Gem job

Bolig – og Planstyrelsen søger jurister til arbejdet med jura og politik, herunder entrepriseret (mulighed for deltid)

Vil du arbejde med jura og politik på et område, der har stor samfundsmæssig betydning, politisk bevågenhed og mange interessenter? Vil du være med til at udvikle rammerne for et bæredygtigt, sundt og sikkert byggeri i Danmark? Så har du nu mulighed for at blive en del af Center for Byggeri.



Om Bolig- og Planstyrelsen

Bolig- og Planstyrelsen er en styrelse under Indenrigs- og Boligministeriet. Vi har ansvar for en bred vifte af opgaver inden for bl.a. bolig-, bygge-, plan- og landdistriktsområdet, hvor vi bidrager til at udvikle et sammenhængende Danmark med muligheder og udvikling i land og by. I vores arbejde lægger vi vægt på at skabe resultater af høj faglig kvalitet og på at have et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere. Vi lægger vægt på, at der er gode rammer for medarbejdernes udvikling og investerer i kompetenceudvikling.

Vi er ca. 180 medarbejdere, og du kan læse mere om styrelsen her Bolig- og Planstyrelsen (bpst.dk)

Om stillingerne

Vi arbejder med at udvikle rammerne for byggeriet, herunder reguleringen. Vi arbejder tæt på de politiske beslutningsprocesser i nært samarbejde med vores departement.

Særlige indsatsområder er i øjeblikket udvikling af regelområdet for at understøtte øget produktivitet i byggeriet og fremme af byggeriets bæredygtighed til understøttelse af regeringens mål om 70 procent CO2 reduktion i 2030. I begge indsatsområder er digitalisering af reguleringen et nøgleredskab.

Som jurist i Center for Byggeri vil dit arbejdsområde bestå af:

  • lov-, bekendtgørelses- og vejledningsarbejde
  • bidrag til politiske udspil
  • departementsbetjening, herunder minister- og udvalgsbesvarelser
  • besvarelse af henvendelser fra kommuner, erhvervsliv og borgere
  • regelfortolkning herunder af EU-retten
  • løbende dialog med interessenter
I en af stillingerne vil du bl.a. skulle arbejde med entrepriseret herunder AB 18, som er bygge- og anlægsbranchens frivillige standardvilkår ved indgåelse af kontrakter om udførelse af bygge- og anlægsarbejder og rådgivning i tilslutning hertil. Du skal deltage i arbejdet med at udarbejde en erfaringsopsamling for AB 18 forud for mødet med byggeriets parter i 2023, hvor det skal vurderes, hvorvidt der er behov for at udarbejde ændringer af AB-systemet.

Vores opgaver løses med stor selvstændighed og indflydelse og med masser af faglig sparring med dygtige og engagerede kolleger. Generelt for vores opgaver gælder, at deres løsning har stor betydning for en bred kreds af interessenter inden for og uden for byggeriet, hvor samspillet med branchens organisationer spiller en vigtig rolle.

De bedst mulige løsninger på vores opgaver finder vi i et tæt fagligt samspil mellem specialiserede teknikere, jurister og generalister, der alle har respekt for hinandens fagligheder og kender værdien af samarbejde.

Center for Byggeri består af knapt 40 medarbejdere og to chefer. Vi er en god blanding aldersmæssigt og fagligt og har et godt sammenhold og et godt humør!

Om dig

Du har en baggrund som cand.jur. og gerne erfaring fra centraladministrationen eller en kommune. Du har god politisk forståelse, er struktureret og processtærk og kan agere selvstændigt og professionelt i forhold til vores mange interessenter.

Du trives med teamarbejde og sparring med både jurister og andre faggrupper og kan lide at tænke nyt og finde løsninger. Du kan lide at tage ansvar og følge dine opgaver til dørs.

Du er metodisk og analytisk stærk, formår at sætte dig ind i teknisk stof og ser gerne mulighederne i digitalisering.

Det vil være en fordel, hvis du har interesse eller kendskab til entrepriseret i forhold til den ene af stillingerne.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingerne er som udgangspunkt faste stillinger på 37 timer om ugen, men der kan være mulighed for deltid. Stillingerne er til besættelse snarest muligt. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Skatteministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Du indplaceres som udgangspunkt som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængigt af dine kompetencer.

