Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Boligrådgiver til Bolig- og Beskæftigelsesenheden i København Kommunes Socialforvaltning (barselsvikariat)

Er du tiltrukket af at gøre en forskel for de borgere, som er i fare for at miste deres bolig, og kan du kunsten at koordinere og lave kortvarige indsatser? Så er vi på udkig efter dig. Vi søger en boligrådgiver til vores engagerede boligrådgivergruppe.

Som boligrådgivere arbejder vi med

  • de borgere, der grundet adfærd/boligens stand kan miste deres bolig
  • fastholdelse af borgere i egen bolig, herunder bl.a. afdække de problemer, der er omkring borgeren og boligen samt bistå med løsninger heraf
  • at bidrage med input til helhedsplaner i udsatte boligområder
  • at være behjælpelige med div. opgaver i forbindelse med boligselskabernes renoveringsprojekter
  • indslusning af boliganviste borgere til egen bolig. Arbejdet består i at få borgeren etableret i egen bolig, herunder praktisk støtte i forbindelse med indflytningen samt hjælp til at blive en del af det lokale bo- og levemiljø

Der er i de fleste opgaver tale om, at boligrådgiverne løser en kortvarig indsats. Det kan være at indhente tilbud på rengøring eller indsluse boliganviste borger i egen bolig. I andre opgaver er der tale om en koordinerende indsats.

Din profil
Vi søger en boligrådgiver med praktisk erfaring fra socialt arbejde og gerne med flair for sagsbehandling af socialt udsatte borgere. Du skal have kendskab til den sociale lovgivning, og dine kompetencer kan være en mellemlang videregående uddannelse såsom socialrådgiver, pædagog eller du kan have kvalifikationer fra det boligsociale område.

Du skal trives med det opsøgende arbejde og være god til at få kontakt til og samarbejde med udsatte borgere i boligmiljøerne. Samtidig skal du kunne indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med enhedens øvrige medarbejdergrupper og med medarbejdere fra Borgercenter Voksnes andre enheder. Derudover skal du være i stand til at være i dialog med repræsentanter fra den almene boligsektor, kommunale samarbejdspartnere, det civile samfund og andre relevante aktører omkring opgaveløsningen.

Vi forventer, at du

  • er psykisk robust, ansvarlig og handlekraftig
  • er god til at løse konflikter og komme med kreative løsningsforslag
  • kan se fordele ved mange forskellige tværfaglige samarbejdspartnere og er i stand til at koordinere imellem dem
  • har gode kommunikationsevner og erfaring med skriftlig dokumentation
  • trives med en travl hverdag med akutte opgaver
  • kan anvende it på brugerniveau
  • har gode samarbejdsevner
  • har erfaring med eller interesse for at arbejde i borgernes hjem
  • kan håndtere målgruppens ofte dilemmafyldte problemstillinger professionelt
  • har erfaring med borgere i målgruppen og viden om psykisk sygdom og misbrug
  • har viden om og evne til at færdes i udsatte miljøer samt forståelse for målgruppens situation
  • kan strukturere og planlægge din arbejdsdag
  • kan håndtere en sagsstamme på 25 borgere

Om os
Bolig- og beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser.

Vi bidrager til dette mål ved at finde, udvikle og anvise mulige veje til mestring af et godt liv for socialt og psykisk udsatte borgere. Boligindsatsen spiller her en vigtig rolle, fordi en bolig for de fleste mennesker er en base, hvorfra andre forhold, der giver livet værdi, kan udspringe. Boligindsatsen er også en sammenhængende og integrerende indsats, hvor der skabes sammenhænge mellem borgere, professionelle aktører og civilsamfund.

I Bolig- og beskæftigelsesenheden er vi 110 medarbejdere, der arbejder med forskellige indsatser inden for bolig og beskæftigelse. Som boligrådgiver bliver du del af en engageret boligrådgivergruppe, der brænder for at gøre en forskel. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er fysisk placeret i København NV og på Amager. Du får base et sted, men du skal være indstillet på at arbejde på begge adresser.

Vi tilbyder

  • engagerede og kompetente kolleger, der gerne tager ansvar for kvalitet og udvikling
  • en arbejdsplads, hvor kompetenceudvikling er i fokus
  • et spændende og afvekslende job
  • supervision
  • ugentlige møder, hvor vi vidensdeler og har sagssparring
  • interessante kolleger med stor personlig og faglig diversitet, der deler viden i et væk, kan lide en god diskussion, og som er gode til at passe på hinanden
  • faglige fyraftensmøder

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.

Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med mulighed for at aftale nedsat arbejdstid ned til 31 timer ugentligt.

Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Stillingerne er til besættelse den 1. september 2019. 

Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte boligrådgivere Michael Jensen på 2613 9422 og Sofia Pecorelli på 2452 6874 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105.

