Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Business Controller

Business controller


Brænder du for at omsætte analyse til handling og arbejde i et tempofyldt, hands-on miljø med en varieret og sjov arbejdsdag? Kan du som sparringspartner for vores ledelse bidrage til at effektivisere processer og udvikle vores forretning? Så har vi det rette job til dig! 


Med reference til vores direktør får du en bred kontaktflade i organisationen, du deltager i beslutningsprocesserne og bruger dine gode kommunikative evner til at gøre komplicerede sager konkrete og enkle. Du vil som naturlig sparringspartner for den øverste ledelse have stor indflydelse på realiseringen af de forretningsmæssige (strategiske) mål.


Du kommer ind i en organisation, som forventer du aktivt deltager i de kommende års udvikling og forandring. Du har et skarpt øje for detaljer og er struktureret omkring opfølgning samt eksekvering, inden for såvel projekter som økonomi. Du er den kraft, der naturligt agerer omdrejningspunkt i at sikre planers gennemførelse, og du har blik for økonomiopfølgningen og -rapportering, samtidig med at du agerer tæt sparringspartner for ledelsen.


Din opgave bliver at udbygge samarbejdet mellem organisationens administration, økonomifunktion og driftsledere, og i det daglige leverer du både kort- og langsigtede analyser, prognoser og handlingsplaner. Du møder kollegaer og samarbejdspartnere på deres præmisser, og du spiller en central rolle i videreudvikling af økonomiske processer, rapporterings- og analyseværktøjer.


I rollen som Business Controller, får du ansvar for at:

  • Udarbejde økonomiske analyser, business cases, løbende rapportering samt opfølgning på iværksatte initiativer
  • (Videre)udvikle rapporteringsværktøjer i form af fx PowerBI-dashboards, tidsregisteringsplatforme, løbende opfølgning på igangværende projekter og KPI’er, herunder sikre fokus på aftalte milepæle og leverancer
  • Videreudvikle Navision og forretningsgangene på tværs af funktioner i organisationen, herunder med fokus på automatisering og optimering af processer
  • Agere tovholder på udbudsprocesser, udarbejde profitabilitetsanalyser samt gennemgå tilbuds- og udbudsmateriale
  • Monitorere, vedligeholde og kvalitetssikre masterdata i Navision samt øvrige systemer
  • Ad hoc sparre med og supportere ledelsen vedrørende økonomi, økonomisk transparens og andre relevante KPI’er


Hvad skal der til?

Du har en relevant videregående akademisk uddannelse indenfor økonomi, eksempelvis cand.merc., HA, HD eller lignende kombineret med 5+ års erhvervserfaring, hvor du har beskæftiget dig med økonomisk rapportering og controlling. Erfaringer fra revisionsbranchen eller tilsvarende controller stillinger er et plus.


Du har en regnskabsmæssig forståelse samt erfaring med rapportering og budgettering, og du har en stærk værktøjskasse i forhold til at håndtere store datamængder, herunder at udarbejde analyser og udlede konklusioner på baggrund af data. Herudover har du erfaring med at optimere og bidrage til videreudviklingen af værktøjer, rapportering m.v. Du har erfaring med og kompetencer indenfor Navision, PowerBI og Microsoft Office-pakken.


Som person er du analytisk, og du begejstres og udfordres af at være tæt på forretningen. Du har en høj grad af forretningsforståelse, der gør dig til en oplagt problemknuser. Du er udadvendt, robust, har et højt drive og viljen til at gøre en forskel. Du er en dygtig formidler, og evner at omsætte komplekse problemstillinger til klar tale samt forstår at skabe gode relationer i organisationen.

Med nysgerrighed og viden tør du udfordre status quo og bidrage til den fortsatte udvikling. Du kan drive forandringsprocesser selvstændigt, har overblik og evner at eksekvere. Du arbejder fokuseret og målrettet, har flair for udviklingsprojekter og brænder for at supportere vores ledelse.


Dét kan vi tilbyde

En dynamisk og åben kultur. Gode muligheder for personlig udvikling samt for at præge stillingen.

Du kan lade den kedelige madpakke blive hjemme! Vi har frokostordning, god mokka og frisk frugt. Onsdags-kage og hygge med fælles morgenmad hver fredag, samt arrangementer af både faglig og social karakter i løbet af året.


Kongsvangs DNA! Vi er en multikulturel, landsdækkende servicevirksomhed i vækst med højt til loftet, hvor vores lidt over 1.000 medarbejderne er hverdagens helte. Vi er også en udviklingsorienteret arbejdsplads med fart over feltet, hvor der er kort fra idé til handling og hvor vi konstant udfordrer status quo. Du vil være i direkte reference til vores direktør og arbejde fra vores hovedkontoret i Åbyhøj, Aarhus sammen med ca. 20 øvrige funktionær-kollegaer. Her er stemningen - som i resten af virksomheden - uformel, humørfyldt, effektiv og resultatorienteret, og vi er stolte af Kongsvangs kulturelle og faglige diversitet.


Interesseret? Perfekt! 

Her er din mulighed for en karriere lidt ud over det sædvanlige. 

Vi har valgt ikke at bruge traditionelle ansøgninger i denne rekrutteringsproces, derfor beder vi dig om at skære ind til benet og bruge 5-10 indledende linjer i starten af dit CV på at headlighte din motivation for lige præcis denne stilling og vores virksomhed, samt hvorfor der er et fagligt match.


Tiltrædelse er snarest muligt, vi behandler løbende ansøgninger og naturligvis med fuld diskretion, og vi lukker for stillingsannoncen, når vi har fundet den rette profil. Vi glæder os til at modtage dit CV!


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.