Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

CAND. PÆD. PÆD. PSYK. MED BAGGRUND SOM SOCIALRÅDGIVER SØGES MED TILTRÆDELSE SNAREST

Vi søger snarest muligt en kandidat i pædagogisk psykologi med baggrund som socialrådgiver.

Opholdsstedet Lindknud er godkendt som socialpædagogisk opholdsstedet for børn og unge i alderen 10-18 år med mulighed for efterværn. Vi er normeret til 15 døgnpladser, og vi modtager unge med bl.a. socio- og emotionelle problemstillinger, tilknytningsforstyrrelser, omsorgssvigt og tidlig skade, borderlinetræk, selvskadende adfærd samt kulturelle/æresrelaterede problemstillinger.

Vores socialpædagogiske udviklings- og behandlingsarbejde tager afsæt i en helhedsorienteret kognitiv og miljøterapeutisk tilgang. Pædagogikken er individuelt bygget op omkring den unge, og kommer til udtryk i:

  • En målrettet og struktureret hverdag i et hjemligt miljø, som fundament for trivsel og udvikling.
  • En tydelig voksenkontakt med basis i omsorg, grænser og tryghed.
  • Et nærende miljø, hvor livsglæde, fysisk aktivitet og sund kost indgår som daglige faktorer.

 

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • Udarbejde beskrivelser og statusrapporter af de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer.
  • Deltage i møder omkring de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer med kommuner og børnenes familie.
  • Pleje og udbygge vores samarbejde med kommunerne.
  • Deltage i vedligeholdelsen samt udviklingen af vores faglighed.
  • Deltage i det daglige pædagogiske arbejde på opholdsstedet.

 

Vi forventer at du:

  • Er uddannet socialrådgiver med en kandidat i pædagogisk psykologi.
  • Trives med, skriftligt, at dokumentere den pædagogiske praksis baseret på observationer og solid teoretisk faglighed.
  • Er dygtig til at formulere dig, både mundtligt og skriftligt på måder, der er respektfuld og etisk i orden over for den, det omhandler.
  • Er teoretisk velfunderet og samtidig holder af at være en del af en pædagogisk praksis, hvor du gør en stor forskel for anbragte børn og unge.
  • Er rummelig og psykisk robust, og afklaret i forhold til egen ”rygsæk”.
  • Er rummelig og fleksibel samt loyal ud fra fælles målsætninger.
  • Kan arbejde hele vejen rundt om barnet/den unge samt familien og bevare overblikket.
  • Har kendskab til arbejdet med målgruppen.
  • Superviserbar og indstillet på kollegial sparring, samt indstillet på refleksion over egen praksis.
  • Er indstillet på skiftende arbejdstider; herunder dag-, aften- og weekendarbejde i forbindelse med afvikling af årets traditionelle begivenheder.
  • Har kørekort.
  • Har en ren straffe- og børneattest.

Vi tilbyder dig:

En stor flok dejlige børn, unge og kollegaer i den gamle Lindknud Kro og byens gamle bank. Vi har renoveret begge huse, og de fremstår flotte og hjemmelige. Vi er desuden en arbejdsplads, hvor høj faglighed, humor og godt psykisk arbejdsmiljø er i højsædet, og grundet vores målgruppe og arbejdsvilkår er vores arbejdsplads altid i udvikling og forandring.

Flere oplysninger

Du kan få mere af vide om stillingen ved at kontakte forstander Christa Facondini på tlf. 2040 0053. Ønsker du mere information er du velkommen til at besøge vores hjemmeside: www.opholdsstedet-lindknud.dk

Ansøgning med relevante bilag sendes på mail til facondini@lindknud.org

Ansøgningsfrist: D. 15. juli 2019.

Vi afholder løbende samtaler.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330043298Phoenix-e86b33ef12019-06-13T00:00:00CAND. PÆD. PÆD. PSYK. MED BAGGRUND SOM SOCIALRÅDGIVER SØGES MED TILTRÆDELSE SNAREST

Vi søger snarest muligt en kandidat i pædagogisk psykologi med baggrund som socialrådgiver.

