Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bygningsstyrelsen søger en IKT-koordinator til Center for Byggeri



Mener du også, at IKT kan styrke projektgennemførelsen? Vil du være med til at sikre relevant data til drift hos en af landets største bygherrer? Har du et stort engagement, er du fagligt skarp og har du erfaring med byggeriets digitale leverancer? Så er det måske dig vi søger.

Bygningsstyrelsen har ambitioner om, at IKT i højere grad skal understøtte vores arbejdsmetoder og skabe værdi i projektering, udførelse og drift i vores byggeprojekter for derigennem at styrke projektgennemførelsen.

Derfor har vi brug for en IKT-koordinator, der i samarbejde med vores interne og eksterne driftsorganisationer kan videreudvikle processer og sikre relevante informationer for de digitale leverancer ved byggeriets aflevering. Videreudviklingen indebærer, at den digitale aflevering i højere grad systemunderstøttes. Som IKT-koordinator, hos os, er det vigtigt, at du kan få data, systemer og specifikationer til at understøtte både projektgennemførelsen og drift – og samtidigt have øje for potentialerne ved at vedligeholde og opsamle data i drift, hvor data kan danne vidensgrundlag for nye projekter.

Bygningsstyrelsen prioriterer dialogen med vores samarbejdspartnere højt og derfor skal den interne udvikling og implementering afspejle branchens behov, modenhed og arbejdsgange. I dette samarbejde vægter vi standardisering højt. Særligt i samarbejdet med driftsorganisationerne er det afgørende at du, som vores IKT-koordinator, kan hæve blikket og identificere fællesmængden af udfordringer og muligheder og sørge for, at skabe og implementere fælles datastandarder, systemer værktøjer og processer.

Kvalitetssikringsteamet
Udvikling og implementering af IKT er forankret i Bygningsstyrelsens interne kvalitetssikringsteam (KS-team). KS-teamet er en del af Planlægningsfunktionen, som er en tværgående enhed på 20 medarbejdere, der understøtter styrelsens byggeprojekter på udvalgte specialeområder. Vi er forankret i Center for Byggeri, som varetager nybyggeri, moderniseringer for vores kunder; universiteter, politi, domstole og centraladministration.

KS-teamet støtter vores mange projektledere i gennemførelse af byggeprojekt og særligt i form af kvalitetssikring af eksterne rådgivers projektmaterialer. KS-teamet består af specialister indenfor totaløkonomi, bygningsautomatik, konstruktion, ventilation, arbejdsmiljø og IKT. I kvalitetsteamet har vi en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø. Vi lægger vægt på tværgående samarbejde og gode resultater. Vi er gode til at veksle mellem samarbejde og vidensdeling på tværs, og selvstændigt arbejde. Du vil derfor passe godt ind i vores team, hvis du er proaktiv, tager teten, tænker smartere og hvis du samtidig værdsætter samarbejde og et godt kollegialt fællesskab.

Dine opgaver
Som IKT-koordinator vil dine arbejdsopgaver bl.a. omfatte følgende:

  • Digital aflevering - herunder håndtering af såvel interne som eksterne driftsorganisationers behov samt udvikling af standarder for digitale leverancer
  • Intern udvikling og implementering af IKT – herunder implementering af IT-systemer, branchestandarder og arbejdsmetoder, med særligt fokus på "data til drift"
  • Udarbejdelse, implementering og udvikling af projektspecifikke IKT-specifikationer – Bygningsstyrelsen udarbejder i samarbejde med brugeren IKT-ydelsesspecifikationer for hvert projekt
  • Supportere interne projektledere – daglige ad hoc driftsopgaver
  • Kvalitetssikring/granskning af rådgivers projektmateriale
  • Dialog med rådgivere, kunder, entreprenører og interne projektledere – både på det enkelte projekt men også mht. samarbejdet på tværs i branchen
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du er uddannet bygningskonstruktør eller at du har en kandidat i ledelse og informatik i byggeriet fra AAU. Derudover vil det være ideelt, at du er i starten af din karriere eller har 1-2 års forudgående erfaring med IKT koordinering, herunder erfaring med "data til drift" og digital aflevering.

