Byggesagsbehandlere til Team Byg, Landzone og Miljø

Der er godt gang i hjulene i Gribskov Kommune og såvel store byudviklingsprojekter som mindre byggerier springer op alle i steder i kommunen. Aktiviteten er nu så stor, at vi har brug for flere byggesagsbehandlere.

Så har du bygningsfaglig eller juridisk baggrund og trives med myndighedsbehandling af byggesager, er en stilling hos os måske noget for dig!

Om jobbet
Vi søger en byggesagsbehandler, der trives med at arbejde selvstændigt, men samtidig er en god holdspiller.
Du må meget gerne have en uddannelse som ingeniør, bygningskonstruktør, arkitekt, jurist eller lign. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring som byggesagsbehandler og med byggeriets forskellige faser og problemstillinger, f.eks. fra en lignende stilling eller fra bygge- eller rådgivningsbranchen. Nyuddannede med praktikerfaring indenfor området kan også komme i betragtning.

Om arbejdsstedet
Gribskov Kommune er en del af Region Hovedstaden og udgør i areal den største kommune i Nordsjælland. Gribskov Kommune byder på en enestående natur og på mange lokalsamfund med et rigt kultur- og foreningsliv. Kommunen består af mange sommerhusområder, hvilket har en afsmittende effekt på typen af byggesager. Kommunen har endvidere stort fokus på at forbedre forholdene for erhvervslivet, og således et særligt fokus på god og hurtig sagsbehandling af vores erhvervssager.

Du bliver ansat i Center for Teknik og Borgerservice, hvor Team Byg, Landzone og Miljø hører til.
Teamet består af 22 medarbejdere.

Vores byggesagsbehandlere varetager bl.a. følgende opgaver:

  • Byggesagsbehandling af byggeri i forhold til byggelovgivning og anden relevant lovgivning
  • Behandling af dispensationer i forhold til bygningsreglementet/byggeloven og planloven
  • Sikre lovliggørelse af ulovligt byggeri, evt. ved udstedelse af påbud og politianmeldelse
  • Sagsbehandling vedrørende udstykning og andre matrikulære forhold
  • Generel vejledning til borgere og virksomheder om muligheder i forhold til byggerier
  • Politisk betjening af relevant udvalg (primært Udvikling, By- og Land)
Vi har en helhedsorienteret og vidensbaseret tilgang til opgaverne. Vi er løsningsorienterede, og god service er i centrum. Vi lægger stor vægt på samspil mellem fagligheder på tværs i organisationen, såvel som med eksterne aktører.

Byggesagsområdet har stort politisk fokus, da det bidrager til vækst og velfærd i kommunen. Vi oplever stor tilgang i sagsmængden, og arbejder løbende med procesoptimering. Vi anvender LEAN-baserede principper med fælles reolsystemer i vores prioritering af sager ud fra princippet om at løfte i flok.

Vi ser os selv som positive, engagerede og fagligt velfunderede. Vi arbejder meget selvstændigt og lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med godt samarbejde og gensidig respekt.Om dig
Du kan lide at finde gode løsninger og har lyst til at gøre en forskel for borgere og virksomheder.
Du synes, det er sjovt at anvende din viden om bygninger og regler herom i konkrete sager og finde balancerede løsninger i samarbejde med eksterne og kolleger. Du anerkender, at der både skal tages højde for de enkeltes ønsker og hensyn til andre, når et hus skal placeres.

Vi går op i, at sagsbehandlingen er effektiv, kompetent og ensartet samtidig med, at der tages højde for individuelle forskelle. Det er derfor vigtigt, at du er god til at identificere ansøgers ønsker og levere den relevante service.

Vi forventer, at du har konkret viden om byggelovgivning og gerne også anden relevant lovgivning, f.eks. forvaltningsloven, offentlighedsloven, planloven, naturbeskyttelsesloven, og vej- og miljølovgivningen.

Endvidere ønsker vi, at du
  • er fagligt engageret og evner at sætte dig ind i løsningen af nye problemstillinger
  • er god til at samarbejde og skabe netværk, også med folk med andre faglige baggrunde
  • er velformuleret, klar og tydelig i din formidling - mundtligt såvel som skriftligt
  • evner at omsætte regler og formulere afgørelser på en enkel og forståelig måde
  • er i stand til at arbejde selvstændigt med evne til at træffe beslutninger
  • kan arbejde i et travlt miljø, hvor det er nødvendigt at kunne prioritere mellem opgaverne, og kan bevare overblikket også selvom der er mange bolde i luften
  • samtidig er humoristisk og humørfyldt - således at du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst.
Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid med tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale.
Vi har flekstid, og det er muligt med hjemmearbejdsdage efter aftale.

Yderligere oplysninger
Du er meget velkommen til at kontakte teamleder Tina Sommer på telefon 72 49 82 13.
Send gerne en sms - så ringes der tilbage.

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, som skal være modtaget senest søndag den 31. januar 2021.
Udover ansøgningen skal du som minimum vedlægge CV og eksamensbevis.

Vi afholder første samtalerunde den 8. februar 2021, hvor vi udvælger til anden samtalerunde, som vi afholder den 11. februar 2021.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.