Opholdsstedet Lindknud er godkendt som socialpædagogisk opholdsstedet for børn og unge i alderen 10-18 år med mulighed for efterværn. Vi er normeret til 15 døgnpladser, og vi modtager unge med bl.a. socio- og emotionelle problemstillinger, tilknytningsforstyrrelser, omsorgssvigt og tidlig skade, borderlinetræk, selvskadende adfærd samt kulturelle/æresrelaterede problemstillinger.

Vores socialpædagogiske udviklings- og behandlingsarbejde tager afsæt i en helhedsorienteret kognitiv og miljøterapeutisk tilgang. Pædagogikken er individuelt bygget op omkring den unge, og kommer til udtryk i:

  • En målrettet og struktureret hverdag i et hjemligt miljø, som fundament for trivsel og udvikling.
  • En tydelig voksenkontakt med basis i omsorg, grænser og tryghed.
  • Et nærende miljø, hvor livsglæde, fysisk aktivitet og sund kost indgår som daglige faktorer.

 

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • Udarbejde beskrivelser og statusrapporter af de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer.
  • Deltage i møder omkring de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer med kommuner og børnenes familie.
  • Pleje og udbygge vores samarbejde med kommunerne.
  • Deltage i vedligeholdelsen samt udviklingen af vores faglighed.
  • Deltage i det daglige pædagogiske arbejde på opholdsstedet.

 

Vi forventer at du:

  • Er uddannet socialrådgiver med en kandidat i pædagogisk psykologi.
  • Trives med, skriftligt, at dokumentere den pædagogiske praksis baseret på observationer og solid teoretisk faglighed.
  • Er dygtig til at formulere dig, både mundtligt og skriftligt på måder, der er respektfuld og etisk i orden over for den, det omhandler.
  • Er teoretisk velfunderet og samtidig holder af at være en del af en pædagogisk praksis, hvor du gør en stor forskel for anbragte børn og unge.
  • Er rummelig og psykisk robust, og afklaret i forhold til egen ”rygsæk”.
  • Er rummelig og fleksibel samt loyal ud fra fælles målsætninger.
  • Kan arbejde hele vejen rundt om barnet/den unge samt familien og bevare overblikket.
  • Har kendskab til arbejdet med målgruppen.
  • Superviserbar og indstillet på kollegial sparring, samt indstillet på refleksion over egen praksis.
  • Er indstillet på skiftende arbejdstider; herunder dag-, aften- og weekendarbejde i forbindelse med afvikling af årets traditionelle begivenheder.
  • Har kørekort.
  • Har en ren straffe- og børneattest.

Vi tilbyder dig:

En stor flok dejlige børn, unge og kollegaer i den gamle Lindknud Kro og byens gamle bank. Vi har renoveret begge huse, og de fremstår flotte og hjemmelige. Vi er desuden en arbejdsplads, hvor høj faglighed, humor og godt psykisk arbejdsmiljø er i højsædet, og grundet vores målgruppe og arbejdsvilkår er vores arbejdsplads altid i udvikling og forandring.

Flere oplysninger

Du kan få mere af vide om stillingen ved at kontakte forstander Christa Facondini på tlf. 2040 0053. Ønsker du mere information er du velkommen til at besøge vores hjemmeside: www.opholdsstedet-lindknud.dk

Ansøgning med relevante bilag sendes på mail til facondini@lindknud.org

Ansøgningsfrist: D. 15. juli 2019.

Vi afholder løbende samtaler.

