Bogholder, barselsvikar

Da vores bogholder skal på barsel, søger vi en barselsvikar med ansættelse pr. 1. september 2019.

Stillingen er en deltidsstilling på 15-20 timer pr. uge.

 

Dine arbejdsopgaver vil bestå i: 

- Bogholderi

- Fakturering

- Løn

- Afstemning af moms og periodebalancer, evt. i samarbejde med revisor

- Budgetudarbejdelse og opfølgning, evt. i samarbejde med revisor

- Øvrigt forefaldende arbejde 

 

Din baggrund: 

Du har en relevant uddannelse og gerne flere års erfaring fra lignende stilling. Vi anvender E-conomic og Danløn, så et indgående kendskab til disse programmer vil være en fordel.

Derudover har du flair for IT og godt kendskab til Office-pakken.

Det er vigtigt at du kan arbejde selvstændigt og selv kan varetage planlægning af dine arbejdsopgaver i forhold til deadlines mv. 

 

Om os:

For Linolie Døre og Vinduer er det en naturlig sag at producere vinduer og døre. Med respekt for naturen producerer vi vinduer og døre i den højest tænkelige kvalitet, med godt håndværk og naturens egne produkter, sundt kernetræ og linolie.

Vi producerer både moderne løsninger med termoruder og gammeldags løsninger med enkeltlagsglas, kitfals og koblede rammer.

Alle vore opgaver er specialopgaver, og vi sætter en stor ære i at levere et produkt, der lever op til kundens forventning til kvalitet.

Vi beskæftiger pt. 22 medarbejdere, hvoraf 6 er salgs- og administrative medarbejdere. 

Vi ser frem imod at modtage din ansøgning. Samtaler vil blive afholdt løbende. 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030121Phoenix-61fa42fd12019-06-03T00:00:00Bogholder, barselsvikar

Da vores bogholder skal på barsel, søger vi en barselsvikar med ansættelse pr. 1. september 2019.

Stillingen er en deltidsstilling på 15-20 timer pr. uge.

 

Dine arbejdsopgaver vil bestå i: 

- Bogholderi

- Fakturering

- Løn

- Afstemning af moms og periodebalancer, evt. i samarbejde med revisor

- Budgetudarbejdelse og opfølgning, evt. i samarbejde med revisor

- Øvrigt forefaldende arbejde 

 

Din baggrund: 

Du har en relevant uddannelse og gerne flere års erfaring fra lignende stilling. Vi anvender E-conomic og Danløn, så et indgående kendskab til disse programmer vil være en fordel.

Derudover har du flair for IT og godt kendskab til Office-pakken.

Det er vigtigt at du kan arbejde selvstændigt og selv kan varetage planlægning af dine arbejdsopgaver i forhold til deadlines mv. 

 

Om os:

For Linolie Døre og Vinduer er det en naturlig sag at producere vinduer og døre. Med respekt for naturen producerer vi vinduer og døre i den højest tænkelige kvalitet, med godt håndværk og naturens egne produkter, sundt kernetræ og linolie.

Vi producerer både moderne løsninger med termoruder og gammeldags løsninger med enkeltlagsglas, kitfals og koblede rammer.

Alle vore opgaver er specialopgaver, og vi sætter en stor ære i at levere et produkt, der lever op til kundens forventning til kvalitet.

Vi beskæftiger pt. 22 medarbejdere, hvoraf 6 er salgs- og administrative medarbejdere. 

Vi ser frem imod at modtage din ansøgning. Samtaler vil blive afholdt løbende. 

