mere her: Lige muligheder Lige muligheder (pixi-udgave) Funktionsbeskrivelse Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist d. 18. august 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 26. august 2019.Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.



Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019.



Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres overfor børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:

  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Familierådgivningen har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse, øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge samt udvikle en bred tilbudsvifte. Vi arbejder videre med de erfaringer, mindset og tiltag som er udviklet under partnerskabet. Vi ønsker fortsat et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Vi følger derfor også hyppigere op på indsatsernes effekt end lovgivningen foreskriver.



Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau.



Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring.

Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.



Vi tilbyder dig:

  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder)
Vi forventer af dig:

  • Du har erfaring indenfor området
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 2186 6793 eller familierådgiver Pernille Rasmussen tlf 3639 3221.

Du kan desuden læse mere her:



Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.



Ansøgningsfrist d. 18. august 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 26. august 2019.





ADM undervisning plejebørnHvidovre2019-07-15T00:00:002019-08-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområde

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af ...
Indrykket:1. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019

Vil du undervise fremtidens socialrådgivere?

Campus Roskilde - Fysioterapeut, Lærer, Pædagog, Socialrådgiver, Sygeplejerske, Leisure Management o

Roskilde
Har du erfaring med socialt arbejde i praksis? Og brænder du for at formidle din viden til de studerende på socialrådgiveruddannelsen? Så er her måske en stilling for dig. Vi søger en ny kollega, til en tidsbegrænset stilling, som kan indgå i underv...
Indrykket:10. juli 2019
Udløbsdato:5. august 2019

Socialrådgiver/Socialformidler, Socialrådgiverafdelingen, Administrativ Stab, Sjællands Universitetshospital

Region Sjælland

Roskilde
Sjællands Universitetshospital vil være pioner i det danske sundhedsvæsen og definere en ny, bedre og anderledes måde at drive et sundhedsvæsen på. Med overskriften Patienten er alt implementerer hospitalet en ambitiøs strategi, som vil sætte en ny ...
Indrykket:23. juli 2019
Udløbsdato:16. august 2019

Børne- og familierådgivningen søger dygtige socialrådgivere til behandling af børnesager

Ringsted Kommune

Ringsted
Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger vil du være med til det? Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbu...
Indrykket:10. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.

ADM undervisning plejebørn

Hvidovre
Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område. Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret del...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019