2019-07-16T00:51:32.680 Vi søger snarest muligt en kandidat i pædagogisk psykologi med baggrund som socialrådgiver. Opholdsstedet Lindknud er godkendt som socialpædagogisk opholdsstedet for børn og unge i alderen 10-18 år med mulighed for efterværn. Vi er normeret til 15 døgnpladser, og vi modtager unge med bl.a. socio- og emotionelle problemstillinger, tilknytningsforstyrrelser, omsorgssvigt og tidlig skade, borderlinetræk, selvskadende adfærd samt kulturelle æresrelaterede problemstillinger. Vores socialpædagogiske udviklings- og behandlingsarbejde tager afsæt i en helhedsorienteret kognitiv og miljøterapeutisk tilgang. Pædagogikken er individuelt bygget op omkring den unge, og kommer til udtryk i: En målrettet og struktureret hverdag i et hjemligt miljø, som fundament for trivsel og udvikling. En tydelig voksenkontakt med basis i omsorg, grænser og tryghed. Et nærende miljø, hvor livsglæde, fysisk aktivitet og sund kost indgår som daglige faktorer. Dine primære arbejdsopgaver bliver at: Udarbejde beskrivelser og statusrapporter af de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer. Deltage i møder omkring de anbragte børns udvikling, muligheder og udfordringer med kommuner og børnenes familie. Pleje og udbygge vores samarbejde med kommunerne. Deltage i vedligeholdelsen samt udviklingen af vores faglighed. Deltage i det daglige pædagogiske arbejde på opholdsstedet. Vi forventer at du: Er uddannet socialrådgiver med en kandidat i pædagogisk psykologi. Trives med, skriftligt, at dokumentere den pædagogiske praksis baseret på observationer og solid teoretisk faglighed. Er dygtig til at formulere dig, både mundtligt og skriftligt på måder, der er respektfuld og etisk i orden over for den, det omhandler. Er teoretisk velfunderet og samtidig holder af at være en del af en pædagogisk praksis, hvor du gør en stor forskel for anbragte børn og unge. Er rummelig og psykisk robust, og afklaret i forhold til egen rygsæk . Er rummelig og fleksibel samt loyal ud fra fælles målsætninger. Kan arbejde hele vejen rundt om barnet den unge samt familien og bevare overblikket. Har kendskab til arbejdet med målgruppen. Superviserbar og indstillet på kollegial sparring, samt indstillet på refleksion over egen praksis. Er indstillet på skiftende arbejdstider herunder dag-, aften- og weekendarbejde i forbindelse med afvikling af årets traditionelle begivenheder. Har kørekort. Har en ren straffe- og børneattest. Vi tilbyder dig: En stor flok dejlige børn, unge og kollegaer i den gamle Lindknud Kro og byens gamle bank. Vi har renoveret begge huse, og de fremstår flotte og hjemmelige. Vi er desuden en arbejdsplads, hvor høj faglighed, humor og godt psykisk arbejdsmiljø er i højsædet, og grundet vores målgruppe og arbejdsvilkår er vores arbejdsplads altid i udvikling og forandring. Flere oplysninger Du kan få mere af vide om stillingen ved at kontakte forstander Christa Facondini på tlf. 2040 0053. Ønsker du mere information er du velkommen til at besøge vores hjemmeside: www.opholdsstedet-lindknud.dk Ansøgning med relevante bilag sendes på mail til facondini@lindknud.org Ansøgningsfrist: D. 15. juli 2019. Vi afholder løbende samtaler.11jobnete86b33ef100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-15T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandVejen3547045Opholdsstedet Lindknud11Gildbjergvej 2B6650BrørupDKDanmark0facondini@lindknud.orgDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent778291JobNet5004931500493110013-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e86b33efhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e86b33efhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e86b33ef&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e86b33ef&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonCAND. PÆD. PÆD. PSYK. MED BAGGRUND SOM SOCIALRÅDGIVER SØGES MED TILTRÆDELSE SNAREST1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed362084433facondini@lindknud.orgfacondini@lindknud.orgDKDanmarkDKDanmark330111963Socialrådgiver til Palliativt Team, Sydvestjysk Sygehus EsbjergBasic Vi er et tværfagligt team, der på specialistniveau varetager de komplekse problemstillinger af fysisk, psykologisk, social og eksistentiel art, som ofte forekommer ved livstruende sygdom. Vi arbejder for at fremme livskvaliteten hos patienter samt deres nærmeste pårørende. Den sociale palliation arbejder med at afdække, vurdere og afhjælpe socialfaglige problemstillinger, som opleves i patientens restlevetid med øje og fokus på de pårørendes fremtid. Som socialrådgiver skal du koordinerer det palliative forløb med samarbejdspartnere i det sociale og sundhedsmæssige system samt andre sektorer, for at sikre vores patienter og familier får den rette hjælp og støtte. Hjælpen tager udgangspunkt i en helhedsorienteret tænkning med stor vægt på hele den sociale lovgivning, tilgrænsende lovgivning, samt andre sektorers hjælpemuligheder. Du får endvidere undervisningsopgaver overfor samarbejdspartnere i primær- og sekundærsektoren og medvirker i udviklingen af palliation. Kvalifikationer Uddannet socialrådgiver socialformidler Interesse for arbejdet med den palliative patient og dennes familie Viden om samspillet mellem forskellige lovgivninger og systemer, samt lyst og evne til at sætte sig ind i nye områder. Relevant videreuddannelse, eksempelvis diplom eller sorg og krise Erfaring i at arbejde tværfagligt, og lyst til at engagere sig i tværfagligt teamsamarbejde Kan arbejde selvstændigt monofagligt Personligt overskud, styrke og mod til at involvere sig professionelt i kontakten med patient og familie Kan varetage undervisningsopgaver og har pædagogiske og kommunikative evner. Kort om det palliative team Teamet er normeret til 3 læger, 3 sygeplejersker, 2 psykolog, 2 fysioterapeuter 1 socialrådgiver, samt 1 præst Et veletableret team med vægt på høj faglighed, fleksibilitet, kreativitet og engagement Arbejdsopgaverne er omskiftelige, udfordrende og kræver omstillingsparathed samt lyst og evne til tværfaglig sparring Teamet arbejder i en hverdag præget af alvorlige samtaler og beslutninger, men humor indgår som et vigtigt element Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og principper for lokal løndannelse. Ansøgning Ansøgningsfristen er den 14. november 2019. Vi afholder ansættelsessamtaler umiddelbart herefter. Stillingen ønskes besat pr. 1. december 2019 eller efter aftale. Ansøgning og CV sendes elektronisk til os Kunne du tænke dig at høre mere? Yderligere oplysninger vedrørende stillingen kan indhentes ved ledende oversygeplejerske Conny Olesen på 79182203 eller specialeansvarlig sygeplejerske Hanne Christensen, 79182668

