Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med.

 

 

 

 

Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision.

 

 

 

Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier.

 

 

 

Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er:

 

 

 

  • At deltage i tværfaglige fokusteammøder
  • At deltage i og facilitere netværksmøder
  • At undervise i Roskildemodellen
  • At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen
  • At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier
  • At yde råd og vejledning til familier
  • Samtaleforløb med børn og familier
  • At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet
  • Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere
  • At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder
  • At rådgive om og kvalificere underretninger
  • At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver
  • At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs ”Bedre Børneinddragelse”

 

 

 

 

 

 

Vi forestiller os at:

 

 

 

  • Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser
  • Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver
  • Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge
  • Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser
  • Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver
  • Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende
  • Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på
  • Du kan arbejde på fleksible tidspunkter
  • Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter
  • Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver

 

 

 

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31).

 

 

 

Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt.

 

 

 

Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL.

 

 

 

Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse.

 

 

 

 

 

Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049178Phoenix-a6f1326612019-06-25T16:04:07.580Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med.

 

 

 

 

Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision.

 

 

 

Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier.

 

 

 

Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er:

 

 

 

  • At deltage i tværfaglige fokusteammøder
  • At deltage i og facilitere netværksmøder
  • At undervise i Roskildemodellen
  • At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen
  • At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier
  • At yde råd og vejledning til familier
  • Samtaleforløb med børn og familier
  • At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet
  • Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere
  • At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder
  • At rådgive om og kvalificere underretninger
  • At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver
  • At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs ”Bedre Børneinddragelse”

 

 

 

 

 

 

Vi forestiller os at:

 

 

 

  • Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser
  • Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver
  • Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge
  • Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser
  • Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver
  • Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende
  • Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på
  • Du kan arbejde på fleksible tidspunkter
  • Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter
  • Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver

 

 

 

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31).

 

 

 

Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt.

 

 

 

Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL.

 

 

 

Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse.

 

 

 

 

 

Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 

2019-08-05T12:50:10.860 Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med. Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision. Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier. Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er: At deltage i tværfaglige fokusteammøder At deltage i og facilitere netværksmøder At undervise i Roskildemodellen At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier At yde råd og vejledning til familier Samtaleforløb med børn og familier At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder At rådgive om og kvalificere underretninger At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs Bedre Børneinddragelse Vi forestiller os at: Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på Du kan arbejde på fleksible tidspunkter Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31). Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt. Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL. Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse. Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.10Phoenixa6f13266101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-05T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197202&DepartmentId=18357&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-TaastrupEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3552501Roskilde Kommune - Børn og Unge114000RoskildeDKDanmarkORS/a6f13266_logo.pngORS/Small/a6f13266_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent783522RoskildeMinimum19720200025-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6f13266&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonBørn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362135545noreply@ofir.comDanmarkDanmark330123444Beskæftigelsesrådgiver til fagligt stærkt KontanthjælpsteamRobot Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked. Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede kontanthjælpsmodtagere i forhold til arbejdsmarkedet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er selvforsørgelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag. Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisten og den daglige leder. Vi lægger vægt på, at du:Er uddannet socialrådgiver socialformidler med flere års erfaringHar et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialerØnsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveauHar stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligtHar organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureretEr en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samleKan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdagHar erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationerKan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spilHar flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. Du bliver en del af Job og Kompetence Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder. Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team. Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. januar 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station. Ansøgningsfristen er onsdag den 27. november 2019 Vi holder samtaler løbende. Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret jobcenterchef Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked.

Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede kontanthjælpsmodtagere i forhold til arbejdsmarkedet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er selvforsørgelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag.
 
Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisten og den daglige leder.
 
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med flere års erfaring
  • Har et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialer
  • Ønsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveau
  • Har stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Har organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureret
  • Er en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samle
  • Kan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
  • Har erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationer
  • Kan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spil
  • Har flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed

Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser.
 
Du bliver en del af Job og Kompetence
Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder.

Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team.

Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. januar 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station.
 
Ansøgningsfristen er onsdag den 27. november 2019
Vi holder samtaler løbende.

Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret jobcenterchef Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-11-12T00:00:002019-11-27T00:00:00
330115827Ungeenheden i Ringsted Kommune søger en socialformidler eller socialrådgiver til MyndighedsenhedenRobot Ungeenheden i Ringsted Kommune søger en socialformidler eller en socialrådgiver til vores Myndighedsteam, der arbejder med de unge mellem 18-25 år indenfor Servicelovens voksenområde. Brænder du for arbejdet med de unge voksne og for det tværfaglige samarbejde, så er du måske den rette for os. Om jobbet: Du skal arbejde indenfor Servicelovens voksenparagraffer , og du vil skulle varetage alle typer af opgaver i forhold til de unge, indenfor de muligheder der ligger i lovgivningen. Dine opgaver:Du skal kunne arbejde med voksenudredningsmetoden (VUM)Du skal varetage rådgivning og vejledning af unge og deres familier, afhængig af deres behov og problemstillingerDu skal afholde samtaler og møder med de unge, deres familier og forskellige samarbejdsparterDu skal samarbejde med forskellige aktører i Ungeenheden, Ringsted Kommune og andre tilbud der skal understøtte indsatsen for den enkelte ungeDu skal koordinere opgaverne og være med til at skabe sammenhængende indsatser for de ungeDu skal vurdere behov for hjemmevejledning, aktivitets- og samværstilbud mv.Du skal afholde handleplansmøder og udarbejdesociale handleplanerDu skal vurdere behov for og indstille til botilbudDu skal genhuse husvilde på fx forsorgshjemDu skal varetage administration og dokumentation i sagerne, i forhold til løbende sagsbehandling Hvem er du:Du har en socialfaglig eller anden relevant uddannelse og har erfaring med målgruppenDu har erfaring med opgaver indenfor ServicelovenDu er god til både skriftlig og mundtlig formidlingDu er struktureret og kan gøre brug af forskellige It-systemer til dokumentation og journalisering i sagerneDu har erfaring med og kendskab til at arbejde med unge og deres familierDu evner at indgå i et samarbejde på tværs af forskellige teams og fagområderDu kan arbejde selvstændigt og være ansvarlig for opgaveløsningenDu evner at have flere bolde i luften og kunne prioritere i opgaverne Afdeling: Ungeenheden er en specialiseret enhed i Ringsted Kommune, hvor vi lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde. Vi har det fælles formål at få flere unge til at gennemføre en uddannelse, og opnå mulighed for et selvstændigt liv uanset baggrund og opvækst. Vores ca. 25 medarbejdere kommer fra forskellige fagområder og yder i fællesskab en sagsbehandling, hvor gode overgange og helhedsperspektiv er første prioritet. Som rådgiver i Ungeenhedens Myndighedsteam, skal du ud over Ungeenhedens øvrige medarbejdere også samarbejde med bl.a. Myndighedsenheden, Uddannelsesvejledere, Jobcentret, Ydelseskontoret, Social- og distriktspsykiatri samt eksterne aktører på området. Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til, at vores drift er i top. Den medarbejder vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet. Vi tilbyder:Et selvstændigt job med ansvar og indflydelse på opgaveløsningenDygtige og engagerede kollegerMulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling internt og eksterntIndflydelse på udviklingen af opgaveløsningen i afdelingenEn ledelse, der ønsker at udvikle og forbedre vores faglige metoder på områdetPersonalegoder som massagestol, attraktiv personaleforening, kaffe og frugt, da vi vægter arbejdsmiljø højt Bemærk at der i forbindelse med denne stilling vil blive afholdt løbende samtaler. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Ungeenheden i Ringsted Kommune søger en socialformidler eller en socialrådgiver til vores Myndighedsteam, der arbejder med de unge mellem 18-25 år indenfor Servicelovens voksenområde.
 
Brænder du for arbejdet med de unge ”voksne” og for det tværfaglige samarbejde, så er du måske den rette for os.

Om jobbet:
Du skal arbejde indenfor Servicelovens ”voksenparagraffer”, og du vil skulle varetage alle typer af opgaver i forhold til de unge, indenfor de muligheder der ligger i lovgivningen.

