Gem job

BUSINESS CONTROLLER - International lufthavn i vækst

- med reference til CEO

Aarhus Airport A/S
Ny Lufthavnsvej 24
DK- 8560 Kolind

www.aar.dk

VIRKSOMHEDEN

Den første ruteflyvning mellem Aarhus Airport og København blev indviet d. 16. september 1946. I løbet af 1950’erne og helt op til 1970’erne moderniseres og udvides lufthavnen, så den kunne håndtere den stigende efterspørgsel på flyrejser fra østjyderne.

Fra 1970’erne levede lufthavnen en stille tilværelse, men i løbet 2019 påbegyndte lufthavnen en signifikant moderniseringsombygning og udvidelse af kapaciteten. Lufthavnen har iværksat en ambitiøs vækst-strategi, der skal resultere i en 3-dobling af passagertallet i den nærmeste fremtid.

Aarhus Airport er østjydernes nærlufthavn med 35 min. kørsel fra Aarhus centrum og 40 min. fra Randers. Lufthavnen har et naturligt opland på ca. 1,35 mio. indbyggere. Ambitionen er at tilbyde vores virksomheder en stærk og effektiv infrastruktur, såvel som at understøtte den stigende efterspørgsel på ferierejser.

Lufthavnens 160 ansatte arbejder dedikeret og utrætteligt på at fortsætte den påbegyndte vækstrejse, hvormed den østjyske region vil udbygge og styrke sin position som det naturlige valg og destination for virksomheder og rejsende.

STILLINGEN

Stillingen som Business Controller (BC) refererer til den administrerende direktør.

Stillingen indebærer samarbejde med Route Developers og økonomiteamet, men også på tværs af alle funktioner.

I økonomiafdelingen er der meget fokus på driftsøkonomi og på at sikre, at data og regnskaber opdateres og korrigeres. Det primære mål er at nå de beskrevne mål i strategien indenfor økonomifunktionen og være betroet finansiel sparringspartner for organisationen.

Stillingens fysiske placering vil være i nye flotte kontorlokaler i lufthavnen.

OPGAVEN

Den nye BC skal, sammen med det øvrige team i økonomiafdelingen på 3 ansatte, være med til at sikre gennemsigtighed og have forståelse for processerne gennem analyser, der skal understøtte beslutningerne i driften af lufthavnen.

BC får en central rolle i økokonomiafdelingen og vil være sparringspartner for CEO og den øvrige ledelse.

BC skal sikre datavaliditet og udvikling af brugbare værktøjer som Power Bi eller lignende.

De primære arbejdsopgaver ses som følgende:

  • Opbygge, udvikle og vedligeholde finansielle modeller, der bruges til at understøtte virksomheden og drive beslutningsanalyser, der spænder lige fra budgetmodeller til business case-opsætning
  • Sikre valide tal
  • Optimering / automatisering af forretningsgange
  • Supportere ledelsesteamet i den daglige drift
  • Udarbejdelse af månedsregnskaber
  • Rapporteringer til ledelsen
  • Deltage og sikre overensstemmelse mellem mål i strategidokument, handlingsplaner og budgetter
  • Støtte til finansielle ad-hoc opgaver

Sikre implementering og rettidig leverance af HTW’s og strategiske projekter.

Kompetent sparringspartner for interne stakeholders.

KANDIDATEN

Den nye BC skal have min. 2 års erfaring og ser sig selv have en karriere i en økonomiafdeling – herunder brænde for finansiel modellering, rapportering samt kommercielle analyser.

Den rette kandidat er forretningsanalytiker med ”Can Do” - holdning og forretningsforståelse.