Vi er et tværfagligt team, der på specialistniveau varetager de komplekse problemstillinger af fysisk, psykologisk, social og eksistentiel art, som ofte forekommer ved livstruende sygdom. Vi arbejder for at fremme livskvaliteten hos patienter samt deres nærmeste pårørende.
Den sociale palliation arbejder med at afdække, vurdere og afhjælpe socialfaglige problemstillinger, som opleves i patientens restlevetid med øje og fokus på de pårørendes fremtid.

Som socialrådgiver skal du koordinerer det palliative forløb med samarbejdspartnere i det sociale og sundhedsmæssige system samt andre sektorer, for at sikre vores patienter og familier får den rette hjælp og støtte. Hjælpen tager udgangspunkt i en helhedsorienteret tænkning med stor vægt på  hele den sociale lovgivning, tilgrænsende lovgivning, samt andre sektorers hjælpemuligheder.  

Du får endvidere undervisningsopgaver overfor samarbejdspartnere i primær- og sekundærsektoren og medvirker i udviklingen af palliation.

 Kvalifikationer 

  • Uddannet socialrådgiver/socialformidler  
  • Interesse for arbejdet med den palliative patient og dennes familie  
  • Viden om samspillet mellem forskellige lovgivninger og systemer, samt lyst og evne til at sætte sig ind i nye områder.  
  • Relevant videreuddannelse, eksempelvis diplom eller sorg og krise  
  • Erfaring i at arbejde tværfagligt, og lyst til at engagere sig i tværfagligt teamsamarbejde  
  • Kan arbejde selvstændigt monofagligt  
  • Personligt overskud, styrke og mod til at involvere sig professionelt i kontakten med patient og familie  
  • Kan varetage undervisningsopgaver og har pædagogiske og kommunikative evner.  

Kort om det palliative team

  • Teamet er normeret til 3 læger, 3 sygeplejersker, 2 psykolog, 2 fysioterapeuter 1 socialrådgiver, samt 1 præst 
  • Et veletableret team med vægt på høj faglighed, fleksibilitet, kreativitet og engagement  
  • Arbejdsopgaverne er omskiftelige, udfordrende og kræver omstillingsparathed samt lyst og evne til tværfaglig sparring  
  • Teamet arbejder i en hverdag præget af alvorlige samtaler og beslutninger, men humor indgår som et vigtigt element

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og principper for lokal løndannelse.  

