Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Business controller til Økonomikontoret

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring på Danmarks største offentlige it-arbejdsplads?

Vi søger en ambitiøs Business Controller til Økonomikontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der skal arbejde med økonomistyring i et tæt strategisk samarbejde med økonomiansvarlige chefer og direktører.

Business controller i Økonomikontoret
Som Business Controller i Økonomikontoret vil du indgå i forretningsstyringsteamet, der består af yngre, erfarne og socialt engagerede Business Controllere. Teamet har ansvaret for at styre it-driftsøkonomien i styrelsen samt styrelsens samlede lønbudget. Som en del af teamet skal du:

  • indgå i en tæt dialog og strategisk sparring med chefer og direktører vedrørende løn- og driftsomkostninger
  • udarbejde budgetoplæg samt månedlige og kvartalsvise forbrugs- og udgiftsopfølgninger
  • bidrage til løbende at forbedre økonomistyringen i styrelsen.


Vi søger både nyuddannede og erfarne medarbejdere
Vi søger både nyuddannede og medarbejdere med flere års erfaring med statslig økonomistyring. Du har en relevant videregående uddannelse (cand.polit., cand. oecon., cand.merc., cand. scient. pol. eller lign.). Vi forestiller os desuden, at du:

  • er talstærk og erfaren bruger af Excel
  • er analytisk stærk og en dygtig problemløser
  • har evnen til at kommunikere og udvikle gode relationer på alle niveauer i styrelsen
  • har evnen til selvstændigt at drive processer og løse opgaver
  • har et højt fagligt niveau og evnen til at opnå resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse og/eller karakterer fra uddannelse


Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 27. januar 2020. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Morten Busk på tlf. nr. 7237 2584. Samtaler afholdes løbende.

Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330155230Phoenix-1639a16e12020-01-22T00:00:00Business controller til ØkonomikontoretHar du lyst til at arbejde med økonomistyring på Danmarks største offentlige it-arbejdsplads?

Vi søger en ambitiøs Business Controller til Økonomikontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der skal arbejde med økonomistyring i et tæt strategisk samarbejde med økonomiansvarlige chefer og direktører.

Business controller i Økonomikontoret
Som Business Controller i Økonomikontoret vil du indgå i forretningsstyringsteamet, der består af yngre, erfarne og socialt engagerede Business Controllere. Teamet har ansvaret for at styre it-driftsøkonomien i styrelsen samt styrelsens samlede lønbudget. Som en del af teamet skal du:

  • indgå i en tæt dialog og strategisk sparring med chefer og direktører vedrørende løn- og driftsomkostninger
  • udarbejde budgetoplæg samt månedlige og kvartalsvise forbrugs- og udgiftsopfølgninger
  • bidrage til løbende at forbedre økonomistyringen i styrelsen.


Vi søger både nyuddannede og erfarne medarbejdere
Vi søger både nyuddannede og medarbejdere med flere års erfaring med statslig økonomistyring. Du har en relevant videregående uddannelse (cand.polit., cand. oecon., cand.merc., cand. scient. pol. eller lign.). Vi forestiller os desuden, at du:

  • er talstærk og erfaren bruger af Excel
  • er analytisk stærk og en dygtig problemløser
  • har evnen til at kommunikere og udvikle gode relationer på alle niveauer i styrelsen
  • har evnen til selvstændigt at drive processer og løse opgaver
  • har et højt fagligt niveau og evnen til at opnå resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse og/eller karakterer fra uddannelse


Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 27. januar 2020. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Morten Busk på tlf. nr. 7237 2584. Samtaler afholdes løbende.

Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2020-02-17T18:50:41.890 Har du lyst til at arbejde med økonomistyring på Danmarks største offentlige it-arbejdsplads? Vi søger en ambitiøs Business Controller til Økonomikontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der skal arbejde med økonomistyring i et tæt strategisk samarbejde med økonomiansvarlige chefer og direktører. Business controller i Økonomikontoret Som Business Controller i Økonomikontoret vil du indgå i forretningsstyringsteamet, der består af yngre, erfarne og socialt engagerede Business Controllere. Teamet har ansvaret for at styre it-driftsøkonomien i styrelsen samt styrelsens samlede lønbudget. Som en del af teamet skal du: indgå i en tæt dialog og strategisk sparring med chefer og direktører vedrørende løn- og driftsomkostninger udarbejde budgetoplæg samt månedlige og kvartalsvise forbrugs- og udgiftsopfølgninger bidrage til løbende at forbedre økonomistyringen i styrelsen. Vi søger både nyuddannede og erfarne medarbejdere Vi søger både nyuddannede og medarbejdere med flere års erfaring med statslig økonomistyring. Du har en relevant videregående uddannelse (cand.polit., cand. oecon., cand.merc., cand. scient. pol. eller lign.). Vi forestiller os desuden, at du: er talstærk og erfaren bruger af Excel er analytisk stærk og en dygtig problemløser har evnen til at kommunikere og udvikle gode relationer på alle niveauer i styrelsen har evnen til selvstændigt at drive processer og løse opgaver har et højt fagligt niveau og evnen til at opnå resultater, dokumenteret gennem hidtidig beskæftigelse og eller karakterer fra uddannelse Ansøgning og ansættelsesvilkår Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest mandag den 27. januar 2020. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Morten Busk på tlf. nr. 7237 2584. Samtaler afholdes løbende. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnet1639a16e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-27T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=128860&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3689971Skatteforvaltningen, Frederiksberg11Osvald Helmuths Vej 42000Frederiksberg72372584DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent10000883216JobNet5098179509817910010-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1639a16ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1639a16ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1639a16e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1639a16e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/5.jpgBusiness controller til Økonomikontoret12007991Dansk3Læse/ tale933828Business Controller3Økonomi363901539Mortennoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330173688Finance Business Partner, Global ITProfile Are you a financial expert with a passion for business IT? Would you like to enable successful IT strategy and projects with the world s largest jewellery brand? If yes, then we have the perfect opportunity for you! Job description and areas of responsibility:We are currently on an IT transformation journey, improving agility in our ways of working, including upscaling capabilities within IT. Therefore, we need your expertise to ensure that our colleagues in Global IT have the right financial information and foundation to move forward on this journey. Joining our Global Business Finance department, you will support and enable our IT organisation by being the go-to finance expert in all aspects of IT planning strategy, operations and IT project management.As Finance Business Partner to Global IT, you will actively participate in IT Management meetings as well as in Project Portfolio Board meetings, helping to ensure that the most value creating projects are being developed within the approved budget. Further to this, you will participate in establishing concrete value creating initiatives and projects to ensure that there is transparency within project and operational spend.Further to the above, you will:Assume the role of primary financial support and sparring partner for the CIOForecast, plan and budget expected performance within ITBe responsible for monthly financial reporting and following up on deviationsBuild, challenge and review business cases to support further investments within IT and TechnologyDevelop and manage systems for internal IT projects financial managementContribute proactively and drive financial improvement projects focusing on internal financial controls, systems and reporting Your new team:You will report to the Head of Global Office IT, Global Business Finance department and join a team of five talented people, as a part of a large multi-cultural Finance department of approx. 60 people. As a team, our main purpose is to support all functions in our Global Office and IT organisation with finance services, acting as true Finance Business Partners. Even though we each have our own functions to support, we work closely together on parallel tasks, we help each other when needed and we enjoy an informal, caring and humorous environment with respect for each other as individuals.What is needed to succeed:You might have a background working as a Consultant at an advisory firm, or within Finance at a larger organisation the most important thing is that you have a strong toolbox of both analytical and problem-solving skills. We imagine that you are educated within Finance, Economics or Accounting, and have worked for several years within a multinational environment. If you have an understanding of agile methods and development, that would be an advantage!In addition, you bring with you:Minimum 5 years of experience working with finance and or project controllingExperience working with or in an IT organisation or departmentExperience working with and supporting executive level managementExceptional presentation skills, with the ability to deliver key messages in a concise professional format? Something about you:You might be the person we are looking for if you are a finance wizard, with a passion for working in a multinational environment. Further to this, you are excited by IT and the benefits of working with an agile mindset, and enjoy a fast-paced environment where priorities change frequently. As a strong communicator, you are able to manage stakeholders and work well in a team setting.Additional information:Application deadline: March 1, 2020Expected start date: As soon as possibleThis role is based in the Pandora Global Office in Copenhagen, Denmark.Did we get your attention?We hope you got all your questions answered and feel confident applying for this position, however if you have more questions regarding the position, please contact:Christian Lindholt AndersenRecruiter, Global Office HR 45 31 26 58 00If you see yourself in the position and would like to become a part of Pandora s future PLEASE CLICK HERE TO APPLY. We look forward to hearing from you!We process applications on a continuous basis, which is why we encourage you to send your application as soon as possible. You can also read more about Pandora on our corporate site www.pandoragroup.com.Icing on the cakeYou will be working out of our beautiful Head Office in Copenhagen V, established in 2016 and designed to unite and inspire our teams. Besides our beautiful interior design we are also proud of our LEED Gold Certification for Energy and Environmental Design. This means that we use as few natural resources as possible and that we use them with respect. The result is a professional and dynamic space that is unique, comfortable and inspirational and delivers a true Pandora experience to anyone who works here or comes to visit.About PandoraPandora designs, manufactures and markets hand-finished and contemporary jewellery made from high-quality materials at affordable prices. Pandora jewellery is sold in more than 100 countries on six continents through more than 7,500 points of sale, including more than 2,700 concept stores.Founded in 1982 and headquartered in Copenhagen, Denmark, Pandora employs more than 26,000 people worldwide of whom more than 11,500 are located in Thailand, where the Company manufactures its jewellery. PANDORA is publicly listed on the Nasdaq Copenhagen stock exchange in Denmark. In 2018, Pandora s total revenue was DKK 22.8 billion (approximately EUR 3.1 billion).