Den nye BC skal være i besiddelse af følgende faglige egenskaber:

  • Stærk i økonomiske modellering og til at skabe præsentationer
  • Overordnet forretnings forståelse
  • Beherske den finansielle disciplin
  • Gode lederegenskaber og samarbejdsevner
  • Forståelse for, hvem der er virksomhedens stakeholders og deres behov
  • Excellent talforståelse og stærke analytiske evner

Den nye BC skal være i besiddelse af følgende personlige egenskaber:

  • Performance drevet - resultatorienteret og ambitiøs
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • Struktureret og systematisk
  • Operationelt fokuseret med komplekse daglige udfordringer
  • Proaktiv
  • Innovativ
  • Serviceminded
  • Positivt mindset
  • Vant til tights deadlines
  • Evner at arbejde under pres med mange bolde i luften
  • Agil / omstillingsparat

SPROG

Dansk og gerne engelsk, beherskes flydende i både skrift og tale.

IT

MSOffice beherskes på højt niveau. Godt kendskab til Power BI samt kendskab til diverse ERP-systemer – herunder meget gerne Dynamics 2009/Dynamics 365.

UDDANNELSE

Cand.merc., Cand. Oecon. eller en HD – gerne oprindelig uddannet revisor.

DOMICIL

Der forventes bopæl inden for 1 times kørsel til virksomheden.

TILTRÆDELSE

Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat.

GAGEPAKKE

Attraktiv gage, der modsvarer ansvaret samt pension inklusive sundhedssikring.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Finance Business Partner - Få indflydelse på den f...

Asgaard Recruitment

Aalborg Øst
Verdo har aktiviteter inden for energianlæg, teknisk infrastruktur, energiprodukter, forsyningssektoren m.m. Den røde tråd er, at Verdo hver dag arbejder for at reducere CO2 i lokalsamfund og sætte et bæredygtigt aftryk på fremtiden. Du får ansvar fo...
20. juli 2022

Controller søges til Samn Forsyning

Samn Forsyning

Horsens
Er du økonomisk skarp og serviceminded? Motiveres du af at etablere og videreudvikle styringsredskaber og funktioner? Så kan du være den rette. Du får en bred opgaveportefølje med stor variation mellem spændende drifts- og udviklingsopgaver. Din ro...
10. august 2022

BUSINESS CONTROLLER - International lufthavn i vækst

- med reference til CEO

Aarhus Airport A/S
Ny Lufthavnsvej 24
DK- 8560 Kolind

www.aar.dk

VIRKSOMHEDEN

Den første ruteflyvning mellem Aarhus Airport og København blev indviet d. 16. september 1946. I løbet af 1950’erne og helt op til 1970’erne moderniseres og udvides lufthavnen, så den kunne håndtere den stigende efterspørgsel på flyrejser fra østjyderne.

Fra 1970’erne levede lufthavnen en stille tilværelse, men i løbet 2019 påbegyndte lufthavnen en signifikant moderniseringsombygning og udvidelse af kapaciteten. Lufthavnen har iværksat en ambitiøs vækst-strategi, der skal resultere i en 3-dobling af passagertallet i den nærmeste fremtid.

Aarhus Airport er østjydernes nærlufthavn med 35 min. kørsel fra Aarhus centrum og 40 min. fra Randers. Lufthavnen har et naturligt opland på ca. 1,35 mio. indbyggere. Ambitionen er at tilbyde vores virksomheder en stærk og effektiv infrastruktur, såvel som at understøtte den stigende efterspørgsel på ferierejser.

Lufthavnens 160 ansatte arbejder dedikeret og utrætteligt på at fortsætte den påbegyndte vækstrejse, hvormed den østjyske region vil udbygge og styrke sin position som det naturlige valg og destination for virksomheder og rejsende.

STILLINGEN

Stillingen som Business Controller (BC) refererer til den administrerende direktør.

Stillingen indebærer samarbejde med Route Developers og økonomiteamet, men også på tværs af alle funktioner.

I økonomiafdelingen er der meget fokus på driftsøkonomi og på at sikre, at data og regnskaber opdateres og korrigeres. Det primære mål er at nå de beskrevne mål i strategien indenfor økonomifunktionen og være betroet finansiel sparringspartner for organisationen.