Da vores bogholder skal på barsel, søger vi en barselsvikar med ansættelse pr. 1. september 2019. Stillingen er en deltidsstilling på 15-20 timer pr. uge. Dine arbejdsopgaver vil bestå i: - Bogholderi - Fakturering - Løn - Afstemning af moms og periodebalancer, evt. i samarbejde med revisor - Budgetudarbejdelse og opfølgning, evt. i samarbejde med revisor - Øvrigt forefaldende arbejde Din baggrund: Du har en relevant uddannelse og gerne flere års erfaring fra lignende stilling. Vi anvender E-conomic og Danløn, så et indgående kendskab til disse programmer vil være en fordel. Derudover har du flair for IT og godt kendskab til Office-pakken. Det er vigtigt at du kan arbejde selvstændigt og selv kan varetage planlægning af dine arbejdsopgaver i forhold til deadlines mv. Om os: For Linolie Døre og Vinduer er det en naturlig sag at producere vinduer og døre. Med respekt for naturen producerer vi vinduer og døre i den højest tænkelige kvalitet, med godt håndværk og naturens egne produkter, sundt kernetræ og linolie. Vi producerer både moderne løsninger med termoruder og gammeldags løsninger med enkeltlagsglas, kitfals og koblede rammer. Alle vore opgaver er specialopgaver, og vi sætter en stor ære i at levere et produkt, der lever op til kundens forventning til kvalitet. Vi beskæftiger pt. 22 medarbejdere, hvoraf 6 er salgs- og administrative medarbejdere. Vi ser frem imod at modtage din ansøgning. Samtaler vil blive afholdt løbende.11jobnet61fa42fd100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-23T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandVestjyllandLemvigEuropaDanmarkJyllandVestjyllandHolstebro3532964LINOLIE DØRE OG VINDUER ApS11Vestergade 337570VembDKDanmark0bogholder@linolievinduet.dkDKDanmarkDKDanmark7Deltid47Tidsbegrænset766260JobNet4993396499339610023-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61fa42fdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=61fa42fdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61fa42fd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61fa42fd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/2.jpgMed et job indenfor Økonomi får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12008001Dansk3Læse/ tale343301Bogholder3Økonomi361854698Benedikte Damgaardbogholder@linolievinduet.dkDKDanmarkDKDanmark330040158Deltids bogholder søgesRobot For vores kunde i Lemvig søger vi en dygtig bogholder, der har overblik og er god til at håndtere mange bolde i luften. Du har en god og relevant faglig baggrund som bogholder, som naturligt vil sætte dig i stand til at løse de mangeartede opgaver som findes i jobbet. Jobbet er et vikariat på 20-25 timer som minimum forventes at vare 2 mdr. med mulighed for forlængelse. Dine arbejdsopgaver vil bl.a være: Debitor kreditor bogholderi Gerne med erfaring omkring administration af ejendomme Bogføring af alle bilag posteringer Ad-hoc opgaver Jobbet udføres i samarbejde med virksomhedens rutinerede bogholder som er indstillet på at dele opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde i forhold til kvalifikationer og erfaring. Stillingen kræver at du: Har en relevant uddannelse indenfor regnskab og bogholderi Gerne erfaring fra boligadministration Har flair for IT Har kendskab til Navision og C5 Er ansvarsbevidst og fleksibel Kan tage ansvar for dine opgaver Som person er du struktureret, selvstændig og en hjælpsom teamplayer. Du er serviceminded, fleksibel og tager ansvar for at følge tingene til dørs. Du sætter en ære i at tingene er i orden, og du tager et naturligt ejerskab for dine opgaver, som løses med grundighed og høj kvalitet. Kan du se dig selv i dette job og har den rette baggrund og indstilling, så send hurtigst muligt din ansøgning og CV til Kunde- Personalekonsulent Marianne Lykke Kjær på mail: marianne@aktivpersonale.dk Der afholdes samtaler løbende. Stillingen er baseret på 20-25 timer. Tiltrædelse hurtigst muligt. Løn efter kvalifikationer.

For vores kunde i Lemvig søger vi en dygtig bogholder, der har overblik og er god til at håndtere mange bolde i luften.

Du har en god og relevant faglig baggrund som bogholder, som naturligt vil sætte dig i stand til at løse de mangeartede opgaver som findes i jobbet.