Ansøgning 
Ansøgningsfristen er den  14. november 2019. Vi afholder ansættelsessamtaler umiddelbart herefter. 
Stillingen ønskes besat pr. 1. december 2019 eller efter aftale. 
Ansøgning og CV sendes elektronisk til os 

Kunne du tænke dig at høre mere? 
Yderligere oplysninger vedrørende stillingen kan indhentes ved ledende oversygeplejerske Conny Olesen på 79182203 eller specialeansvarlig sygeplejerske Hanne Christensen, 79182668

 

ORS/Small/577e4715_logo.pngOnkologisk afdelingEsbjerg2019-10-24T18:00:10.2902019-11-14T00:00:00
330113484Vil du være med til at udvikle indsatsen til de pårørende i Horsens Kommune?Basic I Horsens Kommune har vi et tæt samarbejde med pårørende, der ses som en stor ressource for deres nærtstående. For at styrke dette yderligere ønsker Horsens Kommune at oprette en stilling som pårørendekonsulent, med det formål at give pårørende og medarbejdere støtte og vejledning. Pårørendekonsulenten kan være indgangen for pårørende, der ønsker støtte og vejledning. Det handler om at understøtte sundhedsfremme og mestring, så den enkelte pårørende føler tryghed i den nye situation, det er, at være pårørende og ikke blot ægtefælle eller søn datter og får den nødvendige støtte og kompetence i rollen som pårørende Stillingen er nyoprettet og funktionen skal således udvikles i et tæt samarbejde med dig, medarbejdere og lederne på området. Der lægges stor vægt på, at pårørendekonsulenten er tilgængelig for pårørende, og hurtigt kan understøtte dialogen mellem pårørende og de rette aktører. Pårørendekonsulenten er vidensperson for medarbejdere og ledere i Sundhed og ldre. Du skal indgå i og bidrage til det tværgående netværk, som skal koordinere og videreudvikle pårørendekonsulent-funktionen. Dine vigtigste opgaver er: Opsøge og understøtte et tæt samspil mellem borgeren, pårørende og medarbejdere. Vise vej til kommunens tilbud, så pårørende får den kortest mulige vej til hjælp Overblik ift. juridiske og sociale problemstillinger Tilbyde deltagelse i netværksgrupper, temaaftener, kursusforløb mv., som giver pårørende mulighed for at møde ligestillede og dele erfaringer og tale om rollen som pårørende Skabe muligheder for at pårørende kan møde ligesindede Stillingen som pårørendekonsulent er organisatorisk forankret i Sundhed og ldre med reference til lederen af Sundheds- og ældrerådgivningen, Birgitte Møller Laursen. Om digVi lægger vægt på, at du Kan møde, rådgive og coache mennesker i svære og forskellige livssituationer Har erfaring med konflikthåndtering Er selvstændig og målrettet, så du når ud til målgruppen Har livserfaring, og erfaring med pårørende-arbejde Mestrer samarbejdet med medarbejderne ift. vejledning og støtte i deres daglige arbejde med pårørende Har viden om sundhedsfremme og rehabilitering, gode formidlingsevner og er i stand til at skabe bæredygtige relationer. Din baggrund kan være: Sygeplejerske, ergoterapeut eller socialrådgiver eller andet relevant.Løn efter gældende overenskomst.Arbejdstid: 37 timer uge eller efter aftaleI Horsens Kommune har vi et tæt samarbejde med pårørende, der ses som en stor ressource for deres nærtstående. For at styrke dette yderligere ønsker Horsens Kommune at oprette en stilling som pårørendekonsulent, med det formål at give pårørende og medarbejdere støtte og vejledning.
 
Pårørendekonsulenten kan være indgangen for pårørende, der ønsker støtte og vejledning. Det handler om at understøtte sundhedsfremme og mestring, så den enkelte pårørende føler tryghed i den nye situation, det er, at være pårørende og ikke blot ægtefælle eller søn/datter og får den nødvendige støtte og kompetence i rollen som pårørende
 
Stillingen er nyoprettet – og funktionen skal således udvikles i et tæt samarbejde med dig, medarbejdere og lederne på området. Der lægges stor vægt på, at pårørendekonsulenten er tilgængelig for pårørende, og hurtigt kan understøtte dialogen mellem pårørende og de rette aktører. Pårørendekonsulenten er vidensperson for medarbejdere og ledere i Sundhed og Ældre. Du skal indgå i – og bidrage til – det tværgående netværk, som skal koordinere og videreudvikle pårørendekonsulent-funktionen.
 
