Borgerrådgiver 20 timer/ugentlig - genopslag

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Borgerrådgiver i Glostrup Kommune, 20 timer/ugentligt

Vil du hjælpe vores borgere med at finde vej i det offentlige system?
Har du stærke forvaltningsretlige kompetencer?
Går du op i retssikkerhed og god forvaltningsskik?
Så er du måske Glostrup Kommunes nye borgerrådgiver!

Glostrup Kommune søger ny borgerrådgiver. Glostrup er en handlekraftig organisation, hvor gode forslag fra både politisk og administrativ side hurtigt kan omsættes i konkrete indsatser for borgerne. Ambitionen er at være en professionel, venlig og samarbejdende kommune.
Vi ønsker fortsat at styrke dialogen med borgerne. Vi vil på den en side sikre, at borgernes henvendelser bliver taget alvorligt, og på den anden side at organisationen tager ved lære af borgerrådgiverens virke.
Borgere, men i praksis også brugere og erhvervsdrivende, kan henvende sig til borgerrådgiveren og få vejledning og hjælp til gennemgang af sagsforløb. Borgerrådgiveren kan også undersøge, om de juridiske regler og principper for sagsbehandlingen og betjeningen af borgerne er overholdt. Borgerrådgiveren kan herudover bistå administrationen ved generelle forespørgsler inden for borgerrådgiverens område og kompetencer. Derudover underviser borgerrådgiveren kommunens administration i forvaltningsretlige emner.


Du skal:

  • Være vejviser og hjælpe borgeren med at finde vej i forvaltningen. Det er afgørende, at du kan lytte og finde frem til kernen i borgerens henvendelse.
  • Evne at bygge bro fra det juridiske til det administrative.
  • Være mediator i konfliktsituationer; du skal lytte, finde fælles grundlag og udforske konfliktfyldte situationer med flere synsvinkler.
  • Vejlede borgerne om klagemulighederne inden for det offentlige system.
  • Vurdere klager mv. over sagsbehandling, personalets adfærd og optræden overfor borgerne, udførelsen af den faktiske forvaltningsvirksomhed og diskrimination.
  • I læringsøjemed undervise administrationen i forvaltningsretlige emner ved behov og ud fra, hvad de konstaterer via dit tilsyn.
  • Udarbejde en årlig skriftlig beretning til kommunalbestyrelsen.

Dine kompetencer:

Jobbets alsidige karakter kræver, at du kan gennemskue komplekse problemstillinger ud fra et både juridisk, forvaltningsmæssigt og menneskeligt perspektiv.
Du skal være imødekommende og tryghedsskabende, og du skal kunne bevare overblikket i en dialogbaseret og konfliktløsende rolle.


Derudover skal du trives i en hverdag præget af høj grad af selvstændighed.

Vi forventer, at du:

·         Er uddannet jurist gerne med erfaring inden for det socialfaglige område, da mange af sagerne erfaringsmæssigt er indenfor det område

·         Har et indgående kendskab til og forståelse af forvaltningsretlige regler og principper

·         Evner og erfaring med at begå dig i en politisk styret organisation

·         Besidder en høj grad af selvstændighed og systematik

·         Kan formulere dig klart og forståeligt i både skrift og tale

·         Udviser naturlige evner for dialog og samarbejde med både borgere og kommunens ledere/medarbejdere

·         Er udadvendt og tillidsvækkende i mødet med borgerne og god til at skabe kontakt, så de oplever sig mødt

Vi lægger vægt på at, du har erfaring fra offentligt regi, måske som (mellem)leder i en kommune, og dermed et godt kendskab til, hvordan en kommune arbejder og fungerer. Evnen til at undervise vil også blive tillagt betydning.


