Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bygningskoordinator søges til DSB Ejendomme

Vil du være med til at sikre en målrettet opfølgning og udvikling af 10 års vedligeholdelsesplaner på DSB’s bygningsmasse?

DSB gennemførte i forsommeren 2015 et af Danmarks største samlede FM-udbud. Hvor en del af dette FM-udbud omhandler bygningssyn af ca. 200.000m2 fordelt over en 5-årig periode. Yderligere har DSB gennemført et gennemgribende bygningssyn på DSB resterende bygningsmasse på ca. 600.000m2 via eksterne konsulenter. 

Dit fokus i stillingen vil være en naturlig konsekvens, af DSB’s strategi om at sikre, fokus på DSB’s strategiske kerneopgaver, forbedre økonomi gennem driftseffektivisering, reducere antallet af leverandører samtidig med at DSB’s serviceydelser skal standardiseres gennem markedets knowhow og kernekompetencer.

Din hverdag 
Du vil i denne stilling få ansvaret for at varetage, synliggøre og tilrettelægge de fremadrettede 10 års vedligeholdelsesplaner for den samlede bygningsmasse.
Din primære opgave bliver at lede processen og sikre at vedligeholdelsesopgaver, identificeret qua bygningssynet bliver planlagt, gennemført og fulgt op på i tæt samarbejde med DSB Ejendommes Bygherre & Entreprise afdeling samt resten af Hard FM teamet. 

Udover at have det primære ansvar for opgaver udledt af bygningssynsprocessen, løser du, på linje med resten af DSB’s Hard FM-team, diverse bygningstekniske opgaver herunder opfølgning på den Hard FM leverandør, DSB har indgået et samarbejde med.

Du kommer til at arbejde med:

  • Planlægning, prioritering samt koordinering af bygningssyn i samarbejde med leverandører
  • Udarbejde langsigtede vedligeholdelsesplaner for bygningsmassen
  • Bistå Entreprise og Bygherre i valg af vedligehold ud fra et fagteknisk syn
  • Lede processen og sikre gennemførsel af udvalgte vedligeholdelsesopgaver i tæt samarbejde med Hard FM-leverandør
  • Løbende opdatering og kvalitetssikring af vedligeholdelsesdata, ledelsesrapportering, koordinering af ønsker til videreudvikling af funktionalitet og rapportering
  • Sikre planlægning af adgangsforhold og jernbanesikkerhed ved bygningssyn
  • Opfølgning på handlingsplaner vedr. bygningsmasse
  • Sikre det planlagte antal bygningssyn gennemføres og rapporteres
  • Økonomi og kvalitetsrapportering af bygningssyn
  • Sikre en løbende kommunikation og dialog med vores øvrige interessenter: brugere, interne som eksterne leverandører

  • Er du den rette vi leder efter? 
    Vi søger en kvalitetsbevidst og handlingsorienteret Bygningskoordinator med erfaring indenfor udarbejdelse af langsigtede bygningsvedligeholdelsesplaner.

    Vi forventer, at du

  • Har en kommerciel baggrund evt. kombineret med en fagteknisk baggrund som byggetekniker, bygningskonstruktør eller lignende
  • Har en god dataforståelse og har erfaring med håndtering af større datamængder til brug for rapportering og planlægning 
  • Har kørekort, hvor du må forvente ca. 10 til 15 rejsedage om året
  • Trives med at arbejde selvstændigt og struktureret, med vægt på ordenssans
  • Er vant til at have mange bolde i luften og selv kan planlægge din arbejdsdag.
  • Dine faglige kompetencer er

  • Minimum 2 års erfaring som ansvarlig for bygningssyn og udarbejdelse af langsigtede bygningsvedligeholdelsesplaner
  • Erfaring med projektledelse 
  • Erfaring med budgetter og vedligeholdelsesplaner 
  • Rutineret bruger af Office-pakken – særligt Excel og Power BI
  • Gode IT-kundskaber og databaseforståelse. 
  • Personlige kompetencer

  • Du er udadvendt og kundeorienteret
  • Du er en administrativ blæksprutte med en struktureret tilgang til opgaverne
  • Du ser dig selv som en proaktiv og løsningsorienteret holdspiller 
  • Du er robust, vedholdende, resultatorienteret og motiveres af et selvstændigt job med en stor kontaktflade, hvor rettidig omhu ligger dig naturligt
  • Du udviser empati, er innovativ og forandrings-parat 
  • Hvem er vi?
    Du bliver en del af en afdeling på i alt 10 medarbejdere med direkte reference til den Tekniske Chef i DSB Kontraktstyring. Vi lægger vægt på et uformelt og godt arbejdsmiljø, hvor du får rig mulighed for at få indflydelse og være med til at gøre en forskel, og hvor vi gerne ser, at du udvikler dig fagligt og personligt. 

    Du får en stor berøringsflade internt i DSB og til de leverandører DSB anvender.

    Hvad kan DSB tilbyde dig?
    Som ny medarbejder i DSB får du ikke blot et nyt job, du bliver også en del af et stort fællesskab. 

    Dit arbejdssted bliver i Høje Taastrup, tæt på offentlig transport, i bygningerne med lyse lokaler. Dit arbejdssted bliver Telegade 2, tæt på offentlig transport.

    Vi lægger vægt på vores medarbejderes trivsel og tilbyder dig blandt andet kantineordning, fitnesscenter på adressen samt træningstilbud udenfor arbejdspladsen, mulighed for medarbejdertogkort, fordelagtige rejsemuligheder med DSB for dig og din familie, samt sundhedsforsikring med både forebyggelses- og behandlingstilbud.

    Løn og ansættelsesvilkår


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.