Jobbet er et vikariat på 20-25 timer som minimum forventes at vare 2 mdr. med mulighed for forlængelse.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a være:

  • Debitor/kreditor bogholderi
  • Gerne med erfaring omkring administration af ejendomme
  • Bogføring af alle bilag/posteringer
  • Ad-hoc opgaver

Jobbet udføres i samarbejde med virksomhedens rutinerede bogholder som er indstillet på at dele opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde i forhold til kvalifikationer og erfaring.

Stillingen kræver at du:

  • Har en relevant uddannelse indenfor regnskab og bogholderi
  • Gerne erfaring fra boligadministration
  • Har flair for IT
  • Har kendskab til Navision og C5
  • Er ansvarsbevidst og fleksibel
  • Kan tage ansvar for dine opgaver

Som person er du struktureret, selvstændig og en hjælpsom teamplayer. Du er serviceminded, fleksibel og tager ansvar for at følge tingene til dørs.

Du sætter en ære i at tingene er i orden, og du tager et naturligt ejerskab for dine opgaver, som løses med grundighed og høj kvalitet.

Kan du se dig selv i dette job og har den rette baggrund og indstilling, så send hurtigst muligt din ansøgning og CV til Kunde- & Personalekonsulent Marianne Lykke Kjær på mail: marianne@aktivpersonale.dk

Der afholdes samtaler løbende.

Stillingen er baseret på 20-25 timer.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Løn efter kvalifikationer.

AKTIVPERSONALE A/SHolstebro2019-06-11T00:00:002019-06-28T00:00:00
330029473Administrativ medarbejder med fokus på HR, løn og bogholderiBasic Er du en administrativ blæksprutte, der har lyst til at arbejde med HR-opgaver, løn og bogholderi? Drømmer du om arbejde i en spændende virksomhed med fokus på bæredygtighed? Så er det dig, vi søger til et job som administrativ medarbejder hos Atlantic Sapphire Denmark i Hvide Sande. Atlantic Sapphire byggede i 2011 deres første fuldoperationelle Bluehouse™-anlæg til landbaseret opdræt af laks i Hvide Sande. På nuværende tidspunkt er virksomheden også i gang med at bygge verdens største anlæg af denne type i Florida. Virksomheden søger en administrativ medarbejder til Hvide Sande, som har lyst til at varetage en central rolle i virksomhedens administration. Der er tale om en nyoprettet stilling, og du refererer til virksomhedens CFO. Om jobbet Som administrativ medarbejder får du mulighed for at være en del af et internationalt miljø med fokus på teamånd. Din hverdag byder på selvstændige varierende praktiske og administrative opgaver inden for HR-opgaver, administration og bogholderi, og du vil spille en betydelig rolle i implementeringen af nye IT-systemer i virksomheden. Mere specifikt vil dine arbejdsopgaver være at: Assistere i personalejura, herunder ansættelseskontrakter, personalesager, varsler, tillæg, vagtaftale, personalehåndbog Oprette, indsamle og vedligeholde HR-masterdata Bidrage til at tiltrække branchens mest dedikerede medarbejdere, herunder tilsikre et udfordrende og udbytterigt uddannelsesforløb for elever og nye medarbejdere, onboarding, opfølgning på ansættelse, trivsel og evaluering Være behjælpelig med lønkørsel, fakturering, registrering og bogføring af kreditorbilag Ad-hoc opgaver Om dig Der er flere indgangsvinkler til stillingen, men den rette kandidat har en akademisk baggrund og erfaring med lignende arbejdsopgaver fra en mellemstor organisation, gerne en produktionsvirksomhed. Din arbejdsstil er præget af stort engagement og grundighed, du er struktureret og tager gerne teten, når det handler om at komme i mål med arbejdsopgaverne. Derudover forventer vi, at du: Besidder stærke formulerings- og formidlingsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt Har flair for IT og er god til Excel og tal Har en god grundlæggende forretningsforståelse Har kendskab til og forståelse for GDPR Er en teamplayer, der vækker tillid hos dine kollegaer og er kendt for et godt humør Du tilbydes et job i en åben organisation med en uformel og humoristisk omgangstone samt gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Om Atlantic Sapphire Atlantic Sapphire er en af verdens førende jord rejst lakseopdrætselskab med aktiviteter i både Danmark og Florida USA. Virksomheden har udviklet metoder og teknologi til at opdrætte laks med meget lidt indflydelse på miljøet. Atlantic Sapphire laksen er anerkendt som den mest bæredygtige af førende NGO er. Virksomhedens Bluehouse er spydspidsen i den nuværende udvikling af landbaseret recirkuleret lakseopdræt, og Atlantic Sapphire investerer 100 mio. kr. i udvidelse af sin danske afdeling til at være det mest moderne anlæg i verden. Atlantic Sapphire har 17 medarbejdere i Hvide Sande og 60 medarbejdere i Miami. Se mere på: www.atlanticsapphire.com eller Linkedin. Arbejdssted Atlantic Sapphire Denmark, Langsand 34, 6960 Hvide Sande Ansøgning og kontakt JKS CAREER varetager rekrutteringsprocessen for Atlantic Sapphire, og er du interesseret i at søge denne spændende stilling, bedes du sende en ansøgning, CV samt relevante bilag via Søg stillingen nedenfor. Ansøg hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende. Grundet persondataforordningen modtager vi ikke CV og ansøgning på mail. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anne Lenith på tlf.: 45 3085 1307.Er du en administrativ blæksprutte, der har lyst til at arbejde med HR-opgaver, løn og bogholderi? Drømmer du om arbejde i en spændende virksomhed med fokus på bæredygtighed? Så er det dig, vi søger til et job som administrativ medarbejder hos Atlantic Sapphire Denmark i Hvide Sande.