Baggrund:
Borgerrådgiverfunktionen er etableret efter § 65e. Det betyder, at borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens øvrige administration. Borgerrådgiveren refererer således direkte til kommunalbestyrelsen.
Borgerrådgiveren holder månedlige møder med borgmesteren i hans egenskab af formand for kommunalbestyrelsen. Borgerrådgiveren holder ligeledes månedlige møder med kommunaldirektøren.
I hverdagen bliver du en del af Center for Økonomi, Personale og Politiske betjening, hvor der er ca. 45 engagerede og ambitiøse medarbejdere, hvor der lægges vægt på et godt samarbejde i en uformel og behagelig omgangstone. Kommunens jurister er en del af centret og sidder tæt på, hvor du kommer til at sidde.


Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker pr. 1. januar 2022. Løn og ansættelse følger gældende overenskomst. Stillingen er på 20 timer, evt. lidt flere eller færre timer. Lønniveau afhængig af kvalifikationer, men ca. 27.000 kr./netto pr. måned – svarende til ca. 50.000 kr./måned, hvis stillingen var på fuld tid.
Der er forståelse for, at du måske ønsker eller allerede har anden beskæftigelse, så længe det ikke konflikter med opgavevaretagelsen, eller den for stillingen forudsatte habilitet.
Der indhentes straffeattest.
Arbejdstiden placeres, i samråd med dig, på faste arbejdsdage. Du skal være fleksibel i forhold til arbejdstid, idet borgerne lejlighedsvis kan have brug for at mødes uden for almindelig arbejdstid.


Ansættelsesproces:
Ansøgningen sendes ved at klikke på nedenstående link, senest den 14. oktober 2021 kl. 12.00.
Første runde samtaler holdes den 29. oktober 2021. Anden runde samtaler holdes den 8. november 2021.


Hvis du vil vide mere:
Har du spørgsmål til stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Maj Buch på tlf. 23479450 eller mail: maj.buch@glostrup.dk.  Eller borgmester John Engelhardt, tlf. 43236200 eller på mail: john.engelhardt@glostrup.dk.


Ansættelsesudvalget består af tre medlemmer af Økonomiudvalget, herunder borgmester John Engelhardt.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Borgerrådgiver 20 timer/ugentlig - genopslag

Borgerrådgiver i Glostrup Kommune, 20 timer/ugentligt

Vil du hjælpe vores borgere med at finde vej i det offentlige system?
Har du stærke forvaltningsretlige kompetencer?
Går du op i retssikkerhed og god forvaltningsskik?
Så er du måske Glostrup Kommunes nye borgerrådgiver!

Glostrup Kommune søger ny borgerrådgiver. Glostrup er en handlekraftig organisation, hvor gode forslag fra både politisk og administrativ side hurtigt kan omsættes i konkrete indsatser for borgerne. Ambitionen er at være en professionel, venlig og samarbejdende kommune.
Vi ønsker fortsat at styrke dialogen med borgerne. Vi vil på den en side sikre, at borgernes henvendelser bliver taget alvorligt, og på den anden side at organisationen tager ved lære af borgerrådgiverens virke.
Borgere, men i praksis også brugere og erhvervsdrivende, kan henvende sig til borgerrådgiveren og få vejledning og hjælp til gennemgang af sagsforløb. Borgerrådgiveren kan også undersøge, om de juridiske regler og principper for sagsbehandlingen og betjeningen af borgerne er overholdt. Borgerrådgiveren kan herudover bistå administrationen ved generelle forespørgsler inden for borgerrådgiverens område og kompetencer. Derudover underviser borgerrådgiveren kommunens administration i forvaltningsretlige emner.


Du skal:

  • Være vejviser og hjælpe borgeren med at finde vej i forvaltningen. Det er afgørende, at du kan lytte og finde frem til kernen i borgerens henvendelse.
  • Evne at bygge bro fra det juridiske til det administrative.
  • Være mediator i konfliktsituationer; du skal lytte, finde fælles grundlag og udforske konfliktfyldte situationer med flere synsvinkler.
  • Vejlede borgerne om klagemulighederne inden for det offentlige system.
  • Vurdere klager mv. over sagsbehandling, personalets adfærd og optræden overfor borgerne, udførelsen af den faktiske forvaltningsvirksomhed og diskrimination.
  • I læringsøjemed undervise administrationen i forvaltningsretlige emner ved behov og ud fra, hvad de konstaterer via dit tilsyn.
  • Udarbejde en årlig skriftlig beretning til kommunalbestyrelsen.