Der vil være perioder med en højere arbejdsbelastning, men vi tilstræber at tilrettelægge arbejdet fleksibelt og med respekt for, at der skal være god plads til fritid og familieliv.

Der vil være god mulighed for hjemmearbejde, hvor der bliver stillet relevant udstyr og inventar til rådighed.

Arbejdssted

Bolig- og Planstyrelsen, Carsten Niebuhrs gade 43. 1577 København V.

Arbejdsstedet et tæt på Dybbølsbro Station, med gode forbindelser til offentlig transport. Der er parkeringsmulighed i husets egen parkeringskælder.

Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte en af cheferne i byggeri, Tania Bach Frydensberg på telefon 2939 6920 eller Berit Ipsen Hansen på telefon 2917 7810, som kan træffes telefonisk fra hhv. 1. eller 5. august 2022.

Ansøgning

Hvis det lyder som noget for dig, så send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest 14. august 2022. Samtaler afholdes løbende og kan indeholde løsning af en opgave.



Vi ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Vil du være hele statens kontraktjurist?

Økonomistyrelsen

København K
I den forbindelse har vores udbudsjurister brug for din hjælp til at få udarbejdet nogle gode kontrakter. Derfor vil du også opleve, at vi løser mange af de opgaver, som typisk findes på et advokatkontor, hvorfor vi også er mange, der har en baggrund...
7. juli 2022

Jurist søges til arbejdet med databeskyttelse i Ud...

Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte

København Ø
Synes du at det er spændende at arbejde med komplicerede problemstillinger vedrørende databeskyttelse? Vil du være en del af et ungt og dynamisk kontor i en stor og spændende organisation med masser af forskelligartede opgaver og projekter? Om jobbet...
17. juli 2022

HUMAN RIGHTS ADVISER AT THE DANISH INSTITUTE FOR H...

Institut for Menneskerettigheder

København K
Are you a seasoned human rights professional, passionate about human rights education capacity development? Do you have first-hand experience from the Middle East and North Africa and / or Africa? If this is you, then we have an interesting job for y...
12. juli 2022

Bolig – og Planstyrelsen søger jurister til arbejdet med jura og politik, herunder entrepriseret (mulighed for deltid)

Vil du arbejde med jura og politik på et område, der har stor samfundsmæssig betydning, politisk bevågenhed og mange interessenter? Vil du være med til at udvikle rammerne for et bæredygtigt, sundt og sikkert byggeri i Danmark? Så har du nu mulighed for at blive en del af Center for Byggeri.



Om Bolig- og Planstyrelsen

Bolig- og Planstyrelsen er en styrelse under Indenrigs- og Boligministeriet. Vi har ansvar for en bred vifte af opgaver inden for bl.a. bolig-, bygge-, plan- og landdistriktsområdet, hvor vi bidrager til at udvikle et sammenhængende Danmark med muligheder og udvikling i land og by. I vores arbejde lægger vi vægt på at skabe resultater af høj faglig kvalitet og på at have et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere. Vi lægger vægt på, at der er gode rammer for medarbejdernes udvikling og investerer i kompetenceudvikling.

Vi er ca. 180 medarbejdere, og du kan læse mere om styrelsen her Bolig- og Planstyrelsen (bpst.dk)

Om stillingerne

Vi arbejder med at udvikle rammerne for byggeriet, herunder reguleringen. Vi arbejder tæt på de politiske beslutningsprocesser i nært samarbejde med vores departement.

Særlige indsatsområder er i øjeblikket udvikling af regelområdet for at understøtte øget produktivitet i byggeriet og fremme af byggeriets bæredygtighed til understøttelse af regeringens mål om 70 procent CO2 reduktion i 2030. I begge indsatsområder er digitalisering af reguleringen et nøgleredskab.