Are you a financial expert with a passion for business IT? Would you like to enable successful IT strategy and projects with the world’s largest jewellery brand? If yes, then we have the perfect opportunity for you!


Job description and areas of responsibility:
We are currently on an IT transformation journey, improving agility in our ways of working, including upscaling capabilities within IT. Therefore, we need your expertise to ensure that our colleagues in Global IT have the right financial information and foundation to move forward on this journey. Joining our Global Business Finance department, you will support and enable our IT organisation by being the ‘go-to’ finance expert in all aspects of IT planning & strategy, operations and IT project management.

As Finance Business Partner to Global IT, you will actively participate in IT Management meetings as well as in Project Portfolio Board meetings, helping to ensure that the most value creating projects are being developed within the approved budget. Further to this, you will participate in establishing concrete value creating initiatives and projects to ensure that there is transparency within project and operational spend.

Further to the above, you will:
  • Assume the role of primary financial support and sparring partner for the CIO
  • Forecast, plan and budget expected performance within IT
  • Be responsible for monthly financial reporting and following up on deviations
  • Build, challenge and review business cases to support further investments within IT and Technology
  • Develop and manage systems for internal IT projects financial management
  • Contribute proactively and drive financial improvement projects focusing on internal financial controls, systems and reporting
Your new team:
You will report to the Head of Global Office & IT, Global Business Finance department and join a team of five talented people, as a part of a large multi-cultural Finance department of approx. 60 people. As a team, our main purpose is to support all functions in our Global Office and IT organisation with finance services, acting as true Finance Business Partners. Even though we each have our own functions to support, we work closely together on parallel tasks, we help each other when needed and we enjoy an informal, caring and humorous environment with respect for each other as individuals.

What is needed to succeed:
You might have a background working as a Consultant at an advisory firm, or within Finance at a larger organisation – the most important thing is that you have a strong toolbox of both analytical and problem-solving skills. We imagine that you are educated within Finance, Economics or Accounting, and have worked for several years within a multinational environment. If you have an understanding of agile methods and development, that would be an advantage!

In addition, you bring with you:
  • Minimum 5 years of experience working with finance and/or project controlling
  • Experience working with or in an IT organisation or department
  • Experience working with and supporting executive level management
  • Exceptional presentation skills, with the ability to deliver key messages in a concise professional format?
Something about you:
You might be the person we are looking for if you are a finance wizard, with a passion for working in a multinational environment. Further to this, you are excited by IT and the benefits of working with an agile mindset, and enjoy a fast-paced environment where priorities change frequently. As a strong communicator, you are able to manage stakeholders and work well in a team setting.

Additional information:
Application deadline: March 1, 2020
Expected start date: As soon as possible
This role is based in the Pandora Global Office in Copenhagen, Denmark.