Stillingens fysiske placering vil være i nye flotte kontorlokaler i lufthavnen.

OPGAVEN

Den nye BC skal, sammen med det øvrige team i økonomiafdelingen på 3 ansatte, være med til at sikre gennemsigtighed og have forståelse for processerne gennem analyser, der skal understøtte beslutningerne i driften af lufthavnen.

BC får en central rolle i økokonomiafdelingen og vil være sparringspartner for CEO og den øvrige ledelse.

BC skal sikre datavaliditet og udvikling af brugbare værktøjer som Power Bi eller lignende.

De primære arbejdsopgaver ses som følgende:

  • Opbygge, udvikle og vedligeholde finansielle modeller, der bruges til at understøtte virksomheden og drive beslutningsanalyser, der spænder lige fra budgetmodeller til business case-opsætning
  • Sikre valide tal
  • Optimering / automatisering af forretningsgange
  • Supportere ledelsesteamet i den daglige drift
  • Udarbejdelse af månedsregnskaber
  • Rapporteringer til ledelsen
  • Deltage og sikre overensstemmelse mellem mål i strategidokument, handlingsplaner og budgetter
  • Støtte til finansielle ad-hoc opgaver

Sikre implementering og rettidig leverance af HTW’s og strategiske projekter.

Kompetent sparringspartner for interne stakeholders.

KANDIDATEN

Den nye BC skal have min. 2 års erfaring og ser sig selv have en karriere i en økonomiafdeling – herunder brænde for finansiel modellering, rapportering samt kommercielle analyser.

Den rette kandidat er forretningsanalytiker med ”Can Do” - holdning og forretningsforståelse.

Den nye BC skal være i besiddelse af følgende faglige egenskaber:

  • Stærk i økonomiske modellering og til at skabe præsentationer
  • Overordnet forretnings forståelse
  • Beherske den finansielle disciplin
  • Gode lederegenskaber og samarbejdsevner
  • Forståelse for, hvem der er virksomhedens stakeholders og deres behov
  • Excellent talforståelse og stærke analytiske evner

Den nye BC skal være i besiddelse af følgende personlige egenskaber:

  • Performance drevet - resultatorienteret og ambitiøs
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • Struktureret og systematisk
  • Operationelt fokuseret med komplekse daglige udfordringer
  • Proaktiv
  • Innovativ
  • Serviceminded
  • Positivt mindset
  • Vant til tights deadlines
  • Evner at arbejde under pres med mange bolde i luften
  • Agil / omstillingsparat

SPROG

Dansk og gerne engelsk, beherskes flydende i både skrift og tale.

IT

MSOffice beherskes på højt niveau. Godt kendskab til Power BI samt kendskab til diverse ERP-systemer – herunder meget gerne Dynamics 2009/Dynamics 365.

UDDANNELSE

Cand.merc., Cand. Oecon. eller en HD – gerne oprindelig uddannet revisor.

DOMICIL

Der forventes bopæl inden for 1 times kørsel til virksomheden.

TILTRÆDELSE

Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat.

GAGEPAKKE

Attraktiv gage, der modsvarer ansvaret samt pension inklusive sundhedssikring.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Finance Business Partner - Få indflydelse på den f...

Asgaard Recruitment

Aalborg Øst
Verdo har aktiviteter inden for energianlæg, teknisk infrastruktur, energiprodukter, forsyningssektoren m.m. Den røde tråd er, at Verdo hver dag arbejder for at reducere CO2 i lokalsamfund og sætte et bæredygtigt aftryk på fremtiden. Du får ansvar fo...
20. juli 2022

Controller søges til Samn Forsyning

Samn Forsyning

Horsens
Er du økonomisk skarp og serviceminded? Motiveres du af at etablere og videreudvikle styringsredskaber og funktioner? Så kan du være den rette. Du får en bred opgaveportefølje med stor variation mellem spændende drifts- og udviklingsopgaver. Din ro...
10. august 2022