Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Businesscontroller

Hvis du kan lide at arbejde med komplekse problemstillinger og har evnen til at kommunikere disse ud i et klart og forståeligt sprog til medarbejdere uden økonomisk baggrund, så har vi en spændende stilling til dig i økonomidivisionen der rådgiver og støtter Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, hvor vi blandt andet har med økonomistyringen vedrørende indkøb af jagerfly, skibe, kampvogne, informatik og meget mere.
.

Om os

Økonomidivisionen i Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen har travlt og har flere ledige stillinger, hvor man skal være med til at styrke driftskapaciteten.
Vi støtter hele organisationen med økonomistyring og controlling, bl.a. budgetprocesser, opfølgning, konsolidering, interne afregninger, anlægsaktivering og lagerværdiansættelse. Divisionen udarbejder endvidere ledelsesinformation og analyser af økonomien til brug for ledelsesbeslutninger.
Vi har også ansvaret for forskellige opgaver indenfor statslig økonomistyring, bl.a. implementeringen af Forsvarets økonomistyringsstrategi.

Om stillingen

Du kommer til at arbejde i Budget- og finansafdelingen. Afdelingen arbejder dels med den løbende økonomistyring af Forsvarets materielkapaciteter (årligt budget på ca. 6 mia. kr.), dels med relevante analyser af materiel- og it-budgettet. Du vil derfor arbejde med opgaver, hvor der arbejdes tæt sammen med de budgetansvarlige i huset for at tilvejebringe en solid økonomistyring og herudover deltage i løsning af afdelingens andre opgaver.

Vi tilbyder dig en udfordrende stilling i et yderst velfungerende team i forsvaret. Vi har en travl og spændende hverdag, og arbejdspladsen har en uformel omgangstone, engagerede kolleger og gode muligheder for kompetenceudvikling.

Om dig

Du har en økonomisk orienteret akademisk uddannelse, gerne suppleret med erfaring med økonomistyring i staten. Alternativt er du nyuddannet og har mod på en spændende udfordring.
Fagligt er du knivskarp og har gerne erfaring med driftsøkonomiske problemstillinger, og du evner desuden selvstændigt at formulere såvel problem som løsning.
Som person er du god til at kommunikere og kan formidle fagligt komplekse emner i et let forståeligt sprog og med modtageren for øje.
Du tænker helt naturligt i helheder, og det bærer din opgaveløsning præg af.
Sidst, men ikke mindst, kan du samarbejde på tværs af alle dele af organisationen og forstår værdien af gode menneskelige relationer.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet efter den gældende overenskomst for akademikere i staten. Stillingen er klassificeret som fuldmægtig. Basislønnen udgør, afhængig af kvalificeret anciennitet, kr. 24.080,00-29.341,92 pr. måned. Afhængig af kvalifikationer er der mulighed for at forhandle tillæg.
Der er til jobbet tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.
Som ansat i forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, og at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.
Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk oprindelse til at søge stillingen.

Kontakt og ansøgning
Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionschef Sune Sand på 72815742 eller kontorchef Agnethe Kirkegaard på 7281 5720.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent i Forsvarsministeriets Personalestyrelse Kaptajn Casper Thaarup på telefon 3266 5902.

Sådan søger du
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket på denne side. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
Ansøgningsfristen er den 20. april. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart derefter.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er forsvarets materielfaglige myndighed. Vi indkøber, vedligeholder og udfaser materiel for alle forsvarets myndigheder - lige fra kampvogne, skibe, helikoptere og jagerfly til informatik, støvler og lommeknive. FMI hører under Forsvarsministeriet, og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder. Læs mere om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på: www.forsvaret.dk/FMI

JOB I FORSVARET
Forsvaret er en stor og anderledes arbejdsplads, der beskæftiger over 23.500 mænd og kvinder. Vi arbejder for en fredelig og demokratisk udvikling i verden og et sikkert samfund i Danmark – og der er 7.000 af os, der gør det uden uniform.
I Universum Survey 2012 er Forsvaret en populær arbejdsplads. Det skyldes blandt andet vores muligheder for at tilbyde udfordringer i jobbet.



Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her