Did we get your attention?
We hope you got all your questions answered and feel confident applying for this position, however if you have more questions regarding the position, please contact:
Christian Lindholt Andersen
Recruiter, Global Office HR
+45 31 26 58 00

If you see yourself in the position and would like to become a part of Pandora’s future PLEASE CLICK HERE TO APPLY. We look forward to hearing from you!

We process applications on a continuous basis, which is why we encourage you to send your application as soon as possible. You can also read more about Pandora on our corporate site www.pandoragroup.com.

Icing on the cake
You will be working out of our beautiful Head Office in Copenhagen V, established in 2016 and designed to unite and inspire our teams. Besides our beautiful interior design we are also proud of our LEED Gold Certification for Energy and Environmental Design. This means that we use as few natural resources as possible and that we use them with respect. The result is a professional and dynamic space that is unique, comfortable and inspirational – and delivers a true Pandora experience to anyone who works here or comes to visit.

About Pandora
Pandora designs, manufactures and markets hand-finished and contemporary jewellery made from high-quality materials at affordable prices. Pandora jewellery is sold in more than 100 countries on six continents through more than 7,500 points of sale, including more than 2,700 concept stores.

Founded in 1982 and headquartered in Copenhagen, Denmark, Pandora employs more than 26,000 people worldwide of whom more than 11,500 are located in Thailand, where the Company manufactures its jewellery. PANDORA is publicly listed on the Nasdaq Copenhagen stock exchange in Denmark. In 2018, Pandora’s total revenue was DKK 22.8 billion (approximately EUR 3.1 billion).
ORS/Small/993f6b98_logo.pngPANDORA A/SKøbenhavn V2020-02-26T00:00:002020-03-01T00:00:00
330196719Forretningsorienteret Business Controller til styring af infrastrukturprojekterRobot Trives du med at arbejde med økonomistyring af store anlægsprojekter? Som controller i Projektøkonomi får du en varieret arbejdsdag med et stort ansvar og en bred samarbejdsflade. Projektøkonomi har i samarbejde med vores Anlægsdivision ansvaret for økonomistyringen af Banedanmarks store anlægsprojekter, eksempelvis Ringsted-Femern-banen og elektrificeringen af den resterende del af den danske jernbane. Hertil kommer en lang række større og mindre fornyelsesprojekter. Vi administrerer en projektportefølje på mellem 3 og 4 mia. kr. årligt. De projekter du kommer til at arbejde med, omfatter fornyelses- og anlægsprojekter vest for Storebælt. Du vil indgå i et team med en økonomipartner, som du deler ansvaret for opgaverne med, og vil sammen med dine øvrige kolleger arbejde målrettet mod at skabe en solid økonomistyring i vores projekter. Lyst til at hjælpe og mod til at udfordre Du kommer til at blive en aktiv del af revidering, opfølgning og analyse af projektbudgetter -forecasts, herunder etablering og vedligeholdelse af økonomisk opfølgningsstruktur. Du vil have ansvaret for løbende controlling- og økonomistyringsopgaver samt bidrag til månedlige rapporteringsopgaver til Banedanmarks direktion og anlægsledelse. Du vil herudover være en vigtig sparringspartner for både projektledere og anlægschefer. Det er også vigtigt, at du sikrer en proaktiv opfølgning på leverancer vedrørende økonomi og budget i samarbejde med dine kolleger. Samtidig vil du have en aktiv rolle i den løbende optimering af Banedanmarks økonomistyring gennem deltagelse i udviklingsprojekter. Vi forventer, at du er en teamplayer og trives med en blanding af selvstændige og fælles opgaver og finder stor motivation i at bidrage aktivt til, at Banedanmarks infrastrukturprojekter færdiggøres til tiden og indenfor budget. Viljen til at omdanne udfordringer til succeser Du har en økonomisk baggrund og kan for eksempel være uddannet cand.merc., cand.oecon., HD eller lignende. Du kan have en vis erfaring med økonomistyring og -opfølgning og de dertilhørende værktøjer, herunder f.eks. Excel, SAP BO BI. Du kan også være nyuddannet. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP. For at kunne lykkes i rollen som business controller skal du have gode samarbejdsevner samt kunne forstå og formidle komplekse problemstillinger enkelt og effektivt - både skriftligt og mundtligt. Det er ligeledes vigtigt, at du kan bevare overblikket i en travl hverdag, hvorfor du besidder en stor portion struktur og formår at holde fokus på de centrale målsætninger. Vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor du vil få mulighed for at have stor indflydelse på din egen hverdag og på, hvordan dine arbejdsopgaver løses. Det primære arbejdssted vil være Fredericia, men du vil en gang om ugen skulle arbejde i København. Transport til København dækkes af Banedanmark, og der vil efter aftale være mulighed for at arbejde under transporten til og fra København. Løn Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt teamleder Henrik Henrik Skou Hansen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Trives du med at arbejde med økonomistyring af store anlægsprojekter?