Atlantic Sapphire byggede i 2011 deres første fuldoperationelle Bluehouse™-anlæg til landbaseret opdræt af laks i Hvide Sande. På nuværende tidspunkt er virksomheden også i gang med at bygge verdens største anlæg af denne type i Florida.

Virksomheden søger en administrativ medarbejder til Hvide Sande, som har lyst til at varetage en central rolle i virksomhedens administration. Der er tale om en nyoprettet stilling, og du refererer til virksomhedens CFO.

Om jobbet
Som administrativ medarbejder får du mulighed for at være en del af et internationalt miljø med fokus på teamånd. Din hverdag byder på selvstændige varierende praktiske og administrative opgaver inden for HR-opgaver, administration og bogholderi, og du vil spille en betydelig rolle i implementeringen af nye IT-systemer i virksomheden.

Mere specifikt vil dine arbejdsopgaver være at:

  • Assistere i personalejura, herunder ansættelseskontrakter, personalesager, varsler, tillæg, vagtaftale, personalehåndbog
  • Oprette, indsamle og vedligeholde HR-masterdata
  • Bidrage til at tiltrække branchens mest dedikerede medarbejdere, herunder tilsikre et udfordrende og udbytterigt uddannelsesforløb for elever og nye medarbejdere, onboarding, opfølgning på ansættelse, trivsel og evaluering
  • Være behjælpelig med lønkørsel, fakturering, registrering og bogføring af kreditorbilag
  • Ad-hoc opgaver

Om dig
Der er flere indgangsvinkler til stillingen, men den rette kandidat har en akademisk baggrund og erfaring med lignende arbejdsopgaver fra en mellemstor organisation, gerne en produktionsvirksomhed. 

Din arbejdsstil er præget af stort engagement og grundighed, du er struktureret og tager gerne teten, når det handler om at komme i mål med arbejdsopgaverne.

