Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Centerchef til Rigspolitiets center for Digitalisering og Effektivisering

København, Rigspolitiet, Koncernudviklingssekretariatet

Rigspolitiet søger en centerchef til center for Digitalisering og Effektivisering. Centeret er en del af rigspolitichefens Koncernudviklingssekretariat, der driver implementeringen af de mest centrale forandringsprojekter i politiet.

Ny flerårsaftale
Politiet står over for implementeringen af en ny politisk flerårsaftale, der skal bringe politiet tættere på borgerne og samtidig ruste politiet til at håndtere ny alvorlig økonomisk, organiseret og it-relateret kriminalitet. Konkret indebærer aftalen bl.a. gennemførelse af en reform af Rigspolitiet og etablering af en ny national efterforskningsenhed, modernisering af politiets it og målrettet nedbringelse af politiets sagsbehandlingstider. Dertil kommer implementering af en række omfattende effektiviseringsinitiativer bl.a. gennem digitalisering og automatisering af politiets arbejdsgange og den digitale kommunikation med borgerne.

Center for Digitalisering og Effektivisering
Center for Digitalisering og Effektivisering består af ca. 12 medarbejdere, der driver en række udvalgte koncernudviklingsprojekter og analyser med fokus på at løfte kvaliteten og øge effektiviteten i politiets opgaveløsning. Det gælder bl.a. analyse af muligheder og konsekvenser ved en fusion af dele af politiets it-organisation og Statens IT samt strategisk udvalgte digitaliserings- og automatiseringsprojekter med fokus på både øget kvalitet og effektivitet i politiets opgaveløsning – og på mere tidssvarende digitale løsninger til politiets møde med borgerne.

Centeret er en del af rigspolitichefens Koncernudviklingssekretariat, der er en afdeling med i alt ca. 25 medarbejdere. Afdelingen styrer implementeringen af nye politiske aftaler og bidrager også med projektledelse og analysekraft til strategisk udvalgte projekter.

Center for Digitalisering og Effektivisering samarbejder tæt med kollegaer i Rigspolitiets direktørområder og i politikredsene. Derudover har center for Digitalisering og Effektivisering også tæt dialog med Justitsministeriets departement om realisering af politiske mål og om den løbende politisk betjening angående implementering af den nye flerårsaftale mv.

Om centerchefens ansvar
Dit ansvarsområde spænder vidt og omfatter løsning af komplekse faglige problemstillinger, og en høj grad af politisk tæft. Det angår både igangværende digitaliseringsprojekter, og det angår opstart af nye analyser og projekter til implementering af den nye flerårsaftale med stor politisk bevågenhed.

Du er en aktiv del af opgaveløsningen, og du understøtter dine projektledere i at prioritere opgaver og projektressourcer, ligesom du giver dem faglig sparring og sætter retning for deres indsatser.

Du har strategisk udsyn og blik for politiets kerneopgaver.

Du medvirker til et godt, tværgående samarbejde i politiet, som kendetegner hele udviklingsafdelingen, hvor vi prioriterer en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. Her er du en kvalificeret og relevant sparringspartner for dine medledere.

Om dig
Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, fx cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Det er en fordel, hvis du har ledelseserfaring fra et departement eller en styrelse, men du kan også være et ledertalent. Derudover er erfaring med analyser eller implementering af effektiviseringsprojekter eller digitaliseringsprojekter en fordel særligt i forhold til målrettet gevinstrealisering.

Du har stærke analytiske evner og stor handle- og gennemslagskraft, og du har dokumenteret erfaring med at skabe resultater og udvikling i en stor, politisk ledet organisation.

Som leder er du god til at skabe relationer til dine omgivelser, og du bidrager med åben kommunikation – ikke mindst i din rolle som sparringspartner for dine projektledere og ledelseskollegaer.

Ansættelsesforhold
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du vil blive indplaceret i lønramme 37. Der vil kunne ydes tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ane Sofie Hansen på tlf. 24795025. Du kan finde mere information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger et job i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere job i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis, herunder karakterer fra bachelor- og kandidat/masteruddannelse. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 10 og 11 i 2021.

Ansøgningsfrist: 28. februar 2021


Om Rigspolitiet
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse og politiet i Grønland og på Færøerne. Vi udvikler strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, indkøb af politiets udstyr og køretøjer, personale og uddannelse, internationalt samarbejde, kriminalteknik og efterforskningsopgaver.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.