Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Byplanlægger til Afdelingen for Planlægning

I Haderslev Kommune er der godt gang i aktiviteterne, og vores erhvervsliv står ikke tilbage for udviklingen. Derfor oplever vi en stor efterspørgsel på plangrundlag både til boligbyggeri og erhverv i lille og stor skala. Vi søger derfor en byplanlægger, der har godt styr på processen omkring udarbejdelse af lokalplaner. Din rolle bliver at koordinere det tværgående samarbejde, sikre den nødvendige faglighed og en glidende proces.
 
Haderslev Kommune består af hovedbyen Haderslev som er gammel garnisonsby med en skøn middelalder bydel. Centerbyerne Vojens og Gram er placeret dels i midten og dels længst vestpå i den langstrakte kommune. Der er flere store og skønne naturarealer lige fra den østvendte kystlinje til plantagerne i vest. Vi har flere attraktive virksomheder og attraktioner herunder blandt andet Skrydstrup Flyvestation og en af Danmarks største campingpladser.
 
I Haderslev Kommune vil vi helhedstænkningen, og derfor består Afdelingen for Planlægning af både planlæggere, trafikplanlæggere og naturplanlæggere. Vi er 20 engagerede og kompetente medarbejdere, der arbejder tæt sammen og tilsammen besidder en bred vifte af faglighed. Vi hjælper og støtter hinanden i en travl hverdag, hvor der skabes plads til fordybelse og sjov. Vi vil hinanden.
 
Med dig på holdet vil vi være 13 planlæggere, som arbejder med kommune- og lokalplanlægning, plan- og landzoneadministration, byudvikling, bevaringsværdige bygninger, klima, VVM, miljøvurdering og energiplanlægning.
 
Arbejdsområder
Udarbejdelse og administration af lokalplaner vil være dit omdrejningspunkt. Til nogle lokalplaner vil der også skulle udarbejdes kommuneplantillæg og det arbejde vil også være din opgave. Du skal kunne tage ansvar for opgaven fra start til slut. Og faktisk også bagefter når lokalplanen tages i brug og der kommer spørgsmål til den og alle de andre lokalplaner, vi har. Du vil få en bred samarbejdsflade internt i huset og eksternt, hvor du vil skulle arbejde sammen med fx rådgivere, projektudviklere og bygherrer.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte at:

  • Udarbejde lokalplaner og kommuneplantillæg herunder varetage tovholderfunktionen for de deltagende parter
  • Sikre den politiske proces fra opstartssag til endelig vedtagelse af plangrundlag
  • Håndtere besvarelse af borgerhenvendelser relateret til planlægningen
  • Udarbejde sagsfremstillinger i forbindelse med planlægningen.
Faglige kompetencer
Vi forventer, at du har:
  • En baggrund som arkitekt, ingeniør, landskabsarkitekt, byplanlægger eller lignende
  • Erfaring med eller kendskab til udarbejdelse af lokalplaner gerne i offentligt regi
  • Erfaring med elektroniske værktøjer, herunder Adobe-pakken og GIS
  • Gode formidlingsevner, både mundtligt, skriftligt og grafisk
  • Lyst til en åben og serviceorienteret dialog med borgere og virksomheder
  • Kendskab til planloven eller forudsætninger for hurtigt at få det. 
Personlige kompetencer
Som person forventer vi, at du er: 
  • Struktureret, serviceorienteret, tillidsvækkende og troværdig
  • Udadvendt og trives i en dynamisk dialog med kolleger, borgere og virksomheder
  • God til at få dine opgaver afsluttet – helt afsluttet
  • Empatisk, lyttende og uhøjtidelig.
Vi tilbyder
En spændende arbejdsplads, hvor vi ikke går af vejen for at prøve noget nyt. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor værdierne ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er omdrejningspunktet. Vi har en åben og uformel omgangstone.

I Teknik og Miljø arbejder vi aktivt for at skabe muligheder for, at mennesker kan leve et godt liv og virksomheder kan skabe en god forretning under respekt for fællesskabet – dette arbejde vil du blive en naturlig del af.

I planafdelingen glæder dine kolleger sig til at byde dig velkommen. Vi sætter en ære i at planlægningsarbejdet sker på et højt fagligt niveau og ser frem til at udvikle kommunens plangrundlag sammen med dig. Hos os får du en arbejdsdag med masser af udfordringer og ansvar fra dag ét.

Dit daglige arbejdssted vil være ”Schaumanns Klædefabrik”, Simmerstedvej 1A, Haderslev, men kun for en kort bemærkning. Lige om lidt flytter Haderslev Kommune hele sin administration ned i de topmoderne bygninger Light House og Flow Factory, der ligger på Haderslev Havn med udsigt over Haderslev Fjord.

Løn og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne i ny løn.

Tiltrædelsestidspunkt: 1. februar 2021 eller snarest derefter.

Vil du vide mere?
Så kontakt endelig afdelingsleder for Planlægning, Christina Vedel-Birch Andersen, telefon 20 23 84 74/mail: cvba@haderslev.dk eller fagkoordinator Mie Søgaard Rasmussen, telefon 23 71 98 87/mail: msra@haderslev.dk
 
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV samt bilag senest fredag den 4. december 2020 kl. 08.00.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført onsdag den 9. december 2020 eller fredag den 11. december 2020.

Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.