Dine vigtigste opgaver er:
  • Opsøge og understøtte et tæt samspil mellem borgeren, pårørende og medarbejdere. 
  • Vise vej til kommunens tilbud, så pårørende får den kortest mulige vej til hjælp
  • Overblik ift. juridiske og sociale problemstillinger
  • Tilbyde deltagelse i netværksgrupper, temaaftener, kursusforløb mv., som giver pårørende mulighed for at møde ligestillede og dele erfaringer og tale om rollen som pårørende 
  • Skabe muligheder for at pårørende kan møde ligesindede
Stillingen som pårørendekonsulent er organisatorisk forankret i Sundhed og Ældre med reference til lederen af Sundheds- og ældrerådgivningen, Birgitte Møller Laursen.
 
Om dig
Vi lægger vægt på, at du
  • Kan møde, rådgive og coache mennesker i svære og forskellige livssituationer
  • Har erfaring med konflikthåndtering
  • Er selvstændig og målrettet, så du når ud til målgruppen
  • Har livserfaring, og erfaring med pårørende-arbejde
  • Mestrer samarbejdet med medarbejderne ift. vejledning og støtte i deres daglige arbejde med pårørende
  • Har viden om sundhedsfremme og rehabilitering, gode formidlingsevner og er i stand til at skabe bæredygtige relationer.
 
Din baggrund kan være: Sygeplejerske, ergoterapeut eller socialrådgiver eller andet relevant.
Løn efter gældende overenskomst.
Arbejdstid: 37 timer/uge eller efter aftale
 

ORS/Small/7d77cafa_logo.jpegVelfærd og SundhedHorsens2019-10-28T17:00:13.2872019-11-14T00:00:00
330121062Teamleder med socialrådgiverbaggrundRobot til Center for Børn og ForebyggelseBrænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?Vi søger en teamleder, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) arbejder vi gennem Herningmodellens mindset med dagligt at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien.Vi ønsker en teamleder der i fællesskab med 2 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Vi er netop gået i gang med en ny organisering, hvor vores ledelse bliver støttet op af fag koordinatorer med forskellige specialer. Samtidig ligger det os meget på sinde at understøtte selvstyrende teams, hvilket vi vil udvikle mere på i 2020.Du bliver en del af en indsatsplan som vi har sat i gang for at styrke borger, trivsel og driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema ind i 2020. Fokus er optimering af arbejdsgange, så vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan give sparring der afspejler høj socialfaglighed.Det forventes at du arbejder systematisk, hvor du kontinuerlige gennemgår sager og fører ledelsestilsyn med medarbejderne. I ledelsestilsynet er der fokus på tre elementer det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.Som teamleder vil du blandt andetFå en central rolle i omsætning af Herningmodellen i den socialfaglige praksis, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnereAt arbejde hen imod endnu mere inddragende myndighedstilgang ift. børn og familierAt sikre faglig og økonomisk bæredygtighed i indsatserneFå ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af dit teamFå ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdetFå ansvaret for at understøtte et godt arbejdsmiljø og stabilitetMedarbejderne ønsker sig en teamleder, derEr tilgængelig synlig i dagligdagen og forstår at yde nærværende ledelseHar en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstilKan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfeltDu er den rette kandidat, hvis duEr uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdetHar lyst og vilje til ledelseHar øje for forandring, behov for tilpasning og ikke mindst forankring.Kan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på områdetHar let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne altid i en tværfaglig åndKan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgningKan sætte mål og komme i målI det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en uforudsigelig hverdag, dvs. kan gribe , følge op og afslutte opgaverHar indsigt i økonomi og administration og tillægger orden i sagerne høj værdiEr en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksisVores arbejdspladsDu bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.Ledergruppen for socialrådgiverne består af to fagkoordinatorer, tre teamledere, funktionsleder og centerleder. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.Vi har valgt at lave en kort ansøgningsperiode, fordi meget gerne vil modtage vores nye kollega og leder fra starten af 2020.Vi ser frem til at modtage din ansøgning.For yderligere oplysningerFunktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11 eller teamleder Pia Andersen mobil 20 28 28 50.LønEfter gældende overenskomst på områdetAnsøgningsfristTorsdag den 21. november kl. 24.00Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 27. november. Du skal forvente at få lavet en person profil forud for samtalen samt få en case til samtalentil Center for Børn og Forebyggelse

Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.
Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?