Dine kompetencer:

Jobbets alsidige karakter kræver, at du kan gennemskue komplekse problemstillinger ud fra et både juridisk, forvaltningsmæssigt og menneskeligt perspektiv.
Du skal være imødekommende og tryghedsskabende, og du skal kunne bevare overblikket i en dialogbaseret og konfliktløsende rolle.


Derudover skal du trives i en hverdag præget af høj grad af selvstændighed.

Vi forventer, at du:

·         Er uddannet jurist gerne med erfaring inden for det socialfaglige område, da mange af sagerne erfaringsmæssigt er indenfor det område

·         Har et indgående kendskab til og forståelse af forvaltningsretlige regler og principper

·         Evner og erfaring med at begå dig i en politisk styret organisation

·         Besidder en høj grad af selvstændighed og systematik

·         Kan formulere dig klart og forståeligt i både skrift og tale

·         Udviser naturlige evner for dialog og samarbejde med både borgere og kommunens ledere/medarbejdere

·         Er udadvendt og tillidsvækkende i mødet med borgerne og god til at skabe kontakt, så de oplever sig mødt

Vi lægger vægt på at, du har erfaring fra offentligt regi, måske som (mellem)leder i en kommune, og dermed et godt kendskab til, hvordan en kommune arbejder og fungerer. Evnen til at undervise vil også blive tillagt betydning.


Baggrund:
Borgerrådgiverfunktionen er etableret efter § 65e. Det betyder, at borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens øvrige administration. Borgerrådgiveren refererer således direkte til kommunalbestyrelsen.
Borgerrådgiveren holder månedlige møder med borgmesteren i hans egenskab af formand for kommunalbestyrelsen. Borgerrådgiveren holder ligeledes månedlige møder med kommunaldirektøren.
I hverdagen bliver du en del af Center for Økonomi, Personale og Politiske betjening, hvor der er ca. 45 engagerede og ambitiøse medarbejdere, hvor der lægges vægt på et godt samarbejde i en uformel og behagelig omgangstone. Kommunens jurister er en del af centret og sidder tæt på, hvor du kommer til at sidde.


Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker pr. 1. januar 2022. Løn og ansættelse følger gældende overenskomst. Stillingen er på 20 timer, evt. lidt flere eller færre timer. Lønniveau afhængig af kvalifikationer, men ca. 27.000 kr./netto pr. måned – svarende til ca. 50.000 kr./måned, hvis stillingen var på fuld tid.
Der er forståelse for, at du måske ønsker eller allerede har anden beskæftigelse, så længe det ikke konflikter med opgavevaretagelsen, eller den for stillingen forudsatte habilitet.
Der indhentes straffeattest.
Arbejdstiden placeres, i samråd med dig, på faste arbejdsdage. Du skal være fleksibel i forhold til arbejdstid, idet borgerne lejlighedsvis kan have brug for at mødes uden for almindelig arbejdstid.


Ansættelsesproces:
Ansøgningen sendes ved at klikke på nedenstående link, senest den 14. oktober 2021 kl. 12.00.
Første runde samtaler holdes den 29. oktober 2021. Anden runde samtaler holdes den 8. november 2021.


Hvis du vil vide mere:
Har du spørgsmål til stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Maj Buch på tlf. 23479450 eller mail: maj.buch@glostrup.dk.  Eller borgmester John Engelhardt, tlf. 43236200 eller på mail: john.engelhardt@glostrup.dk.


Ansættelsesudvalget består af tre medlemmer af Økonomiudvalget, herunder borgmester John Engelhardt.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.