Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Børne- og Undervisningsministeriets Analysekontor søger kommunikationsstærk, samfundsfaglig studentermedhjælper

Har du lyst til at arbejde med intern og ekstern formidling af analyser på børne- og undervisningsområdet og allerede under dit studie afprøve dine akademiske kompetencer i praksis? Og har du lyst til at prøve kræfter med analyseprojekter på et af de vigtigste velfærdsområder? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Børne- og Undervisningsministeriets analysekontor.

Om kontoret
Analysekontoret er omdrejningspunktet for udarbejdelsen af analyser i Børne- og Undervisningsministeriet. Som student hos os får du derfor mulighed for at komme helt tæt på det analytiske fundament for politikudviklingen på børne- og undervisningsområdet.

Vi har som ambition, at børne- og undervisningspolitikken i højere grad skal basere sig på analyse, evidens og viden. Alt sammen for at sikre de bedste og stærkeste uddannelser til alle børn og unge.

Kontoret leverer bl.a. tal og kvantitative analyser i forbindelse med politiske udspil, forhandlinger mv. Derudover har kontoret ansvar for at drive og sekretariatsbetjene arbejdet med en koncernfælles strategi for ministeriets analyse-, data- og vidensarbejde, og der er i den forbindelse etableret et særskilt sekretariat i kontoret.

Sekretariatet har ansvar for kontorets opgaver inden for strategi, koordinering, ledelsesbetjening, proces- og projektledelse. Med andre ord en række af de understøttende opgaver, der kræves for at føre en ambitiøs analyseindsats ud i livet.

Vi søger en studentermedhjælper, der har mod på spændende opgaver inden for bl.a. intern og ekstern formidling af kontorets større analyser og kan hjælpe med at udbrede og forankre analyser og viden internt i ministeriet. Herudover vil arbejdsopgaverne også bestå af assistance i forbindelse med et eller flere af kontorets analyseprojekter, fx litteraturresearch, vidensopsamling, proces- og projektplanlægning og evt. også metodeafsøgning og bidrag til udførelsen af analyserne.

Du bliver en del af et fagligt stærkt kontor med ca. 16 medarbejdere, heraf to andre studenter. Sekretariatet for analysestrategien består i alt af to af kontorets AC-medarbejdere og en student.

Om opgaverne
Du vil bl.a. komme til at beskæftige dig med:

  • Udarbejdelse af korte notater og artikler på baggrund af kontorets analyser
  • Intern kommunikation i koncernen om ministeriets analyseprodukter og arbejdet med analysestrategien, bl.a. et månedligt nyhedsbrev
  • Ekstern kommunikation om ministeriets analyser, bl.a. nyhedsartikler
  • Korrekturlæsning
  • Ledelsesbetjening, bl.a. udarbejdelse af beslutningsoplæg og øvrige sager
  • Analysearbejde i form af bl.a. litteraturresearch, udarbejdelse af vidensopsamlinger og evt. kvantitativ analyse, hvis du har mod på det.
  • Praktiske og koordineringsmæssige opgaver i relation til gennemførelsen af større analyser og projekter, herunder planlægning og gennemførelse af møder og arrangementer
Om dig
Vi forventer, at du har stærke kompetencer inden for kommunikation og skriftlig formidling og har lyst til at udvikle dine faglige kompetencer og din politiske forståelse. Du er fx stud.scient.pol., stud.scient.adm., stud.soc., stud.comm. el.lign., og er fx i slutningen af din bacheloruddannelse eller i begyndelsen af din kandidatuddannelse.

Vi forventer herudover, at du:

  • Har god metodisk forståelse og kan sætte dig ind i indholdet af analyser på børne- og undervisningsområdet
  • Har styr på grammatikken og kan formidle svært tilgængeligt stof
  • Arbejder struktureret og med stort overblik
  • Har erfaring med eller interesse for projektstyring
  • Er udviklingsorienteret og kan tænke i nye og bedre løsninger
  • Bidrager til, at det er sjovt at gå på arbejde
Kendskab til eller tidligere erfaring med børne- og undervisningsområdet er en fordel, men ikke et krav.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Den ugentlige arbejdstid vil være 15 timer om ugen. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale. Variation i arbejdstiden i forbindelse med eksamensperioder kan aftales.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Julie Ellehøj på 3587 8815 eller fuldmægtig Kirsten Warming Kaspersen på 2924 0795.

Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.

Sådan søger du
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis elektronisk senest søndag d. 2. august 2020. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 34.

Der kan forekomme en case-opgave i forbindelse med samtalen. Du får mere information herom, hvis det bliver aktuelt.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.