Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for god sagsbehandling, borgerservice og er nysgerrig på forvaltningsret?

Færdselsstyrelsen søger 2 administrative medarbejdere til Team Markedsadgang og Tilsyn for Vejtransport

Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling, og har brug for flere dygtige medarbejdere. I Færdselsstyrelsen får du ca. 150 engagerede kollegaer med forskellige fagligheder og opgaver.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.

Færdselsstyrelsen er pr. 1. januar 2020 blevet en selvstændig styrelse under Transportministeriet, og vi står over for såvel ambitiøse mål på færdselsområdet, samt en spændende udvikling som arbejdsplads. Vi er ambitiøse - både når det gælder faglighed, omdømme, organisatorisk og personlig udvikling.


Team Markedsadgang og Tilsyn for Vejtransport
Teamet består primært af jurister og administrative medarbejdere, men styrelsen har mange medarbejdere med forskellig baggrund og du skal derfor være i stand til at samarbejde på tværs af fagligheder og se værdien heri. Vi lægger stor vægt på den kollegiale sparring i opgavevaretagelsen.

Dagligdagen i teamet er fyldt med mange forskellige opgaver, da teamet administrerer gods- og buslovens regler, håndterer borger- og myndighedshenvendelser telefonisk og skriftligt samt samarbejder med Transportministeriet. Det betyder, at du dagligt vil være i kontakt med en bred gruppe af mennesker og skal trives med at løse opgaver på et område, der er i konstant udvikling og hvor der er stor politisk bevågenhed.

Som administrativ medarbejder i teamet vil du skulle være med til at løfte teamets opgaver omkring varebiler generelt, men primært sagsbehandle i forbindelse med ansøgninger og tilsynssager samt dække teamets telefonvagt og derigennem svare på mange forskelligartede spørgsmål.

Vi søger derfor en dygtig administrativ medarbejder, som gerne har erfaring med konkret sagsbehandling, eventuelt fra en offentlig myndighed.

Den konkrete tilrettelæggelse af dine opgaver i teamet vil ske i tæt samarbejde med teamets øvrige medarbejdere og teamleder.


Dine kvalifikationer
Vi forestiller os, at du:

  • Har en kontoruddannelse, en professionsbachelor i offentlig administration eller anden tilsvarende uddannelse
  • Har erfaring med sagsbehandling og borgerbetjening – men du kan også være nyuddannet
  • Har kendskab til offentlig forvaltning.
  • Værdsætter en struktureret tilgang til opgaveløsning og at deadlines overholdes
  • Trives i en travl hverdag med mange opgaver og sager
  • Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder
  • Er omstillingsparat
  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt

Derudover ønsker vi os en kollega, som:

  • Tager ansvar og styring i opgaveløsningen
  • Har ambitioner og lyst til faglig udvikling
  • Ser muligheder i opgaveløsningen selvom der ikke nødvendigvis findes en manual
  • Trives i samarbejde og dialog med indenlandske såvel som udenlandske borgere, virksomheder, kollegaer og myndigheder
  • Kan tænke ud af boksen og komme med ideer og input når opgaven kræver det
  • Er venlig med et glimt i øjet og brænder for god service og korrekt sagsbehandling
  • Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø
Om Færdselsstyrelsen
Færdselsstyrelsen er en selvstændig styrelse under Transportministeriet. Styrelsen har ansvaret for færdsel, syn, køre- og hviletid og bilteknik, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering.

Du vil blive en del af en ung styrelse, hvor du i høj grad får mulighed for at præge på din arbejdsdag og opgaver. Derudover vil du blive en del af en arbejdsplads, der vægter sociale og faglige arrangementer højt – også på tværs af styrelsens områder. I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør en bred vifte af specialister og generalister.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.


Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Martin Petersen på telefon 4187 5594 eller teamleder Bettina Jakobsen på telefon 4187 5530.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem HK og Finansministeriet. Stillingen forventes besat senest 1. maj 2021.


Ansøgning
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 15. april 2021. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå tests.

Der afholdes løbende samtaler.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.