Som person er du struktureret, udadvendt og har let ved at kommunikere så du kan gå i strategisk dialog med driftsorganisationen. Du har en helhedsorienteret tilgang til IKT, hvor du i projektgennemførelsen formår at prioritere driftsorganisationernes behov.

Fortæl os gerne i din ansøgning, hvordan du med dine personlige og faglige kompetencer kan bidrage til jobbet som vores nye IKT koordinator.

Om os
Bygningsstyrelsen er statens største ejendoms- og byggevirksomhed, og vi stiller lokaler til rådighed for ministerier og styrelser, politi og domstole, samt universiteter. Bygningsstyrelsen bygger, driver og vedligeholder således en væsentlig del af den samlede bygningsmasse i den statslige sektor. Vi løfter vores opgave gennem nybyggeri og moderniseringer, ved at udleje statens ejendomme og ved at videreformidle private lejemål til de statslige institutioner. Fra oktober 2019 leverer vi også serviceydelser som reception, kantine, rengøring med videre til en del af de statslige institutioner.

I Bygningsstyrelsen har vi en aktivitetsbaseret kontorindretning. Det betyder, at vores kontormiljø er indrettet i arbejdsområder, der understøtter de arbejdsopgaver, du løser i løbet af din arbejdsdag. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning, fordi vi i Bygningsstyrelsen ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel.

Ansættelsesvilkår
Løn - og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem staten og Akademikernes Centralorganisation eller anden relevant overenskomst. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transport- og Boligministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted er Carsten Niebuhrs Gade 43 i København.

Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte kontorchef Anja Tschufarin Buhl på tlf.: 41 70 12 55 eller mail: ant@bygst.dk eller kst. teamleder Lone Køhler på tlf.: 41 70 11 77 eller mail lokoh@bygst.dk. Du søger stillingen ved at gå ind på www.bygst.dk/job/ . Vi indkalder løbende til samtaler, så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt, dog senest mandag d. 21. oktober, kl. 12. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt eller med tiltrædelse senest d. 1. januar 2020.






Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Business Analysts til Forskudsopgørelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Vil du være en del af teamet bag en helt central samfundsopgave - at levere forskudsopgørelsen til 5 mio. skatteydere i Danmark? Du bliver en del af kontoret Personsystemer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som har det it-mæssige ansvar for Års...
Indrykket:19. maj 2020

Business Intelligence procesansvarlige

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Har du evnen til at udforme processer og standarder, der sikrer agil BI udvikling og driftssikre løsninger på tværs af flere projekter og teams? Og sikre at processerne tilgodeser både professionelle BI udviklere, lokale superbrugere og lokale konsu...
Indrykket:19. maj 2020

Transmissionsspecialist

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København V
Som vores nye transmissionsspecialist får du ansvaret for et af Danmarks største transmissionsnet, bestående af fiberkabler telekabler, PDH SDH og DWDM CWDM. I teamet gennemfører vi projekter til understøttelse af fagområderne datacentre, IT-miljøer...
Indrykket:19. maj 2020

Teamleder til it-infrastruktur team

Domstolsstyrelsen

København K
Kan du danne dig det store overblik over en kompleks it-infrastruktur? Kan du proaktivt gå forrest og sammen med dit team sikre en veltilrettelagt drift? Så læs videre her. Ansøgningsfristen er forlænget på grund af coronakrisen. Danmarks Domstole s...
Indrykket:1. maj 2020

IT Contract Manager

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København V
I Banedanmark vil vi gerne have fuld værdi af vores kontrakter, hvorfor vi søger to IT Contract Managers til vores IT-afdeling. Vi har fokus på løbende at forbedre vores kontraktstyring, og der er derfor igangsat en række projekter og tiltag, som du...
Indrykket:20. maj 2020