Dine opgaver:
  • Du skal kunne arbejde med voksenudredningsmetoden (VUM)
  • Du skal varetage rådgivning og vejledning af unge og deres familier, afhængig af deres behov og problemstillinger
  • Du skal afholde samtaler og møder med de unge, deres familier og forskellige samarbejdsparter
  • Du skal samarbejde med forskellige aktører i Ungeenheden, Ringsted Kommune og andre tilbud der skal understøtte indsatsen for den enkelte unge
  • Du skal koordinere opgaverne og være med til at skabe sammenhængende indsatser for de unge
  • Du skal vurdere behov for hjemmevejledning, aktivitets- og samværstilbud mv.
  • Du skal afholde handleplansmøder og udarbejdesociale handleplaner
  • Du skal vurdere behov for og indstille til botilbud
  • Du skal genhuse husvilde på fx forsorgshjem
  • Du skal varetage administration og dokumentation i sagerne, i forhold til løbende sagsbehandling

 
Hvem er du:
  • Du har en socialfaglig eller anden relevant uddannelse og har erfaring med målgruppen
  • Du har erfaring med opgaver indenfor Serviceloven
  • Du er god til både skriftlig og mundtlig formidling
  • Du er struktureret og kan gøre brug af forskellige It-systemer til dokumentation og journalisering i sagerne
  • Du har erfaring med og kendskab til at arbejde med unge og deres familier
  • Du evner at indgå i et samarbejde på tværs af forskellige teams og fagområder
  • Du kan arbejde selvstændigt og være ansvarlig for opgaveløsningen
  • Du evner at have flere bolde i luften og kunne prioritere i opgaverne

 
Afdeling:
Ungeenheden er en specialiseret enhed i Ringsted Kommune, hvor vi lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde. Vi har det fælles formål at få flere unge til at gennemføre en uddannelse, og opnå mulighed for et selvstændigt liv uanset baggrund og opvækst. Vores ca. 25 medarbejdere kommer fra forskellige fagområder og yder i fællesskab en sagsbehandling, hvor gode overgange og helhedsperspektiv er første prioritet.

Som rådgiver i Ungeenhedens Myndighedsteam, skal du ud over Ungeenhedens øvrige medarbejdere også samarbejde med bl.a. Myndighedsenheden, Uddannelsesvejledere, Jobcentret, Ydelseskontoret, Social- og distriktspsykiatri samt eksterne aktører på området.
  
Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til, at vores drift er i top. Den medarbejder vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet.
 
Vi tilbyder:
  • Et selvstændigt job med ansvar og indflydelse på opgaveløsningen
  • Dygtige og engagerede kolleger
  • Mulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling internt og eksternt
  • Indflydelse på udviklingen af opgaveløsningen i afdelingen
  • En ledelse, der ønsker at udvikle og forbedre vores faglige metoder på området
  • Personalegoder som massagestol, attraktiv personaleforening, kaffe og frugt, da vi vægter arbejdsmiljø højt

 
Bemærk at der i forbindelse med denne stilling vil blive afholdt løbende samtaler.
 
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

UngeenhedRingsted2019-10-31T00:00:002019-11-22T00:00:00
330122772Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børne- og ungeområdet i HerlevRobot Vores gode kollega flytter tilbage til Jylland, og derfor søger vi efter en ny kollega, som ønsker at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn og unge. Hos os vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse fra 1. december 2019 eller snarest derefter. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Som rådgiver i Børne-, unge- og familierådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre. Du vil blive en del af en afdeling, der p.t udgør 13 børne- og ungerådgivere, der fortrinsvis udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Børne-, unge- og familierådgivningen arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit makkerskab, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering. Børne-, unge- og familierådgivningen består udover børne- og ungerådgiverne af et underretningsteam, familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent, en faglig leder, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne-, unge- og familierådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. Det her kendetegner vores kommende rådgiver:du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelserdu arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgavernedu er struktureret og god til at planlægge dine opgaverdu trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdagdu er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvaret team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden opfaglig sparring og tæt samarbejde med både kollegaer og samarbejdspartnereen afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljømulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervisiongodt og engageret tværfagligt samarbejdeen god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn. Ansøgning Ansøgningsfristen er torsdag den 21. november 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Videre proces Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 25. november 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Børne-, unge- og familierådgivningen Signe Elsvor på telefon 4452 6065 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.Vores gode kollega flytter tilbage til Jylland, og derfor søger vi efter en ny kollega, som ønsker at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn og unge. Hos os vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse fra 1. december 2019 eller snarest derefter.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker.  Som rådgiver i Børne-, unge- og familierådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre.