Som jurist i Center for Byggeri vil dit arbejdsområde bestå af:

  • lov-, bekendtgørelses- og vejledningsarbejde
  • bidrag til politiske udspil
  • departementsbetjening, herunder minister- og udvalgsbesvarelser
  • besvarelse af henvendelser fra kommuner, erhvervsliv og borgere
  • regelfortolkning herunder af EU-retten
  • løbende dialog med interessenter
I en af stillingerne vil du bl.a. skulle arbejde med entrepriseret herunder AB 18, som er bygge- og anlægsbranchens frivillige standardvilkår ved indgåelse af kontrakter om udførelse af bygge- og anlægsarbejder og rådgivning i tilslutning hertil. Du skal deltage i arbejdet med at udarbejde en erfaringsopsamling for AB 18 forud for mødet med byggeriets parter i 2023, hvor det skal vurderes, hvorvidt der er behov for at udarbejde ændringer af AB-systemet.

Vores opgaver løses med stor selvstændighed og indflydelse og med masser af faglig sparring med dygtige og engagerede kolleger. Generelt for vores opgaver gælder, at deres løsning har stor betydning for en bred kreds af interessenter inden for og uden for byggeriet, hvor samspillet med branchens organisationer spiller en vigtig rolle.

De bedst mulige løsninger på vores opgaver finder vi i et tæt fagligt samspil mellem specialiserede teknikere, jurister og generalister, der alle har respekt for hinandens fagligheder og kender værdien af samarbejde.

Center for Byggeri består af knapt 40 medarbejdere og to chefer. Vi er en god blanding aldersmæssigt og fagligt og har et godt sammenhold og et godt humør!

Om dig

Du har en baggrund som cand.jur. og gerne erfaring fra centraladministrationen eller en kommune. Du har god politisk forståelse, er struktureret og processtærk og kan agere selvstændigt og professionelt i forhold til vores mange interessenter.

Du trives med teamarbejde og sparring med både jurister og andre faggrupper og kan lide at tænke nyt og finde løsninger. Du kan lide at tage ansvar og følge dine opgaver til dørs.

Du er metodisk og analytisk stærk, formår at sætte dig ind i teknisk stof og ser gerne mulighederne i digitalisering.

Det vil være en fordel, hvis du har interesse eller kendskab til entrepriseret i forhold til den ene af stillingerne.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingerne er som udgangspunkt faste stillinger på 37 timer om ugen, men der kan være mulighed for deltid. Stillingerne er til besættelse snarest muligt. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Skatteministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Du indplaceres som udgangspunkt som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængigt af dine kompetencer.

Der vil være perioder med en højere arbejdsbelastning, men vi tilstræber at tilrettelægge arbejdet fleksibelt og med respekt for, at der skal være god plads til fritid og familieliv.

Der vil være god mulighed for hjemmearbejde, hvor der bliver stillet relevant udstyr og inventar til rådighed.

Arbejdssted

Bolig- og Planstyrelsen, Carsten Niebuhrs gade 43. 1577 København V.

Arbejdsstedet et tæt på Dybbølsbro Station, med gode forbindelser til offentlig transport. Der er parkeringsmulighed i husets egen parkeringskælder.

Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte en af cheferne i byggeri, Tania Bach Frydensberg på telefon 2939 6920 eller Berit Ipsen Hansen på telefon 2917 7810, som kan træffes telefonisk fra hhv. 1. eller 5. august 2022.

Ansøgning

Hvis det lyder som noget for dig, så send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest 14. august 2022. Samtaler afholdes løbende og kan indeholde løsning af en opgave.



Vi ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Vil du være hele statens kontraktjurist?

Økonomistyrelsen

København K
I den forbindelse har vores udbudsjurister brug for din hjælp til at få udarbejdet nogle gode kontrakter. Derfor vil du også opleve, at vi løser mange af de opgaver, som typisk findes på et advokatkontor, hvorfor vi også er mange, der har en baggrund...
7. juli 2022

Jurist søges til arbejdet med databeskyttelse i Ud...

Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte

København Ø
Synes du at det er spændende at arbejde med komplicerede problemstillinger vedrørende databeskyttelse? Vil du være en del af et ungt og dynamisk kontor i en stor og spændende organisation med masser af forskelligartede opgaver og projekter? Om jobbet...
17. juli 2022

HUMAN RIGHTS ADVISER AT THE DANISH INSTITUTE FOR H...

Institut for Menneskerettigheder

København K
Are you a seasoned human rights professional, passionate about human rights education capacity development? Do you have first-hand experience from the Middle East and North Africa and / or Africa? If this is you, then we have an interesting job for y...
12. juli 2022