Søg stillingen via nedenstående link senest fredag 21. juni 2019
Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 3. juli 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032067Phoenix-441d689b12019-05-27T14:01:12.620Boligrådgiver til Bolig- og Beskæftigelsesenheden i København Kommunes Socialforvaltning (barselsvikariat)

Er du tiltrukket af at gøre en forskel for de borgere, som er i fare for at miste deres bolig, og kan du kunsten at koordinere og lave kortvarige indsatser? Så er vi på udkig efter dig. Vi søger en boligrådgiver til vores engagerede boligrådgivergruppe.

Som boligrådgivere arbejder vi med

  • de borgere, der grundet adfærd/boligens stand kan miste deres bolig
  • fastholdelse af borgere i egen bolig, herunder bl.a. afdække de problemer, der er omkring borgeren og boligen samt bistå med løsninger heraf
  • at bidrage med input til helhedsplaner i udsatte boligområder
  • at være behjælpelige med div. opgaver i forbindelse med boligselskabernes renoveringsprojekter
  • indslusning af boliganviste borgere til egen bolig. Arbejdet består i at få borgeren etableret i egen bolig, herunder praktisk støtte i forbindelse med indflytningen samt hjælp til at blive en del af det lokale bo- og levemiljø

Der er i de fleste opgaver tale om, at boligrådgiverne løser en kortvarig indsats. Det kan være at indhente tilbud på rengøring eller indsluse boliganviste borger i egen bolig. I andre opgaver er der tale om en koordinerende indsats.

Din profil
Vi søger en boligrådgiver med praktisk erfaring fra socialt arbejde og gerne med flair for sagsbehandling af socialt udsatte borgere. Du skal have kendskab til den sociale lovgivning, og dine kompetencer kan være en mellemlang videregående uddannelse såsom socialrådgiver, pædagog eller du kan have kvalifikationer fra det boligsociale område.

Du skal trives med det opsøgende arbejde og være god til at få kontakt til og samarbejde med udsatte borgere i boligmiljøerne. Samtidig skal du kunne indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med enhedens øvrige medarbejdergrupper og med medarbejdere fra Borgercenter Voksnes andre enheder. Derudover skal du være i stand til at være i dialog med repræsentanter fra den almene boligsektor, kommunale samarbejdspartnere, det civile samfund og andre relevante aktører omkring opgaveløsningen.

Vi forventer, at du

  • er psykisk robust, ansvarlig og handlekraftig
  • er god til at løse konflikter og komme med kreative løsningsforslag
  • kan se fordele ved mange forskellige tværfaglige samarbejdspartnere og er i stand til at koordinere imellem dem
  • har gode kommunikationsevner og erfaring med skriftlig dokumentation
  • trives med en travl hverdag med akutte opgaver
  • kan anvende it på brugerniveau
  • har gode samarbejdsevner
  • har erfaring med eller interesse for at arbejde i borgernes hjem
  • kan håndtere målgruppens ofte dilemmafyldte problemstillinger professionelt
  • har erfaring med borgere i målgruppen og viden om psykisk sygdom og misbrug
  • har viden om og evne til at færdes i udsatte miljøer samt forståelse for målgruppens situation
  • kan strukturere og planlægge din arbejdsdag
  • kan håndtere en sagsstamme på 25 borgere

Om os
Bolig- og beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser.

Vi bidrager til dette mål ved at finde, udvikle og anvise mulige veje til mestring af et godt liv for socialt og psykisk udsatte borgere. Boligindsatsen spiller her en vigtig rolle, fordi en bolig for de fleste mennesker er en base, hvorfra andre forhold, der giver livet værdi, kan udspringe. Boligindsatsen er også en sammenhængende og integrerende indsats, hvor der skabes sammenhænge mellem borgere, professionelle aktører og civilsamfund.

I Bolig- og beskæftigelsesenheden er vi 110 medarbejdere, der arbejder med forskellige indsatser inden for bolig og beskæftigelse. Som boligrådgiver bliver du del af en engageret boligrådgivergruppe, der brænder for at gøre en forskel. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er fysisk placeret i København NV og på Amager. Du får base et sted, men du skal være indstillet på at arbejde på begge adresser.

Vi tilbyder

  • engagerede og kompetente kolleger, der gerne tager ansvar for kvalitet og udvikling
  • en arbejdsplads, hvor kompetenceudvikling er i fokus
  • et spændende og afvekslende job
  • supervision
  • ugentlige møder, hvor vi vidensdeler og har sagssparring
  • interessante kolleger med stor personlig og faglig diversitet, der deler viden i et væk, kan lide en god diskussion, og som er gode til at passe på hinanden
  • faglige fyraftensmøder

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.

Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med mulighed for at aftale nedsat arbejdstid ned til 31 timer ugentligt.

Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Stillingerne er til besættelse den 1. september 2019. 

Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte boligrådgivere Michael Jensen på 2613 9422 og Sofia Pecorelli på 2452 6874 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105.

Søg stillingen via nedenstående link senest fredag 21. juni 2019
Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 3. juli 2019.