Du vil blive en del af en afdeling, der p.t udgør 13 børne- og ungerådgivere, der fortrinsvis udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Børne-, unge- og familierådgivningen arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit makkerskab, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering.
 
Børne-, unge- og familierådgivningen består udover børne- og ungerådgiverne af et underretningsteam, familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent, en faglig leder, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år).
 
Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne-, unge- og familierådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. 

Det her kendetegner vores kommende rådgiver:
  • du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • du arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgaverne
  • du er struktureret og god til at planlægge dine opgaver
  • du trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • du er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer
 
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • faglig sparring og tæt samarbejde med både kollegaer og samarbejdspartnere
  • en afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • mulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervision
  • godt og engageret tværfagligt samarbejde
  • en god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede
 
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er torsdag den 21. november 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning.
 
Videre proces
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 25. november 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Børne-, unge- og familierådgivningen Signe Elsvor på telefon  4452 6065 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-11-12T00:00:002019-11-25T00:00:00
330117686Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområdeRobot Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt. Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed. Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby. Vi søger vi en socialrådgiver formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger. Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service 85 til 110. Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme. Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken. Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam. Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne. Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til. Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af: Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer. Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune. Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere. Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet. Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer. I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning. Faglige- og personlige kompetencer Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver eller socialformidler vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen. har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse. har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima. er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende. kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde. har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation. er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen. trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb. har fokus på muligheder og ressourcer. Vi tilbyder: et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv. et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag. en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger. en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø. et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere. et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt. systematisk introduktion og oplæring et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling. Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. januar 2020. Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen. Praktisk information: Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 24. november 2020 kl 12.00. Spørgsmål kan rettes til afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06. Ansættelsessamtaler afholdes den 26. november 2019.Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt.

Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed.

Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby.

Vi søger vi en socialrådgiver/formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger.

Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service §§ 85 til 110.

Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme.

Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken.

Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam.

Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne.

Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af:

  • Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer.
  • Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune.
  • Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet.
  • Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer.
  • I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning.

Faglige- og personlige kompetencer

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen.
  • har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse.
  • har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima.
  • er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde.
  • har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation.
  • er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen.
  • trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb.
  • har fokus på muligheder og ressourcer.

Vi tilbyder:

  • et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv.
  • et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag.
  • en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger.
  • en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø.
  • et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere.
  • et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt.
  • systematisk introduktion og oplæring
  • et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling.

Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. januar 2020.

Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.

Praktisk information:
Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 24. november 2020 kl 12.00.

Spørgsmål kan rettes til afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06.

Ansættelsessamtaler afholdes den 26. november 2019.