Vi søger en teamleder, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.

I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) arbejder vi gennem Herningmodellens mindset med dagligt at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien.

Vi ønsker en teamleder der i fællesskab med 2 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Vi er netop gået i gang med en ny organisering, hvor vores ledelse bliver støttet op af fag koordinatorer med forskellige specialer. Samtidig ligger det os meget på sinde at understøtte selvstyrende teams, hvilket vi vil udvikle mere på i 2020.

Du bliver en del af en indsatsplan som vi har sat i gang for at styrke borger, trivsel og driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema ind i 2020. Fokus er optimering af arbejdsgange, så vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan give sparring der afspejler høj socialfaglighed.

Det forventes at du arbejder systematisk, hvor du kontinuerlige gennemgår sager og fører ledelsestilsyn med medarbejderne. I ledelsestilsynet er der fokus på tre elementer; det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.

Som teamleder vil du blandt andet
  • Få en central rolle i omsætning af Herningmodellen i den socialfaglige praksis, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnere
  • At arbejde hen imod endnu mere inddragende myndighedstilgang ift. børn og familier
  • At sikre faglig og økonomisk bæredygtighed i indsatserne
  • Få ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af dit team
  • Få ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdet
  • Få ansvaret for at understøtte et godt arbejdsmiljø og stabilitet

Medarbejderne ønsker sig en teamleder, der
  • Er tilgængelig/synlig i dagligdagen og forstår at yde nærværende ledelse
  • Har en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstil
  • Kan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfelt

Du er den rette kandidat, hvis du
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdet
  • Har lyst og vilje til ledelse
  • Har øje for forandring, behov for tilpasning og ikke mindst forankring.
  • Kan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på området
  • Har let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne – altid i en tværfaglig ånd
  • Kan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning
  • Kan sætte mål og komme i mål
  • I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en uforudsigelig hverdag, dvs. kan ”gribe”, følge op og afslutte opgaver
  • Har indsigt i økonomi og administration og tillægger ”orden i sagerne” høj værdi
  • Er en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksis

Vores arbejdsplads
Du bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.

Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.

Ledergruppen for socialrådgiverne består af to fagkoordinatorer, tre teamledere, funktionsleder og centerleder. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.

Vi har valgt at lave en kort ansøgningsperiode, fordi meget gerne vil modtage vores nye kollega og leder fra starten af 2020.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

For yderligere oplysninger
Funktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11 eller teamleder Pia Andersen mobil 20 28 28 50.

Løn
Efter gældende overenskomst på området

Ansøgningsfrist
Torsdag den 21. november kl. 24.00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 27. november. Du skal forvente at få lavet en person profil forud for samtalen samt få en case til samtalen

 

Herning KommuneHerning2019-11-11T00:00:002019-11-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Palliativt Team, Sydvestjysk Sygehus Esbjerg

Onkologisk afdeling

Esbjerg
Vi er et tværfagligt team, der på specialistniveau varetager de komplekse problemstillinger af fysisk, psykologisk, social og eksistentiel art, som ofte forekommer ved livstruende sygdom. Vi arbejder for at fremme livskvaliteten hos patienter samt d...
Indrykket:24. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019

Vil du være med til at udvikle indsatsen til de pårørende i Horsens Kommune?

Velfærd og Sundhed

Horsens
I Horsens Kommune har vi et tæt samarbejde med pårørende, der ses som en stor ressource for deres nærtstående. For at styrke dette yderligere ønsker Horsens Kommune at oprette en stilling som pårørendekonsulent, med det formål at give pårørende og m...
Indrykket:28. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019

Teamleder med socialrådgiverbaggrund

Herning Kommune

Herning
til Center for Børn og ForebyggelseBrænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motive...
Indrykket:11. november 2019
Udløbsdato:25. november 2019