Som controller i Projektøkonomi får du en varieret arbejdsdag med et stort ansvar og en bred samarbejdsflade.

Projektøkonomi har i samarbejde med vores Anlægsdivision ansvaret for økonomistyringen af Banedanmarks store anlægsprojekter, eksempelvis Ringsted-Femern-banen og elektrificeringen af den resterende del af den danske jernbane. Hertil kommer en lang række større og mindre fornyelsesprojekter. Vi administrerer en projektportefølje på mellem 3 og 4 mia. kr. årligt.

De projekter du kommer til at arbejde med, omfatter fornyelses- og anlægsprojekter vest for Storebælt. Du vil indgå i et team med en økonomipartner, som du deler ansvaret for opgaverne med, og vil sammen med dine øvrige kolleger arbejde målrettet mod at skabe en solid økonomistyring i vores projekter.

Lyst til at hjælpe og mod til at udfordre

Du kommer til at blive en aktiv del af revidering, opfølgning og analyse af projektbudgetter/-forecasts, herunder etablering og vedligeholdelse af økonomisk opfølgningsstruktur.

Du vil have ansvaret for løbende controlling- og økonomistyringsopgaver samt bidrag til månedlige rapporteringsopgaver til Banedanmarks direktion og anlægsledelse. Du vil herudover være en vigtig sparringspartner for både projektledere og anlægschefer. Det er også vigtigt, at du sikrer en proaktiv opfølgning på leverancer vedrørende økonomi og budget i samarbejde med dine kolleger. Samtidig vil du have en aktiv rolle i den løbende optimering af Banedanmarks økonomistyring gennem deltagelse i udviklingsprojekter.

Vi forventer, at du er en teamplayer og trives med en blanding af selvstændige og fælles opgaver og finder stor motivation i at bidrage aktivt til, at Banedanmarks infrastrukturprojekter færdiggøres til tiden og indenfor budget.

Viljen til at omdanne udfordringer til succeser

Du har en økonomisk baggrund og kan for eksempel være uddannet cand.merc., cand.oecon., HD eller lignende. Du kan have en vis erfaring med økonomistyring og -opfølgning og de dertilhørende værktøjer, herunder f.eks. Excel, SAP BO/BI. Du kan også være nyuddannet. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP.

For at kunne lykkes i rollen som business controller skal du have gode samarbejdsevner samt kunne forstå og formidle komplekse problemstillinger enkelt og effektivt - både skriftligt og mundtligt. Det er ligeledes vigtigt, at du kan bevare overblikket i en travl hverdag, hvorfor du besidder en stor portion struktur og formår at holde fokus på de centrale målsætninger.

Vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor du vil få mulighed for at have stor indflydelse på din egen hverdag og på, hvordan dine arbejdsopgaver løses.

Det primære arbejdssted vil være Fredericia, men du vil en gang om ugen skulle arbejde i København. Transport til København dækkes af Banedanmark, og der vil efter aftale være mulighed for at arbejde under transporten til og fra København.

Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt teamleder Henrik Henrik Skou Hansen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København V2020-02-28T00:00:002020-03-15T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Finance Business Partner, Global IT

PANDORA A/S

København V
Are you a financial expert with a passion for business IT? Would you like to enable successful IT strategy and projects with the world s largest jewellery brand? If yes, then we have the perfect opportunity for you! Job description and areas of resp...
Indrykket:26. februar 2020

Forretningsorienteret Business Controller til styring af infrastrukturprojekter

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København V
Trives du med at arbejde med økonomistyring af store anlægsprojekter? Som controller i Projektøkonomi får du en varieret arbejdsdag med et stort ansvar og en bred samarbejdsflade. Projektøkonomi har i samarbejde med vores Anlægsdivision ansvaret for...
Indrykket:28. februar 2020