Odsherred KommuneHøjby2019-11-04T00:00:002019-11-24T00:00:00
3301200172 Socialrådgivere / socialformidlere til FamilieafdelingenRobot 2 Socialrådgivere socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen) Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber at gøre en forskel for de mest sårbare børn og unge i Odsherred Kommune. Familieafdelingen: Familieafdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Centret har et stærkt fokus på, at flest mulige børn og unge trives og udvikles inden for almenområdets rammer. Familieafdelingen består af i alt 23 socialrådgivere socialformidlere. Derudover n administrativ enhed, 3 familieplejekonsulenter og et behandler og støtteperson team. Døgninstitutionen Nordstjernen er også en del af Familieafdelingen. Vi lægger vægt på nærværende faglig ledelse. Alle teams har egen teamleder med socialfaglig baggrund, og derudover en afdelingsleder for hele Familieafdelingen. Vores tilgang til ledelse er tillidsbaseret, inddragende og refleksiv. Vi prioriterer tilgængelig ledelse med fokus på de komplekse spørgsmål sagsbehandlingen indebærer og med fokus på den enkelte medarbejders faglige udvikling. Vi har stor respekt for hinandens fagligheder. Vi arbejder kontinuerlig med faglig udvikling. Familieafdelingens myndighedsområde består af et børneteam (0-12 årige), et ungeteam (12-18 23 årige) og et specialteam (børnehandicapområdet) samt Fårevejleteamet, som arbejder med elementer fra Sverigesmodellen. De 2 ledige stillinger er til henholdsvis børneteamet og Fårevejleteamet. Børneteamet og ungeteamet Vi søger 2 dygtige og engagerede socialrådgivere socialformidlere, der kan se sig selv ind i en afdeling, som ønsker at levere en god faglighed, relevante og effektfulde indsatser. De to teams består af i alt 20 rådgivere. Faglige opgaver, der skal varetages er primært: Forebyggende foranstaltninger Anbringelser Tværfaglige opgaveløsninger i tæt samspil med almenområdet. Inden for Familieafdelingens ansvarsområde er der behov for både stærke faglige og personlige kompetencer. For os er det vigtigt at kunne omsætte de faglige kompetencer i undersøgelse, vurdering, beslutninger og opfølgninger. Men lige så vigtigt er det at kunne formidle og omsætte det faglige arbejde i et respektfuldt og inddragende samarbejde med barnet, den unge, forældre og netværk. I Familieafdelingen anerkender vi dine kompetencer og understøtter dem ledelsesmæssigt. I Odsherred Kommune: Arbejder vi i DUBU og med afsæt i ICS - metoden Får medarbejdere ekstern supervision Har vi 4 dags arbejdsuge (35 arbejdstimer 2 kompetencetimer) med stor grad af fleksibilitet til selv at tilrettelægge arbejdsdage, herunder muligheden for aftalte hjemmearbejdsdage Om dig Du: Er uddannet Socialrådgiver eller socialformidler Kan trives på en arbejdsplads med travlhed Kan arbejde systematisk og tilrettelægge dine opgaver selvstændigt Trives med og ser værdien i finde de bedste løsninger i et tæt samspil med andre fagprofessionelle fra myndighed, behandlere -og fra almenområdet Kan prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde selvstændigt Sætter pris på tæt ledelsesmæssig dialog og sparring Værdsætter kollegial sparring Fysiske rammer: Familieafdelingen er fysisk placeret i Nykøbing Sjælland. (20 min kørsel fra Holbæk). Vi tilstræber at alle rådgivere har eget kontor. Løn og ansættelsesvilkår Sker efter gældende overenskomst Kontakt: teamleder Annette Nelleman på tlf. 59 66 84 80 eller mail: anhne@odsherred.dk eller teamleder Marianne Poulsen på tlf: 59 66 65 37eller mail mavpo@odsherred.dk , hvis du vil høre mere om stillingerne Ansættelsessamtaler: Tirsdag d. 3. december og tirsdag d. 10. december 2019

2 Socialrådgivere / socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen)

Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest

Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber at gøre en forskel for de mest sårbare børn og unge i Odsherred Kommune.

Familieafdelingen:

Familieafdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Centret har et stærkt fokus på, at flest mulige børn og unge trives og udvikles inden for almenområdets rammer.

Familieafdelingen består af i alt 23 socialrådgivere/socialformidlere. Derudover én administrativ enhed, 3 familieplejekonsulenter og et behandler – og støtteperson team. Døgninstitutionen Nordstjernen er også en del af Familieafdelingen. Vi lægger vægt på nærværende faglig ledelse. Alle teams har egen teamleder med socialfaglig baggrund, og derudover en afdelingsleder for hele Familieafdelingen. Vores tilgang til ledelse er tillidsbaseret, inddragende og refleksiv. Vi prioriterer tilgængelig ledelse med fokus på de komplekse spørgsmål sagsbehandlingen indebærer og med fokus på den enkelte medarbejders faglige udvikling. Vi har stor respekt for hinandens fagligheder. Vi arbejder kontinuerlig med faglig udvikling.

