[Borgerguide til Ballerup Kommune

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Rutineret og serviceorienteret medarbejder søges til Ballerup Kommune.

Vil du være med til at give vores borgere og virksomheder en god oplevelse, når de besøger rådhuset, og vil du være med til at udvikle nye løsninger for mødet og dialogen mellem kommunen og vores brugere? Så er det måske dig, vi søger til en central stilling som borgerguide 37 timer om ugen.

BORGERGUIDENS OPGAVER 
Som borgerguide er du Ballerup kommunes ansigt udadtil. Du er den første person borgeren møder, når de skal i fysisk kontakt med kommunen. Det er derfor altafgørende, at du er imødekommende og omstillingsparat.

Du indgår i et team med andre borgerguider og skal primært beskæftige dig med følgende opgaver

  • Straks afklare borgeres henvendelser til rådhuset – du skal svare på borgerens spørgsmål i det omfang, det er muligt- eller hjælpe borgeren videre i systemet 
  • Hjælpe borgerne med selvbetjening på de digitale selvbetjeningsløsninger
  • Bidrage til optimering af vores hjemmeside og selvbetjeningsløsninger i et tæt samarbejde med vores Kommunikationsafdeling og fagcentre
  • Udstede NemID – snart MitID
  • Hjælpe ny-ledige i deres første møde med kommunen
  • Visitere til samtaler i Jobcenteret
  • Hjælp til at registrere i Jobnet.dk og udarbejdelse af CV
  • Deltage i diverse digitaliseringskampagner og undervise borgerne i at skaffe sig viden på hjemmesider og i brugen af de offentlige selvbetjeningsløsninger 
  • Være i dialog med kommunens øvrige centre om løbende forbedringer af arbejdsgange, brevtekster, snitflader mv. 
  • Deltage i løsningen af de øvrige borgerrettede opgaver i Borgerservice. 
Borgerguiderne arbejder tæt sammen med de medarbejdere, som tager sig af andre borgerrettede opgaver og er samtidig en vigtig samarbejds- og sparringspartner for resten af organisationen og vores fagcentre på rådhuset.

OM OS
Som borgerguide bliver du en del af Borgerservice med ca. 15 engagerede og ambitiøse medarbejdere.
Vi er i dag fem medarbejdere, som tager sig af Borgerguide opgaven herunder modtagelsen af borgerne i Jobcenteret.

Vi hører organisatorisk til i Center for Arbejdsmarked – Borgerservice og Ydelser, og har direkte reference til Borgerservice- og Ydelseschef Maria Mankov.  

OM DIG  
Borgerguiden har en meget central funktion på rådhuset. Borgerguiden er den første medarbejder som borgeren møder, og skal derfor kunne håndtere mange forskellige faglige problematikker og finde løsninger nu og her.

Borgerguiden skal derfor være i besiddelse af gode faglige kompetencer inden for de kommunale fagområder samt have gode relationelle egenskaber. Vi regner med, at du:
  • Har en relevant uddannelse – du kan fx være kontoruddannet og måske have suppleret med en kommunom- eller diplomuddannelse i offentlig forvaltning og administration
  • Har indgående kendskab til de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger 
  • Har kendskab til forskellige digitale fag- og sagsbehandlingssystemer, fx FASIT, SBSYS og diverse KMD-fagsystemer, som anvendes i den kommunale administration  
  • Har en bred viden om de kommunale opgaver og tidligere har arbejdet med borgerservice
  • Er god til at tilegne dig ny viden 
  • Kan undervise borgere i brugen af digitale selvbetjeningsløsninger
  • Har gode relationelle kompetencer og er god til at afkode andre mennesker og forstå deres forskellige behov
  • Har gode kommunikative evner og kan interagere med alle mennesker både skriftligt og mundtligt
  • Er en serviceminded og samarbejdsorienteret holdspiller
  • Har en god energi, humoristisk sans og et glimt i øjet – også i travle perioder og i vanskelige situationer 
  • Kan agere som forandringsagent, er initiativrig og har lyst til og mod på at gå forrest i en udviklingsproces.
LØN OG ANSÆTTELSE
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med flexordning.

YDERLIGERE INFORMATION
Har du spørgsmål om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte borgerguide Helle Åberg på 4175 0887 eller hel@balk.dk.

ANSØGNINGSFRIST 19. OKTOBER 2021
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 26. oktober 2021

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.


I Ballerup Kommune er vi fælles om fremtiden. Vi møder borgerne i øjenhøjde, og sammen finder vi de gode løsninger på tværs af institutioner, foreninger og erhvervsliv. Vi arbejder hele tiden på at være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere trives, udvikler sig og leverer en professionel service til borgere og virksomheder.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk





Ballerup Kommune

[Borgerguide til Ballerup Kommune

Rutineret og serviceorienteret medarbejder søges til Ballerup Kommune.