Derudover forventer vi, at du:

  • Besidder stærke formulerings- og formidlingsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt
  • Har flair for IT og er god til Excel og tal
  • Har en god grundlæggende forretningsforståelse
  • Har kendskab til og forståelse for GDPR
  • Er en teamplayer, der vækker tillid hos dine kollegaer og er kendt for et godt humør

Du tilbydes et job i en åben organisation med en uformel og humoristisk omgangstone samt gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Om Atlantic Sapphire
Atlantic Sapphire er en af verdens førende jord rejst lakseopdrætselskab med aktiviteter i både Danmark og Florida USA. Virksomheden har udviklet metoder og teknologi til at opdrætte laks med meget lidt indflydelse på miljøet. 

Atlantic Sapphire laksen er anerkendt som den mest bæredygtige af førende NGO'er. Virksomhedens Bluehouse er spydspidsen i den nuværende udvikling af landbaseret recirkuleret lakseopdræt, og Atlantic Sapphire investerer +100 mio. kr. i udvidelse af sin danske afdeling til at være det mest moderne anlæg i verden.

Atlantic Sapphire har 17 medarbejdere i Hvide Sande og 60 medarbejdere i Miami.

Se mere på: www.atlanticsapphire.com eller Linkedin.

Arbejdssted
Atlantic Sapphire Denmark, Langsand 34, 6960 Hvide Sande

Ansøgning og kontakt
JKS CAREER varetager rekrutteringsprocessen for Atlantic Sapphire, og er du interesseret i at søge denne spændende stilling, bedes du sende en ansøgning, CV samt relevante bilag via Søg stillingen nedenfor. Ansøg hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende. Grundet persondataforordningen modtager vi ikke CV og ansøgning på mail. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anne Lenith på tlf.: +45 3085 1307.  

ORS/Small/e203e404_logo.pngJKS A/SRingkøbing2019-05-22T17:06:46.5202019-06-19T00:00:00
330044049Controller til Herningsholm Erhvervsskole & GymnasierRobot Herningsholm Erhvervsskole Gymnasier søgeren dygtig og engageret controller med en positiv indstilling til en travl hverdag, som kan være sparringspartner for skolens administrations- og økonomichef. Vi forestiller os, at du har en relevant teoretisk uddannelse inden for økonomi har erfaring inden for udarbejdelse og budget og budgetopfølgning er superbruger i Navision og MS office-pakken tør tage ansvar og kan tænke selvstændigt er analytisk stærk og besidder en bred økonomisk forståelse er serviceminded og har godt humør. Dine opgaver vil være varierende og udfordrende og du får en hverdag, hvor der er bredde i dine opgaver. Der er rig mulighed for både faglig og personlig udvikling. Jobbeskrivelse Medansvarlig for udarbejdelse af skolens budget og budgetopfølgning Medansvarlig for udarbejdelse af periode- og årsregnskaber Foretage aktivitetsopgørelser og dataudtræk fra det elevadministrative system Udarbejdelse af ledelsesrapportering, herunder relevante KPI er Kontakt til en bred vifte af interessenter, herunder de budgetansvarlige Udarbejdelse af diverse analyser og beregninger inden for økonomi, løn og elevaktiviteter. Herningsholm Erhvervsskole Gymnasier er:en uddannelsesinstitution med 430 ansatte med adresser i Herning, Ikast og Hammerum. Vi udbyder en bred vifte af forskellige erhvervsuddannelser, HHX, HTX, kursusvirksomhed og 10. klasse. Vil du vide mereer du velkommen til at kontakte skolens administrations- og økonomichef, Klaus Brøcker, tlf. 2542 4503. Tiltrædelse, løn ansættelsesvilkårHurtigst muligt, dog senest 1. august 2019.Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den forhandlingsberettigede organisation. Der er attraktiv pensionsordning. Elektronisk ansøgningSend din ansøgning samt relevant dokumentation for dine kompetencer og tidligere ansættelser via knappen søg jobbet nederst på siden. Opstår der problemer, kan Heidi Bentzen kontaktes på tlf. 2330 3579. AnsøgningsfristFredag den 28. juni 2019 kl. 9.00.Ansøgerne vurderes og indkaldes løbende.Alle interesserede, uanset personlig baggrund, opfordres til at søge stillingen.

Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier søger
en dygtig og engageret controller med en positiv indstilling til en travl hverdag, som kan være sparringspartner for skolens administrations- og økonomichef.

Vi forestiller os, at du
•    har en relevant teoretisk uddannelse inden for økonomi
•    har erfaring inden for udarbejdelse og budget og budgetopfølgning
•    er superbruger i Navision og MS office-pakken
•    tør tage ansvar og kan tænke selvstændigt
•    er analytisk stærk og besidder en bred økonomisk forståelse
•    er serviceminded og har godt humør.

Dine opgaver vil være varierende og udfordrende og du får en hverdag, hvor der er bredde i dine opgaver. Der er rig mulighed for både faglig og personlig udvikling.

Jobbeskrivelse
•    Medansvarlig for udarbejdelse af skolens budget og budgetopfølgning
•    Medansvarlig for udarbejdelse af periode- og årsregnskaber
•    Foretage aktivitetsopgørelser og dataudtræk fra det elevadministrative system
•    Udarbejdelse af ledelsesrapportering, herunder relevante KPI’er
•    Kontakt til en bred vifte af interessenter, herunder de budgetansvarlige
•    Udarbejdelse af diverse analyser og beregninger inden for økonomi, løn og elevaktiviteter.

Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier er:
en uddannelsesinstitution med 430 ansatte med adresser i Herning, Ikast og Hammerum. Vi udbyder en bred vifte af forskellige erhvervsuddannelser, HHX, HTX, kursusvirksomhed og 10. klasse.
 
Vil du vide mere
er du velkommen til at kontakte skolens administrations- og økonomichef, Klaus Brøcker, tlf. 2542 4503.

Tiltrædelse, løn & ansættelsesvilkår
Hurtigst muligt, dog senest 1. august 2019.
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den forhandlingsberettigede organisation. Der er attraktiv pensionsordning.

Elektronisk ansøgning
Send din ansøgning samt relevant dokumentation for dine kompetencer og tidligere ansættelser via knappen "søg jobbet" nederst på siden. Opstår der problemer, kan Heidi Bentzen kontaktes på tlf. 2330 3579.

Ansøgningsfrist
Fredag den 28. juni 2019 kl. 9.00.
Ansøgerne vurderes og indkaldes løbende.
Alle interesserede, uanset personlig baggrund, opfordres til at søge stillingen.

Herningsholm Erhvervsskole & GymnasierHerning2019-06-18T00:00:002019-06-28T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Deltids bogholder søges

AKTIVPERSONALE A/S

Holstebro
For vores kunde i Lemvig søger vi en dygtig bogholder, der har overblik og er god til at håndtere mange bolde i luften. Du har en god og relevant faglig baggrund som bogholder, som naturligt vil sætte dig i stand til at løse de mangeartede opgaver s...
Indrykket:11. juni 2019
Udløbsdato:28. juni 2019

Administrativ medarbejder med fokus på HR, løn og bogholderi

JKS A/S

Ringkøbing
Er du en administrativ blæksprutte, der har lyst til at arbejde med HR-opgaver, løn og bogholderi? Drømmer du om arbejde i en spændende virksomhed med fokus på bæredygtighed? Så er det dig, vi søger til et job som administrativ medarbejder hos Atlan...
Indrykket:22. maj 2019
Udløbsdato:19. juni 2019

Controller til Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier

Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier

Herning
Herningsholm Erhvervsskole Gymnasier søgeren dygtig og engageret controller med en positiv indstilling til en travl hverdag, som kan være sparringspartner for skolens administrations- og økonomichef. Vi forestiller os, at du har en relevant teoretis...
Indrykket:18. juni 2019
Udløbsdato:28. juni 2019