Familieafdelingens myndighedsområde består af et børneteam (0-12 årige), et ungeteam (12-18/23 årige) og et specialteam (børnehandicapområdet) samt Fårevejleteamet, som arbejder med elementer fra Sverigesmodellen. De 2 ledige stillinger er til henholdsvis børneteamet og Fårevejleteamet.

Børneteamet og ungeteamet

Vi søger 2 dygtige og engagerede socialrådgivere/socialformidlere, der kan se sig selv ind i en afdeling, som ønsker at levere en god faglighed, relevante og effektfulde indsatser. De to teams består af i alt 20 rådgivere.

Faglige opgaver, der skal varetages er primært:

  • Forebyggende foranstaltninger

  • Anbringelser

  • Tværfaglige opgaveløsninger i tæt samspil med almenområdet.

Inden for Familieafdelingens ansvarsområde er der behov for både stærke faglige – og personlige kompetencer. For os er det vigtigt at kunne omsætte de faglige kompetencer i undersøgelse, vurdering, beslutninger og opfølgninger. Men lige så vigtigt er det at kunne formidle og omsætte det faglige arbejde i et respektfuldt og inddragende samarbejde med barnet, den unge, forældre og netværk. I Familieafdelingen anerkender vi dine kompetencer og understøtter dem ledelsesmæssigt.

I Odsherred Kommune:

  • Arbejder vi i DUBU og med afsæt i ICS - metoden

  • Får medarbejdere ekstern supervision

  • Har vi 4 dags arbejdsuge (35 arbejdstimer + 2 kompetencetimer) med stor grad af fleksibilitet til selv at tilrettelægge arbejdsdage, herunder muligheden for aftalte hjemmearbejdsdage

Om dig – Du:

  • Er uddannet Socialrådgiver eller socialformidler

  • Kan trives på en arbejdsplads med travlhed

  • Kan arbejde systematisk og tilrettelægge dine opgaver selvstændigt

  • Trives med og ser værdien i finde de bedste løsninger i et tæt samspil med andre fagprofessionelle fra myndighed, behandlere -og fra almenområdet

  • Kan prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde selvstændigt

  • Sætter pris på tæt ledelsesmæssig dialog og sparring

  • Værdsætter kollegial sparring

Fysiske rammer:

Familieafdelingen er fysisk placeret i Nykøbing Sjælland. (20 min kørsel fra Holbæk).

Vi tilstræber at alle rådgivere har eget kontor.

Løn og ansættelsesvilkår

Sker efter gældende overenskomst

Kontakt: teamleder Annette Nelleman på tlf. 59 66 84 80 eller mail: anhne@odsherred.dk eller teamleder Marianne Poulsen på tlf: 59 66 65 37eller mail mavpo@odsherred.dk , hvis du vil høre mere om stillingerne

Ansættelsessamtaler: Tirsdag d. 3. december og tirsdag d. 10. december 2019

Odsherred KommuneNykøbing Sj2019-11-07T00:00:002019-11-28T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Beskæftigelsesrådgiver til fagligt stærkt Kontanthjælpsteam

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked. Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:27. november 2019

Ungeenheden i Ringsted Kommune søger en socialformidler eller socialrådgiver til Myndighedsenheden

Ungeenhed

Ringsted
Ungeenheden i Ringsted Kommune søger en socialformidler eller en socialrådgiver til vores Myndighedsteam, der arbejder med de unge mellem 18-25 år indenfor Servicelovens voksenområde. Brænder du for arbejdet med de unge voksne og for det tværfaglige...
Indrykket:31. oktober 2019
Udløbsdato:22. november 2019

Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børne- og ungeområdet i Herlev

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Vores gode kollega flytter tilbage til Jylland, og derfor søger vi efter en ny kollega, som ønsker at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn og unge. Hos os vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og fam...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:25. november 2019

Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområde

Odsherred Kommune

Højby
Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med f...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

2 Socialrådgivere / socialformidlere til Familieafdelingen

Odsherred Kommune

Nykøbing Sj
2 Socialrådgivere socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen) Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber...
Indrykket:7. november 2019
Udløbsdato:28. november 2019