Vil du være med til at give vores borgere og virksomheder en god oplevelse, når de besøger rådhuset, og vil du være med til at udvikle nye løsninger for mødet og dialogen mellem kommunen og vores brugere? Så er det måske dig, vi søger til en central stilling som borgerguide 37 timer om ugen.

BORGERGUIDENS OPGAVER 
Som borgerguide er du Ballerup kommunes ansigt udadtil. Du er den første person borgeren møder, når de skal i fysisk kontakt med kommunen. Det er derfor altafgørende, at du er imødekommende og omstillingsparat.

Du indgår i et team med andre borgerguider og skal primært beskæftige dig med følgende opgaver

  • Straks afklare borgeres henvendelser til rådhuset – du skal svare på borgerens spørgsmål i det omfang, det er muligt- eller hjælpe borgeren videre i systemet 
  • Hjælpe borgerne med selvbetjening på de digitale selvbetjeningsløsninger
  • Bidrage til optimering af vores hjemmeside og selvbetjeningsløsninger i et tæt samarbejde med vores Kommunikationsafdeling og fagcentre
  • Udstede NemID – snart MitID
  • Hjælpe ny-ledige i deres første møde med kommunen
  • Visitere til samtaler i Jobcenteret
  • Hjælp til at registrere i Jobnet.dk og udarbejdelse af CV
  • Deltage i diverse digitaliseringskampagner og undervise borgerne i at skaffe sig viden på hjemmesider og i brugen af de offentlige selvbetjeningsløsninger 
  • Være i dialog med kommunens øvrige centre om løbende forbedringer af arbejdsgange, brevtekster, snitflader mv. 
  • Deltage i løsningen af de øvrige borgerrettede opgaver i Borgerservice. 
Borgerguiderne arbejder tæt sammen med de medarbejdere, som tager sig af andre borgerrettede opgaver og er samtidig en vigtig samarbejds- og sparringspartner for resten af organisationen og vores fagcentre på rådhuset.

OM OS
Som borgerguide bliver du en del af Borgerservice med ca. 15 engagerede og ambitiøse medarbejdere.
Vi er i dag fem medarbejdere, som tager sig af Borgerguide opgaven herunder modtagelsen af borgerne i Jobcenteret.

Vi hører organisatorisk til i Center for Arbejdsmarked – Borgerservice og Ydelser, og har direkte reference til Borgerservice- og Ydelseschef Maria Mankov.  

OM DIG  
Borgerguiden har en meget central funktion på rådhuset. Borgerguiden er den første medarbejder som borgeren møder, og skal derfor kunne håndtere mange forskellige faglige problematikker og finde løsninger nu og her.

Borgerguiden skal derfor være i besiddelse af gode faglige kompetencer inden for de kommunale fagområder samt have gode relationelle egenskaber. Vi regner med, at du:
  • Har en relevant uddannelse – du kan fx være kontoruddannet og måske have suppleret med en kommunom- eller diplomuddannelse i offentlig forvaltning og administration
  • Har indgående kendskab til de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger 
  • Har kendskab til forskellige digitale fag- og sagsbehandlingssystemer, fx FASIT, SBSYS og diverse KMD-fagsystemer, som anvendes i den kommunale administration  
  • Har en bred viden om de kommunale opgaver og tidligere har arbejdet med borgerservice
  • Er god til at tilegne dig ny viden 
  • Kan undervise borgere i brugen af digitale selvbetjeningsløsninger
  • Har gode relationelle kompetencer og er god til at afkode andre mennesker og forstå deres forskellige behov
  • Har gode kommunikative evner og kan interagere med alle mennesker både skriftligt og mundtligt
  • Er en serviceminded og samarbejdsorienteret holdspiller
  • Har en god energi, humoristisk sans og et glimt i øjet – også i travle perioder og i vanskelige situationer 
  • Kan agere som forandringsagent, er initiativrig og har lyst til og mod på at gå forrest i en udviklingsproces.
LØN OG ANSÆTTELSE
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med flexordning.

YDERLIGERE INFORMATION
Har du spørgsmål om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte borgerguide Helle Åberg på 4175 0887 eller hel@balk.dk.

ANSØGNINGSFRIST 19. OKTOBER 2021
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 26. oktober 2021

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.


I Ballerup Kommune er vi fælles om fremtiden. Vi møder borgerne i øjenhøjde, og sammen finder vi de gode løsninger på tværs af institutioner, foreninger og erhvervsliv. Vi arbejder hele tiden på at være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere trives, udvikler sig og leverer en professionel service til borgere og virksomheder.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk





Ballerup Kommune
+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.