2019-06-22T09:51:13.967 Er du tiltrukket af at gøre en forskel for de borgere, som er i fare for at miste deres bolig, og kan du kunsten at koordinere og lave kortvarige indsatser? Så er vi på udkig efter dig. Vi søger en boligrådgiver til vores engagerede boligrådgivergruppe. Som boligrådgivere arbejder vi med de borgere, der grundet adfærd boligens stand kan miste deres bolig fastholdelse af borgere i egen bolig, herunder bl.a. afdække de problemer, der er omkring borgeren og boligen samt bistå med løsninger heraf at bidrage med input til helhedsplaner i udsatte boligområder at være behjælpelige med div. opgaver i forbindelse med boligselskabernes renoveringsprojekter indslusning af boliganviste borgere til egen bolig. Arbejdet består i at få borgeren etableret i egen bolig, herunder praktisk støtte i forbindelse med indflytningen samt hjælp til at blive en del af det lokale bo- og levemiljø Der er i de fleste opgaver tale om, at boligrådgiverne løser en kortvarig indsats. Det kan være at indhente tilbud på rengøring eller indsluse boliganviste borger i egen bolig. I andre opgaver er der tale om en koordinerende indsats. Din profil Vi søger en boligrådgiver med praktisk erfaring fra socialt arbejde og gerne med flair for sagsbehandling af socialt udsatte borgere. Du skal have kendskab til den sociale lovgivning, og dine kompetencer kan være en mellemlang videregående uddannelse såsom socialrådgiver, pædagog eller du kan have kvalifikationer fra det boligsociale område. Du skal trives med det opsøgende arbejde og være god til at få kontakt til og samarbejde med udsatte borgere i boligmiljøerne. Samtidig skal du kunne indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med enhedens øvrige medarbejdergrupper og med medarbejdere fra Borgercenter Voksnes andre enheder. Derudover skal du være i stand til at være i dialog med repræsentanter fra den almene boligsektor, kommunale samarbejdspartnere, det civile samfund og andre relevante aktører omkring opgaveløsningen. Vi forventer, at du er psykisk robust, ansvarlig og handlekraftig er god til at løse konflikter og komme med kreative løsningsforslag kan se fordele ved mange forskellige tværfaglige samarbejdspartnere og er i stand til at koordinere imellem dem har gode kommunikationsevner og erfaring med skriftlig dokumentation trives med en travl hverdag med akutte opgaver kan anvende it på brugerniveau har gode samarbejdsevner har erfaring med eller interesse for at arbejde i borgernes hjem kan håndtere målgruppens ofte dilemmafyldte problemstillinger professionelt har erfaring med borgere i målgruppen og viden om psykisk sygdom og misbrug har viden om og evne til at færdes i udsatte miljøer samt forståelse for målgruppens situation kan strukturere og planlægge din arbejdsdag kan håndtere en sagsstamme på 25 borgere Om os Bolig- og beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er udsatte og psykisk syge borgere, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser. Vi bidrager til dette mål ved at finde, udvikle og anvise mulige veje til mestring af et godt liv for socialt og psykisk udsatte borgere. Boligindsatsen spiller her en vigtig rolle, fordi en bolig for de fleste mennesker er en base, hvorfra andre forhold, der giver livet værdi, kan udspringe. Boligindsatsen er også en sammenhængende og integrerende indsats, hvor der skabes sammenhænge mellem borgere, professionelle aktører og civilsamfund. I Bolig- og beskæftigelsesenheden er vi 110 medarbejdere, der arbejder med forskellige indsatser inden for bolig og beskæftigelse. Som boligrådgiver bliver du del af en engageret boligrådgivergruppe, der brænder for at gøre en forskel. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er fysisk placeret i København NV og på Amager. Du får base et sted, men du skal være indstillet på at arbejde på begge adresser. Vi tilbyder engagerede og kompetente kolleger, der gerne tager ansvar for kvalitet og udvikling en arbejdsplads, hvor kompetenceudvikling er i fokus et spændende og afvekslende job supervision ugentlige møder, hvor vi vidensdeler og har sagssparring interessante kolleger med stor personlig og faglig diversitet, der deler viden i et væk, kan lide en god diskussion, og som er gode til at passe på hinanden faglige fyraftensmøder Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med mulighed for at aftale nedsat arbejdstid ned til 31 timer ugentligt. Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse. Stillingerne er til besættelse den 1. september 2019. Mere information Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte boligrådgivere Michael Jensen på 2613 9422 og Sofia Pecorelli på 2452 6874 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105. Søg stillingen via nedenstående link senest fredag 21. juni 2019 Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 3. juli 2019.10Phoenix441d689b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158673&DepartmentId=21087&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3535560Afdeling 211Svanevej 122400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset767879KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15867300027-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=441d689bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=441d689bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=441d689b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=441d689b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/5.jpgBoligrådgiver til Bolig- og Beskæftigelsesenheden i København Kommunes Socialforvaltning (barselsvikariat)12008011Dansk3Læse/ tale341906Boligrådgiver25Offentlig administration361932257mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK