Business Intelligence specialist - genopslag

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at skabe en driftssikker, hurtig og skalérbar platform, som ledere og andre medarbejdere i Viborg Kommune kan bruge i deres arbejde med data? Er store mængder data og digitalisering noget for dig? Så er det dig, vi søger.

Vi bygger den kommende platform for dataunderstøttet ledelse i Viborg Kommune
Viborg Kommune står overfor at ændre strategi og fokus indenfor dataområdet. Vi skal være en langt mere dataunderstøttet Kommune – det kommer konkret til udtryk i det tværgående samarbejde, som er i kommunen. Se mere i Sammenhængsmodellen i Viborg Kommune:  Sammenhængsmodellen - Viborg Kommune. Derfor er ambitionen, at al data samles i en moderne dataplatform.

Vi søger en teknisk stærk profil med overblik og hands-on erfaring. Den rette profil har erfaring med data sciences, kan arbejdet med Azure BI værktøjskassen, datamodeller og andre dele af backend-miljøet i et moderne BI-setup og kan indgå i kvalificerede dialoger med både eksterne og interne samarbejdspartnere om dette. Desuden har du erfaring med design af rapporter til BI front-end værktøjer som Targit, Power BI o.l.

”Business Intelligence” hører som fagområde under økonomistaben i Viborg Kommunen. Økonomistaben består af 45 medarbejdere, som er fordelt i flere forskellige opgavefællesskaber, der arbejder med budgetlægning og -opfølgning, regnskab, økonomisk sparring med kommunens ledere på alle niveauer, udvikling af styrringsredskaber og meget mere. Vi løser således mange traditionelle økonomiopgaver, hvor faglighed, troværdighed og proaktivitet er i højsædet. Økonomistaben har en netværksbaseret organisering omkring opgavefællesskaber med tværgående ledelse. Vi har fokus på at imødekomme ændrede behov i organisationen og skabe en god arbejdsplads med høj trivsel, frihed og gode udviklingsmuligheder.

I BI-opgavefællesskabet arbejder vi med en bred vifte af dataområder og omsætter organisationens informationsbehov til færdige dataprodukter, der skaber indsigt og understøtter forbedringer

Blandt dine opgaver er at:

  • designe, drifte og udvikle data warehouse løsninger ofte i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • i samarbejde med IT-afdelingen performanceoptimere eksisterende løsninger
  • behovsafdække, rådgive og sparre med ledelse, BI-udviklere og brugere
  • udvikle nye løsninger til automatisering og håndtering af de stadigt stigende datamængder og øgede ambitioner vedr. dataunderstøttelse
  • håndtere og følge op på eksterne leverandører
     
Det er vigtigt, at du kan tage din viden med ind i samarbejdet med BI-udviklere og -brugere, så de får størst mulig værdi af samarbejdet. Vi forventer, at du har en relevant uddannelse og gerne praktisk erfaring med at arbejde med BI - både administration og drift af BI-systemer.

Du kan derudover sætte flueben ud for de fleste af følgende kompetencer:
  • Arbejder systematisk og struktureret – du går systematisk til opgaven og formår at skabe struktur i komplekse problemstillinger, med blik for detaljen
  • Analytiske evner – du kan sætte dig ind i systemer og konfigurationer og bruge den viden til at identificere kilder til fejl, ustabilitet og performanceproblemer
  • Samarbejde og dialog – du har evne og lyst til at forstå kollegers, brugeres og udvikleres behov og omsætte ideer til virkelighed
  • Automatisering – du identificerer arbejdsgange, der kan automatiseres
  • Du tager ikke et nej for et nej og leder altid efter alternative løsninger på problemstillingerne
  • Erfaring eller kendskab til forskellige kodesprog

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job med gode muligheder for imødekomme kompetenceudvikling og ansvar.

Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Vi lægger vægt på samarbejde samt fælles ansvarlighed med plads til forskellighed. Der er gode muligheder for videreuddannelse og kompetenceudvikling, og vi forventer du benytter disse muligheder.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Troels Tolstrup Pedersen tlf. 30 91 11 78.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 20.09.2021
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den  27.09.2021, og du vil blive indkaldt via e-mail.
Du forventes at starte pr. 1. november 2021 eller derefter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Business Intelligence specialist - genopslag

Vil du være med til at skabe en driftssikker, hurtig og skalérbar platform, som ledere og andre medarbejdere i Viborg Kommune kan bruge i deres arbejde med data? Er store mængder data og digitalisering noget for dig? Så er det dig, vi søger.

Vi bygger den kommende platform for dataunderstøttet ledelse i Viborg Kommune
Viborg Kommune står overfor at ændre strategi og fokus indenfor dataområdet. Vi skal være en langt mere dataunderstøttet Kommune – det kommer konkret til udtryk i det tværgående samarbejde, som er i kommunen. Se mere i Sammenhængsmodellen i Viborg Kommune:  Sammenhængsmodellen - Viborg Kommune. Derfor er ambitionen, at al data samles i en moderne dataplatform.

Vi søger en teknisk stærk profil med overblik og hands-on erfaring. Den rette profil har erfaring med data sciences, kan arbejdet med Azure BI værktøjskassen, datamodeller og andre dele af backend-miljøet i et moderne BI-setup og kan indgå i kvalificerede dialoger med både eksterne og interne samarbejdspartnere om dette. Desuden har du erfaring med design af rapporter til BI front-end værktøjer som Targit, Power BI o.l.

”Business Intelligence” hører som fagområde under økonomistaben i Viborg Kommunen. Økonomistaben består af 45 medarbejdere, som er fordelt i flere forskellige opgavefællesskaber, der arbejder med budgetlægning og -opfølgning, regnskab, økonomisk sparring med kommunens ledere på alle niveauer, udvikling af styrringsredskaber og meget mere. Vi løser således mange traditionelle økonomiopgaver, hvor faglighed, troværdighed og proaktivitet er i højsædet. Økonomistaben har en netværksbaseret organisering omkring opgavefællesskaber med tværgående ledelse. Vi har fokus på at imødekomme ændrede behov i organisationen og skabe en god arbejdsplads med høj trivsel, frihed og gode udviklingsmuligheder.

I BI-opgavefællesskabet arbejder vi med en bred vifte af dataområder og omsætter organisationens informationsbehov til færdige dataprodukter, der skaber indsigt og understøtter forbedringer

Blandt dine opgaver er at:

  • designe, drifte og udvikle data warehouse løsninger ofte i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • i samarbejde med IT-afdelingen performanceoptimere eksisterende løsninger
  • behovsafdække, rådgive og sparre med ledelse, BI-udviklere og brugere
  • udvikle nye løsninger til automatisering og håndtering af de stadigt stigende datamængder og øgede ambitioner vedr. dataunderstøttelse
  • håndtere og følge op på eksterne leverandører
     
Det er vigtigt, at du kan tage din viden med ind i samarbejdet med BI-udviklere og -brugere, så de får størst mulig værdi af samarbejdet. Vi forventer, at du har en relevant uddannelse og gerne praktisk erfaring med at arbejde med BI - både administration og drift af BI-systemer.

Du kan derudover sætte flueben ud for de fleste af følgende kompetencer:
  • Arbejder systematisk og struktureret – du går systematisk til opgaven og formår at skabe struktur i komplekse problemstillinger, med blik for detaljen
  • Analytiske evner – du kan sætte dig ind i systemer og konfigurationer og bruge den viden til at identificere kilder til fejl, ustabilitet og performanceproblemer
  • Samarbejde og dialog – du har evne og lyst til at forstå kollegers, brugeres og udvikleres behov og omsætte ideer til virkelighed
  • Automatisering – du identificerer arbejdsgange, der kan automatiseres
  • Du tager ikke et nej for et nej og leder altid efter alternative løsninger på problemstillingerne
  • Erfaring eller kendskab til forskellige kodesprog

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job med gode muligheder for imødekomme kompetenceudvikling og ansvar.

Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Vi lægger vægt på samarbejde samt fælles ansvarlighed med plads til forskellighed. Der er gode muligheder for videreuddannelse og kompetenceudvikling, og vi forventer du benytter disse muligheder.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Troels Tolstrup Pedersen tlf. 30 91 11 78.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 20.09.2021
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den  27.09.2021, og du vil blive indkaldt via e-mail.
Du forventes at starte pr. 1. november 2021 eller derefter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.